Krótki poradnik o tym, w jaki sposób najlepiej zacząć sprzedawać w Internecie.

Znajdź odpowiedni produkt

Wybierz produkt, który chcesz sprzedawać. Może to być coś czym zawsze chciałeś(aś) handlować, coś co wywodzi się z Twoich zainteresowań lub coś do czego masz dobry dostęp.

Nazwa domeny dla sklepu internetowego

W przypadku sklepu internetowego domena ma wielorakie znaczenie. Rzućmy okiem na obszary na które domena może mieć wpływ.

Marka – marka rozumiana w tym ujęciu jako element, który sprawi, że klienci zapamiętają Twój sklep i będą skłonni do niego powrócić. Łatwa do zapamiętania nazwa sklepu może przyczynić się do tego, że ludzie będą po prostu pamiętać nazwę Twojej firmy. Oczywiście musisz pamiętać, że nazwa to znacznie więcej niż tylko nazwa domeny. Na solidną markę pracuje się latami i na wielu obszarach. Jednak łatwa do zapamiętania nazwa to już coś.

SEO (pozycjonowanie) – duże znaczenie dla pozycjonowania ma wciąż obecność słowa kluczowego w nazwie domeny. Jeżeli głównym wyrażenie związanym z prowadzonym przez Ciebie sklepem internetowym są na przykład “opony” to zakup domeny, która będzie zawierać w swojej nazwie to słowo jest dobrym pomysłem. EMD czyli exact match domain (domeny które zawierają w sobie bezpośrednio słowo kluczowe) wciąż mogą liczyć na nieco większe korzyści niż domeny bez słowa kluczowego w nazwie.

Podsumowując wybór domeny to bardzo złożony proces, który wymaga odpowiedniego zastanowienia się. Nie ma tutaj miejsca na przypadek.

Przed uruchomieniem sklepu internetowego

Zanim uruchomisz sklep internetowy musisz jeszcze zająć się kilkoma sprawami.

Warto upewnić się, że posiadasz odpowiedni, sprawdzony regulamin sklepu – tutaj nie ma miejsca na przypadkowość. Odpowiednio przygotowany regulamin zabezpieczy Cię na wypadek wielu nieprzyjemnych sytuacji z jakimi możesz mieć do czynienia w internecie.

Promocja nowego sklepu internetowego

Od czego zacząć promocję w internecie? To pytanie zadaje sobie wielu nowych właścicieli sklepów internetowych. Solidną podstawą wszelkich dalszych działań promocyjnych w internecie jest zadbanie o trzy obszary: media społecznościowe, optymalizację serwisu oraz kampanie ppc. Te trzy filary zapewniają nam bardzo solidny start, nie narażając nas na przesadnie duże koszty na samym początku działalności. Są również na tyle uniwersalne, że odpowiednie ich wykonanie będzie dla nas procentować jeszcze przez długi czas. Jeśli potrzebujesz pełnej obsługi SEO, sprawdź naszą ofertę dla sklepów e-commerce tutaj.

Bonus: Optymalizacja – darmowe SEO

Optymalizacja sklepu internetowego to działanie, które sprawi, że z czasem sklep będzie osiągać coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. O ile prowadzenie działań SEO dla sklepu internetowego jest ogólnie procesem, który wymaga czasu, pracy i wiedzy to pewne podstawowe elementy możesz wykonać sam bez pomocy specjalisty. Czy wiesz, że solidna optymalizacja serwisu stanowi ponad połowę pracy nad pozycjonowaniem?

W takim razie jak zrobić optymalizację?

Przede wszystkim zwróć uwagę na pewne istotne szczegóły

Zacznijmy od strony głównej:

  • Upewnij się, że posiada ona unikalny tytuł
  • Upewnij się, że w treści na stronie głównej znajdują się słowa kluczowe, które są dla Ciebie istotne
  • Upewnij się, że strona wyświetla się poprawnie zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych
  • Zadbaj o odpowiedni opis META, chociaż nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycje to wpływa na to czy użytkownik zdecyduje się kliknąć na Twoją stronę na liście wyników wyszukiwania

Następnie przejdźmy do stron kategorii oraz podkategorii:

Strony kategorii pełnią dość istotną rolę, po pierwsze najczęściej odpowiadają konkretnym zapytaniem użytkowników, obejmują sobą dość szerokie grupy produktów. Są one również podstronami, które wyświetlają się dla ogólnych – konkurencyjnych zapytań.

Podobnie jak w przypadku strony głównej ogromne znaczenie tutaj mają:

  • odpowiedni tytuł, który zawiera najważniejszą frazę
  • zadbaj o odpowiedni opis meta
  • przygotuj dobry opis kategorii
  • postaraj się wyróżnić na tle konkurencji

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się