160 000 – średnio tyle razy hasło last minute pojawia się dziś w okienku przeglądarki. Sierpień to najlepszy czas na reklamowanie ofert turystycznych przed nadejściem jesieni. Last minute to “ostatnia chwila” dla osób, które chcą załapać się na ostatnie słoneczne wakacje, jak i dla właścicieli biur podróży reklamujących się w Internecie. Jeśli jesteś jednym z nich sprawdź, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Kluczem do sukcesu, jakim jest lepsza widoczność usług w wynikach przeglądania jest… słowo kluczowe. Zwane w języku SEO “frazą” ma ogromną moc i potrafi zapewnić witrynie wysokie miejsce w rankingu Google. Pod warunkiem, że tekst, w którym się znajduje, jest odpowiednio zoptymalizowany.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Zawartość strony, oferta sprzedażowa, reklama kontekstowa czy wpis na blogu – niezależnie od tego, jaki komunikat tworzysz, musisz pamiętać o doborze odpowiednich słów kluczowych. Zanim zabierzesz się za przygotowywanie oferty i wyszukiwania fraz, dowiedz się więcej o rodzajach słów kluczowych. Pomoże Ci to zrozumieć, w jaki sposób oddziałują na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie strony.

Rodzaje słów kluczowych

Ogólne

  • Jak sama nazwa wskazuje, dotyczą ogólnych informacji, np. “last minute” lub “wakacje 2019”.
  • Składają się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów.
  • Wykorzystywane są w tzw. pozycjonowaniu ogólnym lub szerokim.
  • Wyróżnia je szeroki zasięg, ale i duża konkurencyjność – szansa na to, że spośród setek podobnych stron ktoś trafi na małą firmę po wpisaniu hasła last minute, jest naprawdę niewielka.

Szczegółowe (longtail)

  • Frazy "z długiego ogona" zawierają szczegółowe zapytania, takie jak "last minute grecja” lub “last minute all inclusive”.
  • Składają się z więcej niż jednego wyrazu i zawierają elementy wyróżniające ofertę. W tym wypadku jest to lokalizacja i typ wakacji.
  • Frazy wykorzystywane są w pozycjonowaniu lokalnym lub tzw. longtail (“na długi ogon”).
  • Pomimo tego, że mają mniejszy zasięg, niż frazy ogólne, są mniej konkurencyjne i zwiększają szansę na dotarcie do klienta, który wie, czego szuka.

Dzięki analizie słów kluczowych dowiesz się:

  • czego najczęściej szukają użytkownicy?
  • z jakiego regionu Polski pochodzą konkretne zapytania?
  • jakie nazwy biur podróży pojawiają się w wynikach wyszukiwania?
  • które kierunki wakacji last minute interesują ich najbardziej?
  • jakie są trendy i tendencje w wyszukiwaniach?

Darmowe narzędzia SEO i profesjonalne programy do sprawdzania słów kluczowych

Ubersuggest

Proste i intuicyjne narzędzie spodoba się zwłaszcza tym, którzy stawiają pierwsze kroki w tworzeniu treści z uwzględnieniem słów kluczowych. Darmowy program oferuje listę najczęściej wyszukiwanych fraz z uwzględnieniem czasu, CPC (Cost Per Click – średni koszt za kliknięcie, jakie ponosi reklamodawca płatnej promocji w Google), PD (Paid Difficulty – konkurencyjność słów kluczowych w płatnych wynikach wyszukiwania) oraz SD (SEO Difficulty – konkurencyjność fraz w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania).

Oprócz tego, w zakładce Overview otrzymamy ogólny zarys wyszukiwań w określonym czasie. Jak wspominaliśmy wcześniej, 160 000 średniomiesięcznych wyszukiwań hasła last minute to wynik, który obrazuje, kiedy użytkownicy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.

Dodatkowo, w opcji Content Ideas, znajdziesz pomysły na ciekawe treści wraz z przykładami. Tworzenie własnych tekstów, wpisów na bloga czy postów na portalach społecznościowych często opiera się na podglądywaniu konkurencji. Dlaczego więc się nie zainspirować?

Answer the Public

To kolejne, proste w obsłudze narzędzie, które opiera się na organicznych wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu danej frazy i wyborze kraju, wyświetla najczęściej wyszukiwane zapytania, związane z danym słowem kluczowym. Wyniki są topowe, czyli najwyżej wypozycjonowane i dotyczą danej chwili. Na ich podstawie dowiesz się, o co najczęściej pytają osoby szukające wakacji last minute i będziesz w stanie precyzyjniej na nie odpowiedzieć.

Do analizy masz nie tylko pytania, ale i przymiotniki oraz zestawy słów najczęściej wpisywanych w okienko przeglądarki.

Google Ads

Narzędzie służy przede wszystkim do tworzenia płatnych reklam tekstowych, ale dzięki funkcji Planera Słów Kluczowych, doskonale sprawdza się w dobieraniu fraz do każdego typu treści. Pomaga dopasować słowa kluczowe do Twojej działalności, ułatwia analizę oraz opracowanie odpowiedniego planu.

Google Ads nie jest darmowe, a korzystanie z niego wymaga większej wiedzy i umiejętności. Pomimo tego, nie warto się zniechęcać, zwłaszcza, jeśli myślisz o płatnej kampanii Google Ads w Internecie. To rozbudowane narzędzie od Google z pewnością Ci się przyda.

Samodzielne wyszukiwanie słów kluczowych

Ręczne wyszukiwanie fraz w Google to sprawdzony sposób, z którego korzystają zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Wyniki wyszukiwania mogą zmienić się z dnia na dzień, dlatego warto wykorzystać szybki i łatwy sposób, aby je przeanalizować. Ręczne sprawdzanie wyników wyszukiwania polega na wpisaniu frazy w okno przeglądarki i skorzystanie z podpowiedzi:

Jak tworzyć treść z wykorzystaniem słów kluczowych?

Wyszukiwanie słów kluczowych nie jest skomplikowane. Większą trudnością jest dopasowanie i osadzenie ich w tekście. Zanim stworzysz odpowiednią strategię i wybierzesz formę, w jakiej komunikować się z potencjalnym klientem, dowiedz się więcej na temat wymogów wyszukiwarki. To w oparciu o nie wprowadza się wszelkie zmiany na stronie.

Zasady, jakie dyktuje wyszukiwarka, oparte są o indeksację. Robot Google, który ocenia witryny względem wielu różnych czynników, bierze pod uwagę również treści i słowa kluczowe. Strona internetowa, która ma odpowiednio zoptymalizowaną treść oceniana jest wysoko, ta, na której wykryje błędy może spaść w rankingu Google na niższe miejsce, a nawet całkowicie z niego wypaść. Dlatego przed umieszczeniem fraz w tekstach na stronie, dowiedz się, czego unikać.

Treści na stronie NIE mogą być: 

  • Przesycone słowami kluczowymi. Zbyt duża ilość fraz może doprowadzić do przeoptymalizowania strony, a tym samym – obniżenia jej pozycji w wyszukiwarce. Robot indeksujący witrynę może odebrać naszpikowaną słowami kluczowymi treść jako spam, a w ostateczności – nałożyć na nią karę w postaci filtra Google.
  • Nienaturalne. Nieodmienione przez przypadki słowa kluczowe wyglądają sztucznie przede wszystkim dla użytkowników. Tego typu tekst potraktują jako materiał niskiej jakości, który został napisany wyłącznie pod SEO. Musisz wiedzieć, że użytkownicy są coraz bardziej wybredni i jeśli coś nie przypadnie im do gustu na Twojej stronie, jest duża szansa, że już na nią nie wrócą.
  • Zbyt długie i małowartościowe. Potoczne “lanie wody” w celu uzupełnienia strony treścią nie przejdzie, zarówno u użytkownika, jak i robota Google. Nieprzydatne, nieciekawe informacje, które nie wnoszą nic nowego to ostatnia rzecz, na jaką ma ochotę odwiedzający Twoją witrynę. O wiele lepiej sprawdzą się proste komunikaty z odpowiednią ilością słów kluczowych.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to ważny element prawidłowo działającej strony. I odwrotnie. Jeśli Twoja witryna działa prawidłowo wartościowe treści z dopasowanymi frazami tylko ją wzmocnią. Co innego w przypadku źle działającej strony. Witryna, która nie jest prawidłowo zbudowana, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych (responsywna), zawiera błędy i długo się ładuje nie będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników. Nawet jeśli odpowiednio dopasujesz i zoptymalizujesz treści pod kątem słów kluczowych.

Dlatego przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian na stronie internetowych, polecamy wykonanie audytu SEO. Polega ono na dokładnej analizie witryny pod kątem struktury, działania i zawartości, znalezieniu błędów i rozbudowaniu dobrze pozycjonujących elementów.

Potrzebujesz SEO strony www?

Jako Strategiczni.pl od lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Oprócz działań SEO oferujemy reklamę w Google Ads oraz Facebook Ads oraz doradztwo e-commerce. Współpraca z nami opiera się na przejrzystych zasadach, a podstawą wszelkich działań jest szczegółowe SEO strony oraz przemyślana strategia.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Dowiedz się więcej: