Case study

IT Case Study – pozyskiwanie leadów

82% zapytań użytkowników, trafiających na strony firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania, składa się co najmniej
z 3 słów .
Zaledwie 3% wejść stanowią zapytania jednowyrazowe, dlatego chcąc poprawić wyniki i zasięgi serwisu, nie można skupiać się wyłącznie na ogólnych sformułowaniach.

Analiza

Założenia

Za pomocą narzędzia Google Search Console przeanalizowaliśmy dane firm należących do branży IT. Naszym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób potencjalni klienci, realnie zainteresowani skorzystaniem z usług, trafiają na stronę.

W konsekwencji badaliśmy serwisy świadczące dedykowane usługi szeroko pojętego tworzenia oprogramowania, a analizie zostały poddane słowa kluczowe znajdujące się w raporcie skuteczności.

Wyniki

  • niespełna 3% słów kluczowych, to sformułowania jednowyrazowe
  • dwuczłonowe frazy stanowiły 15% wszystkich zapytań
  • 82% zapytań składało się z 3 lub więcej słów
  • 46% zapytań składało się z co najmniej 4 słów

Przykłady zapytań

  • offshore software development companies
  • custom crm software development
  • alternatives to nearshore software development outsourcing
  • custom offshore software development services
  • top poland software development companies
  • custom manufacturing software development
  • custom ecommerce software development
  • embedded system software development solutions

Specyfika branż IT

Pozornie weryfikacja efektów SEO mogłaby się odnosić tylko do sprawdzania ilości ruchu organicznego, czyli pochodzącego wyłącznie z wyników wyszukiwania i kliknięć użytkowników.

W Strategiczni.pl odchodzimy od takiego podejścia. Rozmawiamy z naszymi partnerami biznesowymi, dzięki czemu poznajemy specyfikę branży, w której działają. Zwracamy również uwagę na potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Najważniejsze jest dla nas określenie wspólnego i spójnego celu, do którego osiągnięcia obie strony będą dążyć.

W branży IT pojedyncze zapytanie może kryć za sobą różne intencje, w tym m.in.:

  • poszukiwanie specjalistów IT,
  • przeglądanie ofert pracy w IT,
  • szukanie pomocy, dokumentacji, źródeł do nauki danej technologii.

Co więcej – to samo zapytanie może wygenerować kilka wyników stron producenta odpowiedzialnego za daną technologię, czy też serwisy tworzące „rankingi” firm.

Na tym etapie pojawia się pytanie – w jaki sposób osoby poszukujące usług programistycznych, dla różnych celów i w konkretnych technologiach, trafiają na właściwe strony? Czy korzystają z operatorów, sprawdzają kolejne strony wyników, a może zadają precyzyjne pytania?

Wnioski

Weryfikacja słów kluczowych, po których użytkownicy trafiają na strony firm z branży IT, pokazuje, że potencjalni klienci często wpisują w wyszukiwarkę bardzo rozbudowane zapytania. Pozwalają im one znaleźć firmę świadczącą usługi, których potrzebują, już na pierwszej stronie wyników.

Krótkie lub zbyt ogólne zapytania nie dostarczają właściwych wyników albo jest ich zbyt mało, by móc porównać ofertę kilku firm.

Powyższa analiza to wyraźny sygnał, że tworząc strategie i rekomendacje SEO, należy wziąć pod uwagę szczególnie frazy składające się z trzech lub więcej słów. I to właśnie one odgrywają jedną z najważniejszych ról w procesie wdrażania treści i optymalizacji serwisu. Taka strategia przyciągnie do serwisu więcej osób faktycznie zainteresowanych skorzystaniem ze świadczonych usług, a więc grupę potencjalnych klientów.

Trudnością w planowaniu działań jest to, że szczegółowych i rozbudowanych zapytań często nie znajdziemy w popularnych narzędziach SEO, z powodu zbyt niskiej liczby miesięcznych wyszukiwań. W takim przypadku niezastąpiona okaże się doświadczona agencja, która miała liczne okazje do długotrwałej pracy na danych u źródła, dzięki czemu zna specyfikę branży i klientów IT.

Działasz w branży IT i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Sprawdź, jak Strategiczni.pl mogą pomóc Twojej firmie osiągnąć satysfakcjonujące cele biznesowe!

Porozmawiajmy!