
Rozpoczynasz przygodę z prowadzeniem bloga firmowego? A może chcesz, aby zaniedbany dotąd blog znów tętnił interesującymi treściami i stał się wsparciem dla Twoich firmowych działań? Tak czy inaczej, przyda Ci się uniwersalna wiedza na temat tego, jak podejść do wpisów blogowych, aby przyciągały uwagę czytelników i poprawiały widoczność w wyszukiwarce Google. Nie traćmy zatem Twojego cennego czasu i przejdźmy do właściwej części artykułu.
Blog firmowy – czy na pewno jest Ci potrzebny?
Content marketing w ostatnich latach zyskał niesamowity rozgłos. Zawdzięcza go m.in. wyszukiwarce Google, która wraz z aktualizacją algorytmu Google Panda diametralnie zmieniła podejście do treści publikowanych w internecie. Od tego momentu przestała liczyć się ilość, a znaczenia nabrała jakość tekstów. Blog firmowy to szczególny rodzaj contentu. Wiele firm (pewnie także za namową specjalistów SEO) decyduje się na stworzenie na swojej stronie miejsca, gdzie publikowane są artykuły blogowe. Jednak nie każdy blog ma szansę na to, aby przyciągnąć uwagę klientów. Żeby tak się stało, w tworzenie treści trzeba włożyć wiele pracy i zaangażowania. Ale to naprawdę się opłaca!
Jaki jest cel bloga firmowego? To wsparcie dla ogólnej promocji Twojej firmy. Na firmowej stronie internetowej skupiasz się przede wszystkim na przedstawieniu oferty, prezentacji swojej firmy, a na blogu firmowym możesz nawiązać relację z klientami, pokazać się jako profesjonalista w swojej branży, który dzieli się wiedzą, kreować wizerunek marki i wesprzeć pozycjonowanie strony internetowej dbając o odpowiednią optymalizację artykułów. Ponadto tzw. żywotność artykułów blogowych jest dłuższa niż np. wpisów na Facebooku, które już dzień po opublikowaniu mogą przestać wzbudzać zainteresowanie. Właśnie dlatego nie powinieneś zaniedbywać bloga firmowa, ponieważ korzyści wynikających z jego prowadzenia jest naprawdę wiele. Dla Ciebie to także świetna okazja na rozwój. Tworząc blogowe treści, rozwijasz nie tylko warsztat pisarski, ale także doskonalisz swoje umiejętności sprzedażowe, zwłaszcza wtedy gdy piszesz o swoich usługach i produktach.
Jak napisać wpis blogowy, który będzie zauważony? – kilka dobrych porad
- Wysoka jakość to priorytet
Twój wpis ma się wyróżnić. To zagwarantuje tylko wysokiej jakości publikacja. Wykorzystaj swoją wiedzę i doświadczenie, które zdobywałeś latami. Opowiedz czytelnikom o istotnych zagadnieniach językiem, który będzie dla nich zrozumiały. Bądź ekspertem, którego artykuły chce się czytać i któremu chce się zadawać pytania. Wciąż dowiaduj się więcej. Dobry research to podstawa nawet wtedy, gdy jesteś profesjonalistą. Z takim podejściem stworzysz teksty, które będą unikatowe i lepsze od Twojej konkurencji. Warto też przyjrzeć się publikacjom branżowych rywali, ale tylko po to, aby się zainspirować. Niech Ci nie przyjdzie do głowy kopiowanie ich treści. Duplikowanie contentu może mieć złe skutki, także jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Google nie pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji stronie internetowej, która kopiuje wpisy. A co w sytuacji, gdy ktoś duplikuje Twoje artykuły? Najlepiej skontaktować się z plagiatorem i zażądać ich usunięcia. Pomocne okażą się także narzędzia, dzięki którym sprawdzisz unikalność treści – są to:
– wyszukiwarka Google – tekst, który chcesz sprawdzić, zapisz w cudzysłowie w wyszukiwarce. Wyniki pokażą, czy istnieje strona, która publikuje taki sam content.
– Copyscape – narzędzie w wersji darmowej i premium
– Plagiarism Checker – narzędzie darmowe
- Tytuł, czyli przyciągaj uwagę od samego początku
Zanim Twój klient przeczyta cały wpis blogowy, jego uwagę przyciągnie tytuł. To bardzo ważna część artykułu, nad którą czasami trzeba pogłówkować. Im bardziej chwytliwy, interesujący i zachęcający tytuł, tym lepiej. Dobrze sprawdzają się też tytuły konkretne, które dokładnie opisują, co jest tematem wpisu, a w przypadku treści poradnikowych można postawić na tytuły wyliczające, np. 5 wskazówek, które warto znać… 10 przydatnych porad, które łatwo wykorzystasz…, itp. A co ze słowami kluczowymi, które są tak ważne dla SEO? Również możesz wykorzystać je w tytułach. Pamiętaj jednak, że wpis blogowy to nie tylko tytuł. To także nagłówki, akapity, zdjęcia, infografiki, tabele, wykresy, itp. Zadbaj o to, aby artykuł był merytoryczny pod względem treści, ale także interesujący wizualnie. Takie wpisy zdecydowanie lepiej się czyta.
- Własny oryginalny styl
Nie staraj się nikogo dogonić w blogowaniu. Opracuj własny styl pisania i dodawania postów na firmowego bloga. Przyciągaj uwagę oryginalnością. Możesz np. przygotowywać infografiki w swój indywidualny sposób, który stanie się Twoim znakiem rozpoznawczym lub przekazywać wiedzę o produktach używając ciekawego języka. Wszystko to sprawi, że Twoi klienci będą odwiedzać Twojego bloga i z niecierpliwością czekać na kolejne wpisy. Prowadź swojego bloga tak, aby wzbudzał zainteresowanie i spełniał oczekiwania.
- Twój czytelnik, czyli dla kogo piszesz
Kto czyta Twoje wpisy blogowe? Jakie treści są interesujące dla klienta? Co sprawi, że zajrzy on na firmowego bloga? Te pytania powinieneś zadać sobie przed napisaniem każdego artykułu. Nie chcesz przecież, aby Twoje wpisy przepadły w internetowej otchłani. Właśnie dlatego postaw się w roli czytelnika. Gdy potrzebujesz konkretnych i szczegółowych danych, zajrzyj do narzędzi analitycznych lub poproś o to specjalistów SEO. Dowiesz się, co chcą czytać internauci i na jakie pytania szukają odpowiedzi. Pisząc swoje wpisy, zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Udostępniając opcję komentarzy pod swoim artykułem, pozwalasz odbiorcom na kontakt z Tobą. To szansa na poznanie klientów i tematów, które ich interesują. Odpowiadając na komentarze, zyskasz zaufanie odbiorców i pokażesz swoją otwartość. Komentarze potrafią też zainspirować. Wśród nich mogą znaleźć się także pomysły na kolejne artykuły blogowe.
- Systematyczność publikacji
Prowadzenie bloga to wymagające zajęcie, ale tylko dzięki regularności osiągniesz swoje biznesowe cele. Bardzo ważna jest odpowiednia organizacja i dyscyplina. Dzięki takiemu podejściu zyskasz zaangażowanie klientów, a i Google doceni Twoją systematyczność, poprawiając pozycje w wynikach wyszukiwania. Dobry blog firmowy to aktualny blog firmowy, w którym regularnie pojawiają się nowe wpisy.
- Bądź na bieżąco z nowinkami w swojej branży
Wyjaśniasz na swoim blogu skomplikowane zagadnienia i dzielisz się wiedzą. Nie zapominaj jednak o nowych trendach. Czytelnicy lubią wiedzieć, co nowego w branży piszczy, dlatego dziel się informacjami o nowinkach. W ten sposób pokażesz, że cały czas jesteś w temacie, rozwijasz swoją firmę i nie boisz się technologicznych wyzwań.
- Nie zapominaj o widoczności w Google
To oczywiste, że artykuły blogowe mają być przede wszystkim interesujące dla czytelników, ale nie możesz zapominać o kwestiach związanych z SEO i pozycjonowaniem. Twój blog będzie widoczny w wynikach wyszukiwania Google, gdy zadbasz o jego optymalizację. Podstawa to dobór odpowiednich słów kluczowych powiązanych z Twoją branżą. Powinieneś uwzględnić frazy kluczowe podczas pisania i właściwie rozplanować je w tekście. Odpowiednia struktura tekstu z podziałem na tytuł i nagłówki (H1-H6) sprawi, że treść będzie lepiej zorganizowana, a Google nie będzie miał problemów z indeksowaniem. Dobrą praktyką SEO jest też używanie linkowania wewnętrznego – gdy na blogu masz kilka artykułów z tej samej dziedziny, warto poinformować o tym czytelników i odsyłać ich do kolejnych wpisów. My też to zrobimy właśnie w tej chwili. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o firmowym blogowaniu, zajrzyj do naszego wcześniejszego tekstu na ten temat – Dlaczego blog firmowy to dobry pomysł? – dowiedz się, jak treści blogowe wspierają pozycjonowanie. Jeżeli potrafisz korzystać z narzędzi analitycznych, możesz mierzyć efekty swoich działań np. w Google Analytics – przyjrzysz się unikalnym odsłonom bloga, współczynnikowi odrzuceń, długości trwania wizyty, itp. A jeżeli pozycjonowanie nie jest Twoją mocną stroną, skorzystaj z doświadczenia specjalistów SEO. Udzielą Ci wskazówek, jak skutecznie optymalizować artykuły blogowe.
- Aktualizacja starszych wpisów
Na firmowym blogu istnieją wpisy, które zostały opublikowane kilka miesięcy lub lat temu. Czy starsze wpisy mają jakiś potencjał, który można jeszcze wykorzystać? Odpowiedź brzmi… TAK! Wystarczy je zoptymalizować, a zapracują na wysoką pozycję w Google. Starsze wpisy zazwyczaj generują duży ruch na blogu, ale wraz z upływem czasu tracą na swojej aktualności. Dlatego zaglądaj do nich, uzupełniaj w nich informacje i dodawaj nowe wątki. Gdy uatrakcyjnisz, rozbudujesz treść i dodasz ciekawe elementy graficzne do starszych treści, sprawisz, że będą dużym wsparciem dla skutecznego pozycjonowania, a blog firmowy zyska popularność.
Podsumowując… Prowadzenie bloga firmowego potrafi być wymagające, ale daje także bardzo dużo satysfakcji, gdy po napisaniu kilkunastu tekstów, dowiadujesz się, że Twoje publikacje są czytane, a klienci chcą więcej. Będąc w stałym kontakcie ze specjalistą SEO, dowiesz się, które treści i tematy cieszą się największym zainteresowaniem. Publikuj wpisy regularnie i za każdym razem dbaj o wysoką jakość swojego contentu, a szybko przekonasz się, że blog firmowy to duże wsparcie dla działań promocyjnych Twojej firmy.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@designedbyjess
Komentarze (0)