Pozycjonowanie Francja

Przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu swojej działalności na rynki zagraniczne warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. Jednym z nich jest promocja i dotarcie do klientów. Dlatego powinieneś szczegółowo przemyśleć, jak chcesz informować zagraniczny target o swojej ofercie. Francja to jedna z czołowych światowych gospodarek, a więc kierunek, który potencjalnie może być bardzo dochodowy. Wiedzą o tym także inni, dlatego na francuskim rynku spotkasz się z silną konkurencją. Jak zatem pokazać się w internecie i osiągać swoje cele biznesowe? Podpowiadamy, dlaczego warto pozycjonować się we Francji i jak się do tego dobrze przygotować.

Najważniejsze informacje

Francja to kraj, którego na świecie nie trzeba przedstawiać. Słynie ze znakomitej kuchni, zachwycających zabytków i bogatej kultury. W 2019 r. zamieszkiwało go ponad 67 mln osób. To zdecydowanie więcej niż w Polsce, dlatego może to być atrakcyjny kierunek dla przedsiębiorstw, które chcą wypłynąć na rynki międzynarodowe. Dobrą informacją jest to, że przychody z e-commerce we Francji konsekwentnie rosną. Jest to tendencja ogólnoświatowa, do której przyłącza się również Francja. Silny wpływ na zyski ze sprzedaży internetowej miał COVID-19. W skali globalnej łączne przychody z e-handlu we Francji w 2020 r. wyniosły ponad 112 miliardów euro.

Statistic: E-commerce revenue in France from 2018 to 2021, by trimester (in billion euros) | StatistaŹrodło: Statista

W tym samym roku udział e-commerce w obrotach przedsiębiorstw we Francji to 23%. To oznacza, że skuteczne pozycjonowanie w sektorze sklepów internetowych i usług e-commerce może przyczynić się do ściągnięcia klientów, którzy będą chcieli dokonać zakupów.

Statistic: Share of e-commerce as a proportion of total turnover of enterprises in France from 2009 to 2020 | StatistaŹródło: Statista

Statystyczni użytkownicy Internetu we Francji

Liczba osób, które we Francji łączą się z internetem, systematycznie rośnie. W 2005 r. użytkownicy internetu stanowili 52%. Czternaście lat później to już 88% osób. Nie będzie też zaskoczeniem, że internet to źródło komunikacji przede wszystkim dla młodych Francuzów. W 2019 r. 100% osób w wieku od 12 do 24 lat korzystało z sieci. W tym samym czasie 58% 70-latków i starszych osób deklarowało, że używa internetu.

Trend, który można zaobserwować to także coraz częstsze wyszukiwanie informacji w internecie za pomocą smartfona. To oznacza, że posiadanie responsywnej strony internetowej w języku francuskim to już konieczność. W ten sposób użytkownicy bez trudności zapoznają się z witryną internetową na dowolnym urządzeniu mobilnym. Przeglądarka na urządzeniach mobilnych, z której najchętniej korzystali Francuzi w maju 2021 r. to Chrome (blisko 57% rynku mobilnych przeglądarek). Kolejna pozycja należy do Safari (prawie 31% rynku). Na podium znalazł się również Samsung Internet (niewiele ponad 8% rynku).

Korzyści z działań SEO Francja

wzrost widocznościWzrost widoczności strony internetowej

Co może dać Twojemu biznesowi pozycjonowanie we Francji? Zaletą działań SEO niezależnie od kraju jest zwiększenie widoczności witryny internetowej. Dlaczego to jest tak ważne? Internauci wpisując zapytanie do wyszukiwarki dostają w mgnieniu oka mnóstwo propozycji stron internetowych, które mają przynieść pożądaną odpowiedź. Trudno oczekiwać, aby użytkownicy chcieli przejrzeć je wszystkie. Korzystają z wyników wyszukiwania, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarek internetowych. Celem skutecznego pozycjonowania jest, aby Twoja strona internetowa pojawiła się na widocznych pozycjach. To z kolei może doprowadzić do zwiększenia liczby Twoich klientów.

wysokie pozycje w googleWzrost zaufania do Twojej marki

Wysokie pozycje w Google mają wpływ na wizerunek Twojej firmy. Strony internetowe pojawiające się na topowych pozycjach stają się dla użytkowników bardziej rozpoznawalne, co przekłada się na większe zaufanie. Jeżeli internauci znajdą na Twojej stronie to, czego szukali, zapamiętają ją i będą wracać. 

ikona - dotarcie do potencjalnych klientówDotarcie do potencjalnych klientów

To bardzo dobrze, że chcesz promować swoją firmę, produkty i usługi. Warto jednak zastanowić się, jak to robić, aby ściągnąć uwagę klientów. Skuteczne pozycjonowanie stron przyczynia się do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie. Im więcej osób odwiedza stronę, tym więcej kupujących możesz zyskać. Optymalizacja strony to rozbudowany proces, którego celem jest konwersja, czy zwiększenie zysków.

Na jakich rynkach działamy?

Włochy

Anglia

Niemcy

Francja

Hiszpania

Najczęściej zadawane pytania

Pozycjonowanie zagraniczne umożliwia pojawienie się strony internetowej na wysokich pozycjach również w innych wersjach językowych popularnej wyszukiwarki Google (google.fr, google.de lub google.uk). Nie zawsze jednak musi to być wyszukiwarka z Mountain View. Przykładem mogą być Czesi, którzy poza Google chętnie korzystają również ze swojej lokalnej wyszukiwarki Seznam. Dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem działań SEO, dokładnie przeanalizować rynek, na który chcesz wejść ze swoimi usługami. To ułatwi przygotowanie odpowiedniej strategii SEO i promocję w internecie.

Działania SEO, które sprawdzają się w pozycjonowaniu polskiej strony, mogą być nieskuteczne, gdy zechcesz przełożyć je na rynek francuski. Trzeba pamiętać o tym, że Francuzi to inny kraj, a jego mieszkańcy wpisują inne zapytania do wyszukiwarki i inna jest tam konkurencja. Słowa kluczowe dobrane w strategii SEO dla polskiego serwisu nie będą takie same jak te, które należy wykorzystać w pozycjonowaniu we Francji. To oznacza, że specjaliści SEO muszą przygotować odrębny plan działań na pozycjonowanie zagraniczne.

Kuszące jest to, aby samodzielnie tłumaczyć stronę lub korzystać z dostępnych translatorów. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby być wiarygodnym dla swoich nowych klientów, powinieneś powierzyć tłumaczenie profesjonalnemu native speakerowi. Wtedy zyskasz pewność, że tekst na stronie będzie bezbłędny i zrozumiały dla Francuzów. Native speaker uwzględni kwestie charakterystyczne dla języka francuskiego, takie jak np. slang. Równie ważne jest to, w jakiej części Francji chcesz się promować, ponieważ kraj ten jest zróżnicowany regionalnie.

Linkbuilding to ogólnie bardzo ważny element pozycjonowania. Linki zewnętrzne, jeżeli mają spełnić swoją rolę w pozycjonowaniu, powinny być wartościowe i pochodzić ze sprawdzonych domen. Również w pozycjonowaniu we Francji istotna jest baza linków. Specjaliści SEO będą musieli zadbać o to, aby do Twojej strony kierowały linki, które pomogą jej poprawić pozycje w Google. To wymaga analizy oraz planu. Nie bez znaczenia jest również budżet, który przeznaczysz na budowanie bazy linków.

Do osiągnięcia celów na francuskim rynku trzeba się dobrze przygotować. Dlatego specjaliści SEO dokładnie analizują możliwości promocji we francuskich wyszukiwarkach i przygotowują strategię SEO, w której znajdziesz wszystkie niezbędne wytyczne, które pomogą w osiąganiu wysokich pozycji. Każda branża jest inna. Bez dokładnej analizy rynku, słów kluczowych i konkurencji trudno będzie zacząć skuteczne pozycjonowanie stron internetowych we Francji.

Musisz przygotować się na to, że pozycjonowanie to proces. W tym przypadku nie ma jednoznacznej odpowiedzi, kiedy możesz spodziewać się efektów pozycjonowania. Na to ile potrwa pozycjonowanie, ma wpływ wiele czynników, dlatego tak często specjaliści SEO odpowiadają – to zależy. Szybkość wypozycjonowania Twojej strony zależy m.in. od branży, w której działasz i konkurencji, wielkości pozycjonowanej witryny, działań związanych z linkowaniem zewnętrznym i agencji, której zechcesz powierzyć ten proces.

Masz jeszcze jakieś pytanie? Skonsultuj się z nami, a opowiemy Ci więcej o pozycjonowaniu zagranicznym!