Przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu swojej działalności na rynki zagraniczne warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. Jednym z nich jest promocja i dotarcie do klientów. Dlatego powinieneś szczegółowo przemyśleć, jak chcesz informować zagraniczny target o swojej ofercie. Francja to jedna z czołowych światowych gospodarek, a więc kierunek, który potencjalnie może być bardzo dochodowy. Wiedzą o tym także inni, dlatego na francuskim rynku spotkasz się z silną konkurencją. Jak zatem pokazać się w internecie i osiągać swoje cele biznesowe? Podpowiadamy, dlaczego warto pozycjonować się we Francji i jak się do tego dobrze przygotować.
Francja to kraj, którego na świecie nie trzeba przedstawiać. Słynie ze znakomitej kuchni, zachwycających zabytków i bogatej kultury. W 2019 r. zamieszkiwało go ponad 67 mln osób. To zdecydowanie więcej niż w Polsce, dlatego może to być atrakcyjny kierunek dla przedsiębiorstw, które chcą wypłynąć na rynki międzynarodowe. Dobrą informacją jest to, że przychody z e-commerce we Francji konsekwentnie rosną. Jest to tendencja ogólnoświatowa, do której przyłącza się również Francja. Silny wpływ na zyski ze sprzedaży internetowej miał COVID-19. W skali globalnej łączne przychody z e-handlu we Francji w 2020 r. wyniosły ponad 112 miliardów euro.
Źrodło: Statista
W tym samym roku udział e-commerce w obrotach przedsiębiorstw we Francji to 23%. To oznacza, że skuteczne pozycjonowanie w sektorze sklepów internetowych i usług e-commerce może przyczynić się do ściągnięcia klientów, którzy będą chcieli dokonać zakupów.
Źródło: Statista
Liczba osób, które we Francji łączą się z internetem, systematycznie rośnie. W 2005 r. użytkownicy internetu stanowili 52%. Czternaście lat później to już 88% osób. Nie będzie też zaskoczeniem, że internet to źródło komunikacji przede wszystkim dla młodych Francuzów. W 2019 r. 100% osób w wieku od 12 do 24 lat korzystało z sieci. W tym samym czasie 58% 70-latków i starszych osób deklarowało, że używa internetu.
Trend, który można zaobserwować to także coraz częstsze wyszukiwanie informacji w internecie za pomocą smartfona. To oznacza, że posiadanie responsywnej strony internetowej w języku francuskim to już konieczność. W ten sposób użytkownicy bez trudności zapoznają się z witryną internetową na dowolnym urządzeniu mobilnym. Przeglądarka na urządzeniach mobilnych, z której najchętniej korzystali Francuzi w maju 2021 r. to Chrome (blisko 57% rynku mobilnych przeglądarek). Kolejna pozycja należy do Safari (prawie 31% rynku). Na podium znalazł się również Samsung Internet (niewiele ponad 8% rynku).
Co może dać Twojemu biznesowi pozycjonowanie we Francji? Zaletą działań SEO niezależnie od kraju jest zwiększenie widoczności witryny internetowej. Dlaczego to jest tak ważne? Internauci wpisując zapytanie do wyszukiwarki dostają w mgnieniu oka mnóstwo propozycji stron internetowych, które mają przynieść pożądaną odpowiedź. Trudno oczekiwać, aby użytkownicy chcieli przejrzeć je wszystkie. Korzystają z wyników wyszukiwania, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarek internetowych. Celem skutecznego pozycjonowania jest, aby Twoja strona internetowa pojawiła się na widocznych pozycjach. To z kolei może doprowadzić do zwiększenia liczby Twoich klientów.
Wysokie pozycje w Google mają wpływ na wizerunek Twojej firmy. Strony internetowe pojawiające się na topowych pozycjach stają się dla użytkowników bardziej rozpoznawalne, co przekłada się na większe zaufanie. Jeżeli internauci znajdą na Twojej stronie to, czego szukali, zapamiętają ją i będą wracać.
To bardzo dobrze, że chcesz promować swoją firmę, produkty i usługi. Warto jednak zastanowić się, jak to robić, aby ściągnąć uwagę klientów. Skuteczne pozycjonowanie stron przyczynia się do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie. Im więcej osób odwiedza stronę, tym więcej kupujących możesz zyskać. Optymalizacja strony to rozbudowany proces, którego celem jest konwersja, czy zwiększenie zysków.
Na jakich rynkach działamy?