Baza wiedzy Social Media

Co to jest Twitter?

Jesteś tutaj:

Pytanie: „co to jest Twitter?” jest wciąż powszechne pomimo tego, że wspomniana platforma istnieje już od 2006 roku. Nieznajomość Twittera wynika głównie z tego, że nie jest on zbyt popularnym medium społecznościowym w Polsce.

Nazwa, a także cała koncepcja oprawy graficznej Twittera odwołuje się do nazwiska znanego koszykarza Larry’ego Birda (ang. bird – ptak). Wizerunek logo z białym ptakiem na niebieskim tle oraz sama nazwa portalu (ang. tweet – ćwierkać) w krótkim czasie stały się rozpoznawalne na całym świecie. Jeśli jednak wciąż zastanawiasz się, co to jest Twitter, zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią artykułu.

co to jest twitter

Słowo tweet – co oznacza?

Tweet to krótka wiadomość tekstowa (treść jednego tweeta może zawierać maksymalnie 280 znaków), którą użytkownicy wpisują w wyznaczonym polu na swoim profilu. Przemyślenia użytkownika na dany temat zawarte w poście są widoczne przede wszystkim dla osób, które obserwują jego konto na Twitterze, ale także dla innych użykowników, którzy mają możliwość zapoznania się z tweetami całej społeczności, dzięki funkcji podaj dalej, jest to tzw. retweet. Czynność ta oznacza, że użytkownicy mogą udostępniać na swoich profilach ciekawe treści, którymi wypada w danej chwili się podzielić.

Twitter jako serwis społecznościowy

W telegraficznym skrócie, Twitter podobnie jak Facebook, czy Instagram (a także inne social media), gromadzi pewną społeczność i umożliwia wzajemne dzielenie się treściami. Specyfika contentu w tym serwisie społecznościowym różni się jednak znacznie od tego, do czego przyzwyczaiły użytkowników popularne w Polsce portale. Charakterystyczną cechą Twittera jest informowanie innych użytkowników o najbardziej aktualnych wydarzeniach dotyczących życia publicznego. Tamtejsze posty, czyli tweety, poruszają najczęściej tematy związane ze światem polityki, sportu oraz showbiznesu.

Czy Twitter jest dobrym miejscem do pozyskania potencjalnych klientów?

Z Twittera najczęściej korzystają politycy, dyplomaci, publicyści, czy dziennikarze. Na portalu są jednak obecni także przedstawiciele świata biznesu oraz zwykli użytkownicy, którzy traktują ten serwis społecznościowy jako źródło aktualnych informacji. Potencjał Twittera jest coraz częściej wykorzystywany przez właścicieli firm w celu budowania pozytywnego wizerunku brandu, a także pozyskiwania potencjalnych klientów. Za pomocą Twittera można wysłać wiadomość prywatną i uzyskać bezpośredni kontakt z każdym użytkownikiem.

Twitter wśród innych serwisów społecznościowych

Jeśli zastanawiasz się, czy potrzebujesz Twittera, pomocne mogą okazać się statystyki, które jasno pokazują, że z serwisu korzysta codziennie ponad 200 milionów ludzi. Prym wśród użytkowników wiodą Amerykanie – to właśnie w USA z Twittera korzysta najwięcej osób – aż 77,75 mln użytkowników. Do najczęściej obserwowanych kont na Twitterze należą takie gwiazdy, jak Katy Perry, Justin Bieber i były prezydent USA Barack Obama.

Czy ten artykuł był pomocny?
0 na 5 gwiazdek
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
Please submit the reason for your vote so that we can improve the article.
Spis treści