Z pewnością miałeś w swoim życiu chociaż jedną sytuację, kiedy wyszukiwałeś konkretny produkt, a następnie przez kolejne dni wyskakiwały Ci reklamy tych samych lub podobnych towarów. Spokojnie, to nie sprawka żadnego tajemniczego oprogramowania szpiegowskiego, a dobrze przeprowadzony remarketing, czyli jedna z najskuteczniejszych metod reklamowych! Czym są kampanie remarketingowe i w jaki sposób wspomagają działanie Google Ads oraz Facebook Ads? Wszystkiego dowiesz się z dzisiejszego wpisu!

Jak działa remarketing?

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub wykonali określoną wcześniej czynność (np. dodali produkt do koszyka). Dzięki temu możemy pozyskiwać klientów rzeczywiście zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Kampanie remarketingowe najmocniej kojarzone są z branżą ecommerce, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać z niej w przypadku innego obszaru działalności

Istnieje grupa klientów, którzy kupują impulsywnie. Jednak ogromna część użytkowników Internetu przed podjęciem ostatecznej decyzji, sprawdza i porównuje oferty różnych sprzedawców. Dobrze zaplanowane kampanie remarketingowe umożliwiają ponowne przyciągnięcie osób zainteresowanych produktem lub usługą. To kluczowy element w ramach działań PPC.

reklama odzieży sportowejreklama gier planszowychreklama kosmetyku

Przykłady reklam tworzonych w ramach kampanii remarketingowych

Najważniejszym krokiem podczas tworzenia kampanii remarketingowych jest ustalenie konkretnych zdarzeń lub grup użytkowników, którzy są z punktu widzenia Twojej firmy najistotniejsi. Po przeanalizowaniu tych czynników można stworzyć listy odbiorców remarketingu. Na takie listy trafiają użytkownicy po wykonaniu określonej, ważnej akcji (np. dodaniu artykułu do koszyka) lub internauci pozyskani z wypuszczonej kampanii na Facebooku czy Google. 

Dobrze stworzona kampania remarketingowa podąża za użytkownikiem, bez względu na to, na jakiej stronie się znajduje. Istnieje jednak możliwość zastosowania dodatkowego targetowania kontekstowego czy tematycznego, które sprawi, że kampania będzie jeszcze bardziej precyzyjna. Ograniczy nam to zasięg, ale również wydatki i przyczyni się do tego, że reklama będzie skuteczniejsza.

Przykład:

Potencjalny klient podczas poszukiwania nowej mikrofalówki dodał w Twoim sklepie internetowym konkretny model do koszyka, ale nie zakończył transakcji. Jeśli w trakcie czytania bloga kulinarnego, wyskoczy mu reklama remarketingowa, zwiększamy szansę, że przypomni on sobie o porzuconych zakupach.

infografika o oknie konwersji

Rodzaje remarketingu

Warto wiedzieć, że kampanie remarketingowe dzielą się na dwa najpopularniejsze rodzaje: remarketing standardowy oraz remarketing dynamiczny.

Remarketing standardowy

To najczęściej stosowany rodzaj reklam remarketingowych, ponieważ jest dobrym rozwiązaniem zarówno do promowania produktów, jak i usług. Oznacza to, że zdecydowana większość właścicieli firm będzie mogła z niego korzystać. Dodatkowo remarketing standardowy umożliwia kierowanie reklam do wszystkich użytkowników odwiedzających daną witrynę oraz internautów podejmujących konkretne działania (np. klikających w najistotniejszą dla Ciebie podstronę). Ten typ kampanii remarketingowych dostępny jest praktycznie dla wszystkich, wymaga jednak stworzenia estetycznych i odpowiednich kreacji graficznych. W związku z tym warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów, którzy skonfigurują i zaprojektują kampanie zwiększające szanse na domknięcie sprzedaży.

Remarketing dynamiczny

Powyższy rodzaj remarketingu jest bardziej zaawansowaną formą tego typu reklamy. Dlaczego? Przede wszystkim pod kątem technicznym – remarketing dynamiczny, po skonfigurowaniu kampanii, generuje reklamy automatycznie. Dzieje się to dzięki wykorzystaniu danych o tym, co konkretnie przeglądają użytkownicy na Twojej witrynie. W związku z tym, do stworzenia tego typu reklamy, często niezbędna będzie pomoc programisty lub dewelopera. Kreacja graficzna w tym przypadku nie jest aż tak istotna – wykorzystywane będą jedynie zdjęcia produktów zaciągnięte ze strony.

Damian Oporowski, PPC Specialist w Strategiczni.pl

Wiele systemów reklamowych pozwala na remarketing w oparciu o różne źródła. Warto zaznaczyć, że remarketing nie oznacza tylko odbiorców naszej strony www. Do grup odbiorców zaliczyć również możemy osoby aktywne na naszym fanpage’u na Instagramie czy Facebooku, a także osoby, które wyświetliły, bądź obejrzały w całości nasze wideo. Możemy docierać również do osób aktywnych w aplikacji klienta, czy obecnych poza przestrzenią internetową (offline). Opcji jest naprawdę dużo. 

Kto powinien korzystać z kampanii remarketingowych?

Kampanie remarketingowe to narzędzia o dużym potencjale sprzedażowym i szerokim zakresie zastosowań. Dlatego można stwierdzić, że z remarketingu zdecydowanie warto korzystać. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online, czy oferujesz kursy językowe, reklamy przypominające potencjalnym klientom o Twoich usługach, zwiększają szansę na udaną finalizację transakcji.

Reklamy tworzone w ramach remarketingu nie muszą być skomplikowane, nawet podstawowe kreacje potrafią w skuteczny sposób przyciągać użytkowników z powrotem na Twoją stronę. Dzięki nim dotrzesz do ogromnej liczby potencjalnych klientów, niezależnie od tego ile czasu spędzili oni poprzednio na Twojej witrynie i czy wykazali zainteresowanie jakimkolwiek produktem bądź usługą. 

Jednak warto zaznaczyć, że największe korzyści z działań remarketingowych zauważą firmy, które mają duży ruch na stronie. Przede wszystkim dlatego, że wtedy można stworzyć wiele list opartych o określone zachowania internautów. Ilość wspomnianych list ma znaczenie, ponieważ dzięki nim wzrasta szansa na dotarcie do użytkownika w odpowiednim momencie i do tego z dopasowanym komunikatem.

Jakie korzyści przyniesie Twojej firmie remarketing?

  • Więcej transakcji zakończonych sukcesem

Wszyscy właściciele firm inwestujących w marketing internetowy oczekują, że podejmowane działania przyczynią się do zwiększenia sprzedaży. Dobrze zaprojektowane i przeprowadzone reklamy remarketingowe skutecznie podnoszą współczynnik konwersji, czyli sprawią, że wzrośnie liczba finalizacji transakcji.

  • Zapadniesz w pamięć użytkownikom

Z pewnością sam widzisz po zachowaniach Twojej rodziny oraz znajomych, że nieliczna część internautów kupuje produkty lub usługi przy okazji pierwszej wizyty na stronie. Przemyślany remarketing przypomni osobom odwiedzających Twoją witrynę, że masz w ofercie coś, czego szukają.

  • Zwiększysz rozpoznawalności Twojej marki

Kampanie remarketingowe umożliwiają nawiązanie głębszej więzi z potencjalnymi klientami. Wielokrotna styczność z reklamą Twojej marki sprawi, że w przyszłość użytkownik skojarzy określoną grupę produktów lub usług z Tobą!

  • Budowanie CLV, czyli Customer Lifetime Value 

CLV to jeden z najważniejszych wyznaczników mówiących o kondycji biznesu w branży e-commerce. Na ten istotny czynnik składa się m.in. wysokość średniej wartości zamówienia, współczynnik retencji (procent osób powracających do sklepu) oraz średnia powtarzalność zamówień. Odpowiednio dopasowane kampanie remarketingowe przyczyniają się do systematycznego wzrostu tego ważnego czynnika.

  • Możliwość modyfikacji reklamy do preferencji użytkowników

Jedną z największych zalet kampanii remarketingowych jest możliwość modyfikowania i dopasowywania działań do zwyczajów internautów odwiedzających Twoją stronę internetową. To oznacza, że bez przeszkód dodasz do reklamy określony benefit (np. zniżkę na produkt bądź usługę), który zwiększy szansę na finalizację zamówienia! 

Chcesz zwiększyć ilość transakcji zakończonych sukcesem? Skorzystaj ze wsparcia naszych specjalistów i wyprzedź konkurencję!

Porozmawiajmy!

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się