08 lipca, 2020

Czy w tekstach SEO jest miejsce na kreatywno艣膰? Poradnik dla tworz膮cych content

Tagi: ,

Strategiczni.pl

seo kredki

W firmie to Ty odpowiadasz za przygotowywanie tre艣ci, kt贸re s膮 cz臋艣ci膮 strategii SEO? Do Twojej pracy wkrad艂a si臋 rutyna i masz poczucie, 偶e wci膮偶 powtarzasz te same schematy? Pewnie nie jeste艣 jedynym copywriterem, kt贸ry boryka si臋 z pu艂apk膮 ujednolicania i powielania podobnych komunikat贸w. Jak zatem wprowadzi膰 odrobin臋 艣wie偶ego spojrzenia do swoich contentowych dzia艂a艅? W tym artykule podpowiemy Ci, jak po艂膮czy膰 kreatywne pisanie ze wzrostem w organicznych wynikach wyszukiwania.聽聽

Teksty SEO maj膮 swoje zadanie do spe艂nienia i rz膮dz膮 si臋 swoimi regu艂ami. S膮 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 strategii pozycjonowania stron internetowych. Opieraj膮 si臋 przede wszystkim na s艂owach kluczowych, kt贸re maj膮 potencja艂 wyszukiwania. To jednak nie oznacza, 偶e maj膮 by膰 tworzone tylko i wy艂膮cznie pod algorytm Google, aby zapewni膰 stronie internetowej wysokie pozycje w wyszukiwarce. Jako copywriter mo偶esz przemyci膰 do nich odrobin臋 kreatywno艣ci. Wyjdzie to na dobre Twoim czytelnikom i Tobie jako tw贸rcy, poniewa偶 pozwoli na poszerzenie horyzont贸w. Jak zatem uruchomi膰 swoj膮 kreatywno艣膰?

7 wskaz贸wek, aby Tw贸j content by艂 kreatywny

1. Rozmawiaj z ekspertami i liderami w danej bran偶y

Jeste艣 copywriterem SEO, wi臋c stykasz si臋 z rozmaitymi tematami. Niekt贸re z nich od razu uruchamiaj膮 wen臋 i tekst powstaje w ekspresowym tempie. Inne zawieszaj膮 poprzeczk臋 bardzo wysoko i powoduj膮 pustk臋 w g艂owie. Dobry research to podstawa, ale nie mo偶esz te偶 pozbawia膰 si臋 dost臋pu do ludzi z wiedz膮. Rozmawiaj ze specjalistami w danej dziedzinie. Z pewno艣ci膮 w Twoim zespole nie brakuje ekspert贸w. Zadawaj im pytania, dopytuj i dr膮偶 temat. Gdy dobrze zrozumiesz dane zagadnienie, tym mniej skomplikowane b臋dzie dla Twoich czytelnik贸w. Ponadto, gdy do艂膮czysz do swoich artyku艂贸w wypowiedzi os贸b, kt贸re s膮 liderami w swojej bran偶y i maj膮 co艣 ciekawego do powiedzenia, b臋dzie to wyr贸偶nik dla tekstu i podniesie jego warto艣膰.

2. Postaw si臋 w roli czytelnika

Skupiaj膮c si臋 na za艂o偶eniach zwi膮zanych ze strategi膮 SEO, mo偶esz zapomnie膰, dla kogo tworzysz swoje teksty. Kreatywne prezentowanie tematu, gdy musisz oprze膰 si臋 na okre艣lonych s艂owach kluczowych, mo偶e nie by膰 proste. Wtedy bardzo wa偶ne jest znalezienie 艂膮cznika pomi臋dzy tekstem SEO a osob膮, kt贸ra go przeczyta i odpowiedzenie sobie na bardzo wa偶ne pytanie: gdybym to ja by艂 czytelnikiem, dlaczego mia艂bym szuka膰 takiego tematu? Spr贸buj z wi臋kszego zagadnienia wybra膰 co艣, co mo偶e by膰 interesuj膮ce dla czytelnika, a Tobie da mo偶liwo艣膰 odpowiedzenia na jego pytania.

3. Nadaj tradycyjnym tre艣ciom now膮 multimedialn膮 ods艂on臋

Twoim g艂贸wnym zadaniem jest pisanie, ale to nie oznacza, 偶e nie mo偶esz wyj艣膰 poza schemat. Twoje artyku艂y b臋d膮 bardziej kreatywne, gdy dodasz do nich elementy multimedialne 鈥 webinary, podcasty czy filmy z YouTube. W ten spos贸b przyci膮gniesz dodatkow膮 鈥瀙ubliczno艣膰鈥. Ponadto multimedia s膮 tak偶e lubiane przez Google, co pomo偶e Twojemu contentowi wspi膮膰 si臋 na wy偶sze pozycje w wynikach wyszukiwania. Jedynym ograniczeniem mo偶e by膰 bud偶et, poniewa偶 przygotowanie w profesjonalny spos贸b materia艂贸w wideo to dodatkowe koszty. Zamiennikiem s膮 grafiki lub wykresy. One r贸wnie偶 uatrakcyjni膮 tekst SEO.

4. Zaskakuj swoich czytelnik贸w

Nie zawsze musisz pisa膰 w przewidywalny spos贸b. Tw贸j tekst b臋dzie bardziej interesuj膮cy i kreatywny, gdy zaintrygujesz swoich czytelnik贸w i podasz im do rozwa偶enia prowokuj膮ce argumenty. Spr贸bujmy to przedstawi膰 na konkretnym przyk艂adzie opublikowanym na blogu Hub Spot. Pojawi艂 si臋 tutaj wpis zatytu艂owany 鈥 鈥10 powod贸w, dla kt贸rych nie potrzebujesz CRM鈥 Prawda, 偶e przewrotny? Bardziej oczywiste by艂oby stworzenie tekstu, kt贸ry zwraca艂by uwag臋 na zalety korzystania z CRM. Autorka wpisu postanowi艂a jednak podej艣膰 do tematu w bardziej kreatywny spos贸b.

5. Nie odsuwaj si臋 od klient贸w i nie tra膰 kontaktu z produktem

Gdy przez d艂u偶szy czas tworzysz teksty dla jednej firmy i na jedn膮 stron臋 internetow膮, mo偶esz zyska膰 przekonanie, 偶e o jej klientach oraz produktach wiesz ju偶 wszystko. Nie ulegaj temu z艂udzeniu. Stwarzaj okazje do kontaktu z czytelnikami. Czasami nawi膮zanie bezpo艣redniej komunikacji mo偶e by膰 trudne, ale istniej膮 te偶 inne mo偶liwo艣ci. Przyk艂adem mog膮 by膰 ankiety, czaty lub komentarze np. w mediach spo艂eczno艣ciowych. W ten spos贸b dowiesz si臋, jakie s膮 opinie klient贸w i czego oczekuj膮 od danej marki.

6. Inspiruj si臋 tym, co znajduje si臋 wok贸艂 Ciebie

Je偶eli chcesz tworzy膰 kreatywne teksty, musisz zachowa膰 umiar pomi臋dzy prac膮 a czasem wolnym. Jednak nie zamykaj si臋 na inspiracje i ciekawe tematy, kt贸re czekaj膮 na Ciebie poza biurem. Gromad藕 pomys艂y i poszerzaj swoj膮 wiedz臋. Dzi臋ki temu Twoje teksty SEO b臋d膮 jeszcze lepsze i bardziej inspiruj膮ce.

7. Korzystaj z dost臋pnych narz臋dzi i nowych rozwi膮za艅

Nie da si臋 ukry膰, 偶e copywriter ma dzisiaj olbrzymie wsparcie pod postaci膮 narz臋dzi, kt贸re u艂atwiaj膮 przygotowywanie tre艣ci i opracowywanie temat贸w. W tym miejscu wspomnimy o kilku z nich.

  • Language Tool 鈥 narz臋dzie, kt贸re mo偶na zainstalowa膰 jako wtyczk臋 w przegl膮darce Chrome. S艂u偶y do sprawdzania ortografii i gramatyki w tekstach.
  • Google Keep 鈥 prosty notatnik dost臋pny dla u偶ytkownik贸w smartfon贸w i komputer贸w stacjonarnych. Pozwala m.in. na tworzenie notatek (tak偶e d藕wi臋kowych), dodawanie plik贸w graficznych i zapisywanie link贸w.聽聽
  • Blinkist 鈥 aplikacja, kt贸ra dostarcza streszczenia ksi膮偶ek biznesowych i bran偶owych. Znajdziesz w niej opracowania z a偶 27 kategorii (np. rozw贸j osobisty, nauka, ekonomia). Blinkist przygotowuje dla Ciebie skr贸t z wybranych ksi膮偶ek, kt贸ry mo偶esz przeczyta膰 lub przes艂ucha膰 w 15 minut.聽聽
  • Feedly 鈥 czytnik kana艂贸w RSS, kt贸ry pozwoli Ci by膰 na bie偶膮co z tym, co dzieje si臋 w interesuj膮cych dla Ciebie tematach. Oznaczaj teksty, czytaj artyku艂y i inspiruj si臋 tym, o czym pisze bran偶a.聽

Je偶eli Twoje teksty optymalizacyjne maj膮 by膰 skuteczne i przek艂ada膰 si臋 na wyniki w Google, musisz bra膰 pod uwag臋 zasady zwi膮zane z pozycjonowaniem. Nie oznacza to jednak, 偶e w tekstach SEO nie ma miejsca na kreatywno艣膰. Pr贸buj dodawa膰 nowe elementy i podchod藕 do temat贸w w niestandardowy spos贸b. Czytelnicy to doceni膮, a w贸wczas i Google nie b臋dzie mia艂 wyboru – umie艣ci Twoje teksty wysoko w wynikach wyszukiwania.

呕r贸d艂o fotografii: https://unsplash.com/@nevenkrcmarek

Napisz do nas

Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupe艂nij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj si臋 z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl