praca biurowa

Google dysponuje wieloma narzędziami, którymi chętnie dzieli się ze specjalistami marketingu internetowego i właścicielami stron. Niektóre z nich są bardziej skomplikowane i wykorzystywane do analityki internetowej (Google Analytics), a inne w prosty sposób sprawdzają np. czas ładowania danej witryny na różnych urządzeniach (PageSpeed Insights). W 2005 r. Google podzielił się ze światem jeszcze jednym „ułatwieniem” – platformą Google Tag Manager. W tym artykule sprawdzimy, jak to narzędzie przydaje się w pracy.

Dlaczego Google Tag Manager to przydatne narzędzie?

GTM to darmowa platforma, która ułatwia zarządzanie skryptami i kodami śledzenia w witrynie, a jej niewątpliwą zaletą jest to, że umożliwia wprowadzanie zmian bez edytowania kodu źródłowego. Marketerzy i zarządzający stronami mogą zatem samodzielnie dodawać i modyfikować skrypty znajdujące się na stronie i nie potrzebują w tym zakresie zespołu programistów. W Google Tag Manager kluczową rolę odgrywają tagi. Są to wycinki kodu, które mogą zostać wykorzystane m.in. do mierzenia ruchu na stronie lub śledzenia konwersji i zachowań użytkowników. GTM jest wsparciem dla realizowanych strategii marketingowych, ponieważ pomaga w zbieraniu istotnych dla analizy danych. Korzystają z tego m.in. specjaliści SEO, tworząc np. tagi powiązane z Google Analytics. Ponadto GTM może również pomóc we wdrożeniu popularnych znaczników takich jak title, meta-description i canonical

Co zyskasz, gdy wybierzesz Google Tag Managera?

szybsze wdrażanie zmian – korzystanie z GTM przyspiesza wiele procesów. Zmiany są wprowadzane szybko i w całym procesie realizacji danego zadania można pominąć dział IT. 

mierzenie kluczowych zachowań użytkowników – dzięki GTM i odpowiedniej konfiguracji tagów na bieżąco monitorujesz zdarzenia na stronie internetowej.

bezpieczeństwo – GTM nie stanowi zagrożenia dla witryny internetowej. To Ty decydujesz, kto korzysta z konta Google Tag Manager i w każdym momencie możesz cofnąć dostęp. 

elastyczność działania – GTM nie wymaga od Ciebie znajomości języków programowania. Przy tworzeniu większości znaczników nie musisz pisać kodu. W przypadku tych bardziej złożonych przyda się minimalna wiedza o programowaniu. 

możliwość debugowania – przed opublikowaniem zmian warto skorzystać z funkcji debugowania dostępnej w GTM. Pozwoli to na przetestowanie i wykrycie błędów przed każdą aktualizacją. 

wbudowane tagi – sporym ułatwieniem dla osób rozpoczynających swoją przygodę z platformą, są gotowe tagi np. dla Google Analytics. Umożliwia to szybkie dostosowanie znaczników do konkretnych potrzeb. 

szybsza strona internetowa – zbyt wiele skryptów w kodzie spowalnia czas ładowania danej witryny. GTM ładuje tylko te fragmenty kodu, które są potrzebne.

 Jak zacząć pracę z Google Tag Managerem?

Zanim poznasz wszystkie możliwości, jakie daje GTM, musisz najpierw założyć konto na https://tagmanager.google.com/. Następnym etapem będzie stworzenie kontenera. Jest to swego rodzaju „pojemnik”, w którym przechowywane są różnego rodzaju tagi śledzące. Proces rejestracji nie jest skomplikowany i bardzo szybko przez niego przebrniesz. Po stworzeniu konta i kontenera zobaczysz na ekranie kod, który należy umieścić za tagiem otwierającym na wszystkich stronach, na których ma być użyty GTM.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@helloquence

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się