Zapowiadana w listopadzie aktualizacja Google stała się faktem. Wdrożona Nov. 2019 Local Search Update, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy wyników wyszukiwania lokalnego i opiera się na neural matching – dopasowaniu neuronowym. Barry Schwartz na blogu Search Engine Roundtable podsumował wszystkie dotychczasowe informacje, które Google umieściło w tej sprawie na swoim Twitterze.

Co to jest Nov. 2019 Local Search Update?

Na podstawie oświadczeń Google i twittów specjalistów z branży, Barry Schwartz zgromadził najważniejsze fakty dotyczące aktualizacji.

Jak mówi, Google po raz pierwszy potwierdziło aktualizację lokalną. Mało tego – obiecuje informować o następnych zmianach.

Fakty

  • Google dodało dopasowanie neuronowe do wyszukiwań w 2018 roku. Po roku zdecydowało się na wyszukiwanie lokalne, które, jak wszyscy wiemy, ma się w SERP-ach coraz lepiej.
  • Dopasowanie neuronowe ma pomóc w zrozumieniu koncepcji wyszukującego lokalnie, wykroczyć poza samą nazwę i opis danej firmy. Dzięki niemu Google będzie mogło zrozumieć kontekst zapytania, jak i sam tekst. Obowiązywać będzie m.in. w Google Maps, wizytówce Google Moja Firma i pozostałych treściach.

  • Ponieważ Nov. 2019 Local Search Update działa w oparciu o sztuczną inteligencję, musimy przygotować się na to, że mogą pojawiać się pewne odchylenia w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja opiera się m.in. na pojęciach, synonimach i kontekście, które mogą zmienić się w zależności od wielu czynników, np. contentu.

  • Aktualizacja dotyczy wszystkich krajów i języków, dlatego zmiany w lokalnych wynikach, można odczuć również w Polsce.

  • Neural matching, które jest podstawą aktualizacji, nie ma związku z BERT – zbliżone jest za to koncepcyjnie do Kolibra.

Co możemy pod kątem SEO?

Jak podpowiada Danny Sullivan, wystarczy robić to, co dotychczas. Tworzenie wartościowej treści, z uwzględnieniem zasad gramatyki danego języka, to zawsze duży plus. Jeśli chodzi o dopasowanie neuronowe, warto wzbogacić treści synonimami, tłumaczyć pojęcia, sięgać po bardziej wyszukane słowa. Jak zwykle, Google nie zdradza sposobu, w jaki dokładnie działa algorytm. Dlatego działania SEO muszą opierać się na próbach i analizach. Więcej na ten temat przeczytasz u źródła – na blogu Search Engine RoundTable.

Potrzebujesz SEO strony?

Wymagania Google wydają się stawiać przed Tobą coraz wyższe progi, dobór słów kluczowych to twardy orzech do zgryzienia, a od pozycji w TOP 1 dzielą Cię kamienie milowe? Jako agencja zajmująca się marketingiem w wyszukiwarce, oferujemy pozycjonowanie oparte na sprawdzonej strategii. Dorzucamy do tego skuteczne SEO i SEM, doradzamy w temacie e-commerce, a jeśli trzeba – dostarczymy najwyższje jakości SEO copywriting.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się