wpis blogowy Marta

Rozpoczynasz przygodę z prowadzeniem bloga firmowego? Zależy Ci na tym, aby wypełnić stronę internetową interesującymi treściami, które będą jednocześnie wsparciem dla działań Twojej firmy? W takim razie przyda Ci się uniwersalna wiedza na temat tego, jak tworzyć wpisy blogowe! Poznaj praktyczne wskazówki, dzięki którym przyciągniesz uwagę czytelników i poprawisz widoczność w wyszukiwarce Google.

Blog firmowy – czy jest Ci potrzebny?

Content marketing w ostatnich latach zyskał niesamowity rozgłos. Zawdzięcza go m.in. wyszukiwarce Google, która wraz z aktualizacją algorytmu Panda diametralnie zmieniła podejście do treści publikowanych w internecie. Od tego momentu przestała liczyć się ilość, a znaczenia nabrała jakość tekstów. Wiele firm (pewnie także za namową specjalistów SEO) decyduje się na stworzenie na swojej stronie miejsca, gdzie publikowane są artykuły blogowe. Efekt jednak nie zawsze jest zadowalający przyciągnięcie czytelników okazuje się trudne. Tworzenie skutecznych treści wymaga wiele pracy i zaangażowania, a warto pamiętać o tym, że artykuły na blogu firmowym to szczególny rodzaj contentu. Przekonaj się dlaczego!

Jaki jest cel bloga firmowego?

Na stronie internetowej skupiasz się przede wszystkim na przedstawieniu oferty czy zaprezentowaniu firmy i zespołu. Prowadzenie bloga może być jedną z form promocji Twojego biznesu w sieci. Pisząc i publikując artykuły, możesz nawiązać relację z klientami, pokazać się jako specjalista w swojej branży, kreować wizerunek marki i wesprzeć pozycjonowanie strony internetowej dbając o odpowiednią optymalizację treści. Ponadto tzw. żywotność artykułów blogowych jest dłuższa niż np. wpisów na Facebooku, które już dzień po opublikowaniu mogą przestać wzbudzać zainteresowanie ze względu na algorytm platformy. Z tego powodu nie powinieneś zaniedbywać bloga firmowego! Tworząc blogowe treści, rozwijasz nie tylko warsztat pisarski, ale także doskonalisz swoje umiejętności sprzedażowe, zwłaszcza wtedy gdy piszesz o swoich usługach i produktach.   

Jak napisać wpis na bloga, który będzie zauważony? Kilka dobrych porad

Czego odbiorcy oczekują od wpisu blogowego? Jakim językiem należy się posługiwać, aby przyciągnąć uwagę czytelników? Jeśli chcesz tworzyć wysokiej jakości, a w dodatku angażujące artykułu, musisz najpierw poznać tajniki content marketingu! Przygotowaliśmy dla Was kilka praktycznych wskazówek, które mogą okazać się przydatne w trakcie pisania wpisu.

Wysoka jakość to priorytet

Wpis na blogu powinien się wyróżniać, a to zagwarantuje tylko wysokiej jakości publikacja. Wykorzystaj swoją wiedzę i doświadczenie, które zdobywałeś latami. Opowiedz czytelnikom o istotnych zagadnieniach prostym i zrozumiałym językiem. Stań się ekspertem, którego artykuły stanowią solidną dawkę wiedzy!

Wciąż dowiaduj się więcej i śledź konkurencję

Dobry research to podstawa nawet wtedy, gdy jesteś profesjonalistą. Skrupulatne podejście do tworzenia tekstów sprawi, że będą nie tylko dopracowane pod względem merytorycznym, ale i wyróżnią się na tle konkurencji. Warto też przyjrzeć się publikacjom branżowych rywali, ale tylko po to, aby się zainspirować. Kopiowanie treści oczywiście jest wykluczone! Duplikowanie contentu może mieć negatywne skutki, również dla pozycjonowania. Google nie pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji stronie internetowej, na której znajduje się skopiowany wpis.

Co w sytuacji, gdy ktoś duplikuje Twoje wpisy blogowe?

Zauważyłeś, że Twój content został splagiatowany? W takim wypadku najlepiej skontaktować się z osobą, która opublikowała splagiatowany wpis i zażądać jego usunięcia. Możesz skorzystać ze specjalnych narzędzi, dzięki którym sprawdzisz unikalność treści, a mianowicie:

  • wyszukiwarki Google – tekst, który chcesz sprawdzić, zapisz w cudzysłowie w wyszukiwarce. Wyniki pokażą, czy istnieje strona, która publikuje taki sam content;
  • Copyscape – narzędzie w wersji darmowej i premium;
  • Plagiarism Checker – bezpłatny dostęp.

Chwytliwy tytuł i ciekawy temat wpisu – przyciągaj uwagę od samego początku

Zanim Twój klient przeczyta cały wpis blogowy, jego uwagę przyciągnie tytuł. To bardzo ważna część artykułu, nad którą warto dłużej się zatrzymać. Im bardziej chwytliwy, interesujący i zachęcający nagłówek, tym lepiej. Dobrze sprawdzają się też tytuły konkretne, które dokładnie opisują, co jest tematem wpisu, a w przypadku treści poradnikowych można postawić na tytuły wyliczające, np. „5 wskazówek, które warto znać…”, „10 przydatnych porad, które łatwo wykorzystasz…”. Warto również pamiętać o zasadach SEO – w tytule należy umieścić słowo kluczowe. Pamiętaj jednak, że wpis blogowy to także nagłówki, akapity, zdjęcia, infografiki, tabele czy wykresy. Zadbaj o to, aby artykuł był nie tylko merytoryczny pod względem treści, ale i interesujący wizualnie. Artykuły skonstruowane w ten sposób czyta się o wiele lepiej!

Prosty język i słownictwo to podstawa

Treści, które tworzysz, powinny być przede wszystkim użyteczne i zrozumiałe dla czytelnika. Zasady SEO są ważne do tego, aby uzyskać odpowiednią widoczność i spełnić wymagania algorytmu Google, ale w trakcie pisania należy kierować się również potrzebami odbiorcy. Operowanie specjalistycznym językiem i zakładanie, że osoba, która trafi na bloga, posiada takie samo doświadczenie i wiedzę, co my, jest błędne. Dobry wpis, umacniający wizerunek eksperta, powinien w sposób jasny i przejrzysty tłumaczyć poszczególne zagadnienia, a na każdy z nich warto poświęcić osobny akapit, aby tekst czytało się łatwiej.

Oryginalny styl własnego bloga

Nie staraj się nikogo dogonić w blogowaniu – opracuj własny styl pisania! Uwagę odbiorców możesz przyciągnąć oryginalnością. Możesz np. przygotowywać infografiki w swój indywidualny sposób, który stanie się Twoim znakiem rozpoznawczym lub przekazywać wiedzę o produktach używając ciekawego języka. Pamiętaj jednak, że styl komunikacji powinien nie tylko zostać dopasowany do charakteru bloga, ale przede wszystkim do Twojej marki. Jeśli zaintrygujesz czytelników, stworzysz angażującą opowieść, w której znajdą odpowiedź na swoje pytania, to z niecierpliwością będą czekać na kolejne wpisy.

Twój czytelnik, czyli dla kogo piszesz

Kto czyta Twoje wpisy blogowe? Jakie treści są interesujące dla klienta? Co sprawi, że zajrzy on na firmowego bloga? Te pytania powinieneś zadać sobie przed napisaniem każdego artykułu. Nie chcesz przecież, aby Twoje wpisy przepadły w odmętach internetu. Szczegółowe informacje i dane możesz uzyskać, używając profesjonalnych narzędzi analitycznych. Jeśli nie potrafisz zrobić tego samodzielnie, warto poprosić o pomoc specjalistów SEO. W ten sposób dowiesz się, co chcą czytać internauci i na jakie pytania szukają odpowiedzi.

Pisząc swoje wpisy, pamiętaj o tym, aby zwracać się bezpośrednio do odbiorcy. Udostępniając opcję komentarzy pod swoim artykułem, pozwalasz odbiorcom na kontakt z Tobą. To szansa na poznanie klientów i tematów, które ich interesują. Odpowiadając na pytania, zyskasz zaufanie odbiorców i pokażesz swoją otwartość. Komentarze potrafią też zainspirować – wśród nich mogą znaleźć się pomysły na kolejne artykuły blogowe.

Systematyczność publikacji

Prowadzenie bloga to wymagające zajęcie, ale tylko dzięki regularności osiągniesz swoje biznesowe cele. Bardzo ważna jest odpowiednia organizacja i dyscyplina. Dzięki takiemu podejściu zyskasz zaangażowanie klientów, a i Google doceni Twoją systematyczność, poprawiając pozycje w wynikach wyszukiwania. Dobry blog firmowy to aktualne i stale rozwijane źródło wiedzy, regularnie wzbogacane o nowe wpisy.

Bądź na bieżąco z nowinkami w swojej branży

Wyjaśniasz na swoim blogu skomplikowane zagadnienia i dzielisz się wiedzą. Nie zapominaj jednak o nowych trendach. Czytelnicy lubią wiedzieć, co nowego w branży piszczy, dlatego dziel się informacjami o nowinkach. W ten sposób pokażesz, że jesteś na bieżąco, śledzisz trendy i nic nie umknie Twojej uwadze, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój firmy czy nowe wyzwania technologiczne.

Nie zapominaj o widoczności w Google

To oczywiste, że artykuły blogowe mają być przede wszystkim interesujące dla czytelników, ale nie możesz zapominać o kwestiach związanych z SEO i pozycjonowaniem. Twój blog będzie widoczny w wynikach wyszukiwania Google, jeśli zadbasz o jego optymalizację. Co to oznacza w praktyce? Oto najważniejsze zasady, które mają wpływ na pozycję strony:

  • dobierz odpowiednie słowa i frazy kluczowe powiązane z Twoją branżą, które następnie uwzględnisz we własnym wpisie;
  • zadbaj o odpowiednią strukturę tekstu z podziałem na tytuł i nagłówki sprawi, dzięki czemu treść będzie lepiej zorganizowana, a Google nie będzie miał problemów z indeksowaniem;
  • stosuj linkowanie wewnętrzne – gdy na blogu masz kilka artykułów z tej samej dziedziny, warto poinformować o tym czytelników i odsyłać ich do kolejnych wpisów.
  • mierz efekty swoich działań (np. w Google Analytics – przyjrzysz się unikalnym odsłonom bloga, współczynnikowi odrzuceń czy długości trwania wizyty), a jeśli pozycjonowanie nie jest Twoją mocną stroną, skorzystaj z doświadczenia specjalistów SEO.

Aktualizacja starszych wpisów

Jeśli regularnie prowadzisz bloga firmowego, to z czasem wiele treści ulega np. dezaktualizacji. Starsze artykuły generują duży ruch i mają w sobie potencjał, który warto wykorzystać, zamiast pisać nowy wpis na ten sam temat. Wystarczy je zoptymalizować (m.in. uzupełnienie informacji, dodanie nowych wątków), a zaczną pracować na wyższą pozycję w Google. Opublikowane, aczkolwiek odpowiednie poprawione artykuły mogą być dużym wsparciem dla skutecznego pozycjonowania, dzięki czemu blog firmowy zyska większą popularność.   

Wpis blogowy gotowy – co dalej?

Prowadzenie bloga firmowego to zadanie wymagające, ale przynoszące jednocześnie bardzo dużo satysfakcji, zwłaszcza jeśli kliencie czytają Twoje publikacje i wracają po więcej merytorycznych treści. Stała współpraca ze specjalistą SEO przyniesie Ci wiedzę na temat tego, które treści cieszą się największym zainteresowaniem, a także jakie słowa kluczowe są istotne dla Twojej branży. Publikuj wpisy regularnie i za każdym razem dbaj o wysoką jakość swojego contentu, a szybko przekonasz się, że blog firmowy to duże wsparcie dla działań promocyjnych Twojej firmy.

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu treści? Powierz prowadzenie bloga firmowego specjalistom do spraw content marketingu! Rozwijaj biznes ze Strategiczni.pl!

Porozmawiajmy!

Marta Tychowska

Junior Content Marketing Specialist

Absolwentka kulturoznawstwa i komunikacji wizerunkowej. Obecnie Junior Content Marketing Specialist. W czasie studiów zdobywała doświadczenie z zakresu public relations w jednej z wrocławskich agencji. Prywatnie – kinofilka, wegetarianka i stała bywalczyni festiwali wszelakich. Regularnie uprawia hate watching. W wolnych chwilach pisze o kinie współczesnym i nieśmiało stara się wychodzić z szuflady. Współpracowała z portalem Rynek i Sztuka oraz czasopismem Ekrany. Ma słabość do animacji, hyperpopu i Damona Albarna.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się