Case study

Jak pozyskać wartościowe leady IT z Google Ads przy budżecie 1000$?

Nasz Klient działa w branży IT jako globalny dostawca bardzo zaawansowanych technologii, głównie dla dużych korporacji i sektorów produkcyjnych. Kluczowe rynki, do których chce docierać firma, to USA oraz rozwinięte kraje europejskie.

Pomimo dużego doświadczenia, zespołu światowej klasy ekspertów, setek udanych realizacji na koncie i globalnego zasięgu, Klient dopiero zaczynał swoją przygodę z płatnymi kampaniami online. Było to dla nas wyzwanie, ale także okazja do pokazania naszych umiejętności i profesjonalizmu w branży technologicznej.

Naszym kluczowym zadaniem było wsparcie klienta w dywersyfikacji źródeł ruchu poprzez płatne kampanie reklamowe i pokazanie, że Google Ads może być wartościowym kanałem generującym leady biznesowe.

  • wygenerowanie wartościowego leada przy bardzo ograniczonym budżecie 1000$ miesięcznie
  • dywersyfikacja dotychczasowych źródeł ruchu poprzez płatne kampanie reklamowe 
  • zwiększenie zasięgu firmy i dotarcie do nowej grupy odbiorców poprzez dodatkowy kanał komunikacji

Wyzwania

Projekt już w swych podstawowych założeniach stanowił nie lada wyzwanie. Kluczowym zadaniem było nie tylko wygenerowanie leadów, ale i zapewnienie, że spełnią one standardy klienta i przejdą pełen proces kwalifikacji.

Trudność tego zadania podniosły dodatkowo poniższe czynniki: 

  • bardzo konkurencyjne rynki, na których działa klient, w tym szczególnie USA i UK; 
  • wysokie stawki CPC (20$+ za kliknięcie) na najbardziej atrakcyjnych frazach;
  • złożoność i wysoki stopień zaawansowania usług świadczonych przez klienta, które wymagały od nas głębokiego zrozumienia; 
  • konieczność zbudowania silnego brandu.

 

Nasza rola – Talenty w projekcie

zespół projektowy Strategiczni.pl

„Ten projekt był dowodem na to, że pozornie niewidoczna praca jest często najbardziej czasochłonna i kluczowa dla powodzenia kampanii. W przypadku tego klienta czas poświęcony na analizę specyfiki jego działalności, oferowanych usług i technologii, a następnie zestawienie tego z analizą potencjałów i kosztów kampanii na różne rynki okazał się kluczowym czynnikiem sukcesu. Dzięki umiejętnej kombinacji tych wszystkich czynników udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące efekty w trudnych i mocno ograniczających warunkach”.

– Maciej Nawrocki, Senior PPC Specialist

Strategia działania

Aby sprostać tym wyzwaniom, opracowaliśmy kompleksową strategię działania:

1. Dogłębna analiza działalności klienta 

W pierwszym kroku skupiliśmy się na tym, by dokładnie poznać specyfikę usług oferowanych przez klienta, co – przy liczbie i złożoności technologii oraz rozwiązań – było wymagającym zadaniem, ale niezbędnym do zaplanowania odpowiedniej strategii reklamowej.

2. Analiza słów kluczowych 

Mając wiedzę o działalności klienta, przeprowadziliśmy szczegółową analizę słów kluczowych. Naszym celem było znalezienie kombinacji fraz, które umożliwią efektywne wykorzystanie dostępnego budżetu

3. Analiza rynków docelowych

Dokładnie przeanalizowaliśmy rynki pod kątem potencjałów, kosztów i stawek CPC, biorąc pod uwagę efektywność kosztową oraz możliwości generowania ruchu i konwersji. 

4.Opracowanie dedykowanego landing page

Przygotowaliśmy dedykowaną stronę docelową zoptymalizowaną pod wybrane, najbardziej interesujące nas frazy kluczowe i dostosowaną do specyfiki rynku, aby maksymalnie podnieść jakość ruchu oraz współczynnik konwersji.

5.Bieżące monitorowanie i optymalizacja

Zdecydowaliśmy się na trzymiesięczny okres testowy, aby mieć czas na zebranie wystarczającej ilości danych, wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie ewentualnych zmian. 

Efekty

Mimo trudnych warunków udało nam się wdrożyć strategię, która przyniosła realne rezultaty: 

  • w ramach kampanii generowaliśmy od 110 do 250 kliknięć miesięcznie przy założonym budżecie, poszerzając skalę ruchu;
  • uzyskaliśmy 9 wypełnionych formularzy kontaktowych;
  • pozyskaliśmy dla klienta 3 kwalifikowane leady, z czego 2 zostały określone jako idealne i zakończyły się lukratywnymi zleceniami;
  • klient zdecydował się przedłużyć nasze działania na kolejne trzy miesiące oraz trzykrotnie zwiększył budżet reklamowy

 

Wnioski ze współpracy

Kampania Google Ads dla zaawansowanych usług B2B, szczególnie w branży IT, wymagała cierpliwości i precyzyjnego podejścia. Nasze wnioski z tego projektu potwierdzają, że:

 

1. Sukces kampanii nie zależy wyłącznie od działań reklamowych czy wysokości budżetu. Równie ważna jest jakość contentu na landing page’u i jego poprawne przygotowanie pod kątem UX. W tym projekcie kluczowe okazało się nasze holistyczne podejście do tematu zabezpieczające wszystkie te elementy.

2. Niewielki budżet nie musi być blokerem, ale wymaga zaawansowanej analizy i sporej kreatywności w podejściu do strategii. Bez gruntownej analizy wstępnej, która pozwoli ocenić potencjał i skalę działań, istnieje istotne ryzyko przepalenia już i tak mocno ograniczonego budżetu. 

3. Dogłębne poznanie specyfiki klienta to priorytet. Kluczem do sukcesu w tym projekcie było poświęcenie wielu godzin na poznanie i zrozumienie usług klienta, a następnie na keyword research i analizę potencjałów oraz kosztów na różnych rynkach z uwzględnieniem celów biznesowych klienta. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyka i jak najefektywniej wykorzystać budżet, który mieliśmy do dyspozycji.

Współpraca nad tym projektem była dla nas wyzwaniem, ale jednocześnie szansą na udowodnienie naszych umiejętności w branży IT. Dzięki elastyczności i zaangażowaniu obu stron, projekt zakończył się sukcesem, a nasza agencja zyskała kolejnego zadowolonego klienta, który zdecydował się kontynuować współpracę przy znacznie zwiększonym budżecie.

 

Chcesz skutecznie pozyskiwać wysokiej jakości leady IT? Znamy na to sposoby! Zaufaj doświadczeniu naszych specjalistów – skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc!

Porozmawiajmy!