Zapowiadana w listopadzie aktualizacja Google stała się faktem. Wdrożona Nov. 2019 Local Search Update, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy wyników wyszukiwania lokalnego i opiera się na neural matching – dopasowaniu neuronowym. Barry Schwartz na blogu Search Engine Roundtable podsumował wszystkie dotychczasowe informacje, które Google umieściło w tej sprawie na swoim Twitterze.

Co to jest Nov. 2019 Local Search Update?

Na podstawie oświadczeń Google i twittów specjalistów z branży, Barry Schwartz zgromadził najważniejsze fakty dotyczące aktualizacji. Jak mówi, Google po raz pierwszy potwierdziło aktualizację lokalną. Mało tego – obiecuje informować o następnych zmianach.

Fakty

  • Google dodało dopasowanie neuronowe do wyszukiwań w 2018 roku. Po roku zdecydowało się na wyszukiwanie lokalne, które, jak wszyscy wiemy, ma się w SERP-ach coraz lepiej.
  • Dopasowanie neuronowe ma pomóc w zrozumieniu koncepcji wyszukującego lokalnie, wykroczyć poza samą nazwę i opis danej firmy. Dzięki niemu Google będzie mogło zrozumieć kontekst zapytania, jak i sam tekst. Obowiązywać będzie m.in. w Google Maps, wizytówce Google Moja Firma i pozostałych treściach.
  • Ponieważ Nov. 2019 Local Search Update działa w oparciu o sztuczną inteligencję, musimy przygotować się na to, że mogą pojawiać się pewne odchylenia w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja opiera się m.in. na pojęciach, synonimach i kontekście, które mogą zmienić się w zależności od wielu czynników, np. contentu.
  • Aktualizacja dotyczy wszystkich krajów i języków, dlatego zmiany w lokalnych wynikach, można odczuć również w Polsce.
  • Neural matching, które jest podstawą aktualizacji, ma związek z BERT – choć koncepcyjnie zbliżone jest do Kolibra.

Pytania

Co możemy pod kątem SEO?

Jak podpowiada Danny Sullivan, wystarczy robić to, co dotychczas. Tworzenie wartościowej treści, z uwzględnieniem zasad gramatyki danego języka, to zawsze duży plus. Jeśli chodzi o dopasowanie neuronowe, warto wzbogacić treści synonimami, tłumaczyć pojęcia, sięgać po bardziej wyszukane słowa. Jak zwykle, Google nie zdradza sposobu, w jaki dokładnie działa algorytm. Dlatego działania SEO muszą opierać się na próbach i analizach.

Więcej na ten temat przeczytasz u źródła – na blogu Search Engine Roundtable.

Potrzebujesz SEO strony?

Wymagania Google wydają się stawiać przed Tobą coraz wyższe progi, dobór słów kluczowych to twardy orzech do zgryzienia, a od pozycji w TOP 1 dzielą Cię kamienie milowe? Jako agencja zajmująca się marketingiem w wyszukiwarce, oferujemy pozycjonowanie oparte na sprawdzonej strategii. Dorzucamy do tego skuteczne SEO i SEM, doradzamy w temacie e-commerce, a jeśli trzeba – dostarczymy najwyższje jakości SEO copywriting.

Napisz lub zadzwoń, chętnie pomożemy!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Bądź na bieżaco: