Działań z zakresu marketingu internetowego jest wiele. W strategiach tworzonych dla naszych klientów bardzo często rekomendujemy łączenie różnych kanałów, tak aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, które będą wspierały realizacje celów biznesowych konkretnych marek. SEO i SEM w świecie niezwiązanym z marketingiem uchodzą za dwa, całkowicie odmienne działania. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem pracują bowiem nad przyciąganiem odbiorców bez wydawania pieniędzy za każde kliknięcie w reklamę, z kolei w drugim przypadku mamy do czynienia z ruchem płatnym. W praktyce połączenie usług SEO i SEM w przypadku niektórych projektów może przynieść zaskakujące i niezwykle korzystne dla klienta efekty. Czasami lepiej zdecydować się na strategie wyłącznie związane z SEO lub SEM. W dzisiejszym wpisie blogowym skupimy się jednak na łączeniu wymienionych działań. Sprawdź, jakie korzyści może przynieść synergia SEO i SEM!

SEM a SEO – czym się różnią i dlaczego są ważne w marketingu?

Na samym początku warto wyjaśnić definicję SEM, ponieważ wielu przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki z własną stroną w Internecie, myli to pojęcie z SEO. SEM, czyli Search Engine Marketing, w rzeczywistości obejmuje działania, których celem jest lepsza pozycja strony w wyszukiwarce. Oznacza to więc, że pod tym skrótem kryje się praca specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem SEO oraz osób tworzących różne modele reklam w wyszukiwarkach internetowych (np. kampanie Google Ads), czyli PPC.

Aby ułatwić zrozumienie obu pojęć, przedstawia się je na zasadzie równania:

SEO + PPC = SEM

 

grafika z definicją seo

grafika z definicją ppc

Korzyści wynikające z połączenia SEM i SEO w strategii marketingowej

Wiesz już, że według poprawnej definicji w świecie marketingu łączy się działania z zakresu SEO oraz PPC. Dzięki umiejętnej synergii obydwu wymienionych dziedzin zmniejsza się ryzyko powiązane z niewłaściwym lub niewystarczającym wykorzystaniem budżetu. Działania z zakresu PPC przynoszą natychmiastowe efekty, jednak aby je podtrzymywać, konieczne jest inwestowanie często niemałymi kwotami. Z kolei na rezultaty specjalistów SEO trzeba poczekać minimum 6 miesięcy, ale osiągane wyniki organiczne zaowocują długofalowymi korzyściami. Decydując się zatem na połączenie SEO i PPC w szybszy sposób dotrzesz do nowych klientów za pomocą różnorodnych kanałów. Jednocześnie warto mieć na uwadze to, że czynnikami rankingowymi w Google jest dobrze zoptymalizowana strona i liczba fraz kluczowych, na które się wyświetla. W związku z tym dbając o widoczność witryny, zmniejszasz koszty związane z płatnymi kampaniami. Wyniki działań SEO realnie przyczyniają się zatem do oszczędności związanych z Google Ads.

Najlepsze praktyki połączenia PPC od Google i SEO, aby stworzyć skuteczną strategię marketingową

Wielu naszych klientów korzysta zarówno z usług PPC, jak i SEO. W takim przypadku otrzymują oni zespół projektowy składający się z dwóch specjalistów, którzy na bieżąco wymieniają się informacjami i pracują nad wspólną strategią dla projektu. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają czas poświęcany na komunikację, ponieważ informacja przekazana do jednego specjalisty, trafi również do innych członków zespołu projektowego. Zespół Strategiczni.pl ciągle wyciąga wnioski ze swojej pracy i na bieżąco wprowadza usprawnienia, które podnoszą jakość świadczonych usług. Jakie są nasze sprawdzone sposoby na osiąganie maksymalnych korzyści z synergii działań reklamy PPC Google i SEO?

Utrzymanie widoczności na pierwszej stronie Google

Na pracę specjalistów SEO mają ogromny wpływ zmiany w algorytmach Google. Często modyfikacje wprowadzane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie potrafią oddziaływać na wyniki pozycjonowania. Takie wydarzenia są normą w świecie SEO i nasi specjaliści dokładnie analizują zmiany w algorytmach, dzięki czemu mogą podejmować odpowiednie kroki mające na celu zapobieganie ewentualnym spadkom widoczności. Jeśli jednak do tego dojdzie, działania z zakresu płatnych kampanii będą nieocenionym wsparciem. Dzięki Google Ads Twoja strona nadal będzie widoczna na pierwszej stronie wyników. W ten sposób nie odczujesz ewentualnych, negatywnych skutków zmian wprowadzanych przez Google. 

Testowanie słów kluczowych

Słowa kluczowe to istotna część strategii działań SEO oraz PPC. Odpowiednio dopasowane do potrzeb grupy docelowej zwiększają prawdopodobieństwo, że więcej osób zdecyduje się na zakup produktu na Twojej stronie lub skorzystanie z Twojej usługi. W związku z tym, że działania PPC szybko przynoszą pierwsze efekty, za pomocą kampanii można testować wiele wariantów fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Kreacje odnoszące największe sukcesy i cieszące się popularnością będą drogowskazem dla specjalistów SEO.

Współpraca zespołów SEO i SEM

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją marketingową Strategiczni.pl, możesz być pewny, że nasze zespoły SEO oraz PPC będą ze sobą współpracować. Komunikacja to dla nas klucz do sukcesu, więc na bieżąco wymieniamy się najważniejszymi informacjami w projekcie. Nie musisz tracić czasu, aby osobno dzwonić lub pisać do różnych specjalistów – w Strategiczni.pl od samego początku współpracy wiesz, z którym Talentem masz się kontaktować. 

Dodatkowo dzięki efektywnej komunikacji w zespole projektowym, realnie oszczędzamy czas. Research zrobiony przez jednego specjalistę, przyspieszy pracę pozostałych osób. Efekt? Szybciej dowieziemy wyniki, których oczekujesz!

Wzmocnienie linkowania wewnętrznego

Jednym z najważniejszych działań związanych z pozycjonowaniem jest zadbanie o linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne to sieć linków w obrębie danej witryny, dzięki której użytkownicy łatwiej odnajdują szukane produkty lub usługi. Wyobraź sobie sytuację – Jan, czytając wpis blogowy na Twojej stronie o najlepszych słuchawkach do biegania, gdy zauważy link do zachwalanego produktu, szybciej odwiedzi tę podstronę, niż gdyby musiał sam wpisywać nazwę modelu. W jaki sposób połączenie SEO i SEM wzmacnia linkowanie wewnętrzne? Z analizy skuteczności poszczególnych reklam dowiemy się, które produkty lub usługi cieszą się największą popularnością i to na nich skupimy się planując rozmieszczenie linków wewnętrznych na Twojej stronie. 

Jak mierzyć sukces połączonej strategii SEM i SEO?

Sukces łączonych działań z zakresu SEO oraz PPC dla każdej marki może oznaczać co innego. Wszystko zależy od jej obecnej sytuacji i problemów, z którymi się mierzy. Dlatego każdą współpracę z naszymi klientami zaczynamy od wspólnego określenia celów, do których osiągnięcia wspólnie będziemy dążyć. Istnieje jednak kilka ogólnych i najczęściej wskazywanych priorytetów. 

  • Wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania – to nadrzędny cel pracy każdego specjalisty SEO. Ich działania mogą być wspierane przez informacje dostarczane przez zespół SEM, czyli specjalistów PPC. Trafniejsze dobieranie słów kluczowych, budowanie rozpoznawalności oraz zaufania do marki usprawniają pracę nad pozyskiwaniem ruchu organicznego.
  • Zwiększenie ruchu na stronie – użytkownicy mogą trafić na witrynę z dwóch źródeł: z wyszukiwarki oraz z reklam. Połączenie działań SEO oraz PPC znacząco zwiększa liczbę potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę.
  • Większa sprzedaż – więcej użytkowników na Twojej witrynie to oczywiście większa szansa na dużą liczbę transakcji zakończonych sukcesem. Ograniczając się jedynie do działań związanych z SEO, nie docierasz do ogromnej puli potencjalnych klientów, których do zakupu zachęciłaby odpowiednio stworzona reklama (i na odwrót).

Dostosuj swoją strategię marketingową SEM do celów biznesowych przy wsparciu specjalistów

Połączenie działań SEO i PPC przynosi ogrom korzyści. Jako agencja marketingowa we Wrocławiu mamy doświadczenie przy prowadzeniu tego typu projektów dla firm z różnych branż. Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, odezwij się do nas! Nasi specjaliści przeanalizują obecną sytuację Twojej marki i doradzą rozwiązania, które będą dopasowane do Twoich potrzeb.

Chcesz dowiedzieć się, jak działania z zakresu SEO oraz SEM mogą pomóc Twojej firmie w realizacji celów biznesowych?

Porozmawiajmy!

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Swoją karierę w Strategiczni.pl zaczynała jako copywriterka, a obecnie zajmuje stanowisko Project Manager w dziale Contentu. Bierze aktywny udział w rozwoju firmy m.in. dzięki takim projektom jak Employer Branding. Najwięcej radości dają jej zadania, w których może wykazać się swoją kreatywnością. Prywatnie ogromna fanka filmów Wesa Andersona, książek Stephena Kinga i indyjskiej kuchni.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się