Jak wynika z raportu HackerRank, Polacy plasują się na 3. miejscu najlepszych programistów na świecie. To właśnie w Polsce międzynarodowe firmy poszukują wsparcia IT. Świadomość tak znaczącego wpływu na branżę, pozwala z odwagą świadczyć usługi dla największych światowych potęg. Czy rzeczywiście tak jest? Ogromny potencjał może nie być w pełni wykorzystywany, jeśli dostęp do usług jest ograniczony. Zła widoczność to wina działań optymalizacyjnych ograniczonych tylko do naszego kraju. Aby wypłynąć na zagraniczne rynki potrzebne jest SEO międzynarodowe.

W Tholons Services Globalization IndexTM — 100 Super Cities zaprezentowano inne dane, które potwierdzają duże znaczenie Polski w branży IT. Pośród 100 miast, będących najlepszymi lokalizacjami dla inwestycji typu BPO/SSC, na 6. miejscu znalazł się  Kraków, na 22. pozycji Warszawa, na 52. Wrocław, a na 97. Gdańsk. Mamy zatem doskonałe warunki do tego, aby jeszcze bardziej zaistnieć na międzynarodowym rynku.

Większość firm z branży IT posiada swoją stronę internetową, mniej lub bardziej rozbudowaną. Niewiele z nich podejmuje działania z zakresu międzynarodowego SEO, koncentrując się tylko na klientach z Polski.

Strona internetowa jest podstawowym narzędziem do przekraczania wirtualnej granicy naszego kraju i zwiększenia zasięgu działań. Oczywiście towarzyszą temu też inne aspekty.

Międzynarodowe SEO dla firm z branży IT

Wiele firm z branży IT rozważa ekspansję bądź wejście na rynek zagraniczny. Za pośrednictwem Internetu mogą to zrobić z większą łatwością i niekoniecznie wymagana jest do tego ugruntowana pozycja w kraju.  Strona internetowa wymaga optymalizacji pod kątem identyfikacji przez Google obszarów na świecie i odbiorców posługujących się konkretnymi językami, będącymi jednocześnie Twoją grupą docelową. Pozycjonowanie strony internetowej w różnych krajach pozwoli Ci przyciągnąć klientów z całego świata. Dzięki niemu zwiększysz widoczność swojej marki w wyszukiwarkach na skalę globalną.

W ten sposób powstają witryny wielojęzyczne i multiregionalne, skierowane na użytkowników z różnych krajów. Pozycjonowanie SEO jest potrzebne, aby strona wyświetlała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach nie tylko w Polsce, ale też w wybranych przez nas krajach. Wymaga to konkretnych działań, które poprzedzone są szczegółowym researchem.

1. Badanie rynku

Musisz wiedzieć, na jakich rynkach chcesz świadczyć swoje usługi. Niezbędna jest też analityka zagraniczna, która pozwoli Ci zweryfikować, z jakich krajów pochodzą Twoi użytkownicy. To pozwoli Ci określić, na jakie języki powinieneś przetłumaczyć swoją stronę internetową.

2. Sprawdzenie konkurencji

Niezbędna jest też analiza konkurencji, teraz będzie ona znacznie większa. Otwierasz się na globalną rzeczywistość, środowisko, w którym jest kilkakrotnie więcej firm IT niż w Polsce. Sprawdź, jak duży jest popyt na Twoje usługi w konkretnych krajach. Przeanalizuj sposób komunikacji z klientem i prezentacji oferty na innych rynkach.

3. Dobór słów kluczowych

Oczywiście musisz uzyskać informacje, na jakie słowa kluczowe Twoja konkurencja pozycjonuje swoje strony www.  Dopiero wtedy będziesz mógł optymalizować takie elementy jak teksty na stronie www, wszelkie komunikaty i opisy usług, a także treści eksperckie.

Kluczowe elementy międzynarodowego SEO w IT

Po przeprowadzonych analizach i badaniach można rozpocząć właściwe działania. Międzynarodowe SEO obejmuje analizę słów kluczowych dla konkretnych krajów – to już wiesz. Teraz powinieneś wybrać takie frazy, które najlepiej zoptymalizują Twoją stronę www i pozwolą jej osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarkach innych krajów. Kolejny aspekt to targetowanie strony internetowej na język lub kraj.

Jeżeli interesuje Cię ekspansja na Niemcy, to targetowanie strony na język niemiecki może nie przynieść pożądanych efektów – tym językiem posługują się też mieszkańcy innych krajów, np. Szwajcarii i Austrii. Jeżeli jednak jesteś otwarty na szerszą grupę docelową, to targetowanie na język będzie dobrym pomysłem. Międzynarodowe SEO wymaga przygotowania odpowiedniej wersji językowej strony, czasem nie jednej, a wielu.

Na stronie oczywiście muszą znaleźć się treści we właściwym języku. Masz dwie możliwości – przygotować jedną wersję i przetłumaczyć ją na konkretne języki lub też stworzyć dla każdej wersji językowej inny wariant treści. Trzeba jednak pamiętać, że sposób komunikacji musi być dostosowany do konkretnej grupy docelowej, której preferencje różnią się w zależności od kraju. W treści muszą pojawić się słowa kluczowe – w zależności od kraju użytkownicy będą szukać tym samych usług w zupełnie inny sposób. Dlatego potrzebny jest solidny research.

„Międzynarodowe SEO to tak naprawdę techniczne SEO – obejmuje optymalizację techniczną strony, tworzenie odnośników na stronie, proces off-site i analitykę danych. Ważne jest też pozyskiwanie linków zewnętrznych, które doprowadzą użytkownika do Twojej strony. Muszą być to serwisy związane z branżą IT.”

Karol Kwiatkowski,

Head of SEO w Strategiczni.pl

Międzynarodowe SEO w branży IT / Software House – najlepsze praktyki

Przy międzynarodowym SEO będziesz musiał na każdym etapie podjąć kilka kluczowych dla przyszłości swojej strony decyzji. Jeżeli planujesz prowadzić działalność w kilku krajach, zastanów się nad osobną domeną. Mieszkańcy danego kraju chętniej odwiedzają strony z rozszerzeniem, jakie w nim obowiązuje – ma to duże znaczenie dla pozycji w wyszukiwarkach.

Postaw na szerokie pozycjonowanie, czyli dużą ilość słów kluczowych. To one zwiększą ruch na Twojej stronie. Istotne jest także intuicyjne przełączanie między różnymi wersjami językowymi. Każdy użytkownik, bez względu na to, jakim językiem się posługuje, musi mieć łatwy dostęp do tej funkcji na Twojej stronie. Dla każdej wersji językowej potrzebować będziesz osobnego procesu SEO, a dla każdego kraju osobnego procesu linkowania.

Chcesz pozyskiwać klientów z całego świata?

Wybierz pozycjonowanie międzynarodowe. Jako Strategiczni.pl mamy doświadczenie w optymalizacji stron pod kątem światowych wyszukiwarek. Wśród naszych klientów są polskie firmy software’owe, którym pomogliśmy przebić się na rynek globalny. Jeśli chcesz dołączyć, napisz do nas!

SPRAWDŹ OFERTĘ

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się