Większość osób szukających pracy zagląda na Facebooka, Instagrama czy LinkedIna firmy jeszcze przed podjęciem decyzji o wysłaniu CV. Kandydaci weryfikują, w jaki sposób marka komunikuje się z odbiorcami, czy rzeczywiste działania organizacji są spójne z tymi podanymi w ogłoszeniu, a także sprawdzają z kim będą pracować oraz jakich zadań na danym stanowisku mogą się spodziewać. Już na tym etapie są w stanie ocenić, czy pasują do organizacji i czy warto inwestować czas obu stron w proces rekrutacyjny.
Jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej, zostawiamy lajka na profilach firmy tuż po zatrudnieniu. Na bieżąco monitorujemy, co dzieje się w organizacji, a jeśli konkretny komunikat wyda nam się wartościowy lub sami mieliśmy swój wkład w jego powstanie, chętnie udostępniamy posty, zwiększając tym samym zasięg fanpage’y.
Nie można zatem zaprzeczyć temu, że social media to nieodłączny element budowania relacji zarówno z przyszłymi, jak i obecnymi pracownikami firmy. Warto więc wykorzystać ich potencjał do rozwijania kultury organizacji i angażowania zespołu, tak, aby jeszcze skuteczniej zarządzać procesami – od tych rekrutacyjnych, po wewnętrzne wydarzenia i integracje.
Jak w praktyce wygląda employer branding w social mediach agencji marketingowej i jakie korzyści może przynieść? Sprawdźmy to na przykładzie działań prowadzonych na kanałach społecznościowych Strategiczni.pl.
Budowanie wizerunku organizacji w social mediach – od czego zacząć?
Przede wszystkim od wyznaczenia celu. Employer branding możemy podzielić na dwa rodzaje: wewnętrzny, skierowany do obecnych pracowników, jak i zewnętrzny, adresowany do kandydatów. Każdy z nich przyniesie nam nieco inne korzyści.
Cele, jakie obraliśmy przy wdrażaniu działań employer brandingowych w social mediach Strategiczni.pl:
- zbudowanie spójnego i pozytywnego wizerunku organizacji;
- pokazanie naszej pracy od kulis;
- opisanie wartości, którymi kierujemy się na co dzień;
- budowanie kultury organizacji poprzez zaangażowanie Talentów w działania social mediowe;
- zaprezentowanie naszych Specjalistów, ich awansów, osiągnięć i specyfiki stanowisk;
- dotarcie do nowych kandydatów i rekrutacja Talentów do działu SEO i Content Marketingu.
Po ustaleniu celów przeszliśmy do realizacji działań za pomocą trzech naszych głównych profili na kanałach Facebook, Instagram oraz LinkedIn.
Nowi pracownicy, awanse, osiągnięcia
Każdy kolejny Talent, który dołącza do zespołu, zostaje przez dział Social Media zaproszony na prywatną sesję zdjęciową i krótki wywiad dotyczący doświadczenia zawodowego i zainteresowań. Następnie zostaje przedstawiony naszym obserwatorom. Takie posty przydają się zarówno innym pracownikom, jak i potencjalnym kandydatom zainteresowanym pracą w agencji, którzy łatwo zweryfikują, czy mogliby odnaleźć się w naszym teamie ze swoimi kompetencjami.
Świętujemy też rocznice pracy, doceniamy i chwalimy awanse. Rozwój Talentów to świetna okazja do przedstawienia naszych ścieżek kariery i sukcesów, które – przy odpowiednim zaangażowaniu i ambicji – można u nas osiągnąć.
Instagram Takeover
Raz na kilka tygodnia oddajemy Instagrama Strategiczni.pl w ręce konkretnej osoby bądź całego działu, który relacjonuje swój typowy dzień w pracy. Czego dowiadują się o nas nasi odbiorcy? Na przykład tego, że pomiędzy rozwijającymi projektami integrujemy się z zespołem, kochamy zwierzaki i dużo jemy, a najbardziej ukochany sprzęt w naszym biurze to bez wątpienia ekspres do kawy. Odpowiadamy też na pytania użytkowników o pracę w naszym zespole, których jest zawsze całkiem sporo. Instagram Takeover generuje zaangażowanie użytkowników większe o średnio 203% w porównaniu do innych form postów.
Opinie o pracy
Posty angażujące naszych pracowników, w których Specjaliści opowiadają o swojej ścieżce kariery. Odczucia związane z pracą na danym stanowisku i przykłady konkretnych zadań, które czekają każdego dnia w pracy, to wartościowa wskazówka dla przyszłych kandydatów.
Posty rekrutacyjne
Przy formułowaniu komunikatów skierowanych bezpośrednio do kandydatów postawiliśmy na luźną, jednak nawiązującą do kultury organizacyjnej formę. Memy z The Office, bliskiemu naszym sercom serialowi, wygenerowały łącznie na Facebooku i LinkedInie zaangażowanie większe o ponad 200% niż standardowe posty rekrutacyjne, dzięki czemu dotarły do większej liczby potencjalnych odbiorców.
Akcje i wydarzenia
Opowiadamy o tym, co się u nas dzieje. A dzieje się sporo. Akcje charytatywne, integracje, święta okolicznościowe, to tylko kilka z wielu przykładów tego, w co angażujemy się jako organizacja, jakie wartości są dla nas ważne i czego można spodziewać się w pracy z nami.
Treści od Specjalistów
Posty, które skutecznie angażują nasze Talenty do współtworzenia treści w social mediach i przedstawiają ich jako ekspertów w branży.
Efekty półrocznych działań employer brandingowych:
- poprawa jakości otrzymywanych CV;
- wzrost zainteresowania publikowanymi ofertami pracy wśród potencjalnych kandydatów, przekładający się na większą liczbę CV nadsyłanych w trakcie rekrutacji;
- wzrost liczby CV kandydatów na poziomie seniorów w stosunku do ogólnej liczby otrzymywanych aplikacji;
- większa skuteczność procesów rekrutacyjnych, wzrost zaangażowania kandydatów w jego kolejne etapy, co zaowocowało wyższą liczbą pomyślnie zamkniętych rekrutacji;
- wzrost zaangażowania odbiorców w social mediach.
Potrzebujesz spójnej strategii Employer Brandingu dla swojej marki? Daj znam znać! Nasz dział Social Media weźmie sprawy w swoje ręce.
Sprawdź naszą ofertę!
Komentarze (0)