wpis blogowy Karolina

Ostatnia aktualizacja wpisu: październik 2022

Właśnie zgłębiasz swoją wiedzę na temat tego, jak skutecznie pozycjonować stronę internetową w sieci? Chcesz, aby Twoja witryna została zoptymalizowana i poprawiła swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google? Rozmawiasz ze specjalistą SEO i używane przez niego pojęcia są dla Ciebie kompletnie obce? Pozycjonowanie strony nie jest łatwym procesem, ale to nie powinno zniechęcić Cię do zgłębiania tematu. Na dobry początek wybraliśmy 5 terminów związanych z pozycjonowaniem, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć, jak zadbać o wysoką pozycję strony w Google oraz w czym pomogą Ci specjaliści SEO. Jak zacząć pozycjonować stronę? Znamy odpowiedź!

Pozycjonowanie stron – o co w tym wszystkim chodzi?

Zacznijmy od najważniejszego, czyli wyjaśnienia kluczowego pojęcia. Czym jest pozycjonowanie stron? To szereg czynności, które są podejmowane na stronie internetowej, ale również poza nią. Wszystko to po to, aby Twoja witryna zdobyła wysoką pozycję w wyszukiwarce

Gdy użytkownicy wpisują do niej zapytanie, otrzymują wyniki pod postacią adresów stron internetowych. To na tych stronach użytkownik ma znaleźć odpowiedź na swoje pytanie. Jeżeli będzie tam również Twoja witryna, masz okazję zapewnić jej większe zainteresowanie odbiorców i wpłynąć na ruch w serwisie. To z kolei przełoży się na rozpoznawalność Twojej marki i większą sprzedaż. Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że odbiorcy, gdy szukają czegoś w Google, polegają na wynikach, które pojawiają się na topowych pozycjach. Dlatego tak wielu właścicieli stron chce tam być, a konkurencja wcale nie odpuszcza.

SEO a pozycjonowanie stron

Polscy specjaliści używają dwóch pojęć – pozycjonowanie stron i SEO (z ang. Search Engine Optimization). Dla jednych są to synonimy. Inni natomiast uważają, że terminy te mają ten sam cel – zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, ale obejmują zupełnie różne działania. Według nich pozycjonowanie stron to szersze pojęcie, na które składa się:

  • techniczna optymalizacja strony internetowej;
  • link building, czyli pozyskiwanie linków odsyłających do witryny internetowej;
  • content marketing, czyli m.in. tworzenie treści według wytycznych z wybranymi słowami kluczowymi.

Natomiast SEO w tym przypadku to jedynie techniczna optymalizacja strony i treści.

Wspomnijmy jeszcze, że pozycjonowanie stron odpowiada za pojawienie się w bezpłatnych lub inaczej organicznych wynikach Google. Oznacza to, że nie musisz płacić za swoją widoczność amerykańskiej firmie z Mountain View. Pozycje w wyszukiwarce są uzależnione od odpowiednich działań SEO.

przykładowe wyniki wyszukiwania na frazę meble ogrodowe

Przykład organicznych wyników wyszukiwania po wpisaniu zapytania meble ogrodowe

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Przeczytaj nasze artykuły:

SŁOWA KLUCZOWE, czyli na czym stoi pozycjonowanie stron?

Słowa kluczowe, keywords lub frazy kluczowe – tak w branży SEO nazywa się zapytania, które użytkownicy wpisują do okna wyszukiwarki Google. Są one w mniejszym lub większym stopniu odzwierciedleniem potrzeb odbiorców.

Słowa kluczowe - zapytanie w wyszukiwarce

Przykład zapytania w wyszukiwarce Google

Specjaliści SEO wykorzystują te zapytania w optymalizacji serwisów. Dlatego tak ważne jest, aby zacząć pozycjonowanie strony od doboru odpowiednich fraz kluczowych powiązanych z Twoim biznesem. Od tego zależy, czy przyciągniesz do swojej strony internetowej właściwe osoby. 

Jeżeli zastanawiasz się, jak skutecznie pozycjonować stronę internetową i traktujesz to zadanie poważnie, powinieneś budować jej architekturę, biorąc pod uwagę właśnie frazy kluczowe i uwzględnić je w menu głównym, w nazwach kategorii, podkategorii i produktów, a także przy tworzeniu treści na Twoją stronę internetową (w opisach kategorii, produktów i na firmowym blogu). Frazy kluczowe mogą być krótkie jednowyrazowe lub stanowić naprawdę rozbudowane wyrażenia. Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych i właśnie teraz poświęcimy im więcej uwagi.

Rodzaje słów kluczowych

  • ogólne słowo kluczowe jest to fraza, jak sama nazwa wskazuje, o ogólnym znaczeniu. Zazwyczaj ogólne frazy charakteryzuje duża konkurencyjność. Trzeba włożyć wiele pracy w pojawienie się na wysokich pozycjach. Minusem tego rodzaju słów kluczowych jest to, że ściągają ruch, ale zazwyczaj są to użytkownicy z różnymi potrzebami, co oznacza, że konwersja nie będzie zadowalająca. Ogólne słowa kluczowe z reguły trudno powiązać z bezpośrednią intencją użytkownika. Przykład? Kiedy internauta wpisuje do wyszukiwarki Google zapytanie „meble”, trudno odgadnąć, czy właśnie szuka inspiracji, czy też może dobrego stolarza.

Przykłady ogólnych słów kluczowych

  • słowo kluczowe z długim ogonem (tzw. long tail keyword) – przeciwieństwem ogólnych fraz są konkretne słowa kluczowe, które nazywa się long tail (długi ogon). Ich liczba średnich wyszukiwań jest mniejsza niż w przypadku ogólnych keywordów, ale ze względu na to, że są bardziej rozbudowane, są też bardziej precyzyjne i generują wartościowy ruch. W ich przypadku możemy też mówić o mniejszej konkurencyjności. Nawiązując do meblarskiej tematyki, przykładowa fraza z długim ogonem to meble ogrodowe cena. Możemy wyciągnąć wniosek, że użytkownik sprawdza ceny, ponieważ zamierza urządzić swój ogród.

Przykłady słów kluczowych z długim ogonem

Aby jeszcze lepiej zrozumieć różnicę między ogólnymi słowami kluczowymi, a frazami z długim ogonem, warto spojrzeć na poniższe wyniki pozyskane z narzędzia Ahrefs:

wolumen miesięcznych wyszukiwań na ogólną frazę wakacje

Wolumen miesięcznych wyszukiwań na ogólną frazę „wakacje” według Ahrefsa

wolumen miesięcznych wyszukiwań na frazę tanie wakacje w polsce

Wolumen miesięcznych wyszukiwań na frazę long tail „tanie wakacje w Polsce” według Ahrefsa

Jak widać na powyższym wykresach, frazy ogólne, których nie jesteśmy w stanie jednoznacznie powiązać z jedną konkretną intencją użytkownika, są o wiele bardziej konkurencyjne. Chcąc pozycjonować stronę na tego typu frazę, trzeba zatem liczyć się z tym, że wejście do TOP-ów organicznych wyników wyszukiwania może być trudne, czasochłonne, a – w szczególnych sytuacjach –  nawet nieosiągalne.

  • brandowe słowo kluczowe – w zapytaniach użytkowników pojawiają się również nazwy marek. Wtedy mamy do czynienia z brandowymi słowami kluczowymi. Tutaj można spodziewać się, że użytkownik chciałby zapoznać się z ofertą i w dalszej kolejności dokonać zakupu. Dlatego o tych frazach mówi się, że generują dużą konwersję.

 

Przykłady brandowych słów kluczowych

 

  • lokalne słowo kluczowe – te frazy charakteryzuje to, że zawierają lokalizację i są związane z pozycjonowaniem lokalnym i poszukiwaniem lokalnych usług oraz produktów. Korzystać z nich powinny szczególnie te firmy, które prowadzą swoją działalność w danym mieście lub regionie i chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwania, trafiając do klientów znajdujących się w pobliżu. Frazy lokalne dają stosunkowo wysoką szansę na konwersję. Użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarkę zapytanie takie jak np. „adwokat sprawy karne Wrocław”, daje duże prawdopodobieństwo na to, że finalnie skorzysta z naszych usług, ponieważ dokładnie wie, czego szuka.

Przykłady lokalnych słów kluczowych

Chcesz dowiedzieć się więcej o frazach kluczowych i o tym, jak skutecznie pozycjonować stronę z ich umiejętnym wykorzystaniem? Przeczytaj nasze artykuły:

Audyt SEO –  startujemy z pozycjonowaniem strony

Jak zacząć pozycjonować stronę internetową? Od przeglądu jej mocnych i słabych stron. Dlatego specjaliści SEO na początku współpracy wykonują profesjonalny audyt SEO. Jest to dokument, który ma strategiczne znaczenie na pierwszym etapie prac nad stroną internetową.

Audyt powstaje po szczegółowej analizie strony. Dzięki niemu jesteśmy w stanie precyzyjnie zdefiniować wszystkie napotkane błędy, z którymi boryka się serwis, oraz przygotować skuteczną strategię na kolejne miesiące współpracy. Dlatego audyt SEO to kompleksowy zbiór bardzo przydatnych informacji. Gdy się z nim zapoznasz, dowiesz się, które elementy na Twojej stronie wymagają poprawy, na jakim poziomie jest optymalizacja witryny i które działania SEO należy wdrożyć, aby podnieść jej pozycję w Google. To również kierunek działań dla specjalistów SEO. Audyt okazuje się swoistym rozkładem jazdy, jak pozycjonować stronę internetową.

Chcesz dowiedzieć się więcej o audycie SEO i strategii SEO? Przeczytaj nasze artykuły:

Linkowanie – dlaczego jest ważne dla pozycjonowania?

Wiele elementów ma wpływ na to, jak skutecznie pozycjonować stronę – i linkowanie jest jednym z nich. Link, inaczej hiperłącze lub odnośnik, umożliwia przemieszczanie się pomiędzy stronami internetowymi. Ma on postać adresu docelowej strony internetowej, tekstu (anchor) lub grafiki. W praktyce wygląda to tak, że użytkownik klika link i zostaje przeniesiony na określoną witrynę. W procesie pozycjonowania stron ważną rolę odgrywają różne linki, ale dwa rodzaje z nich są szczególnie ważne:

  • linki wewnętrzne linki wewnętrzne – są dodawane w ramach jednej domeny i odsyłają do innych podstron tej domeny. Dlatego nazywa się je linkami wewnętrznymi –  nie kierują bowiem użytkowników na zewnątrz, ale pomagają im zapoznać się ze strukturą danej strony internetowej. Dla robotów Google mogą być również wskazówką, jak wygląda hierarchia treści;

Linkowanie wewnętrzne - Strategiczni.pl

Przykład linkowania wewnętrznego na Strategiczni.pl

  • linki przychodzące (link building) – w pozycjonowaniu stron internetowych trzeba też zadbać o pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów, które będą odsyłać użytkowników do Twojej strony internetowej. Link building – tak nazywa się tego rodzaju działania. Jeżeli link building ma być skuteczny, specjaliści SEO powinni pozyskiwać odnośniki z wartościowych i sprawdzonych serwisów. W ten sposób moc rankingowa tych stron internetowych zostanie przeniesiona również na Twoją witrynę.

Chcesz dowiedzieć się więcej o linkach? Przeczytaj nasze artykuły:

Content – treści, których chcą odbiorcy

W naszym artykule to ostatnie pojęcie, ale w procesie pozycjonowania jest bardzo wysoko. Wraz z aktualizacją algorytmu Panda content stał się ważną częścią strategii SEO. Bardzo szybko i intensywnie rozwija się content marketing. Jego ostatecznym celem jest sprzedaż, ale nie jest to sprzedaż, która odbywa się w bezpośredni sposób. Tutaj chodzi o tworzenie wartościowych, istotnych i spójnych treści. Trzeba też zaplanować ich rozpowszechnienie, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę określonej grupy docelowej.

W przypadku SEO content musi być także „atrakcyjny” dla robotów Google. Dzisiaj, kiedy najbardziej popularna wyszukiwarka jest coraz bardziej nastawiona na użytkowników (user experience), nie są to sprzeczne interesy. 

Jakie treści będą wsparciem dla SEO? Dobre! Nie zapominajmy o tym, że powinny znaleźć się w nich frazy kluczowe, ale użyte w naturalny sposób. Ważna jest również forma. Poza treścią warto zadbać o dodatkowe elementy, takie jak zdjęcia, grafiki czy wideo. Niemile widziany będzie duplicate content, czyli kopiowanie treści z innych stron internetowych lub dodawanie tych samych treści w ramach własnej witryny.

Artykuł blogowy - Strategiczni.pl

Przykład infografiki na blogu Strategiczni.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej o contencie? Przeczytaj nasze artykuły:

Pozycjonowanie stron w Strategiczni.pl

W Strategiczni.pl już na samym początku współpracy, stawiamy na partnerstwo i transparentną, otwartą komunikację. Nasze doświadczenie niejednokrotnie udowodniło nam, że wspólna praca przynosi najlepsze efekty biznesowe

Dlatego na pierwszym spotkaniu dążymy do zebrania obopólnych potrzeb, a ono samo jest dla nas świetną okazją do tego, by lepiej się poznać i dobrze zrozumieć cel biznesowy projektu. Wychodzimy z założenia, że im więcej dowiemy się o sobie na tym spotkaniu, tym lepszy audyt SEO ze strategią dla Ciebie przygotujemy. W trakcie dalszej współpracy skupiamy się na realizacji wspólnie ustalonych celów i pracujemy nad ich efektywnym dostarczaniem: działamy Z klientem, a nie DLA klienta

Na rynku wyróżnia nas coś więcej niż tylko zwinne podejście do współpracy. Dla nas ważna jest również dobra komunikacja. Od samego początku współpracy koncentrujemy się na budowaniu partnerskich relacji opartych na transparentnym przekazywaniu informacji. Nasi specjaliści SEO, dedykowani do konkretnego projektu, biorą za niego odpowiedzialność i mają dużą elastyczność działania. 

Szukasz specjalisty do pozycjonowania Twojej strony? Porozmawiajmy!

To, co skutecznie wyróżnia nas jako Strategiczni.pl pośród innych agencji SEO, to przede wszystkim nasze podejście i sposób zarządzania. Jesteśmy zespołem specjalistów, dla którego liczy się jakość i dostarczanie wartości biznesowej na wysokim poziomie ponad możliwość realizacji wielu projektów jednocześnie. 

W naszej codziennej pracy dbamy o to, by każdy specjalista SEO miał u nas przestrzeń do tego, by móc w pełni skupić się na prowadzonych projektach, stale usprawniać się i rozwijać, efektywnie przekładając zdobytą wiedzę i umiejętności na realne działania we współpracy z klientem. Mocno stawiamy na to, by nasi specjaliści zajmowali się maksymalnie kilkoma projektami i poświęcali im 100% swojej uwagi, opieki i wsparcia merytorycznego. Dzięki temu nasi klienci czują, że traktujemy ich projekt priorytetowo, przydzielając im dedykowanego specjalistę, pozostającego z nimi w ciągłym kontakcie i na bieżąco raportującego postępy prac.

Nie trać więcej czasu na zastanawianie się, jak zacząć pozycjonować stronę internetową. Oddaj to zadanie w ręce doświadczonych specjalistów – przygotujemy dla Ciebie strategię SEO, dzięki której Twoja witryna zacznie generować pożądane zyski. Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami i wspólnie wypracujmy najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu!

 

Czy to wszystko? Zdecydowanie nie! Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo rozbudowany proces, który wymaga mocno zdywersyfikowanych kompetencji i w którym nie brakuje wciągających tematów i wątków. Trudno jednak odkryć je wszystkie bez specjalistycznej wiedzy, umiejętności z zakresu SEO czy wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych. Właśnie dlatego możesz potrzebować wsparcia profesjonalistów.

Porozmawiajmy!

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

W Strategiczni.pl zajmuje się pisaniem rozmaitych treści – z takim samym zaangażowaniem stworzy wyczerpujący wpis o tematyce IT, jak i krótki i przyjemny tekst lifestylowy. Z wykształcenia polonistka, która swoimi wyborami chce udowodnić, że polonistyka nie produkuje wyłącznie nauczycieli. Z czasów studiów pozostało jej jednak zamiłowanie do gramatyki historycznej (słusznie zwanej w kuluarach histeryczną) i wszelkiej maści książek – z zapartym tchem przeczyta nawet zapomnianą Placówkę Prusa. Lubi dobrą kuchnię, ma słabość do czekolady i wciąż wydaje horrendalne sumy na rower miejski.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się