Nasz Klient działa w branży IT jako globalny dostawca bardzo zaawansowanych technologii, głównie dla dużych korporacji i sektorów produkcyjnych. Kluczowe rynki, do których chce docierać firma, to USA oraz rozwinięte kraje europejskie.
Pomimo dużego doświadczenia, zespołu światowej klasy ekspertów, setek udanych realizacji na koncie i globalnego zasięgu, Klient dopiero zaczynał swoją przygodę z płatnymi kampaniami online. Było to dla nas wyzwanie, ale także okazja do pokazania naszych umiejętności i profesjonalizmu w branży technologicznej.
Naszym kluczowym zadaniem było wsparcie klienta w dywersyfikacji źródeł ruchu poprzez płatne kampanie reklamowe i pokazanie, że Google Ads może być wartościowym kanałem generującym leady biznesowe.
Projekt już w swych podstawowych założeniach stanowił nie lada wyzwanie. Kluczowym zadaniem było nie tylko wygenerowanie leadów, ale i zapewnienie, że spełnią one standardy klienta i przejdą pełen proces kwalifikacji.
Trudność tego zadania podniosły dodatkowo poniższe czynniki:
„Ten projekt był dowodem na to, że pozornie niewidoczna praca jest często najbardziej czasochłonna i kluczowa dla powodzenia kampanii. W przypadku tego klienta czas poświęcony na analizę specyfiki jego działalności, oferowanych usług i technologii, a następnie zestawienie tego z analizą potencjałów i kosztów kampanii na różne rynki okazał się kluczowym czynnikiem sukcesu. Dzięki umiejętnej kombinacji tych wszystkich czynników udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące efekty w trudnych i mocno ograniczających warunkach”.
– Maciej Nawrocki, Senior PPC Specialist
Aby sprostać tym wyzwaniom, opracowaliśmy kompleksową strategię działania:
W pierwszym kroku skupiliśmy się na tym, by dokładnie poznać specyfikę usług oferowanych przez klienta, co – przy liczbie i złożoności technologii oraz rozwiązań – było wymagającym zadaniem, ale niezbędnym do zaplanowania odpowiedniej strategii reklamowej.
Mając wiedzę o działalności klienta, przeprowadziliśmy szczegółową analizę słów kluczowych. Naszym celem było znalezienie kombinacji fraz, które umożliwią efektywne wykorzystanie dostępnego budżetu.
Dokładnie przeanalizowaliśmy rynki pod kątem potencjałów, kosztów i stawek CPC, biorąc pod uwagę efektywność kosztową oraz możliwości generowania ruchu i konwersji.
Przygotowaliśmy dedykowaną stronę docelową zoptymalizowaną pod wybrane, najbardziej interesujące nas frazy kluczowe i dostosowaną do specyfiki rynku, aby maksymalnie podnieść jakość ruchu oraz współczynnik konwersji.
Zdecydowaliśmy się na trzymiesięczny okres testowy, aby mieć czas na zebranie wystarczającej ilości danych, wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie ewentualnych zmian.
Mimo trudnych warunków udało nam się wdrożyć strategię, która przyniosła realne rezultaty:
Kampania Google Ads dla zaawansowanych usług B2B, szczególnie w branży IT, wymagała cierpliwości i precyzyjnego podejścia. Nasze wnioski z tego projektu potwierdzają, że:
1. Sukces kampanii nie zależy wyłącznie od działań reklamowych czy wysokości budżetu. Równie ważna jest jakość contentu na landing page’u i jego poprawne przygotowanie pod kątem UX. W tym projekcie kluczowe okazało się nasze holistyczne podejście do tematu zabezpieczające wszystkie te elementy.
2. Niewielki budżet nie musi być blokerem, ale wymaga zaawansowanej analizy i sporej kreatywności w podejściu do strategii. Bez gruntownej analizy wstępnej, która pozwoli ocenić potencjał i skalę działań, istnieje istotne ryzyko przepalenia już i tak mocno ograniczonego budżetu.
3. Dogłębne poznanie specyfiki klienta to priorytet. Kluczem do sukcesu w tym projekcie było poświęcenie wielu godzin na poznanie i zrozumienie usług klienta, a następnie na keyword research i analizę potencjałów oraz kosztów na różnych rynkach z uwzględnieniem celów biznesowych klienta. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyka i jak najefektywniej wykorzystać budżet, który mieliśmy do dyspozycji.
Współpraca nad tym projektem była dla nas wyzwaniem, ale jednocześnie szansą na udowodnienie naszych umiejętności w branży IT. Dzięki elastyczności i zaangażowaniu obu stron, projekt zakończył się sukcesem, a nasza agencja zyskała kolejnego zadowolonego klienta, który zdecydował się kontynuować współpracę przy znacznie zwiększonym budżecie.
Chcesz skutecznie pozyskiwać wysokiej jakości leady IT? Znamy na to sposoby! Zaufaj doświadczeniu naszych specjalistów – skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc!
Porozmawiajmy!