Case study

[Motoryzacja] – SEO dla sklepu internetowego

Omówienie wzrostów sklepu z branży motoryzacyjnej, który prowadzi sprzedaż internetową od 2016 r. Wzrost widoczności w TOP 3 o 181%. Prawie 100% więcej odwiedzin i przychód zwiększony o 57%.

Założenia projektu

Sklep internetowy z branży motoryzacyjnej posiadał małą widoczność w wynikach organicznych i duży potencjał na rynku, który miesięcznie generuje około 30 tys. wyszukiwań w Google. Podczas prac nad optymalizacją witryny celem było zwiększenie ogólnej pozycji w rankingu. Frazy, jakie pozycjonowaliśmy, charakteryzowały się dużą konkurencyjnością i wysokim wolumenem wyszukiwań. W pierwszej kolejności zakładaliśmy poprawę stanu technicznego witryny oraz jej strukturyzację, aby stała się przyjazna dla użytkowników.

Cel projektu

  • poprawa pozycji serwisu w wyszukiwarce
  • zwiększenie ruchu na stronie

Wyzwania

  • wysoce konkurencyjne frazy
  • witryna o dużej ilości stron (kategorie, produkty)

Czas trwania projektu

luty 2019 – styczeń 2020

  1. Optymalizacja techniczna strony

    Pracę nad poprawą widoczności witryny rozpoczęliśmy od audytu SEO. Analiza sytuacji wyjściowej pozwoliła na identyfikację wielu błędów, które stały się dla nas okazją do skutecznej optymalizacji witryny. Jednym z pierwszych kroków było wpłynięcie na częstotliwość odwiedzania strony przez Google. Pozbywając się wewnętrznych błędów serwera bardzo szybko poprawiliśmy pozycję w wyszukiwarce.

    Optymalizacja techniczna motoryzacja e-commerce
  2. Optymalizacja treści

    Kolejne działania zakładały szereg czynności polegających na poprawie stanu technicznego witryny. Optymalizację treści rozpoczęliśmy od strony głównej, a skończyliśmy na wdrożeniu korzystnych nagłówków na stronę każdej kategorii.

  3. Link building

    Poza optymalizacją, która wynikała bezpośrednio z audytu SEO, od początku współpracy rozpoczęliśmy budowanie wartościowego profilu linków. Wszystkie te działania pozwoliły po 3 miesiącach na uzyskanie świetnej widoczności w TOP 3 (389 fraz).

    widoczność top 3 motoryzacja e-commerce

Wysoka pozycja w wyszukiwarce przełożyła się bezpośrednio na ruch w sklepie internetowym, gdzie w pierwszych miesiącach współpracy liczba użytkowników wzrosła o 10 tysięcy użytkowników miesięcznie.

ruch sklep motoryzacyjny

Udało się również uzyskać miejsce w rankingu w TOP 3. Ostatnia kolumna wskazuje wzrost pozycji od początku współpracy:

sklep motoryzacyjny słowa kluczowe

Najskuteczniejszym porównaniem, które wskazuje faktyczny progres, jest zestawienie danych rok do roku. Z uwagi na konfigurację konta Google Analytics jest ono możliwe dopiero od sierpnia, jednak wskazuje na wzrost liczby użytkowników nawet o 112%:

sklep motoryzacyjny użytkownicy rok do roku analytics

wzrost top 3 motoryzacja
+
0
%
Wzrost liczby użytkowników
+
0
%
Liczba sesji
+
0
%
Liczba transakcji
+
0
%
Wzrost przychodów

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość