maszyna do pisania

W Internecie można reklamować i promować się na wiele sposobów. Każdy z reklamodawców chce, aby to jego produkt lub usługa zdobyły zainteresowanie internautów. To powoduje, że w sieci wciąż przybywa przekazów reklamowych, a użytkownicy coraz częściej przestają już zwracać na nie uwagę lub korzystają z narzędzi, które blokują ich wyświetlanie. Czy można internautom w mniej nachalny sposób opowiadać o swojej marce? Tak! Przykładem są artykuły sponsorowane. Znajdują także swoje zastosowanie w działaniach SEO, stając się źródłem wartościowych linków i strategii link building. Co warto wiedzieć o artykułach sponsorowanych? Jak je pisać i gdzie publikować? Na te pytania odpowiemy poniżej.

Artykuł sponsorowany – co to jest i czym się wyróżnia

Kiedyś do przeczytania głównie w prasie drukowanej, dzisiaj szeroko wykorzystywany także w Internecie. Artykuł sponsorowany to forma reklamy, której celem jest opowiedzenie o marce, usłudze lub produkcie, ale w bardzo subtelny sposób, który nie nakłania bezpośrednio do zakupu. Dzięki temu czytelnicy nie czują, że to kolejny nachalny przekaz reklamowy. Publikacja tego rodzaju materiałów jest płatna i zgodnie z prawem prasowym treści te powinny być odpowiednio opisane i wyodrębnione spośród innych tekstów. Artykuły płatne mogą zawierać także grafiki i logotypy marki. Publikacja materiałów sponsorowanych przynosi wiele korzyści firmom, które decydują się na taką formę promocji. Budowa pozytywnego wizerunku, możliwość przekazania potencjalnym klientom merytorycznych treści czy oddziaływanie na pozycjonowanie za pomocą słów kluczowych i linków do firmowej strony to tylko niektóre z zalet artykułów sponsorowanych.

4 wskazówki jak napisać dobry artykuł sponsorowany

Przygotowanie ciekawego i przyciągającego uwagę artykułu, który zwróci uwagę na dany produkt czy usługę, nie jest prostym zadaniem. Stworzenie tekstu można powierzyć doświadczonemu copywriterowi, który wykorzysta swój talent, aby umiejętnie zaprezentować firmę. Istnieją także specjalne platformy, które ułatwiają publikowanie artykułów sponsorowanych, a w ramach swojej kompleksowej usługi dają możliwość zamówienia odpowiednich treści. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się dobry artykuł płatny.

  • Przyciągaj uwagę od samego początku

Jak czytelnicy oceniają, czy tekst jest dla nich interesujący? Zwracają uwagę na tytuł i lead. Dlatego należy zadbać o to, aby te części artykułu były chwytliwe i intrygujące. Dobrze, gdy tytuł i lead zapowiadają także rozwiązanie jakiegoś problemu czytelnika lub gwarantują, że w dalszej części tekstu znajdzie on odpowiedź na nurtujące go pytania. Nikt nie lubi czytać jednolitego tekstu. Dlatego podział na akapity i dodanie pomiędzy nimi śródtytułów urozmaici wizualnie artykuł. Ciekawym akcentem będą także zdjęcia i infografiki.

  • Nie odpuszczaj wartościowej treści

Dobry artykuł sponsorowany to przede wszystkim merytoryczna treść. Można podać ją czytelnikom w różnorodnej formie, np. pod postacią wywiadu eksperckiego. Wtedy warto w tekście umieścić wypowiedzi eksperckie Twoich pracowników, którzy doskonale znają produkt i usługę firmy. W Internecie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się treści poradnikowe. To doskonała okazja, aby zaproponować wykorzystanie Twojego produktu. Artykuły sponsorowane mogą też przyjąć formę bezpośrednich tekstów o konkretnej marce. Ważne, aby za każdym razem stawiać sobie za cel, że ma to być materiał interesujący.

  • Błędem jest… popełnianie błędów

Być może przypominanie tej zasady jest zbyt oczywiste, ale i tak o niej wspomnimy. Błędy ortograficzne, stylistyczne i gramatyczne w artykule to coś, co nie może się zdarzyć. Artykuł sponsorowany jest swego rodzaju wizytówką firmy. Chcesz być profesjonalnie odbierany? Zadbaj o najwyższą jakość płatnych artykułów.

  • Używaj prostego języka

Jeżeli artykuł sponsorowany nie jest tekstem eksperckim kierowanym do wąskiej specjalistycznej grupy odbiorców, to trzeba napisać go prostym i uniwersalnym językiem (krótkie i zrozumiałe zdania). Dzięki temu zapozna się z nim większe grono czytelników. Wciąż jednak należy pamiętać o tym, że artykuł sponsorowany ma być jedynie sugestią, a nie nachalnym komunikatem nakłaniającym do zakupu produkty czy usługi.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Nawet najlepiej napisany artykuł sponsorowany nie przyniesie korzyści, gdy nie zadbasz o jego dystrybucję. Wyszukiwanie odpowiednich miejsc do publikacji może być czasochłonne i wiąże się z ustaleniem z wydawcą odpowiednich warunków publikacji (np. rodzajów linkowania, sposobów promocji artykułu i określenie, co stanie się z artykułem po promocji).

Musisz liczyć się z tym, że pojawienie się artykułu w topowych portalach o ogólnopolskim zasięgu może być bardzo kosztowne. Lepszym i tańszym rozwiązaniem jest znalezienie portali/blogów tematycznych. Wtedy masz większą szansę, że tekstem, a w dalszej kolejności Twoim produktem zainteresują się osoby związane z daną tematyką.

Jeżeli chcesz wykorzystać płatny materiał do budowy profilu linków, musisz zweryfikować stronę publikującą pod kątem parametrów SEO. W tym przypadku należy sprawdzić wiek domeny, na której pojawi się artykuł sponsorowany i profil linków. W tym celu warto skorzystać z dostępnych narzędzi analitycznych, takich jak np. Ahrefs. Staraj się unikać umieszczania tekstów na stronach, które opierają się jedynie na materiałach płatnych. Do publikacji treści możesz podejść na dwa sposoby:

– porozumieć się bezpośrednio z właścicielem danego serwisu internetowego, który odpłatnie umieści tekst na swojej stronie internetowej

– skorzystać z dostępnych platform internetowych, które są pośrednikami w publikowaniu artykułów sponsorowanych. Posiadają one rozbudowaną bazę wydawców i określony cennik usług. Niektóre z nich oferują także przygotowanie treści artykułu. Do najpopularniejszych platform należy WhitePress i Linkhouse.

Artykuł sponsorowany – cennik

Jeżeli chcesz przygotować dobry jakościowo artykuł sponsorowany, możesz skorzystać z doświadczenia naszej agencji SEO – Strategiczni.pl. Przygotowujemy artykuły dla naszych klientów z różnych branż i wiemy, gdzie je publikować, aby stały się efektywne dla procesu pozycjonowania. Aby poznać szczegóły na temat – artykuł sponsorowany cennik, skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci ofertę. Musisz jednak wiedzieć, że ostateczna cena uzależniona jest od kilku czynników, które znajdziesz w tabeli poniżej.

Objętość tekstuTeksty mogą być rozliczane w różny sposób, zazwyczaj za ilość znaków lub słów. Wtedy ich cena zależy od objętości – im większa, tym droższy tekst. Popularnym modelem jest cena za 1000 zzs.
Rodzaj tekstuTeksty nieskomplikowane, lifestylowe będą kosztowały mniej, bo wymagają mniejszego nakładu pracy. Specjalistyczne artykuły lub teksty dziennikarskie wymagają głębszego researchu i kreatywności, stąd ich wyższa cena.
TematykaZlecając tekst, powinniśmy zwrócić uwagę, w jakiej tematyce specjalizuje się copywriter. Jeśli Twój tekst ma być niszowy lub pisząc go, trzeba sięgnąć do specjalistycznej literatury, wówczas koszt będzie wyższy. 
Miejsce publikacji tekstuNajwiększe serwisy internetowe za publikację tekstu mogą pobierać nawet kilka tysięcy złotych. Zdecydowanie mniej zapłacimy za mniejsze portale informacyjne lub specjalistyczne, które skierowane są do wybranej grupy odbiorców.

Artykuł sponsorowany a SEO

Artykuł sponsorowany może mieć nie tylko przekaz promocyjny, ale również przyczynić się do lepszej widoczności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Jak? Jednym z działań SEO jest tzw. link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków odsyłających do Twojej domeny, co generuje większy ruch na stronie. Dlatego tak ważne jest opublikowanie artykułu z linkami w serwisie z odpowiednią renomą SEO. Zaletą artykułów sponsorowanych jest to, że umieszczane w nich linki wyglądają naturalnie i są swego rodzaju uzupełnieniem tematu, który użytkownik może kontynuować na Twojej stronie internetowej. Ponadto masz wpływ na to, jakie słowa kluczowe zostaną podlinkowane w artykule, ponieważ to Ty dostarczasz content, co nie pozostaje bez znaczenia dla pozycjonowania. Na szczęście nie musisz w ciemno wybierać portali i blogów do publikacji. Dzięki takim narzędziom jak Ahrefs sprawdzisz siłę domeny wydawcy, siłę profilu jego linków i liczbę domen odsyłających do jego strony. Popularne portale, takie jak WhitePress czy Linkhouse, również podają swoim klientom informacje o jakości domen. To wartościowe dane, dzięki którym wybierzesz odpowiednie strony dla swoich artykułów sponsorowanych.

Swoją formą przypomina tradycyjny artykuł, ale ma też duże znaczenie marketingowe. Artykuł sponsorowany może przynieść wiele korzyści, zaczynając od poprawy wizerunku, a kończąc na pozytywnym oddziaływaniu na SEO. Dlatego warto tę formę publikacji wykorzystać do promocji firmy i oferty.

Źródło fotografii: www.pexels.com/pl-pl/@olly

Komentarze (0)

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się