Google Ads daje reklamodawcom narzędzia, z pomocą których mogą stworzyć efektywną kampanię. Czasem jednak najbardziej innowacyjne i zautomatyzowane rozwiązania nie zapewniają sukcesu sprzedażowego. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ reklamodawcy zapominają o podstawach – dobrze zoptymalizowanym tekście reklamowym.

O korzyściach, jakie oferuje Google Ads, nie trzeba nikogo przekonywać. Jeden z największych serwisów reklamowych umożliwia zwiększanie widoczności usług w wyszukiwarkach, innych witrynach, platformach partnerskich (Google Maps, YouTube). Im lepsza widoczność, tym większy ruch na stronie, który przekłada się na korzystniejsze ROI.

Określenie grupy docelowej, budżetu czy miejsca wyświetlania kampanii to jedno. Nawet najlepsza widoczność i najdroższa kampania nie zachęci użytkowników do kliknięcia w reklamę, jeśli nie będzie ciekawa, przydatna i wartościowa. Nie chodzi tu tylko o aspekt wizualny. Użytkownicy coraz bardziej zwracają uwagę na treść reklamy.

Jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy?

Po pierwsze:

Cel reklamowania

To, w jaki sposób opiszesz reklamowaną ofertę, w dużej mierze zależy od celu. Promowanie usług w Google Ads ukierunkowane jest na zwiększanie widoczności i budowanie wizerunku firmy w sieci lub zachęcanie użytkowników do określonego działania, np. odwiedzenia strony internetowej, uzupełnienia formularza, zapisanie się do newslettera, złożenie zamówienia, itd. Cel, określony na samym początku ustawiania kampanii w Google Ads, to pierwszy krok do dalszych działań – w tym tworzenia tekstu reklamowego.

Po drugie:

Słowa kluczowe

W tekście reklamowym powinny znaleźć się frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Słowa stanowią zapytania, odpowiedzią zaś są strony, wyświetlające się kolejno w wynikach wyszukiwania SERP. Pośród nich powinna znaleźć się Twoja reklama. Aby faktycznie tak się stało, musisz wykonać wnikliwy Keyword research. Przeprowadzisz go za pomocą Planera Słów Kluczowych w Google Ads lub darmowych programów, takich jak Ubersuggest czy Answer the Public. Otrzymane słowa kluczowe umieść w tekście reklamy, nagłówkach i treści adresu url, który stanowi integralną część reklamy w przypadku np. reklamy tekstowej.

Pamiętaj, że ilość słów kluczowych powinna być optymalna. Bardzo łatwo możesz doprowadzić do przesycenia tekstu, a to przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Tworząc tekst postaw się w roli odbiorcy komunikatu. Czy kliknąłbyś w reklamę sztucznie naszpikowaną słowami kluczowymi? Nie, ponieważ uznałbyś ją za małowartościową.”

Patrycja Hamielec

Specjalistka ds. marketingu

Po trzecie:

Nagłówki

W przypadku reklamy tekstowej, Google Ads oferuje aż 3 nagłówki po 30 znaków tekstu i drugi tekst reklamy o długości 90 znaków. To bardzo dużo, a zarazem niewiele, aby zaprezentować swoją ofertę w zachęcający sposób. Tym bardziej, że nagłówek to pierwszy, i często niestety jedyny element tekstowy, który przeczyta nasz odbiorca. Umieść w nim więc słowa kluczowe, które zwiększą widoczność reklamy na określone frazy, ale i to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Jeśli oferujesz dodatkowe opcje, jak np. darmowa dostawa lub sprzedajesz unikatowe produkty na skalę lokalną, koniecznie wspomnij o tym w nagłówku reklamy tekstowej.

Rozszerzone reklamy tekstowe mają taką samą długość w każdym języku świata. W przypadku znaków o podwójnej szerokości, które spotkamy np. w języku chińskim, japońskim czy koreańskim, każdy z nich liczony jest podwójnie. Informacja może okazać się pomocna w przypadku kampanii Google Ads kierowanej na rynek azjatycki.

Po czwarte:

Adres URL

Treść adresu URL w reklamie tekstowej oznaczona jest zwykle kolorem zielonym i spełnia dwie funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja informacyjna – dzięki odpowiedniej treści użytkownik może zorientować się, gdzie trafi po kliknięciu w adres URL. Drugą jest funkcja pozycjonująca reklamę w wynikach wyszukiwania – wprowadzając słowa kluczowe w treść linka masz większą szansę na to, że reklama będzie miała lepszą widoczność na określone frazy.

Reklama tekstowa w Google Ads – wykorzystaj jej potencjał

Wiesz już, że reklama tekstowa daje wiele możliwości. Trzeci nagłówek, drugi tekst reklamy i 90 znaków w każdym tekście to naprawdę sporo, aby zaprezentować swoje usługi. Teraz możesz jeszcze bardziej rozszerzyć reklamę tekstową dodając przyciski połączeń, wskazówki lokalizacji, odnośniki do konkretnych części witryny, dodatkową treść i wiele więcej.

Jeśli chodzi o rozszerzenia reklam tekstowych, naszym ulubionym jest opcja reklam z dostosowanym tekstem. Tzw. tekst dynamiczny aktualizuje się automatycznie, wyświetlając różne informacje w zależności od ustawienia. W przeciwieństwie do statycznej reklamy tekstowej, zawartość reklamy dynamicznej zmienia się na podstawie wprowadzonych słów kluczowych, danych, a nawet pory dnia. Więcej na temat funkcji znajdziecie na stronie Google:

Jak widzisz, treść reklamy może wiele.

Google Ads dobrze o tym wie, dlatego stale aktualizuje swoje formaty reklamowe i poszerza je o nowe elementy. Wiemy, że pomimo przewodników i tutoriali, samodzielne ustawianie kampanii w Google Ads nie jest proste. Czasem niewielki błąd wystarczy, aby kampania straciła na skuteczności, a Ty – na budżecie. Dlatego oferujemy tworzenie, prowadzenie i analizowanie kampanii Google Ads z uwzględnieniem sprawdzonych strategii.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się