search engine optimization

SEO to rozwiązanie dla Ciebie, jeśli:

  • Chcesz mieć więcej odwiedzających na stronie.
  • Chcesz, żeby Twoja strona była zgodna z najnowszymi standardami.
  • Chcesz zwiększyć sprzedaż w serwisie.
  • Nie jesteś zadowolony(a) ze swojej pozycji względem konkurencji.
  • Masz wrażenie, że Twój serwis nie osiągnął jeszcze wszystkiego.
Na większość pytań odpowiedziałeś twierdząco?

Pokażemy Ci, jak SEO może pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

Co to jest Marketing Internetowy SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimization)


Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek to proces, dzięki któremu zwiększamy pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. SEO odpowiada za zwiększenie ruchu w serwisie internetowym poprzez większą ilość wejść z pozycji wyszukiwarki. W ten sposób generuje się ruch, który ma niebagatelny wpływ na zainteresowanie Twoimi usługami. Celem SEO jest dotarcie na pozycję TOP1 w organicznych (nieopłaconych) wynikach wyszukiwania na określone frazy (słowa kluczowe).


Przykład:


Firma, która sprzedaje za pomocą swojej strony internetowej włoskie ubrania. Chce pojawić się jako pierwsza w wynikach wyszukiwarki, kiedy potencjalny klient szuka w Google frazy "włoskie ubrania sklep". Będzie to możliwe dzięki SEO, czyli optymalizowaniu struktury, działania i zawartości strony do wymogów, jakie stawia wyszukiwarka. W grę wchodzi szeroki wachlarz działań, w tym dobór słów kluczowych oraz wartościowy content. 

Wydaje się to dość proste, jednak wokół działań SEO wykształciła się jedna z najbardziej dynamicznych gałęzi branży reklamowej, która nieustannie ewoluuje. Dostosowywanie się do wymogów wyszukiwarki obejmuje wiele różnych strategii. Dobrze o tym wiemy, dlatego wybieramy tylko najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu. Jako wrocławska agencja SEO Strategiczni.pl sp. z o.o. stawiamy na innowacyjne i długofalowe rozwiązania, a także transparentność działań. Zaczynamy od optymalizacji samej strony, budujemy wartościowy profil linków i tworzymy odpowiednią strategię działań. Wszystko po to, żeby maksymalnie zwiększyć Twój zysk.

W porównaniu do standardowych taktyk wrocławskich firm SEO, nieustannie badamy i rozwijamy najlepsze możliwości optymalizacji Twojej strony.

Ciekawostka:

SEO stało się na tyle istotnym elementem marketingu, że powstają na jego temat prace naukowe. Autorzy tych prac badają tak egzotyczne niegdyś tematy, jak porównanie wpływu tworzenia odnośników i dzielenia się treścią w sieciach społecznościowych - Zhang, Sonya, and Neal Cabage. "Search Engine Optimization: Comparison of Link Building and Social Sharing.Journal of Computer Information Systems 57.2 (2017): 148-159.

SEO

Optymalizacja stron

Wyższe pozycje

W wyszukiwarce Google

Większy ruch

Na Twojej stronie

Większy ROI

Zwrot z inwestycji

SEO – zastąpienie tradycyjnej formy reklamy we Wrocławiu

Dni, kiedy trzeba polegać na bilbordach i reklamach w TV to przeszłość. SEO to nie tylko opcja, ale konieczność. Każdego dnia startuje coraz więcej nowych biznesów. Coś, co kiedyś było produktem niszowym, teraz przepełnia rynek, gdzie klienci mają tyle opcji do wyboru, że sami nie wiedzą, którą wybrać. Internet zrewolucjonizował sposób, w jaki społeczeństwo prowadzi biznes. Kiedy jakikolwiek nowy pomysł pojawi się na rynku, setki firm natychmiast próbują na nim zarobić.

SEO wprowadza porządek w tym chaotycznym świecie. Pokazuje, jak firmy wyróżniają się na tle konkurencji, w jaki sposób zbierają wszystkie zyski, mimo dużej ilości takich samych ofert dla klientów. Wspaniałe firmy padają każdego dnia, ponieważ nikt o nich nie wie. Słabe firmy zbijają nagrody najbogatszych, tylko dlatego, że wiedzą, jak się promować. Nie powielaj błędów tych pierwszych, tylko, żeby być pokonanym przez tych drugich. Nie trać pieniędzy na plakaty, które zobaczy 1000 osób dziennie, gdzie większość z nich nie będzie potrzebowała nawet Twojego produktu/usługi. Wykorzystaj strategię pozycjonowania stron na dotarcie do 1000 osób, które aktywnie szukają Twoich usług i są gotowi na zakup Twojego produktu lu usług. To jest właśnie potęga SEO i właśnie dlatego nie stać Cię na to, żeby to zlekceważyć.

Powiedz nam o swoich potrzebach związanych z widocznością Twojej strony w Internecie.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SEO to nie tylko nauka. To sztuka. Łącząc ekspertyzę algorytmów, wybuchowe treści i skuteczne linki, pozycjonujemy marki tam, gdzie ich miejsce – w naturalnych wynikach wyszukiwarki. Jednocześnie robimy wszystko, aby zapewnić im stałe i stabilne pozycje.

W jaki sposób można osiągnąć wysokie pozycje dzięki SEO?

Jeżeli nie wiesz, czy nasze usługi SEO będą odpowiednie dla Twojej firmy, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Czy chcę mieć więcej odwiedzających na stronie?
  • Czy chcę aby moja strona była zgodna z najnowszymi standardami?
  • Czy chcę zwiększyć sprzedać w serwisie?
  • Czy jestem zadowolony(a) z ilości zapytań w serwisie?
  • Czy jestem zadowolony(a) z mojej pozycji względem konkurencji?
  • Czy mój serwis osiągnął już wszystko?Kompleksowe usługi SEO Wrocław – znajdziesz je wszystkie w ofercie Strategiczni.pl

Czy potrzebujesz SEO?

Nadal zastanawiasz się, czy SEO jest dla Ciebie? Nie wiesz gdzie szukać wsparcia w zakresie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych? Z pomocą przychodzi samo Google. Sprawdź artykuł na temat SEO spod pióra specjalistów Google Search Console:

Dlaczego SEO?

Strona musi być dobrze zoptymalizowana, żeby osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarkach jak Google czy Bing. Dobrze zoptymalizowane strony to prosta droga do zwiększenia popularności Twoich produktów, innymi słowy – do przychodów w Twojej firmie. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization) to najważniejszy element pozycjonowania strony. Jeśli Twoja strona nie jest widoczna w Google, Twoja firma traci dużo pieniędzy. Bez widoczności w sieci praktycznie oddajesz pieniądze konkurencji. Żaden biznes nie może sobie na to pozwolić. Poza tym, coraz więcej ludzi wykorzystuje Google, żeby znaleźć odpowiedzi na pytania lub rozwiązania swoich problemów. Jeśli potrzebują malarza, mechanika czy odpowiedzi na życiowe pytania, wyszukiwarka internetowa staje się kopalnią wiedzy.

Wizytówka firmy w Internecie


Strona internetowa to ważny element wizerunkowy każdego biznesu. Jeśli witryna nie jest dobrze zoptymalizowana, responsywna (dopasowana do urządzeń mobile) lub zawiera błędy, zajmie niskie miejsce w Rankingu Google i wzbudzi negatywne odczucia w osobach, które ją odwiedzą. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to nie wszystko – warto zadbać o uzupełnienie takich elementów jak wizytówka Google, Google Moja Firma i dodanie firmy do Google Maps.

Opłacalność


Wiele firm wyrzuca tysiące złotych miesięcznie na reklamę w Internecie, licząc na to, że ktoś kliknie w reklamę graficzną. Dzięki SEO, sięgasz z targetowanej grupy docelowej, która aktywnie szuka Twojego biznesu. Nie musisz krzyżować palców, licząc na to, czy ktoś zobaczy Twoją reklamę. Podejmując współpracę z ekspertem SEO we Wrocławiu, otrzymujesz większy zwrot z inwestycji, wsparcie marketingowe i doradztwo w zakresie e-commerce. Doświadczenie ekspertów zaoszczędzi Twój czas i Twoje pieniądze.

Długofalowa relacja z klientem


Reklamodawcy coraz rzadziej wybierają tradycyjne formy reklamy, jak banery czy ulotki, stawiając na promocję online. Musisz pamiętać, że odbiorcy Twoich komunikatów to w większości Internauci. Będzie ich przybywać, dlatego warto zadbać o długofalową relację z klientem w wirtualnym świecie i dopasowywanie się do jego potrzeb. Dobrym sposobem jest nie tylko optymalizacja struktury strony, ale i dopasowana strategia Content Marketingowa. Publikowanie ciekawych i przydatnych treści zachęci potencjalnych klientów do odwiedzania Twojej strony.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Jest wiele sposobów na znalezienie pozycjonera. Najczęściej korzysta się z polecenia przyjaciół lub internetowych platform opiniotwórczych. Często jednak można się „nadziać” i nie jesteśmy w stanie sprawdzić historii i doświadczenia agencji. Wiele agencji, nawet te największe w Polsce, nie mają pojęcia, jak prawidłowo zająć się SEO lub celowo tego nie robi. W rzeczywistości, wiele firm wyrządza więcej krzywdy niż pożytku. Stosując praktyki, niezgodne z kodem profesjonalistów, mogą doprowadzić do tego, że Twoja strona napotka się filtrem lub karą Google, co doprowadzi do zniknięcia z wyników organicznych i tym samym Twoja firma będzie nie do znalezienia w Internecie.

Postaw na pewną firmę SEO we Wrocławiu. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i przekonaj się, ile Twoja firma może zyskać!

Dlaczego Strategiczni.pl?

Strategiczni.pl to agencja, która mieści się w centrum Wrocławia. Jeżeli trafiłeś tutaj szukając pomocy przy stronie www, wiesz już, że dobrze znamy się na naszym zawodzie. Dzięki naszej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu w promowaniu stron, masz szansę na dużą przewagę konkurencyjną w wynikach wyszukiwarki. Bierzemy pod lupę działania przeprowadzane dotychczas na Twojej stronie i strategię pozyskiwania linków, badamy Twoją konkurencję i tworzymy dopasowany pakiet SEO do Twojego budżetu i potrzeb.

Pracujemy razem, żeby stworzyć zdroworozsądkową strategię, pomagamy Ci zrozumieć konkurencję i pokazujemy, które słowa kluczowe są najbardziej istotne do osiągnięcia sukcesu.

Co nas wyróżnia?

  • Posiadamy 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu działań SEO.
  • Oferujemy uczciwe i zrozumiałe warunki współpracy.
  • Przedstawiamy realne możliwości działania pod kątem każdego klienta.
  • Nie stosujemy długoterminowych kontraktów.
  • Nasza rzetelna praca jest najlepszą gwarancją długoterminowej współpracy.
  • Działamy w oparciu o najlepsze narzędzia.
  • Rzetelnie raportujemy prowadzone działania.

Nasze szeregi zasilają specjaliści SEO, SEM, specjaliści ds. marketingu, SEO copywriterzy oraz doradcy e-commerce. Dzięki specjalistycznej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu potrafimy zrozumieć intencje, określić ilość wyszukiwań i podpatrzeć, skąd konkurencja czerpie ruch.


Aby prowadzić klientów prosto na Twoją stronę, potrzebujesz specjalisty Search Engine Optimization.

Nasz pakiet usług SEO zawiera:

Rozwój strategii SEO

Nie jesteś pewien czego potrzebujesz, ale masz budżet na promocję strony internetowej? Pomożemy zdefiniować indywidualną ocenę potrzeb oraz długoterminową strategię sukcesu marketingu wyszukiwania.

Analizę konkurencji

Czy Twoja strona walczy o pozycję łeb w łeb z konkurencją? Jesteś ciekaw, co dokładnie robią i jak? Ich działanie rozbijamy na czynniki pierwsze, zarówno te, prowadzone na stronie, jak i poza nią. Ustalamy skąd czerpią ruch i z jakich potencjalnych usług korzystają.

Audyt SEO

W każdym audycie opracowujemy dogłębną analizę Twojej strony i lokalizujemy bezpośrednie obszary ulepszeń. Rozumiemy, że żadna strona ani branża nie są jednakowe, dlatego audyt może być tak dokładny lub ogólny, w zależności od potrzeb. Tak czy owak, Twój zespół będzie miał mnóstwo podstaw do działania.

Wytyczne implementacji

Masz pomysł, ale nie wiesz jak wprowadzić go w życie, tak, żeby nie stracić w rankingach Google? Sprawdzimy, co możesz poprawić na swojej stronie, a pomożemy Ci wdrożyć Twoje pomysły.

Badanie i analiza słów kluczowych

Może się wydawać, że analiza słów kluczowych to najnudniejsza i wzbudzająca postrach dziedzina Search Marketingu, która przytłacza wielu pozycjonerów. My robimy całą "brudną robotę" tak, żebyś Ty mógł skoncentrować się na szerszej perspektywie. Analiza mocno wykracza poza Planner Słów Kluczowych Google. Poprzez analizę wielu czynników, w tym korzyści i trudność fraz, bierzemy pod uwagę również intencję wyszukiwania. Priorytetem zawsze są frazy najbardziej konwertujące i konkurencyjne, czyli takie, które odczujesz w ilości wyświetleń oraz realizacji celów.

Audyt profilu linków

Nie jesteś pewien czy agencja, z którą aktualnie współpracujesz działa na Twoją korzyść? Zweryfikujemy podejmowane przez nich działania i sprawdzimy, czy Twojej stronie nie grozi filtr Google. Kara, jaką może wymierzyć wyszukiwarka, nie zawsze jest widoczna. Pomagamy ją zdjąć i poprawić działanie strony, aby zaoszczędzić Ci podobnych sytuacji w przyszłości.

Wytyczne przeprojektowania strony

Czy Twoja strona działa w konkurencyjnej branży? Potrzebujesz przebudować stronę, ale boisz się, że będzie miało to negatywny rezultat w pozycjach Google? Doradzimy, co można zmienić na stronie i na co zwracać uwagę.

Pozyskiwanie linków

Potrzebujesz naturalnych i wartościowych linków? Nie ustawiamy budowania linków na autopilocie. Wręcz przeciwnie, starannie dobieramy „chwyty marketingowe”, kontent i źródła, a następnie zestawiamy to z Twoją marką. Jeśli nie posiadasz odpowiednich treści do linkowania lub optymalizacji na stronie, będziemy pracować z Tobą, żeby wydobyć jakość Twojej strony, zgodnie z naszymi standardami budowy linków.

Dostarczanie wartościowych treści

Dokładnie analizujemy, jakie treści potrzebne są w serwisie. Sprawdzamy, czego szukają Twoi klienci, wskazujemy Ci sprawdzone rozwiązania, które należy wdrożyć. Wspólnie tworzymy treści, które są angażujące, ciekawe i wartościowe. Wiemy, co bierze pod uwagę robot indeksujący strony i robimy wszystko, aby ocena Twojej strony była jak najlepsza. Content marketing to klucz do sukcesu i wysokiej pozycji strony w Page Rank.

Pozycjonowanie stron Wrocław

Jak wygląda proces optymalizacji w naszej firmie?

KROK 1

Nasze działanie składa się z kilku podstawowych elementów. Zaczynamy od wnikliwego audytu SEO i szczegółowej analizy serwisu. Dzięki nim jesteśmy w stanie ocenić, jak dużo pracy wymaga strona, z czego należy zrezygnować, a co jedynie poprawić. Na podstawie audytu SEO przyjmujemy określoną strategię i rozpoczynamy optymalizację strony.

KROK 2

Następnym etapem procesu jest przygotowanie odpowiednich treści. Czym są odpowiednie treści? To przede wszystkim ciekawy dla użytkownika content, który dostarcza odpowiedzi na zadawane przez niego pytania i jednocześnie pozwala robotom wyszukiwarek na lepsze rozumienie serwisu. Od dłuższego czasu mówi się, że "Content is the King" i jest to w dużym stopniu prawda. Jednak nie ilość, a jakość treści ma znaczenie. Bezwartościowa treść, pisana jako swoisty wypełniacz, nie spełni swojego zadania. Treść musi być wartościowa, pożyteczna i unikalna, czyli niepowtarzalna na innych podstronach.

KROK 3

Posiadając odpowiednio zoptymalizowany serwis uzupełniony o wartościową, interesującą treść, można rozpocząć trzeci etap działań SEO: budowanie odnośników. Odnośniki są kluczowym elementem dla wyszukiwarek. To właśnie dzięki odnośnikom wyszukiwarki są w stanie przypisać swego rodzaju ocenę poszczególnym serwisom oraz podstronom w tych serwisach. Oczywiście, jak każdy etap działań SEO, tak również budowanie odnośników jest procesem złożonym, wymagającym odpowiedniej wiedzy oraz wypracowanych skutecznych praktyk. Niezwykle często zdarza się, że firmy lub osoby, którym zależy na szybkim wzroście pozycji serwisu, zamiast doprowadzić do poprawy, najzwyczajniej w świecie szkodzą. Robimy wszystko, aby temu zaradzić.

Połączenie optymalizacji, budowy treści oraz budowania odnośników stanowi podstawę skutecznego SEO. Właściwie wykonana optymalizacja sprawi, że roboty wyszukiwarki nie będą miały problemu z dostępem do serwisu, będą rozumieć jego strukturę oraz będą mogły analizować jego zawartość. Ciekawa, oryginalna treść jest tutaj podstawą. Przyciągnie użytkowników oraz sprawi, że wyszukiwarka lepiej oceni wartość naszego serwisu. Ostatni element, czyli bogaty, zróżnicowany profil odnośników to przepustka do najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Nasza strategia

CEL

Większa widoczność

Twoja firma zasługuje na widoczność w sieci. Sprawiamy, że każda cyfrowa droga prowadzi do Ciebie i Twojej strony internetowej.


Szersza baza klientów

Nasze działania sprowadzają więcej klientów na Twoją stronę – nieporównywalnie skuteczniej niż każda inna strategia marketingowa.


Pomnożenie kosztów

Zaufaj nam i obserwuj, jak Twoja firma stale rośnie z napływem nowych zapytań ofertowych lub klientów zainteresowanych zakupem Twoich produktów i usług.

DZIAŁANIE

Transparentność

Jesteśmy tutaj by pomóc Twojej firmie, dlatego jeśli masz pytania lub problem do rozwiązania, chętnie wysłuchamy Cię. Nie jesteśmy firmą bez twarzy. Dobrze poznasz nasze podejście do współpracy.


Pomysłowość

Należymy do grupy zrzeszającej najlepszych pozycjonerów na świecie. Dyskutujemy na temat strategii, co teraz działa i czego się wystrzegać. Zawsze jesteśmy na topie w branży, byś Ty mógł czerpać korzyści.


Zaufanie

Żadnego outsourcingu, czarnych taktyk czy drogi na skróty. SEO to nasze hobby, dlatego jesteśmy w tym dobrzy. Uczciwość zawsze na pierwszym miejscu.


ZAŁOŻENIA

Dominacja Google

Nie satysfakcjonuje nas pierwsza strona. Celem jest zawsze bycie jak najwyżej w pozycjach i zawsze staramy się go możliwie najlepiej zrealizować.


Długofalowe rozwiązania

Sukces klienta jest naszym sukcesem, dlatego wierzymy w długoterminowe relacje i współpracę, z której jednak zawsze można zrezygnować.


Ciągłe doskonalenie

Wysyłamy miesięczne raporty z aktualnymi pozycjami i godnymi uwagi aktualnościami, żeby klient był świadomy zmian na rynku. Nie raz wychodzimy poza zakres usług, doradzając w szerszym spektrum marketingu.

Case Study: Potrzeby klientów w 2019 roku

Nasza oferta zakłada całościowe podejście do domeny w odróżnieniu od wielu innych agencji nie skupiamy się wyłącznie na niewielkim wycinku fraz. Uważamy, że branie pod uwagę tylko kilku fraz już dawno przeszło do lamusa. Tym, co stanowi istotę działań optymalizacyjnych jest ruch. Ruch organiczny, czyli ilość osób odwiedzających dany serwis za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jeżeli za sprawą organicznych wyników Twój serwis odwiedza duża ilość osób, składa więcej zamówień lub wysyła zapytania, oznacza to, że usługa jest skuteczna. Dużym minusem dawnego pozycjonowania na frazy, jest fakt, że bardzo często podczas dobierania fraz dochodziło do sytuacji w której agencje proponowały klientowi frazy, które nie do końca mogły przyczynić się do zwiększenia ruchu w serwisie klienta.

Problem:

Ustalano listę dziesięciu fraz, trzy z nich były skrajnie trudne i jednocześnie atrakcyjne. Reszta fraz to zazwyczaj dość specyficzne złożenia. Były to proste frazy, które nie wymagały dużych nakładów pracy – najczęściej wystarczała sama optymalizacja serwisu. Niestety, tego typu frazy nie były na tyle popularne aby ściągnąć wielu użytkowników.

Rozwiązanie:

Nasze podejście jest zupełnie inne. Uważamy, że wprowadzenie działań szerokich – bez ograniczenia w ilości fraz, jest odpowiedzią na potrzeby klientów w 2019 roku. Nasze podejście do pozycjonowania zakłada szerokie podejście do całej domeny – działamy tak, aby uzyskać szeroki efekt w postaci poprawy pozycji jak największej ilości słów kluczowych.

Takie podejście sprawia, że serwis jest w stanie uzyskać większą ilość odwiedzin, ponieważ pojawia się na stale rosnącą ilość fraz w wynikach wyszukiwania. Obecne działania na stronie internetowej wymagają wiedzy, cierpliwości oraz doświadczenia. Konkurencja online z każdym rokiem wzrasta, coraz więcej firm wchodzi ze swoją ofertą do sieci. Istniejące firmy koncentrują się coraz lepiej na prowadzonych działaniach – budując tym samym coraz mocniejszą pozycję. Z tego powodu warto postawić na współpracę z profesjonalistami, którzy wiedzą, co trzeba zrobić aby osiągnąć sukces w Internecie.

Dla kogo dedykowana jest usługa?

  • thumbs-o-up
    Dla firm z małym budżetem.
  • thumbs-o-up
    Dla firm z dużym budżetem.
  • thumbs-o-up
    Dla nowych firm.
  • thumbs-o-up
    Dla firm, które istnieją już na rynku jakiś czas.
  • thumbs-o-up
    Dla sklepów.
  • thumbs-o-up
    Dla firm usługowych.

Czy tego typu działanie jest skuteczne?

Odpowiedź może być tylko jedna: to zależy. Poprawianie pozycji strony w wyszukiwarce oparte o stare techniki już dawno przestało być skuteczne, co więcej może nawet przysporzyć problemów domenie. Masowe dodawanie niskiej jakości odnośników, budowanie linków w oparciu o SPAM, nieodpowiednia treść oraz ogólne niedbalstwo w działaniach nie przełoży się na poprawę pozycji niezależnie od tego, jaki budżet będzie na to przeznaczany.  Jeżeli jednak prowadzimy działania w oparciu o nowoczesne podejście do SEO, to można osiągnąć świetne rezultaty.

wykres widoczność i ruch semstorm

Powyższy screen pokazuje pierwsze miesiące współpracy z domeną. Na domenie znajduje się działające sklep internetowy, który pomimo wieloletniej obecności na rynku pozostawiał wiele do życzenia pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania. Nasze działania rozpoczęliśmy od optymalizacji sklepu, polegała ona na:

  • check
    odpowiednim dopasowaniu tytułów
    odpowiednim dopasowaniu tytułów
  • check
    ustawieniu właściwych nagłówków
    ustawieniu właściwych nagłówków
  • check
    przepisaniu adresów URL na nowe, przyjazne dla użytkowników oraz wyszukiwarek
    przepisaniu adresów URL na nowe, przyjazne dla użytkowników oraz wyszukiwarek
  • check
    dodaniu treści na kluczowych podstronach
    dodaniu treści na kluczowych podstronach
  • check
    poprawieniu zepsutych odnośników
    poprawieniu zepsutych odnośników
  • check
    przemodelowaniu niektórych kategorii
    przemodelowaniu niektórych kategorii

Rezultat:

Bardzo szybko okazało się, że serwis padł również ofiarą negatywnego link buildingu. Ktoś prowadził spamerskie linki do domeny. Namierzyliśmy te linki oraz zrzekliśmy się ich za pomocą narzędzia Disavow.

Rezultaty po zaledwie kilku miesiącach są jak najbardziej pozytywne i świetnie rokują na przyszłość.


Cennik pozycjonowania

Wycena usług SEO zależna jest od wielu czynników, dlatego za każdym razem przygotowywana jest indywidualnie pod kątem konkretnych oczekiwań klienta. Nie istnieje uniwersalny cennik tego typu usług, ponieważ nie da się stworzyć jednej oferty dla wszystkich. Jeżeli chcesz poznać kompleksową wycenę – wypełnij formularz.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Pozycjonowanie Wrocław – Strategiczni.pl – Lokalizacja

Jako klient, który szuka SEO Wrocław, trafiłeś na tę stronę dzięki mocy optymalizacji w wyszukiwarce internetowej (SEO). Wrocław jest czwartym co do wielkości miastem w Polsce. Ekspert SEO Wrocław, to jedna z najbardziej poszukiwanych fraz na Dolnym Śląsku. Jeśli trafiłeś do nas przez te frazy, pomyśl co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Postaw na skuteczną optymalizację stron w mieście Wrocław - wybierz Strategicznych!

Strategiczni.pl sp. z o.o.

Plac Solny 15, 50-062 Wrocław

REGON: 36679319, NIP: 8971837029

W naszej ofercie znajdziesz profesjonalne - pozycjonowanie stron Wrocław, skuteczne SEO Wrocław, szczegółowy audyt SEO sklepu internetowego, analiza profili linków i wiele innych usług związanych bezpośrednio z pozycjonowaniem.

Nowoczesne pozycjonowanie Wrocław to usługa przeznaczona dla właścicieli serwisów internetowych, którym zależy na powiększeniu ruchu w serwisie, dotarciu do nowych klientów oraz zwiększeniu sprzedaży lub zapytań ofertowych. Poprzez właściwe pozycjonowanie Wrocław serwis osiągnie lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą ilość osób odwiedzających. Pozycjonowanie Wrocław to przede wszystkim usługa dla firm, które świadome są potencjału jaki tkwi w kanale organic, ponieważ proces pozycjonowania nie rzadko potrzebuje czasu oraz dużych nakładów pracy. Jednak odpowiednio prowadzone pozycjonowanie Wrocław pozwoli na osiągnięcie zakładanych rezultatów.

Skuteczne pozycjonowanie Wrocław jest możliwe, wystarczy odpowiedni partner SEO. Wybór właściwego partnera SEO w procesie pozycjonowana stron Wrocław są jednym z najważniejszych elementów przekładających się na powodzenie całego przedsięwzięcia.

W jaki sposób można osiągnąć wysokie pozycje dzięki SEO?

Osiągnięcie wysokich pozycji możliwe jest dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu stron. Na całą usługę składają się wszystkie te elementy, które wymieniliśmy na początku tekstu. Należy pamiętać, że odpowiednia synergia wszystkich tych elementów jest niezbędna w celu skutecznego pozycjonowania.
Czy pozycjonowanie Wrocław jest usługą dla mnie?

Jeżeli nie wiesz czy nasze usługi SEO będą odpowiednie dla Twojej firmy, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Czy chcę mieć więcej odwiedzających na stronie?
  • Czy chcę aby moja strona była zgodna z najnowszymi standardami?
  • Czy chcę zwiększyć sprzedać w serwisie?
  • Czy jestem zadowolony(a) z ilości zapytań w serwisie?
  • Czy jestem zadowolony(a) z mojej pozycji względem konkurencji?
  • Czy mój serwis osiągnął już wszystko?

Kompleksowe usługi SEO Wrocław – znajdziesz je wszystkie w ofercie Strategiczni.pl

Pozycjonowanie Wrocław

Nasza oferta pozycjonowania zakłada całościowe podejście do domeny w odróżnieniu od wielu innych agencji nie skupiamy się wyłącznie na niewielkim wycinku fraz. Uważamy, że pozycjonowanie na kilka fraz już dawno przeszło do lamusa. To co jest istotne w pozycjonowaniu, co stanowi istotę tych działań to ruch. Ruch organiczny czyli ilość osób odwiedzających dany serwis za pośrednictwem wyników wyszukiwania. To cały sens pozycjonowania. Jeżeli dzięki pozycjonowaniu Twój serwis odwiedza większa ilość osób, składa więcej zamówień lub wysyła więcej zapytań oznacza to, że usługa jest skuteczna.
Dużym minusem dawnego pozycjonowania na frazy, jest fakt, że bardzo często podczas dobierania fraz dochodziło do sytuacji w której agencje proponowały klientowi frazy, które nie do końca mogły przyczynić się do zwiększenia ruchu w serwisie klienta. Ustalano przykładowo listę dziesięciu fraz, 3 z nich były skrajnie trudne i jednocześnie atrakcyjne – te frazy nigdy nie były pozycjonowane. Reszta fraz to zazwyczaj dość specyficzne złożenia. Były to proste frazy, które nie wymagały dużych nakładów pracy – najczęściej wystarczała sama optymalizacja serwisu. Niestety, tego typu frazy nie były na tyle popularne aby ściągnąć wielu użytkowników.
Nasze podejście jest zupełnie inne. Uważamy, że szerokie pozycjonowanie – bez ograniczenia w ilości pozycjonowanych fraz jest odpowiedzią na potrzeby klientów w 2017 roku. Nasze podejście do pozycjonowania zakłada szerokie podejście do całej domeny – pozycjonujemy tak, aby uzyskać szeroki efekt w postaci poprawy pozycji jak największej ilości słów kluczowych.
Takie podejście sprawia, że serwis jest w stanie uzyskać większą ilość odwiedzin, ponieważ pojawia się na stale rosnącą ilość fraz w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie w 2017 roku to czynność wymagająca wiedzy, cierpliwości oraz doświadczenia. Konkurencja online z każdym rokiem wzrasta, coraz więcej firm wchodzi ze swoją ofertą do sieci. Istniejące firmy koncentrują się coraz lepiej na prowadzonych działaniach – budując tym samym coraz mocniejszą pozycję. Z tego powodu warto postawić na współpracę z profesjonalistami, którzy wiedzą, co trzeba zrobić aby osiągnąć sukces w Internecie.

Dlaczego SEO?

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (search engine optimization) to jeden z największych faktorów decydujących o pozycjonowaniu strony. Jeśli Twoja strona nie jest widoczna w Google, Twoja firma traci dużo pieniędzy. Bez widoczności w sieci praktycznie oddajesz pieniądze konkurencji. Żaden biznes nie może sobie na to pozwolić.

Strona musi być dobrze zoptymalizowana, żeby osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarkach jak Google czy Bing. Dobrze zoptymalizowane strony prowadzą bezpośrednio do popularności contentu i produktów, innymi słowy do przychodów w Twojej firmie. Optymalizacja wymaga profesjonalisty lub konsultanta, który rozumie jak działa cały proces. Współpraca z MZ ad world - wrocławska firma SEO, to gwarancja dostępu do specjalisty, który nie tylko zoptymalizuje, ale powiększy obecność Twojej firmy w sieci.

Agencja SEO zaoszczędzi Ci wiele czasu. Trudno jest zrozumieć wszystkie algorytmy, które odpowiadają za organiczne pozycje w wyszukiwarce Google. Ekspert od pozycjonowania potrzebuje tylko spojrzeć na zawartość Twojej strony, konkurencję i podjęte wcześniej działania, żeby zaproponować rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Coraz więcej ludzi wykorzystuje Google, żeby znaleźć odpowiedzi na pytania lub rozwiązania swoich problemów. Jeśli potrzebują malarza, mechanika czy odpowiedzi na życiowe pytania, wyszukiwarka internetowa staje się kopalnią wiedzy.

Ekspert SEO musi umieć rozpoznać słowa kluczowe, jakie wykorzystują potencjalni klienci do znalezienia konkretnych produktów czy usług. Każdy jednak wyszukuje inaczej, wykorzystując różne frazy i słowa. Pomijając kluczowe frazy, oddajesz klientów swojej konkurencji.

Mamy dostęp do wielu narzędzi analitycznych, które pomagają nam zrozumieć intencje, określić ilość wyszukiwań i podpatrzeć skąd konkurencja czerpie ruch.

Posiadając taką wiedzę, przedstawiamy twarde dane ile potencjalnych klientów, SEO może przynieść firmie, która podejmie z nami współpracę.

Twoja strona jest marketingową wizytówka Twojej firmy w Internecie. Potrzebujesz specjalisty Search Engine Optymization, żeby prowadził klientów prosto na Twoją stronę. Możesz mieć najlepiej wyglądającą stronę, ale nic nie znaczy, jeśli ludzie nie mogą jej znaleźć.

Opłacalność

Podejmując się współpracy z ekspertem SEO we Wrocławiu, otrzymujesz większy zwrot z inwestycji. Wiele firm wyrzuca tysiące złotych miesięcznie na reklamę w Internecie, licząc na to, że ktoś kliknie w reklamę graficzną. Dzięki SEO, sięgasz z targetowanej grupy docelowej, która aktywnie szuka Twojego biznesu. Nie musisz krzyżować palców, licząc na to, czy ktoś zobaczy Twoją reklamę. Specjalista ds. pozycjonowania zna najlepsze rozwiązania optymalizacyjne i poprawi ranking w wyszukiwarce w stosunkowo niedługim okresie. Możesz liczyć również na dodatkowe wsparcie marketingowe, które pomoże spieniężyć Twoją stronę. Doświadczenie zaoszczędzi Ci czas i pieniądze.

Jeśli budżet jest ograniczany, możesz rozważyć współprace z agencją SEO na zasadzie kontraktu. Małymi krokami, będziemy optymalizować strona, po stronie. Pozwoli to zminimalizować koszty marketingu Twojej firmy. Posiadając stronę profesjonalnie z optymalizowaną wyróżnisz się na tle internetowej konkurencji. Nie ma znaczenia czy jesteś małym, czy średnim przedsiębiorcą.

Cennik pozycjonowania?

Wycena usług SEO zależna jest od wielu czynników, dlatego za każdym razem przygotowywana jest indywidualnie pod kątem konkretnych oczekiwań klienta. Nie istnieje uniwersalny cennik pozycjonowania, ponieważ nie da się stworzyć jednej oferty dla wszystkich. Jeżeli chcesz poznać kompleksową wycenę – wypełnij formularz.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Jest wiele sposób na znalezienie pozycjonera. Najczęściej korzysta się z polecenia przyjaciół lub internetowych platform opiniotwórczych. Często jednak można się „nadziać” i nie jesteśmy w stanie sprawdzić historii i doświadczenia agencji. Wiele agencji, nawet te największe w Polsce, nie mają pojęcia jak prawidłowo zająć się SEO lub celowo tego nie robi. W rzeczywistości, wiele firm wyrządza więcej krzywdy niż pożytku. Stosując praktyki, niezgodne z kodem profesjonalistów, mogą doprowadzić do tego, że Twoja strona napotka się filtrem lub karą Google, co doprowadzi do zniknięcia z wyników organicznych i tym samym Twoja firma będzie nie do znalezienia w Internecie.

Dlatego postaw na pewną firmę SEO we Wrocławiu. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i zobacz na własnej skórze ile Twoja firma może zyskać!

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie firmie Strategiczni.pl?

Odpowiedź może być tylko jedna: to zależy. Pozycjonowanie oparte o techniki, które już dawno przestały być skuteczne jest nieskuteczne, co więcej może nawet przysporzyć problemów domenie. Masowe dodawanie niskiej jakości odnośników, budowanie linków w oparciu o SPAM. Nieodpowiednia treść oraz ogólne niedbalstwo w działaniach nie przełoży się na poprawę pozycji niezależnie od tego jaki budżet zostanie przeznaczany.  Jeżeli jednak prowadzimy działania w oparciu o nowoczesne podejście do SEO to można osiągnąć świetne rezultaty.
  • Posiadamy 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu działań SEO.
  • Oferujemy uczciwe i zrozumiałe warunki współpracy.
  • Przedstawiamy realne możliwości działania pod kątem każdego klienta.
  • Nie stosujemy długoterminowych kontraktów.
  • Nasza rzetelna praca jest najlepszą gwarancją długoterminowej współpracy.
  • Działamy w oparciu o najlepsze narzędzia.
  • Rzetelnie raportujemy prowadzone działania.
  • Kompendium wiedzy SEO

    Jeśli optymalizacja myli Ci się z pozycjonowaniem, nie widzisz różnicy pomiędzy linkami wychodzącymi a zewnętrznymi, chcesz dowiedzieć się czegoś o anchor text i zgłębić tajniki Content Marketingu...

    ...to jesteś w najlepszym miejscu!

    Pozycjonowanie – co to takiego?

    Jeśli masz firmę, z pewnością założyłeś też stronę internetową. Nic, tylko czekać aż klienci zaczną dzwonić i prosić o ofertę. Ale sama strona nie wystarczy. Warto zadbać o coś, co jest absolutnym obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który chce do sprzedaży wykorzystać Internet. Dostosowywanie strony do wymagań wyszukiwarki sprawi, że będzie ona lepiej widoczna, przez co trafi na nią więcej klientów.

    Jakie działania obejmuje? 

    Szereg działań, których celem jest osiągnięcie i utrzymanie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej dla danego słowa kluczowego, w Polsce mylnie określane jest jako optymalizacja, ale do tego za chwilę przejdziemy. Najpierw wyjaśnijmy sobie, czym w ogóle są naturalne wyniki wyszukiwania.

    Naturalne (organiczne) – uatrakcyjnienie strony za pomocą ciekawych, angażujących treści, które wyróżnia wysoka jakość i unikalność. Celem jest tu jak najwyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większy zasięg i szansa na dotarcie do potencjalnych klientów.

    • SEO,
    • Content Marketing,
    • Link building / budowanie odnośników
    • Pozyskiwanie wartościowego ruchu do domeny,
    • Elementy analityki internetowej

    Efekty tego typu optymalizacji nie są natychmiastowe i wymagają systematycznej pracy oraz stałego monitoringu. Korzyści są zaś są długofalowe i adekwatne do wysiłku włożonego w optymalizację strony. Ponieważ chodzi o organiczne, czyli bezpłatne wyniki wyszukiwania, właściciel strony nie ponosi żadnych kosztów optymalizując stronę samodzielnie. Sytuacja ma się inaczej w przypadku terminu rozumianego jako nieorganiczne, czyli tak naprawdę reklamy w wyszukiwarce.

    Nieorganiczne (płatne) – oparte jest na systemie reklamowym Google Ads, (dawniej Google Adwords). Polega na reklamowaniu, czyli wyświetlaniu linków sponsorowanych odsyłających do danej witryny. Płatne wyniki wyszukiwania pojawiają się nad lub obok wyników bezpłatnych. Płatne działania promujące witrynę w wyszukiwarce przynoszą niemal natychmiastowe efekty. Reklama zaczyna wyświetlać się niedługo po po utworzeniu kampanii i stwarza dużą konkurencję organicznym wynikom wyszukiwania.

    Który sposób wybrać?

    Co jest lepsze, działania bazujące na wyszukiwaniu organicznym czy linki sponsorowane? Wszystko zależy od wyznaczonego celu i budżetu, jakim dysponujemy. Jeśli liczymy na natychmiastowy efekt, musimy wziąć pod uwagę spore koszty. W przypadku braku dużych nakładów finansowych będziemy musieli poświęcić czas na samodzielną optymalizację, przygotowanie treści i linkowanie. Zanim zdecydujesz, który sposób wybierzesz, poznaj najważniejsze różnice pomiędzy nimi.

    Jakie są różnice między pozycjonowaniem organicznym a nieorganicznym?

    organiczne

    nieorganiczne (Reklama w GOogle)

    bezpłatne

    Płatne

    kilkutygodniowe oczekiwanie na efekt

    Niemal natychmiastowy start kampanii

    Bezpłatne kliknięcie w link

    Płatne kliknięcie w Link

    potrzeba optymalizacji kodu, linków i treści

    mniejsza potrzeba optymalizacji

    potrzeba zdobywania wartościowych linków odsyłających na stronę

    brak potrzeby zdobywania linków

    działanie według zasad określonych przez algorytm wyszukiwarki

    działanie z pominięciem zasad określonych przez algorytm wyszukiwarki

    systematyczne działania w celu podwyższenia lub utrzymania pozycji strony

    pozycje są opłacone, dlatego nie wymagają dodatkowych działań

    zmiana słów kluczowych może zaważyć na pozycji strony i wymaga dodatkowej optymalizacji

    reklamy mogą być dopasowane tak, aby wyświetlać się na konkretne słowa kluczowe Enter your text here...

    Nadal trudno Ci podjąć decyzję? Nie ma się czemu dziwić. Prawda jest taka, że oba sposoby promocji strony w internecie w pewien sposób się zazębiają. Nawet najlepiej opłacona reklama nie przyniesie wymiernych korzyści, jeśli zawartość strony, na którą prowadzi, będzie niskiej jakości. Analogicznie, strony pozycjonowane w sposób naturalny nie wyświetlają się identycznie na wszystkie słowa kluczowe i niekiedy potrzebują kampanii reklamowej, dedykowanej poszczególnym frazom. Co więcej, większość agencji podpowiada, że na początku przygody z optymalizacją strony warto wykupić kampanię linków sponsorowanych. Dzięki nim zdobędziemy potencjalnych klientów, do których będzie nam łatwiej skierować ofertę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać potencjał obu sposobów pozycjonowania, aby docierać do jak największej liczby potencjalnych klientów.

    Pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie i szerokie

    W zależności od oferowanych usług, miejsca i grupy docelowej możesz wybrać różne rodzaje pozycjonowania. Jako właściciel strony internetowej masz do wyboru trzy, ściśle dopasowane rodzaje pozycjonowania:

    Ogólnopolskie – stosowane przez firmy, których zasięg działalności obejmuje cały kraj. W tym przypadku pomijany jest rynek lokalny. Celem pozycjonowania ogólnopolskiego jest budowanie dalekiego zasięgu i pozyskiwanie coraz większej grupy potencjalnych klientów. Aby go zrealizować, zadbać należy przede wszystkim o optymalizację treści. Wysokiej jakości, unikalne teksty nasycone odpowiednio dopasowanymi słowami kluczowymi, zapewnią większy ruch na stronie, a tym samym lepszy zasięg. Tego typu działania od razu przywodzą na myśl sklepy internetowe, które mogą wysłać swój produkt do klienta w każdym zakątku Polski.

    Szerokie – nazywane jest również “na długi ogon”, czyli tzw. longtail. Tego typu działanie adresowane jest przede wszystkim do właścicieli sklepów online i portali informacyjnych. W przypadku tego typu stron użytkownik zainteresowany jest określonym produktem lub aktualnością, wpisuje konkretną frazę w wyszukiwarkę i oczekuje najbardziej sprecyzowanego wyniku. Tego typu frazy nie cieszą się dużą popularnością, mają za to małą konkurencję i wysoki czynnik konwersji.

    Jego główną zaletą jest szybsze budowanie widoczności serwisu i pozyskiwanie bogatego ruchu. Ma to istotne znaczenie w przypadku serwisów, którym zależy przede wszystkim na zwiększeniu ilości odwiedzających. Dobra widoczność jest dobrym punktem startowym dla dalszych działań. Frazy, które aktualnie znajdują się w top 50, mogą, dzięki dobrze prowadzonym działaniom stać się frazami w top 10. 

    Dopasowanie rodzaju pozycjonowania do typu strony może przynieść jeszcze lepsze wyniki. Oprócz typowych stron oferujących produkty i usługi, w Internecie znajdziemy szeroki wachlarz zróżnicowanych tematycznie witryn. Już sama wyszukiwarka Google oferuje nam szereg stron, dzięki którym możemy pozyskiwać coraz więcej klientów.

    Zwiększanie widoczności na YouTube – ponieważ popularny serwis z wideo należy do Google, jego działanie opiera się na podobnych algorytmach. Roboty indeksujące biorą w nim pod uwagę zaangażowanie odbiorców, czyli długość oglądanego wideo, komentowanie i udostępnianie materiałów, a także subskrypcję kanałów. W ocenie danego wideo biorą pod uwagę nie tylko gust użytkowników, ale i czynniki techniczne. Najważniejsza jest jakość wideo, ale i jego tytuł oraz opis – dobór słów kluczowych może znacząco wpłynąć na współczynnik oglądalności. Wzrok użytkownika przyciągnie nie tylko tekst, ale i odpowiednio przygotowana miniatura, czyli podgląd wideo

    Zwiększanie widoczności w Google Maps – oferowane jest nie tylko lokalnym, ale i ogólnopolskim przedsiębiorstwom. Najważniejszym punktem pozycjonowania strony w Google Maps jest założenie wizytówki firmy. Informacje w niej zawarte obejmują wszystkie najważniejsze dane, takie jak nazwa i specyfikacja firmy, kontakt, adres strony. Za pomocą wizytówki przekażesz informacje dotyczące oferowanych produktów i usług, ale i zyskasz miejsce do wystawiania ocen. Opinia użytkowników to jeden z najbardziej wiarygodnych determinantów, dlatego warto zadbać o pojawienie się jej w wizytówce. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://strategiczni.pl/pozycjonowanie-lokalne-seo-w-google-maps

    Jakie są podstawowe różnice?

    Zanim przejdziemy do omówienia poszczególnych działań, wyjaśnijmy sobie na czym polega różnica pomiędzy dwom pojęciami. Oba traktowane są często jako równorzędne, chociaż obejmują inne działania. Dlaczego? Wina leży prawdopodobnie po stronie błędnego tłumaczenia. SEO (search engine optimization) rozumiemy jako optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek, a to tylko element pozycjonowania. Terminy w Polsce zaczęto stosować zamiennie i chociaż mają wspólny cel, jakim jest wysoka pozycja w wyszukiwarce, warto je rozróżniać.

    SEO (search engine optimization)

    Pozycjonowanie

    To dostosowywanie strony pod wytyczne wyszukiwarki internetowej. Obejmuje takie działania, jak zmiany w treści pod kątem nasycenia słowami kluczowymi, wprowadzenie zmian w kodzie witryny, poprawę jej szybkości działania i optymalizację linków wewnętrznych. Generalnie jest to ogół prac dotyczących całego serwisu, które mają sprawić, że osiągnie on lepsze pozycje w Google.

    Obejmuje szeroki zakres działań, a SEO jest tylko jednym z nich. Zalicza się do nich również link building, content marketing, a także analityka internetowa. Mówiąc o pozycjonowaniu, mamy na myśli większy zakres prac.

    Jak wygląda podróż użytkownika po wyszukiwarce?

    Aby najlepiej zrozumieć, na czym polegają działania , zobrazujmy podróż klienta po najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – Google. To z niej korzysta 93% wszystkich internautów.

    Jak działa Google krok po kroku

    1.

    Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę hasło, np. sklep rowerowy.

    2.
    Wyszukiwarka Google przegląda swój indeks, czyli miejsce, w którym przechowuje kopie milionów stron internetowych. To właśnie spośród tych stron wyświetla te, które uzna za najlepsze dla danego zapytania.
    3.
    Kolejność znalezionych stron nie jest przypadkowa – w pierwszej dziesiątce wyświetlają się tylko te najlepiej dopasowane. Za wyświetlanie stron w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania odpowiada ponad 200 różnych czynników rankingowych o różnej wartości.
    4.
    Klient wchodzi na wybraną stronę. Jeśli nie znajduje tego, czego szuka, wraca na stronę wyników wyszukiwania i przechodzi do kolejnej witryny.

    Dlaczego warto być w pierwszej dziesiątce stron, które podpowiada wyszukiwarka? Według badań, 98% klientów pozostaje wyłącznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania  To, czy znajdziesz się w tym zaszczytnym gronie, zależy właśnie od pozycjonowania. Często żartujemy, że jeżeli chcesz coś dobrze ukryć, schowaj to na drugiej stronie wyników wyszukiwania.

    Strony, które pojawiają się w wynikach jako pierwsze, to nie zawsze najlepsze strony. Pierwsze 3 wyniki to płatne wyniki wyszukiwania, czyli po prostu reklamy. Nie mają nic wspólnego z wyszukiwaniem organicznym, na którym opierają się działania SEO.

    Co decyduje o kolejności wyświetlania stron?

    Aby lepiej zrozumieć, na czym polega dostosowywanie strony do wymogów wyszukiwarki, musisz wiedzieć, jak działa algorytm wyszukiwarki. To on ustala kolejność, w jakiej wyświetlają się strony w wyszukiwarce Google. Algorytm bierze pod uwagę strony najbardziej dopasowane do wyszukiwanego słowa. Pomija płatne wyniki wyszukiwania, przez co daje użytkownikowi poczucie wiarygodności. Chociaż dokładne działanie algorytmu jest tajemnicą i podlega ciągłym aktualizacjom, jesteśmy w stanie zbadać, co należy zrobić, aby dobrze wypozycjonować stronę.

    Jak już wspominaliśmy, w ocenie strony algorytm bierze pod uwagę setki czynników. Na ich podstawie ocenia działanie i zawartość strony, a także weryfikuje jej pozycje. Jeśli strona nie spełnia wymagań, może zostać niżej wypozycjonowana, a w skrajnych przypadkach usunięta. Ponieważ algorytm jest stale zmieniany i udoskonalany, same czynniki są coraz bardziej dokładne. Ogólny podział, jaki stosuje się w branży SEO wyróżnia:

    ON-SITE – czynniki oceniające działanie i zawartość witryny. Dobrze wypozycjonowana strona musi szybko się ładować i prawidłowo wyświetlać na każdym urządzeniu. Odwiedzający witrynę powinien wygodnie się na niej poruszać, niezależnie od tego, czy wchodzi na nią z poziomu komputera, czy ze smartfona. Szybkość ładowania, responsywność i optymalizacja kodu html strony nie przyda się użytkownikowi, który nie znajdzie na niej nic ciekawego. Dlatego kolejnym, równie ważnym kryterium oceny algorytmu Google jest jakość strony.

    Co jest najważniejsze w ocenie działania i zawartości strony ON-SITE?

    • wartościowe i unikalne treści,

    • ilość i częstotliwość dodawanych treści,

    • odpowiedni dobór słów kluczowych,

    • słowa kluczowe w tekstach, nagłówkach, adresie url,

    • właściwe tytuły podstron, nagłówków, zdjęć, grafik, wideo,

    • profilowanie linków, a zwłaszcza linków wewnętrznych między podstronami,

    • nawigacja po stronie,

    • szybkość ładowania strony,

    • wiek domeny,

    • optymalizacja kodu html,

    • responsywność i przystosowanie do urządzeń mobilnych.

    OFF-SITE – czynniki biorące pod uwagę popularność strony. To, czy dana strona jest znana i lubiana oddaje chociażby ruch w social mediach. Ale sama obecność w social mediach niewiele da – algorytm Google przestał brać pod uwagę pochodzący z nich ruch, ze względu na możliwość manipulacji. Pozostaje udostępnianie, które informuje o tym, że treść jest ciekawa i wartościowa dla użytkownika. Niemniej ważne jest linkowanie do witryny. Pozyskiwanie wartościowych linków czy wzmianek na temat Twojej firmy, przyniesie Ci sporo korzyści i znacznie podniesie pozycję strony w rankingu Google. Co ważne, strona, na której udostępniasz treści ze swojej witryny, powinna prezentować równie dobrą jakość. Kiepskie witryny z odnośnikami do naszej strony mogą nam tylko zaszkodzić.

    Co składa się na popularność strony według OFF-SITE?

    • ilość udostępnień i linków z innych stron,

    • liczba stron, które zamieściły odnośnik do naszej witryny,

    • jakość witryny, która odsyła użytkownika do naszej strony,

    • współczynnik klikalności (CTR) na poziomie wyszukiwarki.

    Wagę poszczególnych czynników oceniających daną stronę doskonale przedstawia infografika, opracowana przez https://searchengineland.com/seotable.

    Podział na czynniki, decydujące o działaniu i zawartości oraz o popularności strony, został już omówiony. Pora przyjrzeć się wartości poszczególnych czynników. Jak widać w powyższej tabeli, czynniki oceniające działanie, zawartość i popularność strony, różnią się pomiędzy sobą. Kolory poszczególnych czynników oddają ich rolę w pozycjonowaniu. Niebieskie i zielone czynniki symbolizują elementy, które wpływają na stronę pozytywnie, różowe i bordowe – negatywnie. Każdy z nich jest równie ważny i zależny od drugiego – wybiórcze traktowanie czynników SEO nie przyniesie sukcesu właścicielem stron. Co więcej, może doprowadzić do obniżenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki. Dlatego wszystkie czynniki, biorące udział w ocenie algorytmu wyszukiwarki, muszą być dokładnie przeanalizowane i odzwierciedlone w zawartości strony.

    Jakie działania obejmuje SEO ?

    1. Optymalizację treści

    Optymalizację treści, która tworzona jest na potrzeby pozycjonowania. Treść musi być wartościowa i unikalna – powinna przykuć uwagę odbiorcy i nie powtarzać się na innych stronach. Jeśli chodzi o teksty SEO, powinny zawierać słowa kluczowe oraz wyróżnienia, takie jak odpowiednio dobrane nagłówki, pogrubienia i pochylenia. Zawartość strony musi mieć odpowiednie rozmieszczenie. Przejrzystość i czytelność strony przyciągnie użytkowników, a Tobie pozwoli na prawidłowe przeprowadzenie pozostałych działań SEO.

    2. Optymalizację kodu oraz struktury witryny

    Optymalizację kodu i struktury witryny, dzięki której strony wyświetlają się prawidłowo na każdym urządzeniu. Działanie SEO w tym zakresie obejmuje zmniejszenie objętości kodu i ilości wczytywanych plików, a także optymalizację grafik i zdjęć, co wpływa na szybkość wczytywania strony. Kolejnym elementem jest hierarchizacja nagłówków, adresów url i metatagów.

    3. Optymalizację profilu linków

    Optymalizację kodu i struktury witryny, dzięki której strony wyświetlają się prawidłowo na każdym urządzeniu. Działanie SEO w tym zakresie obejmuje zmniejszenie objętości kodu i ilości wczytywanych plików, a także optymalizację grafik i zdjęć, co wpływa na szybkość wczytywania strony. Kolejnym elementem jest hierarchizacja nagłówków, adresów url i metatagów.

    Czym zajmuje się specjalista SEO?

    Zanim ekspert SEO rozpocznie pracę nad optymalizacją strony, musi przeprowadzić rozmowę z klientem. Efekt, jaki chce osiągnąć właściciel witryny, w dużym stopniu determinuje działania, jakie musi podjąć specjalista. Powiedzmy, że klient oczekuje wyższej pozycji strony firmowej w wyszukiwarce. Nie zna się na pozycjonowaniu i nie wie, czy jego strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych, profilu linków, kodu i ogólnej struktury witryny. Co będzie pierwszym zadaniem eksperta SEO?

    Audyt SEO

    Czyli sprawdzenie danej witryny pod kątem mocnych i słabych stron. Dokładna analiza strony internetowej pozwoli mu stworzyć listę zaleceń i uwag, które w dalszej kolejności trafią do klienta. Na podstawie audytu określa czas i zakres działań SEO, jakie mają zostać przeprowadzone. Od czego specjalista SEO rozpocznie audyt? Od sprawdzenia, jak strona radzi sobie na stronie wyszukiwania, czyli w SERP – Search Engine Results Page.

    ETAP 1 – Sytuacja w SERP

    Ruch na stronie

    Pierwszym krokiem będzie przejrzenie statystyk ruchu na stronie w narzędziu Google Analytics. Specjalista SEO bierze pod uwagę ruch bezpłatny – przedmiotem jego zainteresowania są użytkownicy, którzy trafili na stronę naturalnie, czyli nieodpłatnie. Po ustawieniu przedziału czasowego SEO-wiec jest w stanie wywnioskować, w których miesiącach nastąpiły spadki lub wzrosty. I czy były one zależne od wprowadzenia zmian, nowego algorytmu, aktualizacji lub … kary za niewłaściwe prowadzenie strony od samego Google. Nietypowe skoki w ruchu mogą nie mieć związku z Twoją stronę. Czasami zależą od tego, co dzieje się na stronie konkurencji. Wasze pozycje mają na siebie duży wpływ, dlatego analiza konkurencji będzie kluczowa w następnych krokach.

    Indeksowanie i optymalizacja witryny

    Narzędziem, które może wiele wyjaśnić jest Google Search Console. Warto do niego zajrzeć zwłaszcza, jeśli w Google Analytics odnotowałeś znaczne spadki ruchu. Może okazać się, że algorytm wyszukiwarki nałożył na Twoją stronę filtr – karę za niewłaściwe zachowania, jak np. nienaturalne linki. Informacja o karze znajduje się w zakładce Wiadomości – jeśli nic w niej nie ma, należy przejść do kolejnych sekcji. Google Search Console to potężne narzędzie wyposażone w ogromną ilość funkcji, które dostarczają niezbędnych informacji pod kątem SEO. Na podstawie danych w zakładce Błędy indeksowania, specjalista SEO jest w stanie stwierdzić, czy roboty Google prawidłowo odczytują i indeksują stronę. W Mapach indeksowania znajdzie informacje na temat sitemap – plików *.XML ze wszystkimi widocznymi podstronami. Dzięki Analityce wyszukiwania dowie się więcej na temat pozycji, jakie zajmuje strona w wynikach wyszukiwania. A to tylko niektóre z wielu sekcji, z jakich skorzysta w CSC.

    Linki prowadzące do strony

    Jeśli na stronę została nałożona kara, czyli filtr Google, ekspert SEO poradzi sobie z nią dzięki programowi Majestic. Narzędzie pozwoli sprawdzić profile linków, wyeliminować błędy związane z nagromadzeniem odnośników nofollow czy poprawić sposób przekierowania. Słowem – zinterpretuje, czy promocja strony poprzez linkowanie odbywa się prawidłowo. Oprócz zlokalizowania błędów, które pojawiają się na stronie, narzędzie umożliwia zaplanowanie efektywnego działania promocyjnego, jak np. pozyskiwanie dobrych jakościowo linków.

    Popularność poszczególnych sekcji

    Specjalista SEO sprawdza ją w SEMSTORM na podstawie potencjalnego ruchu i widoczności strony w Google. Czego jeszcze może dowiedzieć się z pomocą narzędzia? Między innymi tego, ilu użytkowników powinno trafić na stronę, jaki jest zasób słów kluczowych i jak się one mają do najczęściej wyszukiwanych fraz, a nawet – jakie reklamy tekstowe i produktowe pojawiają się u konkurencji.

    Współdzielenie serwera

    Ponieważ właścicielom stron zależy na dobrej, a nie złej sławie, warto zatroszczyć się o sąsiedztwo witryny na serwerze. Z pomocą viewdns.info specjalista SEO może sprawdzić czy w sąsiedztwie strony nie ma takich witryn, które mogą kojarzyć się z niepraworządnością, hazardem, lichwiarstwem, itp. Przykład? Strona internetowa kasyna obniży pozycję witryny radcy prawnego. To nie jedyny skutek niefortunnego sąsiedztwa. Strony pochodzące z serwera, który oferuje słabej jakości lub niedozwolone treści, mogą zostać obciążone karą od Google.

    Zachowania konkurencji

    Własny serwer to nie wszystko. Oprócz przeanalizowania danej strony, warto przyjrzeć się najbliższej konkurencji. Sprawdzenie zbieżnych słów kluczowych, porównanie ruchu i linków przychodzących na stronach konkurencji to rutynowe działania, jakie wykonuje ekspert SEO na danej stronie i na stronach konkurencji. Dołącza do tego analiza strony pod kątem optymalizacji treści i kodu. W przeprowadzeniu podstawowej analizy pomogą SENUTO i SEMSTORM. Dzięki nim ekspert SEO będzie mógł gruntownie przeanalizować wspólne słowa kluczowe, a także prześledzić ruch na stronach konkurencji.

    Jak widać, czynności wykonane w jednej witrynie nie przyniosą wymiernych korzyści, jeśli nie zostaną porównane z zachowaniami najbliższej konkurencji. Podwójna praca naszego SEO-wca, obejmująca analizę danej strony oraz stron konkurencji, to dopiero początek audytu. Przed nim gruntowna analiza witryny i jej zawartości.

    ETAP 2 – Analiza w wynikach wyszukiwania 

    To kolejny, ważny etap każdego audytu. Specjalista SEO przeprowadza w nim szereg czynności sprawdzających sposób wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania. Dzieli je zazwyczaj na dwa etapy: analizę witryny od strony technicznej, z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego i czasu wczytywania strony oraz poprawę zawartości strony, czyli treści zwanej contentem – tekstów, zdjęć, grafik, ale i tytułów oraz nagłówków.1. Analiza witryny od strony technicznej

    Indeksowanie strony

    Pierwszą rzeczą, na jaką zwróci uwagę specjalista SEO będzie to, w jaki sposób serwer analizowanej strony oddziałuje na przeglądarkę i jej roboty. Przydatnym narzędziem SEO-wca będzie tu omówiony już wcześniej Google Search Console. Dzięki niemu wyłapie podstawowe błędy generowane przez stronę. Najczęściej spotykanymi są błędy indeksowania są:


    - błąd 404/error 404 czyli błędny kod odpowiedzi http na podstronie, która nie została znaleziona podczas ostatniej wizyty robota wyszukiwarki. Błąd 404 informuje o tym, że użytkownik wchodzący na daną podstronę, odwołuje się do nieistniejącej lokalizacji lub pliku. Nie ma nic wspólnego z błędami typu “server not found”, z którymi często jest mylony. W tym przypadku błąd 404 wskazuje na to, że użytkownik jest w stanie komunikować się z serwerem, ale nie jest w stanie otrzymać odpowiedzi na postawione żądanie.

    ​Jakie mogą być przyczyny wystąpienia błędu 404?

    Błąd 404 oznacza, że strona nie zostałą odnaleziona, innymi słowy jedyne na co natrafił robot indeksujący to strona zgłaszająca sam błąd. Sprawdźmy zatem jakie są najczęstsze przyczyny powstawania błędy 404?- chwilowa niedostępność strony wynikająca z pracy nad budową strony lub jej moderacji,

    - niewłaściwe przekierowanie domeny na katalog, który znajduje się na innym serwerze,- usunięcie strony lub podstrony,- niewyczyszczone pliki pamięci podręcznej (cache) i ciasteczka (cookies),- błędnie wpisany adres strony, na którą chcemy się dostać,- brak uprawnień CHMOD,- zmiany w zawartości pliku .htaccess,- wyłączenie modułu mod_rewrite,- obecność złośliwego oprogramowania, które wymusza błąd na wybranych stronach i podstronach,- samodzielne zdefiniowanie stron lub podstron jako błąd 404.Jak poradzić sobie z błędem 404?1. Pierwszą czynnością, jaką wykonujemy po ukazaniu się błędu 404, jest odświeżenie strony (przycisk odświeżenia, ctr+F5 lub ctr+r). Zdarza się, że strona właśnie jest aktualizowana, przenoszona, albo przebudowywana i przez to tymczasowo niedostępna.2. Jeśli odświeżenie strony nie przyniesie efektów, warto wyczyścić pliki pamięci tymczasowej (cache) i cookies (ciasteczka). Zwłaszcza, jeśli strona, na której pojawia się błąd 404, wyświetla się prawidłowo na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach.3. Problem pojawia się na każdy urządzeniu? Sprawdź, czy właściwie wykonałeś przekierowanie domeny. Zdarza się, że trafia ona do katalogu na innym serwerze – właściwy serwer nie może jej odnaleźć, dlatego wyświetla nam błąd. Nie możesz odnaleźć domeny? Być może została usunięta. Spróbuj przywrócić usunięte pliki za pomocą kopii bezpieczeństwa.4. Jeśli strona została bezpowrotnie utracona, nie wystarczy poinformować o tym użytkowników. Strona została już zaindeksowana w wyszukiwarce i osoby, które będą szukać informacji z nią związanych, natkną się na ten sam komunikat – błąd 404. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest przekierowanie strony na inny adres www, pod którym użytkownicy znajdą to, czego szukają.5. Kontrola przekierowań to jeden z wielu parametrów, jaki jesteśmy w stanie skonfigurować w pliku .htaccess. Element serwera pozwala zmieniać postaci adresów url, a także chronić foldery plików. Nanoszone w nim zmiany także mogą przyczynić się do powstania błędu 404. W takim przypadku należy odtworzyć plik .htaccess z pomocą wspomnianej już kopii bezpieczeństwa.6. Niekiedy wraz z komunikatem “błąd 404” pojawia się informacja o braku uprawnień do dostępu. Chodzi tu o uprawnienia CHMOD (change mood), które zezwalają na dostęp do plików w systemie UNIX. Jeśli je masz, a komunikat się nie zmienia, możesz sprawdzić ustawienia uprawnień. Atrybuty CHMOD różnią się od siebie w zależności od oprogramowania CMS i mogą być źle ustawione.7. Zdarza się, że błąd 404 wynika z błahej przyczyny, jak chociażby niepoprawnie wpisany adres strony. Literówki i nieprawidłowo wpisane znaki specjalne to częste przyczyny błędu 404. W przypadku braku pewności, co do poprawnego adresu, wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazy zbliżone do tych, które znajdują się na poszukiwanej stronie. Roboty wyszukiwarki wyświetlą nam strony odnoszące się do zapytania i pomogą znaleźć tę właściwą.8. Problem może tkwić w złośliwym oprogramowaniu zainstalowanym na komputerze. W usunięciu wirusów wywołujących błąd 404 na stronach, pomoże program antywirusowy.

    - błąd 503 – jak sam nas informuje, “usługa niedostępna – serwer nie jest w stanie w danej chwili zrealizować zapytania ze względu na przeciążenie”. Dzieje się tak, ponieważ prawdopodobnie wygenerowałeś zbyt duże obciążenie serwera referencyjnego. Współdzieląc pakiet hostingowy z innymi właścicielami stron mamy ściśle określony zasób. Błąd 503 pojawia się w momencie, kiedy go wyczerpiesz. Zdarza się, że informacja o błędzie wyświetla się chwilowo i wystarczy samo odświeżenie strony. Jeśli faktycznie wykorzystałeś cały zasób hostingowy, możesz wykupić większy pakiet lub spróbować zoptymalizować skrypt, aby generował mniejsze obciążenie serwera.

    Dostępność dla Googlebota Brak komunikatów o błędach może ucieszyć właściciela strony, ale nie sceptycznego SEO-wca. O tym, czy strona faktycznie wyświetla się prawidłowo przekona się dopiero z pomocą narzędzia Sniffer. Program przeanalizuje, w jaki sposób nasza strona odpowiada na zapytania robota wyszukiwarki, Googlebota. Dodatkowo, poinformuje o wielu nieprawidłowościach, jak obecność wtyczek blokujących boty (również te dobre!). Googlebot, którego zadaniem jest sprawdzenie, czy strona internetowa działa prawidłowo, musi mieć do niej wgląd. W przypadku blokady Googlebot będzie zgłaszać problem z dostępnością strony, chociaż sama witryna na pierwszy rzut oka będzie wyświetlać się prawidłowo. Zaważy to na pozycji Twojej strony w wyszukiwarce i klasyfikacji jej w opinii Google.

    Historia zmian na stronieOprócz aktualnej, warto przyjrzeć się też dotychczasowej łączności serwera z przeglądarką. To, jak do tej pory stronę widział Googlebot może wiele tłumaczyć. Informacje na ten temat specjalista SEO znajdzie w Google Cache – pamięci podręcznej wyszukiwarki. Zapisane w niej kopie strony, sporządzane są co jakiś czas przez robota wyszukiwarki. Na ich podstawie może prześledzić zmiany wprowadzone na stronie, a także przeanalizować zawartość i czytelność słów kluczowych.

    Wyłączenie JavaScript

    Audyt SEO przyda się w szczególności właścicielom witryn, opartych na rozwiązaniach JavaScript. Popularny framework przyspiesza proces tworzenia rozbudowanych stron – ale powoduje niemałe problemy z indeksacją przez Googleboty. Roboty Google nie mogą przeanalizować strony pod kątem ukrytych treści czy poprawności przekierowań wewnętrznych. Przy witrynach opartych o JavaScript trudno ocenić, czy strona wygląda tak samo dla Googlebota, jak i dla użytkownika. Dlatego niezbędnym krokiem będzie wyłączenie JavaScript oraz CSS za pomocą specjalnej wtyczki. To już zadanie dla webmastera.Meta znaczniki

    Nazywane również tagami HTML, znajdują się w kodzie źródłowym strony. Umieszczane są w sekcji nagłówkowej treści opisującej zawartość strony. Mata znaczniki mają ogromne znaczenie z perspektywy SEO i pozycjonowania. Najważniejszym z nich jest tytuł i to on ma największy wpływ na pozycję podstron w wyszukiwarce Google. Prawidłowo dobrany tytuł zaowocuje o wiele wyższą pozycją Twojej strony, co odbije się pozytywnie na ruchu i konwersji. Drugim ważnym znacznikiem jest meta description. Jak sama nazwa wskazuje opisuje to, czego dotyczy zawartość strony. Zdaniem większości specjalistów nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję, ale jest bardzo przydatna dla użytkowników. Dzięki dobrze napisanej meta description przekazujesz najważniejsze informacje dotyczące zawartości strony, ale i zachęcasz do jej odwiedzenia. Wiesz już, dlaczego specjalista SEO nie może pominąć ich w swej analizie. Sprawdzenie i poprawę meta znaczników przeprowadzi z pomocą narzędzia SENUTO. Prawidłowo dobrane tagi poprawią CTR i zwiększą widoczność Twojej strony w wyszukiwarce, a dodatkowa optymalizacja na stronie pozwoli maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

    Plik Robots.txt

    Sprawdzenie blokady na stronie, filtrów czy innych kar od Google to nie wszystko. Warto przeanalizować plik .robots.txt, od którego zależy prawidłowa indeksacja naszej strony. Zadanie specjalisty SEO w tym miejscu zaczyna się od sprawdzenia, czy strona w ogóle posiada tego typu plik. Zdarza się, że zostaje on nieprawidłowo umieszczony na serwerze lub zawiera regułę blokującą indeksowanie. Jest to oczywiście niedopuszczalne i należy jak najszybciej usunąć regułę. Plik Robots.txt jest ważny jeszcze z jednego powodu – można odnaleźć w nim wpisy zezwalające np. na dostęp do konkretnych zasobów na stronie. Jeśli nie chcesz, aby nieznane roboty miały dostęp do Twojej strony, podstron lub plików, koniecznie zwróć na to uwagę.

    Kod HTML

    Blokada indeksowania może być umieszczona także w kodzie HTML strony. Dlatego sprawdzenie jego zawartości powinno być obowiązkowym punktem każdego audytu SEO. Kod może umożliwiać lub blokować analizowanie i indeksowanie strony przez roboty wyszukiwarki. Wszystko zależy od tego, co znajdziemy w kodzie HTML. Komunikaty Index oraz Follow informują roboty wyszukiwarek, że stronę można indeksować i analizować, Noindex i Nofollow – przeciwnie. Brak jakiegokolwiek komunikatu oznacza przyjęcie wartości Index i Follow.

    Dostępność na urządzeniach mobilnychNa nic zdadzą się starania SEO-wca, jeżeli strona nie będzie prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Ze smartfonów i tabletów korzysta coraz więcej osób, dlatego oprócz wersji deskopowej, warto przygotować również mobilną. Tym bardziej, że Google w ocenie pozycji strony jako pierwsze bierze pod lupę właśnie dopasowanie do urządzeń mobilnych. Świadczy o tym wprowadzony niedawno Mobile Index First, według którego Google pozycjonuje każdą stronę.

    2. Analiza budowy strony

    Nagłówki HX

    Ich zadaniem jest podkreślenie wartości danego elementu strony. Nagłówki od <h1> do <h6> znajdziesz na stronach i serwisach treściowych, gdzie ważne jest podkreślenie wartości danego elementu. Ich ilość i miejsce, w którym się pojawią, zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest język html i jego specyfikacja. Prawidłowo zaimplementowane nagłówki poprawiają czytelność strony i ułatwiają płynne poruszanie się pomiędzy podstronami. Korzystają na tym nie tylko użytkownicy, ale i roboty wyszukiwarki skanujące stronę. Dobrze zbudowana strona z uporządkowanym contentem spodoba się algorytmom typu Panda, przeczesującym witryny w poszukiwaniu wartościowych treści. Oprócz samej obecności nagłówków, ważna jest ich zawartość. Każdy nagłówek powinien zawierać określoną ilość słów kluczowych, co pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Frazy muszą pojawiać się nie tylko w tekście, ale i w linkach, nazwach i opisach oferowanych produktów, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Optymalizacja nagłówków jest ważna w przypadku sklepów internetowych. Sprawdzenie aktualnych nagłówków jest możliwe za pośrednictwem kodu strony oraz narzędzia Screaming Frog. Program dobrze znany jest każdemu specjaliście SEO. Z pomocą narzędzia są w stanie szybko przeanalizować nasycenie nagłówków, jak i omawianych wcześniej meta znaczników i słów kluczowych.

    Jak prawidłowo dobrać nagłówki na stronę? >>> Zobacz, jak robią to najlepsi

    Słowa kluczowe

    Odpowiedni dobór słów kluczowych na stronie to podstawa dobrego SEO. Wie o tym każdy specjalista od optymalizacji, dlatego pierwszym, na co zwróci uwagę podczas analizy, będzie jakość i nasycenie słów kluczowych na stronie. Powinny być umieszczone w sposób naturalny, tak, aby użytkownik przeglądający stronę nie miał wrażenia sztucznego nagromadzenia fraz, ustawionych tylko po to, aby podwyższyć pozycję strony. Dobrą praktyką jest umieszczenie słów kluczowych w tytule, wpisie i w kategorii strony, a także w tytułach, nagłówkach oraz meta znacznikach. Docenią to użytkownicy, dla których zawartość strony będzie czytelna i przejrzysta, jak również skanujące stronę roboty Google. Wszelkie działania z zakresu Black Hat SEO, jak “upychanie” słów kluczowych, umieszczanie ich w sztucznie stworzonych miejscach, ukrywanie fraz i cloaking, nie spodobają się ani użytkownikom, ani robotom – i znacznie obniżą pozycję strony.

    Adresy URL

    Tu także olbrzymią rolę odgrywają słowa kluczowe. Odpowiednio umieszczone w adresach URL, wpływają na prawidłowe wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania i poprawiają jej pozycję. Dzięki temu, że użytkownik widzi w adresie URL wyszukiwane słowa, a nie ciąg liter, cyfr i znaków specjalnych, może łatwiej poruszać się po stronie. To ułatwienie spodoba się również algorytmom Google, które wysoko oceniają obecność słowa kluczowego w adresie URL. Nagrodą będzie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na lepszy CTR.

    Unikalność treści i adresów

    Duplikowanie treści na podstronach to jedno z największych przestępstw właścicieli stron. Jeśli jesteś jednym z nich, nie możesz dopuścić do sytuacji, w której ta sama treść lub podstrona pojawia się pod więcej niż jednym adresem URL. Zaburza to hierarchię strony oraz powoduje problemy z jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Zduplikowane treści odbierane są jako mniej wartościowe – kojarzą się użytkownikom z czymś, w co autor nie włożył zbyt wiele pracy. W ogromie informacji, jakie dostarcza im Internet, oczekują czegoś, co jest unikalne i niepowtarzalne. Takie same oczekiwania wobec treści ma algorytm Google – Panda przeczesuje strony weryfikując, czy ich zawartość jest wartościowa, unikalna, ciekawa i pożyteczna. Dlatego w audycie SEO musi pojawić się analiza contentu strony. Już niewielkie zmiany w treści mogą zaowocować większym ruchem, lepszym CTR-em i oczywiście wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

    Opisywanie grafik

    Warto wiedzieć, że roboty indeksujące strony nie odczytują grafik od strony wizualnej. Dlatego ważne jest, aby nadać im tytuł lub atrybut alt, czyli alternatywny opis. Jego głównym zadaniem jest informowanie robotów wyszukiwarki o zawartości plików graficznych na stronie. Opis powinien zawierać odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, które ułatwią odnalezienie obrazka, jak również wypozycjonują stronę. Oczywiście, nie należy przesadzać z ich ilością. Każdy opis alternatywny powinien być unikalny i nie powielać się z innymi.

    Linkowanie wewnętrzne

    Z unikalnością linków i czytelnym poruszaniem się po stronie wiąże się prawidłowe linkowanie wewnętrzne. Polega ono na zbudowaniu odnośników wewnątrz strony, które stworzą przejrzystą hierarchię pomiędzy stroną główną, a podstronami. Zadaniem linkowania jest ułatwienie użytkownikom poruszania się po stronie. Na uporządkowaniu strony skorzystają również roboty indeksujące, które sprawdzają stronę pod kątem budowy, nawigacji i prędkości wczytywania się kolejnych podstron. Co ważne, przy budowaniu linków wewnętrznych należy wziąć pod uwagę ilość kliknięć, jakie muszą wykonać użytkownik i robot wyszukiwarki, aby przenieść się ze strony głównej w dowolne miejsce docelowe. Jeśli będą musieli wykonać więcej niż 3 kliknięcia, linkowanie wewnętrzne będzie wymagało ponownego rozplanowania. Kolejną sprawą jest ilość i treść linków wewnętrznych. Warto trzymać się zasady: jedna podstrona – jeden link. Unikalność dotyczy również treści linków, czyli anchor tekstów. Wszechobecne “Czytaj więcej…”, “Dowiedz się więcej…” czy “Zobacz więcej…” stały się niewidoczne dla użytkowników ze względu na ilość, w jakiej pojawiają się na stronach. Sprawiają też dużo kłopotów robotom Google, które muszą włożyć więcej pracy w rozróżnienie tego typu linków. Warto więc zastosować treści linków maksymalnie dopasowane do odsyłanej podstrony. “Przeczytaj nasz poradnik…”, “Dowiedz się, jak linkować…”, “Zobacz naszą ofertę” brzmią o wiele lepiej.

    Mapa strony

    Nic nie pomoże robotom indeksującym stronę bardziej, niż mapa strony. Odpowiednio przygotowany plik HTML lub XML powinien zawierać informacje na temat podstron, jakie udostępniane są użytkownikom i robotom wyszukiwarki. Lista adresów URL na stronie ułatwi pracę Googlebotom, które odwdzięczą się lepszą oceną i wyższą pozycją w wyszukiwarce. Mapa strony przyda się w szczególności stronom informacyjnym i sprzedażowym, gdzie aktualności i nowe produkty wymagają tworzenia i usuwania dużej ilości podstron. To, czy strona posiada sitemapę, specjalista SEO sprawdzi z poziomu CMS, wyszukiwarki lub z wykorzystaniem Google Search Console.

    Czy samodzielny audyt jest możliwy?

    Oczywiście! Dostępne narzędzia, takie jak Google Analytics, Google Search Console, SEMSTORM, SENUTO, Sniffer czy Screaming Frog pomogą Ci w przeprowadzeniu analizy, która z pewnością wpłynie na zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Ale same programy to nie wszystko. Jak widać we wcześniej opisanych krokach, audyt SEO nie należy do najłatwiejszych zadań. Czasochłonny i skomplikowany proces wymaga wiedzy, ale i intuicji, której nie można odmówić specjaliście SEO. Ekspert, oprócz doświadczenia w przeprowadzaniu skutecznych audytów, posiada wiedzę na temat zachowań użytkowników oraz robotów wyszukiwarki. Znajomość tendencji, nowinek technologicznych i zmian w algorytmach wyszukiwarek, pozwalają mu na przeprowadzenie kompleksowego audytu.Warto pamiętać, że audyt to dopiero pierwszy krok. Aby nasze działania przyniosły oczekiwany skutek, pamiętać trzeba o optymalizacji kodu, profili linków i treści, doborze odpowiedniego contentu, link buildingu i szeregu innych działań. SEO i działania mu towarzyszące nie są jednorazowym, a długotrwałym procesem, który wymaga ciągłej analizy i systematycznego monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Warto, żebyś o tym wiedział, zanim zabierzesz się za samodzielną optymalizację strony.

    Wiesz już, że SEO to ważny element pozycjonowania. Przekonałeś się również, że przeprowadzenie audytu strony stanowi podstawę dobrego SEO. Co jeszcze wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?


    Link building, czyli pozyskiwanie linków do strony

    O tym, jak powinien wyglądać prawidłowy link building wspomnieliśmy przy okazji omawiania audytu SEO. Jego celem jest pozyskanie jak największej ilości odnośników do naszej strony. Im więcej linków prowadzić będzie do naszej witryny, tym wyższą pozycję zajmie ona w wynikach wyszukiwania.

    Ci, którzy zaczynali swoją przygodę z optymalizacją stron na początku lat 2000, mogą kojarzyć link building z wklejaniem odnośników wszędzie, gdzie tylko było to możliwe. Swobodne linkowanie z czasem wymknęło się spod kontroli i doprowadziło do znacznego obniżenia jakości treści. Wyszukiwanie informacji zaczęło mijać się z celem – zamiast pożądanego wyniku otrzymywaliśmy nic nieznaczący spam, którego jedynym celem była kiepskiej jakości reklama. Wszystko zmieniło się w 2012 roku, kiedy wyszukiwarka Google wprowadziła algorytm Pingwin. Robot, pomimo niewinnych skojarzeń, bezwzględnie rozprawił się ze spamerskimi linkami.

    Jak sprawdzić wiarygodność witryny, która oferuje Ci wstawianie linków? Co zrobić, kiedy umieszczony link okazuje się być odnośnikiem, który zamiast poprawiać, osłabia pozycję Twojej strony w wyszukiwarce? Wartościowe linkowanie wymaga wysiłku, kreatywności i odpowiednich narzędzi. Nieoceniona będzie pomoc doświadczonego SEO-wca, który w weryfikacji strony bierze pod lupę kilka czynników:

    • JAKOŚĆ STRONY
    • Witryna, na której umieścimy odnośnik do naszej strony, powinna być wartościowa pod wieloma względami. Po pierwsze, musi oferować niepowtarzalną treść, która będzie interesująca dla czytelników. Ciekawa strona zachęci odwiedzających, a duża ilość wejść uczyni ją wartościową w opinii Google. Zaufanie do witryny wzbudza jeszcze jedna kwestia – wiek domeny. Starsza strona, która od lat funkcjonuje prawidłowo i ma dużą ilość wejść, będzie lepiej wypozycjonowana, a tym samym – bardziej wartościowa.
    • ZAWARTOŚĆ LINKÓWPod uwagę należy wziąć linki wychodzące i przychodzące. Ilość odnośników, które “wychodzą” z danej witryny, czyli odsyłają użytkownika do innej strony lub podstrony, powinna być niewielka. Dlaczego? Zbyt duża liczba linków wychodzących to dla Google małowartościowy spam, który nie wnosi nic dobrego. Co więcej, odnośniki umieszczone na niskiej jakości stronie mogą osłabić witrynę, do której prowadzą! Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku linków przychodzących. Im więcej odnośników prowadzi do strony, tym jest ona wyżej wypozycjonowana i lepiej widoczna w wyszukiwarce.
    • PROFIL LINKÓW Definiuje to, w jaki sposób linki odbierają użytkownicy i roboty wyszukiwarki. Linki muszą wyglądać naturalnie i być jak najbardziej zbliżone do tych, które udostępniają przeciętni użytkownicy. Dzięki profilowi linków jesteśmy w stanie określić, czy mamy do czynienia z wartościowym linkiem, odnośnikiem pozycjonującym stronę, czy ze zwykłym spamem. Koniec z umieszczaniem przypadkowych linków na forach i w komentarzach. Wspomniany wcześniej algorytm Pingwin walczy z tego typu działaniami – nie toleruje spamerskiego linkowania, systemu wymiany linków i innych rozwiązań, jakie stosuje się w Black Hat SEO. Jak więc stworzyć wartościowy profil linków? To już zadanie dla SEO-wca, który dostosuje link do wymogów wyszukiwarki, odpowiednio go skategoryzuje i zakotwiczy.
    • ZRÓŻNICOWANIE
    • Linkować powinniśmy nie tylko strony, ale i podstrony. Użytkownik, który chce się podzielić ciekawą treścią, udostępnia zwykle jakiś wpis, artykuł lub film – czyli tak naprawdę fragment witryny. Tworzenie naturalnego profilu linków opiera się właśnie na swobodnych, niewymuszonych zachowaniach użytkowników. Nie ma więc sensu linkować wyłącznie do strony głównej. Zróżnicowanie w link buildingu dotyczy również samej domeny. Warto linkować z więcej niż jednej domeny, aby osiągnąć lepszą wiarygodność. Na wysokie pozycje zapracujemy sobie różnicując także anchor texty, czyli tzw. “kotwice”.

    Do słownika pojęć z zakresu link buildingu warto dodać wspomniany wyżej anchor text. To dzięki niemu jesteśmy w stanie zbudować wartościowy i naturalny profil linku. Na czym polega używanie “kotwicy”, zwanej również “tekstem linka”?

    Anhor text

    Anchor text jest jednym z głównych narzędzi każdego SEO-wca. Można więc wyobrazić sobie rewolucję, jaką wywołał Algorytm Pingwin, nakazując ograniczenie anchor textów w pozycjonowaniu. Aby zrozumieć, dlaczego anchor text jest tak ważny, przyjrzyjmy się mu z bliska.
    Anchor text to:
    • treść umieszczana w kodzie pomiędzy znacznikami <a> i </a>,
    • fragment tekstu wyróżniony kolorem
    • link, który przenosi Cię na inną stronę lub podstronę
    • miejsce w którym możesz umieścić inną stronę lub podstronę
    • niewidoczny dla użytkownika elementy umieszczany w tekście, tytule, nagłówkach i adresach URL

    Dzięki anchor text możesz stworzyć właściwy profil linków. Kto to ocenia? Oczywiście algorytmy takie jak na przykład Pingwin i inne, które wnikliwie skanują i oceniają poszczególne strony. Aby naświetlić im zawartość treści, do której linkujesz, możesz posłużyć się różnymi typami linków.

    Wyróżniamy różne typy linków, które różnią się w zależności od opisu odsyłacza:

    • URL – najbardziej znana forma linku,przykład: https://strategiczni.pl/jak-budowac-widocznosc-strony
    • EMA – Exact Match, czyli dokładne dopasowanie do wyników wyszukiwania,przykład: Jak budować widoczność strony?
    • PMA – Partial Match Anchor to dosłownie kotwica częściowego dopasowania do wyników wyszukiwania, nazywana również typem mieszanym, przykład: Budowanie widoczności strony sposób, jak zbudować widoczność strony Wrocław, większa widoczność strony jak.
    • ZMA – Zero Match Anchor, czyli odsyłacz niezwiązany z wyszukiwaną frazą,przykład: link, czytaj więcej >>>, sprawdź...
    • Brand – typ zawierający nazwę strony, przykład: Strategiczni, Startegiczni.pl
    Click to add text or drag and drop element from right hand panel