Wizytówka w Google Moja Firma pojawia się nad wynikami wyszukiwania organicznego i to daje ogromną przewagę jej właścicielowi. Im bardziej uzupełniona, tym atrakcyjniejsza dla potencjalnego klienta – wizytówka z mapą, wskazówkami dojazdu, zdjęciami i podstawowymi informacjami to wszystko, czego potrzebuje użytkownik, szukający odpowiedzi na konkretne zapytanie. Niezależnie od tego, jakie informacje będą znajdować się w wizytówce, podstawą jest dodanie firmy do Google Maps. Jak zrobić to bezbłędnie, aby zadowolić klienta, a jednocześnie w prawidłowy sposób pozycjonować własną stronę internetową?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Istnieją dwa sposoby, które tak naprawdę sprowadzają się do jednego – założenia wizytówki w Google Moja Firma. Dodanie lokalizacji Twojej firmy może odbyć się z poziomu Map Google lub konta Google Moja Firma.

1. Nazwa firmy

Zanim określisz dokładną lokalizację siedziby swojej firmy, uzupełnij dane potrzebne do stworzenia wizytówki. Pierwszą z nich jest podanie nazwy firmy.

2. Lokalizacja

Jeżeli siedziba Twojej firmy to nie tylko biuro, w którym przebywasz Ty i Twoi pracownicy, a lokal otwarty na potencjalnych klientów – zaproś ich do siebie! Podaj dokładną lokalizację zwłaszcza, jeśli prowadzisz sklep lub lokal usługowy.

3. Obszar działalności i oddziały firmy

Posiadasz kilka lokalizacji? Twoja firma rozwija się i otwierasz jej filię? A może oferujesz dojazd do klientów na określonym obszarze? O wszystkim możesz poinformować właśnie w tym miejscu. Jeśli posiadasz jedną lokalizację, również powinieneś o tym poinformować potencjalnych klientów. Osoba, która przez pomyłkę trafi do innej siedziby na pewno nie ucieszy się z tego faktu (no, chyba, że będzie to konkurencja, która zaproponuje jej coś lepszego).

 

4. Kategoria działalności

Pora na sprecyzowanie, czym właściwie zajmuje się Twoja firma. Do wyboru masz wiele kategorii, w tym te bardzo szczegółowe. Im dokładniej określisz, jakie produkty lub usługi oferujesz, tym większa szansa, że klient będzie bardziej zainteresowany. Sklep spożywczy to nie to samo co targ, hurtownia, dyskont czy lokal oferujący artykuły koreańskie, prawda? Precyzyjnie określone usługi to mniejsza konkurencyjność i większe prawdopodobieństwo, że klient wybierze właśnie twoje usługi.

5. Dane firmy

Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie danych teleadresowych, które obejmują numer telefonu i aktualny adres URL strony internetowej. Co ważne – w dodaniu firmy do Google Moja Firma i Google Maps nie potrzebujesz witryny! Pamiętaj, że chociaż działasz lokalnie, strona internetowa to podstawa i każdy klient, przed skorzystaniem z Twoich usług, będzie chciał ją odwiedzić. Jeśli jej nie masz, możesz dodać ją później.

6. Weryfikacja

Ostatni krok w tworzeniu konta Google Moja Firma i dodawaniu firmy do Google Maps to weryfikacja. W tym miejscu otrzymujesz informację, jakie korzyści daje Ci konto i jak z jego pomocą możesz zaistnieć w wyszukiwarce.

Protip

Jeśli Twoja firma znajduje się w miejscu, które niedawno powstało (nowa ulica, osiedle, budynek), możesz skorzystać z lokalizacji niestandardowej. Dodasz ją samodzielnie za pomocą znacznika, który możesz umieścić w wybranym miejscu. Musisz pamiętać, że tego typu lokalizacje również wymagają weryfikacji.

Jak zarządzać wizytówką w Google Moja Firma?

Dodanie firmy do Google Maps to pierwszy krok do lepszej widoczności w wyszukiwarce. Ale prawdziwe możliwości otwierają się przed Tobą po założeniu konta na Google Moja Firma. Przekonasz się o tym uzupełniając poszczególne sekcje, dostępne na profilu Twojej firmy. Korzyści, jakie daje wizytówka Google i obecność w Google Maps są naprawdę duże, a najważniejsze z nich to:

Wpisy

To dzięki nim będziesz mógł na bieżąco informować swoich klientów o nowej ofercie, zbliżającym się wydarzeniu czy zmianie godzin otwarcia lokalu. Aktualności, które będą pojawiać się cyklicznie w Twojej wizytówce, zaowocują nie tylko dobrze poinformowaną klientelą, ale i wyższą pozycją w rankingu Google. Musisz wiedzieć, że często pojawiające się publikacje to coś, co roboty Google oceniają bardzo wysoko. Zwłaszcza, jeśli treści są interesujące i przydatne.

Zdjęcia

Większość odbiorców treści w Internecie to wzrokowcy. Wśród nich są również Twoi klienci. Powinieneś o tym pamiętać i poświęcać szczególną uwagę części wizualnej wizytówki. Dzięki opcji dodawania zdjęć zaprezentujesz swoją ofertę, produkty, zespół, a nawet biuro. Klienci będą wdzięczni za wizualizację tego, co mogą u Ciebie kupić, a Ty zyskasz wiarygodność i zbudujesz wizerunek autentycznego przedsiębiorcy.

Opinie

Ocenianie produktów i usług, a także ich komentowanie przez użytkowników, to bardzo ważny, o ile nie najważniejszy element wizytówki. Na jego podstawie, w dużej mierze, potencjalni klienci decydują się na skorzystanie z Twoich usług. Opinie pojawiają się także w Mapach Google, dlatego, aby użytkownik wybierający się do siedziby Twojej firmy nie rozmyślił się, zadbaj o moderację komentarzy. Złe opinie zdarzają się bardzo często i niekiedy nie są niczym umotywowane. Ważne jednak, aby podejmować dialog z niezadowolonym klientem i od razu wyjaśniać negatywną opinię. Pamiętaj, że to jeden z niewielu kanałów komunikacji z potencjalnym klientem.

Zarządzanie

Czy wiesz, że w każdej chwili możesz edytować informacje zawarte w wizytówce i w Google Maps, a także dodawać nowe lokalizacje? Aktualizacja danych jest bardzo ważna, zwłaszcza, kiedy planujesz zmiany w usługach, które mogą wpłynąć na sprzedaż. Może to być urlop, podczas którego zmienią się godziny otwarcia lokalu lub otworzenie nowej filii z inną lokalizacją. Niezależnie od tego, masz duże możliwości, z których warto skorzystać.

Jakie korzyści SEO daje Google Moja Firma i Google Maps?

Google to najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa. Korzysta z niej aż 90% populacji, a najpopularniejsze serwisy, takie jak Gmail czy YouTube należą do jej rodziny. Dlatego warto stosować się do jej zasad.

Wyniki, jakie otrzymujemy po wpisaniu konkretnego zapytania w okienko wyszukiwarki, pojawiają się w określonej kolejności. Decyduje o niej robot Google, który na podstawie wielu znanych sobie czynników, ustala własny ranking. Celem każdej firmy, posiadającej własną stronę internetową, jest dostanie się na sam szczyt – TOP 3 najlepszych wyników wyszukiwania Google. Chociaż uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu Google nie należy do najłatwiejszych, jest możliwe, dzięki SEO (pozycjonowanie).

Działania optymalizacyjne (SEO) dotyczą głównie strony internetowej, ale i wizytówki Google. Odpowiednio prowadzone konto Google i optymalizacja firmy w Google Maps, pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce nawet małym, lokalnym firmom.

Poznaj naszą ofertę

Efekty pozycjonowania z wykorzystaniem Google Maps i Google Moja Firma mogą być naprawdę imponujące. Pod warunkiem, że proces optymalizacji zostanie przeprowadzony w oparciu o przemyślaną strategię, lata doświadczeń i wiedzę ekspercką. Jako Strategiczni.pl oferujemy kompleksową pomoc w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych dla małych, średnich i dużych firm. Działamy lokalnie, na obszarze całej Polski i poza jej granicami, odnosząc sukcesy potwierdzone wynikami.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się