Case study

Case Study branża IT: wejście na rynek brytyjski

Wzrost ruchu organic o 1017% dzięki Lokalnemu SEO oraz Contentowi.

Założenia projektu

Lokalna usługa specjalistyczna oferowana jest na terenie jednego z największych miast na wybrzeżu. Z uwagi na swoją specyfikację usługa ma stosunkowo wąskie grono odbiorców, za to dużą konkurencję. Najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, w przypadku najistotniejszych słów kluczowych, zajmowane są przez duże lokalne agregatory biznesowe/serwisy informacyjne.

Cel projektu

Poprawienie widoczności organicznej serwisu i zwiększenie ruchu na stronie przy niewielkim budżecie.

Wyzwania

  • Ograniczony budżet
  • Duża konkurencja w branży
  • Mocne serwisy branżowe, wyświetlające się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – maj 2019

Branża IT – wyzwania

Konkurencyjność usług z zakresu IT sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się na rynku. Dotyczy to zarówno realiów polskich, jak i brytyjskich, gdzie dodatkowym wyzwaniem jest takie zaplanowanie działań SEO, aby były one odpowiednio dostosowane do wymagań i specyfiki obcego rynku. UK to jednocześnie atrakcyjny kierunek ekspansji biznesów z sektora IT, a na pokazaniu się szerszej publiczności zależy wielu przedsiębiorcom. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu zagranicznemu zaistnienie na arenie międzynarodowej jest możliwe, choć bardziej wymagające.

W przypadku firm z branży IT wyzwanie jest naprawdę trudne, ponieważ dużej konkurencji towarzyszy zwykle wąskie grono odbiorców. Dodatkowo stanowi ono dość specyficzny rodzaj klientów, którzy do wyszukiwania kontrahentów używają bardzo sprecyzowanych fraz długiego ogona. Trudność słów kluczowych sprawia, że nawet niszowe zapytania wymagają rozbudowanej i przemyślanej strategii contentowej, która pozwala zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwania i zwiększyć szansę na wygenerowanie wartościowych leadów sprzedażowych. Okazuje się zatem, że wypracowanie widocznych rezultatów wymaga integracji wielu działań.

Przeprowadzone działania SEO

Wyzwanie było duże. Ograniczony budżet i duża trudność słów kluczowych wymusiły na nas bardzo precyzyjne działanie. Żeby odnieść sukces, musieliśmy wybrać kluczowe obszary do optymalizacji oraz odpowiednio wszystko zaplanować.

  1. Wyeliminowanie błędów na stronie

    Działania rozpoczęliśmy od identyfikacji oraz naprawienia wszelkich błędów technicznych na stronie klienta. Większość napotkanych problemów dotyczyła złej struktury treści, problemów z linkowaniem wewnętrznym, ociężałości serwisu, thin pages oraz braku optymalizacji podstawowych elementów, takich jak tytuły i adresy URL.

  2. Zoptymalizowanie istniejących treści

    Główne usługi miały dość podstawowe i niedługie opisy. Brakowało w nich odpowiedniego nasycenia najważniejszymi słowami kluczowymi. Stosunkowo niewielkim nakładem pracy udało się je szybko rozbudować i zoptymalizować, co było podstawą do dalszych działań.

  3. Optymalizacja stron

    Poprawiliśmy podstawowe elementy strony takie jak nagłówki oraz url, które nie były dopasowane pod interesujące nas frazy i wyszukiwania. Do tego stworzyliśmy odpowiednią mapę strony, dzięki której Google bot szybciej i łatwiej może poruszać się po stronie. Upewniliśmy się, że w serwisie pozostały jedynie te podstrony, które mają znaczenie dla klienta oraz że nie marnujemy crawl budgetu.

  4. Marketing treści – branża IT

    Chcąc zdominować organiczne wyniki wyszukiwania, nie mogliśmy koncentrować się tylko na wąskiej liczbie fraz. Analiza słów kluczowych oraz analiza konkurencji pozwoliły nam wytypować odpowiednie frazy, które zostały podzielone według priorytetu i włączone do strategii SEO na kolejne miesiące. Na ich podstawie zarekomendowaliśmy kilkadziesiąt potencjalnych tematów na artykuły, które miały pomóc w pozycjonowaniu serwisu na frazy z długiego ogona. W przypadku firm z sektora IT i wysoce wyspecjalizowanych usług potencjalni klienci do znajdywania przyszłych kontrahentów używają bardzo sprecyzowanych fraz long-tail. To właśnie one najlepiej konwertują. Wspólnie z klientem wytypowaliśmy więc tematy, które potencjalnie mogły dostarczyć najlepsze leady pod usługi, na których zależało klientowi. Ze względu na wysoce specjalistyczną branżę teksty musiały zostać napisane przez klienta, a następnie zredagowane przez nas, w celu optymalnego rozłożenia treści pod kątem SEO. W okresie 6 miesięcy powstały 22 artykuły od 1800 do 6000 znaków każdy. Wszystkie artykuły były tworzone przez klienta na bazie przeprowadzonych wcześniej analiz.

  5. Wewnętrzne linkowanie

    Podczas rozbudowy struktury linków i dodawania sporej ilości nowych artykułów, mieliśmy na uwadze linkowanie wewnętrzne, a dokładniej działanie Link juice. Zależało nam, aby Link juice trafiał faktycznie na te strony, które są dla nas najważniejsze. Był to jeden z elementów, które naprawiliśmy już na początku współpracy. Dzięki poprawie linkowania wewnętrznego oraz rozbudowie treści udało nam się osiągnąć wyznaczone cele i wypracować satysfakcjonujące obie strony efekty.