Baza wiedzy Social Media

Wymiary grafik na LinkedIn 2021

Jesteś tutaj:

LinkedIn jest wyjątkowym medium społecznościowym, które wyróżnia się przede wszystkim nastawieniem na profesjonalizm. Co to oznacza? W odróżnieniu od innych social mediów LinkedIn służy przede wszystkim do zamieszczania treści związanych z konkretnymi branżami i to w celach biznesowych. Zarówno profile prywatne jak i firmowe powinny być prowadzone w sposób zachęcający do kontaktu i nawiązania współpracy. Dla niektórych będzie to oznaczać nową pracą, zatrudnienie nowego pracownika, a nawet znalezienie długo poszukiwanego kontrahenta. Liczba użytkowników tego SM w Polsce stale rośnie i we wrześniu 2021 roku wyniosła 4,62 miliona.

Aktualne wymiary grafik LinkedIn

Jednym z najważniejszych elementów dotyczących zaprojektowania przyciągającego uwagę profilu jest grafika. Zdjęcia, które są publikowane na profilach indywidualnych osób jak i kontach firmowych, muszą spełniać pewne wymagania. Poza jakością i zawartością zdjęcia, ważne są także jej wymiary. W zależności od wybranego formatu grafiki, jej wielkość będzie się zmieniać. Najważniejsze i najczęściej używane typy zdjęć i komunikatów graficznych to:

  • zdjęcie profilowe (osoby oraz firmy),
  • zdjęcie w tle,
  • zdjęcia posta,
  • coverphoto artykułu,
  • video live
  • reklama tekstowa, graficzna i video.

Profil osobisty – zdjęcie profilowe

Wygląd Twojego zdjęcia profilowego ma ogromne znaczenie. Wyświetla się ono nie tylko na Twoim koncie, ale także przy postach i komentarzach, które opublikujesz, a także w wiadomościach i wielu innych funkcjach. Wymiary zdjęć powinny wynosić 400 x 400 pikseli, ale dopuszczalne są nawet grafiki o wymiarach 20000 x 20000 px. Najważniejsze żeby rozmiar pliku nie przekroczył 8 MB. Dopuszczalne formaty to JPG, PNG oraz GIF.

zdjęcie profilowe linkedin

Na zdjęciu ma być widoczna tylko jedna osoba. Postaw na prostotę tła – białe lub czarne. Pamiętaj, że Twoje zdjęcie profilowe będzie wyświetlać się jako koło.

Profil osobisty – zdjęcie w tle

Oprócz profilowego zdjęcia, za spójność wyglądu Twojego konta odpowiada również zdjęcie w tle. Jak duże powinno być? LinkedIn zaleca wymiary grafiki w tle 1584 x 396 px. Jego rozmiar nie może przekroczyć 8 MB, a dopuszczalne formaty to PNG, JPG oraz GIF.

zdjęcie w tle linkedin

Grafika w tle profilu osobistego powinno oddawać najważniejsze cele biznesowe lub wartości, jakimi kieruje się jego właściciel. Może to być tekst CTA, logo firmy, motywacyjny cytat, zwięzły opis swojej usługi itd. Pamiętaj, że na desktopie tło zostanie zasłonięte przez zdjęcie profilowe w lewym dolnym rogu, a w wersji mobile będzie prawie niewidoczne.

Profil firmowy – zdjęcie profilowe

Wymiary fotografii na profilu firmowym to 300 x 300 pikseli (max. 20000 x 20000 px) o rozmiarze max. 8 MB. W przypadku firm grafika przedstawia najczęściej logo biznesu. Dopuszczalne formaty do JPG, PNG oraz GIF.

zdjęcie firmowe linkedin

Profil firmowy – zdjęcie w tle

Tematyka tła firmowego będzie podobna jak w przypadku profilów osobistych. Najważniejsza aby zamieszczone w niej treści były spójne z obrazem biznesu, zarówno w kwestiach wizualnych jak i merytorycznych. Wymiary zdjęć w tle na profilu firmowym to 1128 x 191 px, a maksymalny rozmiar plików nie może przekroczyć 8 MB i wymagane są formaty PNG, JPG lub GIF.

foto w tle profil firmowy linkedin

Zdjęcie posta

Publikowanie wartościowych postów na LinkedIn jest bardzo istotną częścią bycia aktywnym członkiem społeczności. Aby przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić to przeczytania udostępnionej treści, należy posłużyć się odpowiednią grafiką. Warto zadać w niej angażujące pytanie, podać zaskakujący fakt lub zaprosić do pewnego rodzaju interakcji – np. kontaktu. Zdjęcie posta na desktop powinno mieć wymiar 1200 x 1200 pikseli, a na mobile 1200 x 628 pikseli. Akceptowalny format grafik to oczywiście JPG, PNG oraz GIF.

zdjęcie post linkedin

Coverphoto artykułu

Jeżeli chcesz kreować swoją osobę lub firmę na markę opiniotwórczą, warto aby na profilu pojawiały się ciekawe i nietuzinkowe artykuły, a także Twój krótki komentarz na ich temat. Jak wiadomo, najszybszym sposobem na przyciągnięcie oka jest dobra grafika. Dlatego również publikowany przez Ciebie wpisy powinny posiadać otoczkę graficzną. Tego typu coverphoto może posiadać wymiary 744 x 400 pikseli przy maksymalnym rozmiarze pliku 10 MB i mieć format JPG, PNG lub GIF.

coverphoto artykuł linkedin

Zapowiedź wydarzenia Live

LinkedIn to również miejsce, które może posłużyć do szerzenia informacji na temat organizowanego wydarzenia. Opłaca się zadbać o chwytliwe hasło przewodnie eventu, które znajdzie się na grafice, oraz jej wygląd. Jeżeli jest to Live Twojego profilu firmowego, koniecznie pamiętaj o zachowaniu identyfikacji wizualnej związanej z Twoją marką. Zapowiedź powinna mieć wymiar 1280 x 720 pikseli, a plik może mieć maksymalnie 10 MB. Jego zalecany format to JPG, PNG lub GIF.

live linkedin

Reklama

LinkedIn również jak inne social media zapewnia możliwość promowania swojego biznesu w formie reklam. Mogą one wyświetlać się wyłącznie jako tekst, ale również grafiki (w tym karuzele) oraz nagrania wideo. Reklama tekstowa może zawierać maksymalnie 25 znaków w nagłówku (wliczając spacje) i 75 znaków w opisie. Opcjonalnie można dodać do niej zdjęcie, którego wymiary to najczęściej 50 x 50 px lub 100 x 100 pikseli.

Natomiast wymiary pojedynczych grafik reklamowych to 1200 x 627 lub 1200 x 628 pikseli, a w karuzeli 1080 x 1080 px. W przypadku wideo jego zapowiedź musi być zachowana w proporcjach między 1:1 a 16:9 i mieć wymiary 1920 x 1080 pikseli. Na LinedIn popularna jest reklama dynamiczna, która dostosowuje swój wygląd i treść do indywidualnych preferencji użytkownika. Dzięki temu przedstawia mu produkt, którym może być faktycznie zainteresowany. Ma ona wymiary 100 x 100 pikseli.

reklama linkedin

Czy ten artykuł był pomocny?
0 na 5 gwiazdek
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
Please submit the reason for your vote so that we can improve the article.
Spis treści