agencja-content-marketingu

Content marketing to nieocenione wsparcie w procesie skutecznego pozycjonowania stron internetowych i pozyskiwania nowych klientów. Z tego powodu wartościowych treści potrzebuje właściwie każda branża: od rozbudowanych platform e-commerce, przez usługi medyczne czy prawnicze, aż do wysoce specjalistycznych sektorów takich jak IT. Aby generowany content przynosił oczekiwane rezultaty, musi być poparty regularnymi, skrupulatnie przemyślanymi działaniami. Konsekwencja to w tym przypadku klucz do sukcesu tym samym nie sposób tworzyć content marketingu jedynie przy okazji” innych, licznych obowiązków. Warto oddać to zadanie w ręce profesjonalnej agencji content marketingowej, która zaplanuje kompleksową strategię działania. Jak wygląda współpraca z taką agencją? Jej tajniki poznasz w naszym dzisiejszym artykule!

Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojego biznesu?

Marketing tradycyjny mówi do ludzi, marketing treści – rozmawia z nimi”. Autorem tej często przywoływanej w świecie marketingu myśli jest Doug Kessler. Wydaje się, że dyrektor kreatywny i współzałożyciel Velocity Partners nie mylił się w swoich spostrzeżeniach, a przytoczone zdanie w zwięzły, a jednocześnie niezwykle trafny sposób oddaje istotę całego zagadnienia. Nie bez powodu również my już wielokrotnie podkreślaliśmy doniosłe znaczenie content marketingu dla powodzenia całej strategii marketingowej. Jako agencja SEO&SEM doskonale wiemy bowiem, że unikalne, wysokiej jakości treści to ważny filar niemal każdego biznesu, który chce zaistnieć w wynikach wyszukiwania. Przypomnijmy jeszcze raz: dlaczego? 

Nachalne reklamy, krzykliwe banery i przekazy marketingowe jednoznacznie nastawione wyłącznie na sprzedaż – to wszystko zupełnie nie zdaje egzaminu w konfrontacji z dzisiejszym bardzo wymagającym klientem. Skuteczny marketing treści powinien zatem koncentrować się na przykuwaniu uwagi klienta i rozwiązywaniu jego problemów. Tym samym głównym wyzwaniem, jakie stoi przed firmami chcącymi włączyć do swej strategii działania z zakresu content marketingu, jest bycie ze swoim przekazem wszędzie tam, gdzie potrzebują go konsumenci. Potencjalny klient szuka bowiem miejsca, w którym otrzyma pomocną i użyteczną odpowiedź na nurtujące go pytania. Oznacza to, że marketing treści powinien być zorientowany przede wszystkim na odbiorcę: na tworzenie z nim długofalowej relacji, która ułatwi mu późniejsze podejmowanie decyzji zakupowych. 

To wszystko brzmi jak nie lada wyzwanie? Skuteczny content marketing to z pewnością zadanie, które wymaga dużego zaangażowania, a co za tym idzie – nakładów czasu i pracy. Dlaczego potrzebujesz do tego agencji? Musisz pamiętać o tym, że nawet tak prosta z pozoru czynność jak prowadzenie firmowego bloga wymaga nie tylko solidnego wsadu merytorycznego poprzedzonego dogłębnym researchem, ale także dużej regularności. Decydując się na współpracę z agencją content marketingu, zyskujesz gwarancję konsekwentnej realizacji kolejnych zadań, na których dopilnowanie bez wsparcia specjalistów możesz zwyczajnie nie znaleźć czasu.

infografika-content-marketing

Etapy współpracy z agencją content marketingu

Analiza wstępna i monitoring marki

Współpraca z profesjonalną agencją content marketingu każdorazowo zaczyna się od szczegółowego omówienia i poznania marki klienta. Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej strategii marketingowej jest bowiem dokładne przedyskutowanie wszystkich kluczowych filarów działalności klienta. Ważne okazują się przy tym nie tylko oferowane przez niego usługi czy produkty, ale również specyfika branży, w której działa, czy ogólna sytuacja na rynku. 

Rezultatem pierwszego spotkania z agencją content marketingu powinno być również precyzyjne określenie celów biznesowych firmy i stojących przed nią wyzwań marketingowych. Pomocne będzie także ustalenie, jak wygląda mapa interakcji klienta z marką (customer journey map) i poszukanie odpowiedzi na pytania takie jak:

  • gdzie pojawia się dana marka?
  • gdzie odbiorcy mogą o niej usłyszeć?
  • z jakich miejsc trafiają na stronę firmy?
  • z jakiego źródła dowiadują się o istnieniu marki?

To pomoże w lepszym określeniu pozycji, jaką zajmuje Twoja marka w świadomości klienta. Ponadto podpowie, z czym im się kojarzy i jakie przekonania czy wyobrażenia względem niej mają użytkownicy. Podczas analizy wstępnej ustalona zostanie również grupa docelowa, do której chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Precyzyjność tych decyzji ma fundamentalne znaczenie dla powodzenia dalszej kampanii marketingowej. Agencja content marketingu zajmie się trafnym naszkicowaniem modelowej grupy odbiorczej, jej umiejętną segmentacją i precyzyjnym targetowaniem. 

Analiza konkurencji

Warto już na początku współpracy ustalić, w jaki sposób marka prezentuje się na tle innych firm o podobnej działalności, aby wybrać jej pewne unikalne wartości. Należy zastanowić się zatem nad potencjałem firmy oraz jej atrybutami, które mogłyby skutecznie wyróżnić ją spośród innych działalności. W tym celu niezbędna jest szczegółowa analiza konkurencji nastawiona na wychwycenie obecnie panujących trendów na rynku. To z kolei pomoże odkryć marketingowy know how danej branży. Podczas analizy konkurencji warto skupić się na kilku istotnych kwestiach, m.in.:

  • z kim Twoja firma konkuruje na rynku?
  • na jakie słowa kluczowe się pozycjonuje?
  • czy Twoja konkurencja prowadzi intensywne działania z zakresu content marketingu?

Research słów kluczowych

Trafne frazy kluczowe mają niebagatelny wpływ na konwersję. Aby takie były, muszą być jednak dobrze dopasowane do profilu firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów. Użytkownik zwabiony hasłem nieadekwatnym do charakteru działalności organizacji, szybko opuści Twoją stronę i prawdopodobnie nigdy więcej na nią nie zajrzy. Taka sytuacja będzie mieć negatywne skutki nie tylko dla odbiorcy, który nie otrzyma pożądanych informacji, ale przede wszystkim dla Twojej strony internetowej, na której wzrośnie współczynnik odrzuceń. W naszej codziennej pracy używamy zaawansowanych narzędzi właśnie po to, by analiza słów kluczowych była możliwie najdokładniejsza, a tworzone na ich podstawie treści spełniały założone cele, generując organiczny ruch w wyszukiwarce. 

Lista słów kluczowych, na które dana witryna internetowa jest widoczna w Google, może wcale nie być krótka. Warto jednak priorytetem podczas tworzenia treści uczynić te frazy, która znajdują się poza TOP10 w wyszukiwarce. Co więcej, opłaci się uwzględniać także konkurencyjność poszczególnych fraz oraz pamiętać o regularnym sprawdzaniu aktualnych trendów czy sezonowości niektórych słów kluczowych. Dzięki temu specjaliści mogą precyzyjnie określić czas, w których Twoja witryna może liczyć na zwiększony ruch i na tej podstawie zmaksymalizować w tym okresie swoje działania.

Opracowanie strategii content marketingowej

O tym, jak duże znaczenie ma dobra, zaplanowana z odpowiednim wyprzedzeniem strategia, raczej nikogo nie trzeba przekonywać. Jeśli  nie możesz jednak znaleźć w głowie odpowiednich argumentów na poparcie tej tezy, śpieszymy z pomocą:

  • strategia precyzuje cele oraz kierunek działań content marketingowych;
  • pozwala w przemyślany i uporządkowany sposób realizować kolejne zadania;
  • w rozmyślny sposób łączy działania z zakresu SEO oraz PR;
  • określa sposób mierzenia efektów (poprzez ustalenie mierników KPI, które pozwalają na monitorowanie skuteczności działań, a powszechnie stosowanymi miernikami są te, które wskazują na poziom interakcji z contentem, np. czas spędzony na stronie czy liczbę zdefiniowanych zdarzeń). 

Będąc bogatszym we wnioski wysnute na podstawie przeprowadzonych wcześniej analiz, można stworzyć kompleksowy plan działania, który będzie uwzględniał preferowany rodzaj treści, język, a także kanały komunikacji. Możliwości w tym ostatnim zakresie jest niezwykle dużo, a za najczęściej wykorzystywane przykłady niech posłużą: blog firmowy, artykuł sponsorowany, case study etc.

content-marketing-narzędzia

Przygotowanie treści przez profesjonalnych copywriterów

Tworzenie treści dla klientów zwykle rozplanowane jest w ustalonym wcześniej kalendarzu redakcyjnym. Tworzenie dokładnego harmonogramu jest dobrą praktyką, która pozwala trzymać się wyznaczonych celów i efektywnie realizować kolejne punkty strategii content marketingowej. Dzięki temu jesteśmy również w stanie usystematyzować poszczególne etapy prac. Ponadto zapas tematów sprawi, że unikniemy tworzenia naprędce mało kreatywnych pomysłów. W kalendarzu redakcyjnym warto uwzględnić nie tylko daty przygotowywanych publikacji i materiałów, ale również planowane tematy czy osoby odpowiedzialne za kolejne części danego projektu. 

Copywriterzy zawsze rozpoczynają pracę nad tekstem od gruntownego researchu. Nie pozbawia Cię to jednak możliwości aktywnego uczestnictwa w procesie powstawania treści. Twoja wiedza i doświadczenie mogą okazać się niezwykle pomocnym i cennym źródłem informacji, a w przypadku bardzo specjalistycznych branż nawet niezbędnym. Zdarzają się bowiem tak wymagające działalności, że nie sposób stworzyć wartościowego contentu bez materiałów dodatkowych od klienta. Taki wsad merytoryczny może znacznie podnieść wartość całego artykułu i jego użyteczność dla odbiorców. 

Optymalizacja tekstu

Wysokiej jakości content stanowi jeden z kluczowych czynników rankingowych Google. Unikalne treści zwiększają ruch organiczny na stronie i jej widoczność w wyszukiwarce. To sprawia, że umiejętna optymalizacja tekstu pod konkretne zapytania, zgodne z intencjami odbiorców, to absolutna podstawa. Proces ten powinien obejmować zarówno samą treść (tak, aby była przejrzysta i czytelna dla użytkowników i robotów Google), jak i elementy dodatkowe, np. grafiki. Odpowiednio zoptymalizowany tekst sprawia, że strona jest wyżej indeksowana i może łatwiej dotrzeć do szerszej publiczności. 

Link building

Budowanie profilu wartościowych linków to kolejny istotny aspekt, o który z pewnością zadba podczas współpracy agencja content marketingowa. W tym kontekście cenne okazują się nie tylko linki wewnętrzne, ale przede wszystkim te, które pochodzą z zewnątrz, przekazując stronie moc innych, silnych serwisów. Skutecznym narzędziem w procesie budowania profilu linków okazuje sięartykuł sponsorowany, będący dodatkowo jedną z najbardziej efektywnych form promocji marki. Publikacje w dużych, cenionych w branży mediach o szerokim zasięgu pozwolą zyskać Twojej firmie większą rozpoznawalność, świadomość marki i przede wszystkim zaufanie potencjalnych klientów. 

Wdrożenie i dystrybucja treści

Warto zaznaczyć, że działania agencji content marketingu nie kończą się w momencie opublikowania danego artykułu. Stworzenie wartościowej, przyciągającej uwagę odbiorców treści to zaledwie połowa sukcesu. Kolejnym, równie ważnym etapem jest efektywna dystrybucja wygenerowanego contentu. Dobra treść bez odpowiedniej promocji może bowiem zginąć w morzu innych, co rusz pojawiających się artykułów. Aby temu zapobiec i w najwyższym stopniu wykorzystać potencjał stworzonego contentu, warto skupić się z podobnym zaangażowaniem na jego promowaniu. Równie ważne jest regularne monitorowanie efektów oraz wprowadzanie na bieżąco pomocnych optymalizacji. 

Podsumowanie

Content marketing wymaga regularnego generowania dobrej jakości treści. To długotrwały proces oparty na zaplanowanej strategii i sumiennym, konsekwentnym działaniu. Dzięki współpracy z agencją content marketingu zdefiniujesz potrzeby i zainteresowania Twoich docelowych odbiorców, ustalisz najważniejsze cele biznesowe i wypracujesz najskuteczniejsze rozwiązanie, które doprowadzi do ich osiągnięcia! 

 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@charlesdeluvio

 

 

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

W Strategiczni.pl zajmuje się pisaniem rozmaitych treści – z takim samym zaangażowaniem stworzy wyczerpujący wpis o tematyce IT, jak i krótki i przyjemny tekst lifestylowy. Z wykształcenia polonistka, która swoimi wyborami chce udowodnić, że polonistyka nie produkuje wyłącznie nauczycieli. Z czasów studiów pozostało jej jednak zamiłowanie do gramatyki historycznej (słusznie zwanej w kuluarach histeryczną) i wszelkiej maści książek – z zapartym tchem przeczyta nawet zapomnianą Placówkę Prusa. Lubi dobrą kuchnię, ma słabość do czekolady i wciąż wydaje horrendalne sumy na rower miejski.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się