wpis blogowy Ani

Miejsce, na którym Twoja strona internetowa pojawia się w rankingu Google ma olbrzymie znaczenie dla Twojego biznesu. Dobra pozycja w wyszukiwarce to lepsza widoczność, a tym samym – większa szansa na dotarcie do nowych klientów. Jeśli Twoja strona nie weszła nawet do TOP 50, masz naprawdę niewielkie szanse na sukces. Jak sprawdzić, na której pozycji znajduje się Twoja strona internetowa? Które darmowe sposoby są skuteczne, a które przekłamują wyniki? Sprawdź, jak samodzielnie sprawdzić pozycję strony w rankingu Google.

Ranking Google – co to jest i dlaczego ma wpływ na Twoich klientów?

Kolejność, w jakiej strony internetowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy, nie jest przypadkowa. Przeglądarka Google ustala ją na podstawie oceny robotów wyszukiwarki, które indeksują. Im lepiej zoptymalizowana witryna, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Dobre miejsce w SERP (Search Engine Results Page) – na stronie z listą adresów znalezionych po wpisaniu danej frazy w okienko wyszukiwarki, zapewnia lepszą widoczność. To z kolei daje większą szansę, że poszukujący danego produktu lub usługi, kliknie właśnie w Twoją stronę.

Wyobraź sobie, że poszukujesz określonej oferty, np. wycieczki do Sopotu. Wpisujesz hasło “wycieczka do Sopotu” i otrzymujesz kilkaset wyników.

W którą stronę klikniesz, aby sprawdzić, czy oferuje akurat to, czego szukasz?

Z pewnością będzie to 10, no może 20 pierwszych stron. Czyli wszystko w obrębie dwóch pierwszych stron w SERP. Nie będziesz podążał dalej, aby w nieskończoność poszukiwać idealnej oferty. Skupisz się na kilku/ kilkudziesięciu pierwszych wynikach i będziesz je porównywał, bez wyszukiwania kolejnych.

Właśnie tak wygląda droga użytkownika po wynikach wyszukiwania w Google. Jak sam widzisz, nie jest zbyt długa – tendencja do otrzymania idealnej oferty w jak najkrótszym czasie to tendencja, która dotyczy również Twoich klientów. Dlatego tak ważna jest dobra widoczność strony na określone słowa kluczowe, odpowiadające Twojemu biznesowi i obecność chociażby w TOP 10. Warto ją śledzić z wielu przyczyn.

Widoczność strony – kiedy warto ją sprawdzić?

  • Kiedy chcesz przeanalizować skuteczność działań wprowadzonych na stronie, efektywność kampanii reklamowej, zainteresowanie nową ofertą, itp. Dzięki stałemu monitoringowi widoczności strony na dane frazy, jesteś w stanie sprawdzić, które rozwiązania sprawdzają się najlepiej i co cieszy się największym zainteresowaniem Twoich potencjalnych klientów.
  • W momencie, w którym otrzymujesz raport od agencji SEO, której powierzyłeś pozycjonowanie swojej strony. Przedstawione przez agencję wyniki widoczności strony powinny zawierać pozycję startową, obecną, historię spadków i wzrostów, a także ich przyczynę. Samodzielne, podstawowe porównanie wyników widoczności strony powinno wystarczyć, aby przekonać się, że dana agencja wykonuje prawidłowo swoją pracę.
  • Podczas śledzenia działań konkurencji. Sprawdzanie widoczności innych stron i porównywanie ich z własną powinno odbywać się już na etapie planowania strategii promowania biznesu w Internecie. Jesteś daleko za nimi? Nie martw się, dobra optymalizacja sprawi, że prześcigniesz ich szybciej niż Ci się wydaje. Twoja strona pozostawia konkurencję daleko w tyle? To wspaniale! Pamiętaj tylko, aby trzymać rękę na pulsie – wystarczy wprowadzenie odpowiednich działań SEO, aby konkurencja przegoniła Cię w wyścigu o najwyższą pozycję w rankingu Google.

 

Jak samodzielnie sprawdzić pozycję strony w rankingu Google?

Podstawowe dane dotyczące widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania pozyskasz sam. I to zupełnie za darmo. Istnieje kilka prostych sposobów, aby sprawdzić widoczność witryny bez wydawania pieniędzy na płatny program czy audyt SEO.

Bezpłatne sposoby na sprawdzenie pozycji w Google:

Podstawowe dane dotyczące widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania pozyskasz sam. I to zupełnie za darmo. Istnieje kilka prostych sposobów, aby sprawdzić widoczność witryny bez wydawania pieniędzy na płatny program czy audyt SEO.

Ręczne wyszukiwanie strony

Polega na wpisywaniu w okienko wyszukiwarki fraz, na które Twoja strona pozycjonuje się w Internecie. Ten sposób uznawany jest za najłatwiejszy i może sprawdzić się podczas podstawowej analizy. Ma jednak sporo wad – w zależności od historii, lokalizacji i ustawień zapisanych na koncie Google i w aplikacjach, przedstawia inny wynik.

Plusy

  • bezpłatny,
  • łatwy w obsłudze,
  • niewymagający wiedzy SEO.

Minusy

  • czasochłonny,
  • niemiarodajny,
  • może zaburzyć rzeczywisty wynik.

 

Dzięki temu narzędziu możesz uzyskać wiarygodny wynik widoczności Twojej strony. Co więcej, w Google Search Console sprawdzisz, czy Twoja witryna pojawia się w indeksie Google. Jeśli okaże się, że robot Google jej nie indeksuje, możesz powiadomić o tym Google za pośrednictwem tego narzędzia.

Plusy

  • bezpłatny,
  • dający wiarygodny wynik,
  • zawierający inne przydatne narzędzia,
  • umożliwiający stały monitoring.

Minusy

  • wymaga specjalistycznej wiedzy SEO (techniczne SEO),
  • wymagaj umiejętności odczytywania wyników i analiz.

 

Darmowy program, dzięki któremu uzyskasz podstawowe informacje dotyczące widoczności Twojej strony internetowej. Łatwe i intuicyjne narzędzie potrzebuje od Ciebie jedynie adresu URL witryny oraz pięciu słów kluczowych, na którą pozycjonuje się Twoja strona, aby przedstawić Ci gotową tabelę z wynikami.

Plusy

  • bezpłatny,
  • łatwy w obsłudze,
  • nieograniczona ilość stron do sprawdzenia.

Minusy

  • podstawowe informacje dotyczące widoczności,
  • ograniczenie do 5 słów kluczowych.

 

W tym przypadku do dyspozycji masz możliwość wprowadzenia nieograniczonej liczby słów kluczowych. Dzięki nim dowiesz się, jak prezentujesz się w wynikach wyszukiwania Google.

Plusy

  • nieograniczona ilość słów kluczowych,
  • szersza analiza widoczności,
  • możliwość wykupienia dodatkowego pakietu, umożliwiającego szczegółową analizę.

Minusy

  • darmowa wersja udostępniona tylko na 14 dni.

 

Co wybrać, aby sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce?

Darmowe programy do sprawdzania pozycji strony w rankingu Google są dobre na start. Podstawowa widoczność strony w wynikach wyszukiwania pozwoli Ci na ogólną analizę sytuacji w SERP, ale żeby nabrać rozpędu, potrzebujesz dodatkowych działań SEO.

Jeśli zależy Ci na szczegółowych danych, zainwestuj w profesjonalne narzędzia, z których korzystają specjaliści pozycjonujący strony w Internecie. Dzięki nim dowiesz się więcej na temat historii zmian w widoczności, uzyskasz informacje dotyczące pozycji strony w TOP3, TOP10 i TOP50 oraz słów kluczowych, które pozyskują największy ruch i wiele więcej.

Oprócz samego posiadania programów do analizy widoczności strony w Google, potrzebujesz jeszcze wiedzy, jak z nich korzystać. Czasem nie warto inwestować w program i poświęcać czasu na doszkalanie się, jak z niego korzystać. Musisz wiedzieć, że oprócz użytkowania narzędzia, ważna jest umiejętność wyciągania wniosków z uzyskanych wyników i wiedza, jak wprowadzić je w życie.

Bezpłatna analiza widoczności

Jako agencja SEO & SEM specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Jeśli nie masz czasu na analizę widoczności, a cena profesjonalnych narzędzi przekracza Twój budżet, oddaj stronę w ręce specjalistów. W ramach bezpłatnej analizy sprawdzimy widoczność Twojej strony i zestawimy ją z wynikami konkurencji.

Sprawdź ofertę

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Swoją karierę w Strategiczni.pl zaczynała jako copywriterka, a obecnie zajmuje stanowisko Project Manager w dziale Contentu. Bierze aktywny udział w rozwoju firmy m.in. dzięki takim projektom jak Employer Branding. Najwięcej radości dają jej zadania, w których może wykazać się swoją kreatywnością. Prywatnie ogromna fanka filmów Wesa Andersona, książek Stephena Kinga i indyjskiej kuchni.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się