Veela jest nowo powstałą marką biżuteryjną i sklepem online, którego właściciel ma wieloletnie doświadczenie w sprzedaży hurtowej. Dostępna biżuteria i akcesoria w większości są zrobione ze stali szlachetnej, dzięki czemu wyróżniają się trwałością i jednocześnie zachęcają odbiorców przystępnymi cenami. Te cechy sprawiają, że marka ma duże szanse na dotarcie do licznej grupy docelowej.
Klient zdawał sobie sprawę z potencjału, jaki oferują social media w zakresie budowania wizerunku marki. Budowanie profili w mediach społecznościowych jest jak czysta kartka dla Twojej firmy – właśnie dlatego warto zrobić to z głową i z odpowiednio przemyślaną strategią, która pomoże w realizacji długoterminowych celów.
Współpraca z Veelą była dla nas bardzo ekscytującym projektem. W jaki sposób wspólnie z klientem zbudowaliśmy angażujące odbiorców kanały na Instagramie oraz Facebooku?
Wyzwania:
Veela to miejsce z wyjątkową biżuterią od lubianych marek (np. biżuteria Sorenson zdobiona kryształkami Swarovskiego), która stopniowo zdobywa uznanie wśród Polek. Dzięki możliwościom, jakie oferują media społecznościowe, wspólnie z klientem rozpoczęliśmy pracę nad promowaniem oferty sklepu internetowego.
Nowy klient oraz jego cenna wiedza dotycząca firmy to dla nas zawsze punkt startowy w każdym projekcie. Właśnie dlatego współpracę z Veelą rozpoczęliśmy od tzw. kick offu, czyli pierwszego spotkania z klientem. W jego trakcie ustalamy potrzeby naszego partnera oraz cele prowadzonego przez nas projektu. Podczas kick offu z Veelą dowiedzieliśmy się również więcej o produktach oferowanych przez firmę, co stanowiło cenną bazę wiedzy wykorzystywaną następnie w postach w social media.
W tym przypadku klient chciał wejść na rynek z nową marką, dlatego niezbędne było zbudowanie contentu, prowadzącego do rozpoznawalności marki, która z kolei przełoży się na większą sprzedaż.
Bez dobrze przemyślanej strategii publikowanie w mediach społecznościowych może przypominać prowadzenie auta we mgle. Niby wiesz dokąd zmierzasz, ale nie widzisz żadnych kierunkowskazów ani ewentualnych przeszkód na drodze.
Strategia prowadzenia mediów społecznościowych nowej marki jest szczególnie istotna i warto zdecydować się na jej stworzenie na samym początku. Tak było w przypadku Veeli i w krótkim czasie mogliśmy zauważyć pierwsze efekty sukcesywnego prowadzenia profilów na Instagramie oraz Facebooku.
W strategii dla Veeli określiliśmy cele komunikacji, tone of voice, czyli warstwę językową materiałów publikowanych w social media oraz cykle postów. Przeanalizowaliśmy również największych konkurentów marki Veela, określając ich mocne i słabe strony, wyciągając przy tym wnioski dla naszej przyszłej komunikacji.
Jednak najważniejszym elementem tej strategii było wizualne opracowanie wizerunku na Facebooku i Instagramie. Określiliśmy praktyki i procesy stosowane przez konkurencje, na podstawie których ustaliliśmy, co może wyróżnić Veelę na ich tle. Klient zaakceptował nasze analizy i proponowany przez nas język komunikacji dla marki, dzięki czemu mogliśmy przejść do następnego kroku, czyli tworzenia contentu.
Gdy chcemy sprzedać produkt, to, jak się on prezentuje, jest najważniejsze. Dziennie przed oczami użytkowników przewijają się dziesiątki reklam i postów, które chcą im coś zaoferować. Dlatego zarówno dla nas, jak i dla klienta było niezwykle ważne, aby zdjęcia na kanałach marki Veela były estetyczne, przyciągające uwagę i zgodne z trendami.
Z przeprowadzonej analizy konkurencji wyciągnęliśmy również wniosek, że rolki na Instagramie to rodzaj contentu, który może skutecznie wyróżnić Veelę na tle innych profili biżuteryjnych. Przedstawienie produktów z oferty w ruchu oraz na ciele to istotny czynnik dla osób zainteresowanych kupnem biżuterii.
Dzięki zaufaniu i responsywności klienta w bardzo szybkim tempie od stworzenia strategii mogliśmy przejść do etapu budowania bazy zdjęć oraz filmików. Fotografowanie estetycznych i wykonanych z dbałością o każdy detal produktów marki Veela to była czysta przyjemność!
Efektem są materiały wysokiej jakości, które idealnie komplementują piękno biżuterii wykonanej ze stali szlachetnej. Zdjęcia i filmiki są różnorodne, ale wszystkie zostały stworzone na potrzeby przemyślanych cyklów postów.
Ze względu na specyfikę mediów społecznościowych i aktualne algorytmy w celu efektywnego rozwijania profili, niezbędna jest kampania płatna, czyli promowanie postów w przestrzeni Instagrama oraz Facebooka. Są to działania niezwykle istotne szczególnie dla firm, które dopiero budują swoje profile w mediach społecznościowych i muszą dotrzeć z publikowanymi postami do pierwszych odbiorców.
Dla marki Veela prowadziliśmy dwa typy kampanii – sprzedażową i wizerunkową. Działały one równolegle, realizując cele ustalone wspólnie z klientem na początku naszej współpracy. Dzięki przemyślanym działaniom klient mógł obserwować systematyczny wzrost w postaci nowych transakcji w sklepie internetowym oraz rosnącej liczby fanów i ich zaangażowania pod postami.
Dlaczego początkujące marki powinny rozważyć współpracę w zakresie prowadzenia mediów społecznościowych opartego o solidnie przygotowaną strategię?
Dopiero rozkręcasz swoją markę i chcesz zbudować jej silny wizerunek w social media? Odezwij się do nas i wspólnie stwórzmy strategię dotarcia do Twojej grupy docelowej!
Porozmawiajmy!