Okładka wpisu blogowego na temat wizytówek NAP

Prawie każda osoba korzystając z internetu, miała do czynienia z wizytówką NAP, choć być może niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę. Co skrywa ten z pozoru enigmatyczny skrót? Jeśli jesteś przedsiębiorcą i nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, to znak, że czas nadrobić zaległości. Dzięki katalogom NAP w prosty – i jednocześnie oszczędny – sposób możesz zwiększyć widoczność swojej firmy w wyszukiwarce Google. Nie wierzysz? Sprawdź, dlaczego warto – prowadząc własny biznes – skorzystać z wirtualnych wizytówek!

Czym są wizytówki NAP?

Na początku rozwińmy skrót NAP, który oznacza nazwę, adres i numer telefonu firmy (czyli ang. nameaddressphone), a więc wszystkie podstawowe dane teleadresowe. Sama konstrukcja wizytówki NAP przypomina tę tradycyjną z jednym zasadniczym wyjątkiem – publikowana jest w internecie za pośrednictwem rozmaitych (zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich) serwisów i katalogów.

Infografika Strategiczni.pl o definicji wizytówek NAP

Wizytówka Google a NAP

Wiele osób myli wizytówki NAP i Google. Na czym w takim razie polega różnica? W rzeczywistości Google Profil Firmy (dawniej Google Moja Firma) to jeden z wielu wariantów NAP, a z pewnością jednej z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych pod kątem lokalnego pozycjonowania. W tym przypadku odpowiednia optymalizacja treści – o której dowiesz się z dalszej części tekstu – pozwoli na osiągnięcie wysokiej widoczności w Google Maps na danym obszarze.

Lista wizytówek NAP

Wirtualne wizytówki mogą być umieszczane zarówno w specjalnych serwisach, jak i mapach czy agregatorach firmowych. Ze względu na to, że w wielu przypadkach budżet odgrywa znaczącą rolę, to najprościej można je podzielić na darmowe i płatne.

Jakie strony www – oprócz Google Maps – mogą okazać się przydatne dla Twojego biznesu? Przykładowe katalogi NAP to m.in.:

Formularze na poszczególnych stronach internetowych są do siebie bardzo zbliżone, choć jak dowiesz się z kolejnych akapitów, istnieją konkretne wytyczne wypełniania pól. Przed wrzuceniem wizytówki NAP należy zapoznać się z regulaminem serwisu – tutaj zapisy mogą być diametralnie różne, dlatego trzeba zachować wyjątkową czujność.

Formularz rejestracyjny wizytówki NAP w serwisie Business Navigator

Przykładowy formularz 

Źródło: baza-firm.com.pl

Czy każda baza firm przynosi identyczne efekty? Niekoniecznie. Największą skutecznością cieszą się popularne – i najczęściej płatne – serwisy, które są w stanie zapewnić największą widoczność w sieci. Osobną kategorię stanowią oficjalne strony miast. Bardzo często można znaleźć tam opcję dodania do lokalnego spisu przedsiębiorstw. Więcej nie zawsze oznacza lepiej. Specjaliści SEO dbają o to, aby strategia wdrażania wizytówek NAP była odpowiednio wyważona i dobrana z myślą o potrzebach klienta i specyfiki branży.

Do czego służy wizytówka NAP?

Wirtualna wizytówka pozwoli uzyskać Twojej firmie stały, organicznych ruch w witrynie internetowej, a co za tym idzie – dotrzeć i zdobyć nowych klientów. Dzięki temu zwiększy się również sprzedaż produktu/usług. To jednak nie wszystkie możliwości. Co dodatkowo zyska biznes?

Podstawowe cele wizytówki NAP to:

  • reklama;
  • linkbuidling (pozyskiwanie linków i zwiększanie konwersji na stronie firmy);
  • budowanie wiarygodnego wizerunku i zaufania wśród klientów;
  • poprawa widoczności w wyszukiwarkach dzięki frazom lokalnym.

Dobra wizytówka NAP, czyli jaka?

Adres strony firmowej to nie wszystko. Elementy, które są niezbędne do stworzenia skutecznej wizytówki NAP, znajdziesz na poniższej grafice!

Infografika Strategiczni.pl przedstawiająca niezbędne elementy dobrze skonstruowanej wizytówki NAP

To jednak nie koniec dopracowywania wizytówki NAP. Warto pamiętać o zawarciu również dodatkowych informacji dotyczących np. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnościami, a także krótkiego opisu działalności firmy, aby potencjalni klienci wiedzieli od razu, z jaką branżą mają do czynienia.

Wizytówka NAP w serwisie Targeo

Wizytówka NAP Strategiczni.pl

Źródło: targeo.pl

Czego unikać w wizytówkach NAP?

Po pierwsze – wizytówki NAP powinny być spójne. Co to oznacza? Adres i nazwa muszą wszędzie mieć taką samą formę. Przykładowo – jeśli zdecydujesz się na zapis sp. z o.o., należy uwzględniać to przy każdej rejestracji firmy w serwisie NAP.

Wbrew pozorom przygotowanie treści jest bardziej wymagające, niż mogłoby się wydawać. Zanim opublikujesz wizytówkę NAP firmy, sprawdź, czy wszystkie dane adresowe zostały poprawnie wprowadzone. Istnieją katalogi, które nie pozwalają na edycję treści, dlatego warto zlecić to zadanie doświadczonej agencji SEO, zwłaszcza przy pozycjonowaniu lokalnym.

Po drugie – unikaj powielania treści. Content zawsze musi być unikalny, przede wszystkim w kontekście opisu firmy i oferowanych usług. Z jednej strony powinien podkreślać, czym wyróżnia się Twój biznes, a z drugiej – za każdym razem brzmieć wyjątkowo. O jakość contentu mogą zadbać doświadczeni copywriterzy, którzy przy wsparciu działu SEO zoptymalizują treści wizytówek NAP.

Wpływ wizytówek NAP na SEO lokalne

Wpływ wizytówek NAP na pozycjonowanie lokalne może być ogromny, a wszystko zależy od podjętych działań. To wielka szansa szczególnie dla małych lub średnich biznesów działających na konkretnym obszarze, dzięki której mogą one] zdobyć rozpoznawalność, poszerzyć grupę docelową i ostatecznie – zwiększyć wyniki sprzedaży.

Korzystając z wizytówek NAP należy jednak zachować ostrożność. Nie każda strona oferująca publikację takich wizytówek przyniesie korzyści dla lokalnego SEO.

Mateusz Pietrzyk, SEO Specialist w Strategiczni.pl

Korzystając z wizytówek NAP należy jednak zachować ostrożność. Nie każda strona oferująca publikację takich wizytówek przyniesie korzyści dla lokalnego SEO.

Wybierając katalog, należy zwrócić uwagę na takie elementy jak:

  • moc i profil linkowy domeny;
  • rodzaj linków na wizytówce (follow czy nofollow);
  • widoczność serwisu – od tego zależy czy NAP ma szansę ściągnąć ruch na naszą stronę;
  • tematyka portalu – adekwatna platforma zapewnia bardziej wartościowe linki z punktu widzenia SEO.

Jak wspomóc pozycjonowanie lokalne? Przede wszystkim trzeba poprawiać frazy. W praktyce oznacza to tworzenie wizytówek NAP z uwzględnieniem wytycznych SEO.

W przypadku pozycjonowania lokalnego największą rolę odgrywają działania SEO. Strategiczni.pl pomogą Twojej firmie zbudować przewagę na rynku, a także dotrzeć do większej liczby klientów. Sprawdź, jak nasi specjaliści mogą wzmocnić widoczność Twojej firmy w Google Maps.

Katalog NAP – korzyści dla Twojego biznesu

Najważniejsze korzyści z wdrożenia wizytówek NAP dla Twojej firmy to:

  • lepsza widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki i autorytetu,
  • wyróżnienie na tle konkurencji,
  • zwiększona sprzedaż.

Jeśli zależy Ci na poprawie pozycjonowania organicznego firmy w internecie, to wirtualne wizytówki są obowiązkowym elementem Twojej strategii marketingowej. Katalogi NAP pozwalają w prosty sposób na skuteczny linkbuilding, co jest niezwykle ważne ze względu na wymagające algorytmy Google. Witryna firmy ma szansę wówczas na pozyskanie linków z dobrze ocenianych i wysoko pozycjonowanych w wyszukiwarce stron, dlatego warto wybierać przede wszystkim jakościowe, moderowane serwisy, a nie te oceniane jako skupiska spamu.

Podsumowanie

Tworząc wizytówkę NAP, trzeba pamiętać, że duże znaczenie odgrywa dbałość o szczegóły, a jeden niepozorny na pierwszy rzut oka błąd może zaprzepaścić całą pracę. Zwrócenie się z prośbą o pomoc do doświadczonych profesjonalistów pozwoli poprawić pozycjonowanie lokalne, a także zaoszczędzić czas i zmaksymalizować efekt.

Stworzenie we właściwy sposób wizytówki NAP to jedno, a skuteczne umiejscowienie w przestrzeni internetowej – drugie. Strategiczni.pl pomogą Twojemu biznesowi osiągnąć korzystne pozycje w wyszukiwarce. Nasi specjaliści opracują dla Ciebie indywidualny plan, który uwzględni również serwisy lokalne.

Porozmawiajmy!

Marta Tychowska

Junior Content Marketing Specialist

Absolwentka kulturoznawstwa i komunikacji wizerunkowej. Obecnie Junior Content Marketing Specialist. W czasie studiów zdobywała doświadczenie z zakresu public relations w jednej z wrocławskich agencji. Prywatnie – kinofilka, wegetarianka i stała bywalczyni festiwali wszelakich. Regularnie uprawia hate watching. W wolnych chwilach pisze o kinie współczesnym i nieśmiało stara się wychodzić z szuflady. Współpracowała z portalem Rynek i Sztuka oraz czasopismem Ekrany. Ma słabość do animacji, hyperpopu i Damona Albarna.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się