
Miejsce, na którym Twoja strona internetowa pojawia się w rankingu Google ma olbrzymie znaczenie dla Twojego biznesu. Dobra pozycja w wyszukiwarce to lepsza widoczność, a tym samym – większa szansa na dotarcie do nowych klientów. Jeśli Twoja strona nie weszła nawet do TOP 50, masz naprawdę niewielkie szanse na sukces. Jak sprawdzić, na której pozycji znajduje się Twoja strona internetowa? Które darmowe sposoby są skuteczne, a które przekłamują wyniki? Sprawdź, jak samodzielnie sprawdzić pozycję strony w rankingu Google.
Ranking Google – co to jest i dlaczego ma wpływ na Twoich klientów?
Kolejność, w jakiej strony internetowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy, nie jest przypadkowa. Przeglądarka Google ustala ją na podstawie oceny robotów wyszukiwarki, które indeksują. Im lepiej zoptymalizowana witryna, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Dobre miejsce w SERP (Search Engine Results Page) – na stronie z listą adresów znalezionych po wpisaniu danej frazy w okienko wyszukiwarki, zapewnia lepszą widoczność. To z kolei daje większą szansę, że poszukujący danego produktu lub usługi, kliknie właśnie w Twoją stronę.
Wyobraź sobie, że poszukujesz określonej oferty, np. wycieczki do Sopotu. Wpisujesz hasło “wycieczka do Sopotu” i otrzymujesz kilkaset wyników.
W którą stronę klikniesz, aby sprawdzić, czy oferuje akurat to, czego szukasz?
Z pewnością będzie to 10, no może 20 pierwszych stron. Czyli wszystko w obrębie dwóch pierwszych stron w SERP. Nie będziesz podążał dalej, aby w nieskończoność poszukiwać idealnej oferty. Skupisz się na kilku/ kilkudziesięciu pierwszych wynikach i będziesz je porównywał, bez wyszukiwania kolejnych.
Właśnie tak wygląda droga użytkownika po wynikach wyszukiwania w Google. Jak sam widzisz, nie jest zbyt długa – tendencja do otrzymania idealnej oferty w jak najkrótszym czasie to tendencja, która dotyczy również Twoich klientów. Dlatego tak ważna jest dobra widoczność strony na określone słowa kluczowe, odpowiadające Twojemu biznesowi i obecność chociażby w TOP 10. Warto ją śledzić z wielu przyczyn.
Widoczność strony – kiedy warto ją sprawdzić?
Jak samodzielnie sprawdzić pozycję strony w rankingu Google?
Podstawowe dane dotyczące widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania pozyskasz sam. I to zupełnie za darmo. Istnieje kilka prostych sposobów, aby sprawdzić widoczność witryny bez wydawania pieniędzy na płatny program czy audyt SEO.
Bezpłatne sposoby na sprawdzenie pozycji w Google:
Podstawowe dane dotyczące widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania pozyskasz sam. I to zupełnie za darmo. Istnieje kilka prostych sposobów, aby sprawdzić widoczność witryny bez wydawania pieniędzy na płatny program czy audyt SEO.
Ręczne wyszukiwanie strony
Polega na wpisywaniu w okienko wyszukiwarki fraz, na które Twoja strona pozycjonuje się w Internecie. Ten sposób uznawany jest za najłatwiejszy i może sprawdzić się podczas podstawowej analizy. Ma jednak sporo wad – w zależności od historii, lokalizacji i ustawień zapisanych na koncie Google i w aplikacjach, przedstawia inny wynik.
Plusy
Minusy
Dzięki temu narzędziu możesz uzyskać wiarygodny wynik widoczności Twojej strony. Co więcej, w Google Search Console sprawdzisz, czy Twoja witryna pojawia się w indeksie Google. Jeśli okaże się, że robot Google jej nie indeksuje, możesz powiadomić o tym Google za pośrednictwem tego narzędzia.
Plusy
Minusy
Darmowy program, dzięki któremu uzyskasz podstawowe informacje dotyczące widoczności Twojej strony internetowej. Łatwe i intuicyjne narzędzie potrzebuje od Ciebie jedynie adresu URL witryny oraz pięciu słów kluczowych, na którą pozycjonuje się Twoja strona, aby przedstawić Ci gotową tabelę z wynikami.
Plusy
Minusy
W tym przypadku do dyspozycji masz możliwość wprowadzenia nieograniczonej liczby słów kluczowych. Dzięki nim dowiesz się, jak prezentujesz się w wynikach wyszukiwania Google.
Plusy
Minusy
Co wybrać, aby sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce?
Darmowe programy do sprawdzania pozycji strony w rankingu Google są dobre na start. Podstawowa widoczność strony w wynikach wyszukiwania pozwoli Ci na ogólną analizę sytuacji w SERP, ale żeby nabrać rozpędu, potrzebujesz dodatkowych działań SEO.
Jeśli zależy Ci na szczegółowych danych, zainwestuj w profesjonalne narzędzia, z których korzystają specjaliści pozycjonujący strony w Internecie. Dzięki nim dowiesz się więcej na temat historii zmian w widoczności, uzyskasz informacje dotyczące pozycji strony w TOP3, TOP10 i TOP50 oraz słów kluczowych, które pozyskują największy ruch i wiele więcej.
Oprócz samego posiadania programów do analizy widoczności strony w Google, potrzebujesz jeszcze wiedzy, jak z nich korzystać. Czasem nie warto inwestować w program i poświęcać czasu na doszkalanie się, jak z niego korzystać. Musisz wiedzieć, że oprócz użytkowania narzędzia, ważna jest umiejętność wyciągania wniosków z uzyskanych wyników i wiedza, jak wprowadzić je w życie.
Bezpłatna analiza widoczności
Jako agencja SEO & SEM specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Jeśli nie masz czasu na analizę widoczności, a cena profesjonalnych narzędzi przekracza Twój budżet, oddaj stronę w ręce specjalistów. W ramach bezpłatnej analizy sprawdzimy widoczność Twojej strony i zestawimy ją z wynikami konkurencji.
Komentarze (0)