How Can We Help?

Co to jest PPC?

You are here:
< All Topics

Skrótem PPC (ang. Pay Per Click, czyli opłata za kliknięcie) określa się typ reklamy internetowej – banerów, linków lub zdjęć – za którą reklamodawca płaci, gdy użytkownik Internetu kliknie link. Termin ten dotyczy reklam wykupywanych np. w sieci wyszukiwania Google w celu zwiększenia ruchu na stronie reklamodawcy.

Gdzie wyświetlają się reklamy PPC?

Reklamy tekstowe (dawniej Google Adwords, dziś Google Ads) pojawiają się w sieci wyszukiwania, przed wynikami organicznymi oraz zaraz po nich. Lepiej widoczna jest reklama wykupywana w ramach kampanii produktowej (PLA, ang. Product Listing Ads), ponieważ zdjęcia produktów wyświetlają się nad reklamami tekstowymi albo po ich prawej stronie.

Przy odpowiednich ustawieniach reklamy produktowe pojawiają się również na karcie Zakupy i na Mapach Google.

Bardziej wymagającą pod kątem SEM jest reklama wyświetlana w sieci kontekstowej, czyli na stronach współpracujących z Google.

Jak zwiększyć skuteczność PPC?

Jak sama nazwa wskazuje, celem PPC nie jest wyświetlenie reklamy, ale konkretne działanie użytkownika na stronie, czyli wielkość i jakości konwersji. Jak zwiększyć szanse na powodzenie kampanii PPC?

Odpowiednie słowa kluczowe

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiedni wybór fraz, których wpisanie spowoduje wyświetlenie reklamy. Przy długotrwałych kampaniach warto aktualizować wybrane frazy, ponieważ ich popularność zmienia się wraz z czasem. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie planera słów kluczowych.

Ustawiając reklamę PPC, należy też zwrócić uwagę na możliwość wskazania haseł, przy których reklama nie może się wyświetlać. Do tej grupy zaliczają się zazwyczaj frazy zbyt ogólne, bo choć są dobrze klikalne, to niepożądane z punktu widzenia reklamodawcy.

Analiza konkurencji

Skuteczność PPC można zwiększyć odpowiednią analizą konkurencji pod kątem wysokości budżetu na dane słowo kluczowe. Ta wiedza pozwoli tak ustalić maksymalny koszt za kliknięcie, aby zająć wysokie miejsce w rankingu Google. Im silniejsza konkurencja, tym niestety kosztowniejsza będzie reklama.

Dodatkowe narzędzia

Aby zwiększyć konwersję na stronie WWW, do której kieruje link reklamy, w odpowiednim momencie można dodatkowo skorzystać z ulepszonego CPC, czyli eCPC. Opcja ta koryguje stawkę CPC, gdy jest większe prawdopodobieństwo, że dane kliknięcie doprowadzi do konwersji.

Najważniejsze składowe kosztu reklamy PPC

Rola analityki

Możliwość dowolnego ustalenia wszystkich niemal elementów kampanii to niewątpliwie zaleta PPC. W każdym momencie można zmienić nie tylko wysokość budżetu, ale i hasła kluczowe czy ustawienia grupy docelowej. Każde działanie w tych obszarach powinny jednak wynikać z rzetelnej analizy skutków prowadzonej kampanii oraz przemyślanej reakcji na zmiany np. dotyczące klikalnych haseł kluczowych. A to z kolei wymaga wiedzy na temat narzędzi i mechanizmów Google Ads oraz czasu.

 

Was this article helpful?
0 out Of 5 Stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
5
How can we improve this article?
How Can We Improve This Article?
Table of Contents