Naszym klientem jest wyjątkowa marka oferująca autorską, ręcznie wykonywaną biżuterię – od naszyjników, przez bransoletki i kolczyki, aż po pierścionki.
Swoją komunikacją i charakterem podkreśla, że indywidualne, uzupełniające stylizację dodatki to nieodłączny element garderoby i sposób na wyrażenie siebie. Posiada rozpoznawalny brand, którego projekty oraz kolekcje doceniają znane polskie osobowości.
Wyzwania
Czy masz wrażenie, że Twój sklep internetowy nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału sprzedażowego? Czy chcesz, aby Twoja marka była pierwszą, którą zobaczą klienci szukający oferowanych przez Ciebie produktów? Czy Twoja obecna platforma e-commerce pomaga Ci wyprzedzać konkurencję, czy raczej Cię ogranicza?
Takie pytania pojawiały się też w rozmowach zespołu naszego klienta. Po konsultacjach i wielu wymianach zdań nasunęło się jedno rozwiązanie – migracja na nową platformę wraz z opracowaną strategią SEO!
W tym case study chcemy pokazać, jak strategiczne planowanie, doświadczenie zespołu w przeprowadzaniu migracji oraz skupienie na potencjale SEO mogą przekształcić wymienione wyżej wyzwania w sukces.
Przedstawimy, w jaki sposób wykorzystaliśmy migrację jako zapalnik wzrostu, analizując potrzeby klienta i opracowując kompleksową strategię marketingową, która pozwoliła osiągnąć jego cele – poprawę widoczności, zwiększenie sprzedaży i dotarcie do nowych klientów.
Klient, marka oferująca autorską biżuterię, posiadał już ugruntowaną pozycję na rynku i rozpoznawalność wśród klientów. Jednak ambicje firmy sięgały dalej.
Mimo rozpoznawalności marki, jej obecność w wynikach wyszukiwania była niewystarczająca. Klient chciał dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, którzy aktywnie poszukują biżuterii online, ale nie znają jeszcze marki.
Istniejąca platforma sklepu internetowego nie była w pełni wykorzystana. Brand potrzebował rozwiązania, które pozwoli na lepszą prezentację oferty, optymalizację pod kątem widoczności oraz skalowanie biznesu.
Klient zdawał sobie sprawę z wagi pozycjonowania w wyszukiwarkach, ale brakowało mu czasu, wiedzy i doświadczenia w tym zakresie. Potrzebował partnera, który przeprowadzi go przez cały proces migracji i wdrożenia strategii SEO, dbając o każdy szczegół.
Ostatecznym, ale najważniejszym celem dla chyba każdego brandu działającego w e-commerce, jest zwiększenie sprzedaży poprzez dotarcie do nowych grup odbiorców. Migracja na nową platformę i wdrożenie skutecznej strategii SEO miały być kluczowymi elementami realizacji tego celu.
Marka potrzebowała kompleksowego wsparcia w tym zakresie. Zespół Strategicznych podjął się tego wyzwania, oferując swoją wiedzę, doświadczenie i narzędzia, aby pomóc klientowi osiągnąć jego ambitne cele biznesowe.
Zespół Strategicznych w projekcie wychodził poza standardowe prace – działaliśmy też jako konsultanci.
Swoją inicjatywą, doradztwem i doświadczeniem przedstawił za i przeciw przyśpieszonej migracji, co pozwoliło na rozbudowę strony i menu (czasem wolniej znaczy lepiej).
Największym wyzwaniem w projekcie było pogodzenie napiętych terminów z koniecznością przebudowy struktury strony, uwzględniając przy tym stworzenie nowych kategorii produktowych. Kolejnym istotnym zadaniem była migracja strony, którą chcieliśmy przeprowadzić z uwzględnieniem uporządkowanego menu produktowego.
Zależało nam również na optymalizacji on-site oraz wypełnieniu sklepu wartościowym contentem. Dzięki zaangażowaniu klienta, współpracy z agencją deweloperską oraz naszym wysiłkom udało się nie tylko przeprowadzić poprawną migrację, ale także wypuścić najlepszą wersję sklepu. To wszystko przyczyniło się do zwiększenia widoczności organicznej strony i skutecznej rywalizacji z największymi markami w segmencie biżuterii damskiej.
Aleksanda Józwik
Senior SEO Specialist
Pozycjonowanie w e-commerce, a do tego w branży biżuteryjnej, to nie tylko konieczność dobrze zaplanowanej i wprowadzonej optymalizacji – to konkurowanie z rozpoznawalnymi brandami z ogromnymi budżetami marketingowymi. Wymaga dodania do strategii elementów wychodzących poza schemat tak, aby zwiększyć potencjał na “wyprzedzenie” konkurencji i zyskanie nowych klientów. I takie właśnie podejście zastosowaliśmy we współpracy z klientem!
Dawid Marcinkowski
SEO Specialist
Praca nad projektem wymagała tworzenia treści atrakcyjnych nie tylko z perspektywy SEO, ale i samych odbiorców. Content musiał być spójny z tożsamością marki, odzwierciedlać jej podejście do projektowania biżuterii oraz wartości reprezentowane przez poszczególne kolekcje. Podkreślenie zalet produktów, ich funkcjonalności, czy symboliki może pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe, dlatego zależało nam na odpowiednich i starannie przemyślanych komunikatach.
Marta Tychowska
Junior Content Marketing Specialist
Skutkiem tego rozsądnego podejścia są wyniki, które przestawiamy niżej!
W celu zmaksymalizowania widoczności marki w wynikach wyszukiwania, przeprowadziliśmy rozszerzony research słów kluczowych, uwzględniając zarówno popularne frazy związane z biżuterią, jak i dłuższe, produktowe zapytania wpisywane przez potencjalnych klientów.
Skupialiśmy się tutaj na intencji użytkowników Google, przy jednoczesnym pokryciu pełnej oferty produktowej klienta z planami rozwoju sklepu na przyszłość. Dzięki temu mogliśmy zidentyfikować nisze rynkowe oraz możliwości ekspansji na nowe obszary.
Równolegle przeanalizowaliśmy działania konkurencji, badając ich strategie SEO, profil linkowania oraz wykorzystywane w promowaniu słowa kluczowe. To pozwoliło nam określić obszary, w których nasz klient może się wyróżnić oraz opracować unikalną strategię content marketingową, dopasowaną do potrzeb i oczekiwań klientów.
Identyfikacja „słabszych” elementów strategii konkurentów pozwoliła na wprowadzenie na nową stronę niestandardowych kolekcji tematycznych i okazyjnych, generujących ruch jako dodatkowy kanał organiczny.
Na tej podstawie opracowaliśmy rozbudowaną strukturę menu (wykorzystaliśmy pełen potencjał produktów klienta), która uwypukliła różnorodność oferty oraz ułatwiła nawigację użytkownikom.
To pozwoliło na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania na szeroki zakres fraz, przyciągając zarówno lojalnych klientów, jak i nowych użytkowników, którzy wcześniej nie znali marki.
Migracja sklepu internetowego to złożony proces, który może negatywnie wpłynąć na pozycje w wyszukiwarkach, jeśli nie zostanie przeprowadzony prawidłowo. Może spowodować problemy nawet najbardziej doświadczonym specjalistom – w najgorszym wypadku strona może całkowicie stracić widoczność w Google.
Nasz zespół zadbał o każdy szczegół, implementując przekierowania 301 (dla setek adresów URL), optymalizując strukturę menu, treści kategorii, meta tagi, mapy witryny oraz inne elementy techniczne.
Podczas całej migracji byliśmy na bieżąco w kontakcie z zespołem klienta, jak i deweloperami wprowadzającymi zmiany techniczne – sami też monitowaliśmy i ocenialiśmy wersje testowe nowej wersji strony!
Dzięki temu migracja przebiegła płynnie, a widoczność strony w wynikach wyszukiwania nie tylko została utrzymana, ale nawet wzrosła w każdym jej aspekcie – podstron kategorii produktowych, konkretnych produktów i ogólnobrandowo.
Przeprowadzona przez zespół Strategicznych kompleksowa strategia SEO wraz z zadbaniem o każdy aspekt procesu migracji pozwoliła klientowi na skupienie się na działaniu w dodatkowym kanale pozyskiwania ruchu – tym organicznym (i darmowym) z wyszukiwarek. Znaczny wzrost widoczności oraz pozyskanie pozycji na topowe, konkurencyjne frazy ogólne niezwiązane z marką skierowały ruch na stronę, a przez to zachęciły do kupna produktów nowych klientów – nieznających wcześniej brandu. Współpracujemy już razem ponad rok, na bieżąco wymieniamy się pomysłami oraz odnajdujemy coraz to nowsze sposoby na poprawę konwersji i rozwój marketingowy sklepu internetowego marki.
Prowadzisz sklep internetowy i czujesz, że nie osiąga pełnego potencjału? Porozmawiajmy o tym, jak możemy Ci pomóc w dotarciu do grupy docelowej!
Umów się na spotkanie!