Pozycjonowanie Francja

Przed podj臋ciem decyzji o rozszerzeniu swojej dzia艂alno艣ci na rynki zagraniczne warto wzi膮膰 pod uwag臋 kilka aspekt贸w. Jednym z nich jest promocja i dotarcie do klient贸w. Dlatego powiniene艣 szczeg贸艂owo przemy艣le膰, jak chcesz informowa膰 zagraniczny target o swojej ofercie. Francja to jedna z czo艂owych 艣wiatowych gospodarek, a wi臋c kierunek, kt贸ry potencjalnie mo偶e by膰 bardzo dochodowy. Wiedz膮 o tym tak偶e inni, dlatego na francuskim rynku spotkasz si臋 z siln膮 konkurencj膮. Jak zatem pokaza膰 si臋 w internecie i osi膮ga膰 swoje cele biznesowe? Podpowiadamy, dlaczego warto pozycjonowa膰 si臋 we Francji i jak si臋 do tego dobrze przygotowa膰.

Najwa偶niejsze informacje

Francja to kraj, kt贸rego na 艣wiecie nie trzeba przedstawia膰. S艂ynie ze znakomitej kuchni, zachwycaj膮cych zabytk贸w i bogatej kultury. W 2019 r. zamieszkiwa艂o go ponad 67 mln os贸b. To zdecydowanie wi臋cej ni偶 w Polsce, dlatego mo偶e to by膰 atrakcyjny kierunek dla przedsi臋biorstw, kt贸re chc膮 wyp艂yn膮膰 na rynki mi臋dzynarodowe. Dobr膮 informacj膮 jest to, 偶e przychody z e-commerce we Francji konsekwentnie rosn膮. Jest to tendencja og贸lno艣wiatowa, do kt贸rej przy艂膮cza si臋 r贸wnie偶 Francja. Silny wp艂yw na zyski ze sprzeda偶y internetowej mia艂 COVID-19. W skali globalnej 艂膮czne przychody z e-handlu we Francji w 2020 r. wynios艂y ponad 112 miliard贸w euro.

Statistic: E-commerce revenue in France from 2018 to 2021, by trimester (in billion euros) | Statista殴rod艂o: Statista

W tym samym roku udzia艂 e-commerce w obrotach przedsi臋biorstw we Francji to 23%. To oznacza, 偶e skuteczne pozycjonowanie w sektorze sklep贸w internetowych i us艂ug e-commerce mo偶e przyczyni膰 si臋 do 艣ci膮gni臋cia klient贸w, kt贸rzy b臋d膮 chcieli dokona膰 zakup贸w.

Statistic: Share of e-commerce as a proportion of total turnover of enterprises in France from 2009 to 2020 | Statista殴r贸d艂o: Statista

Statystyczni u偶ytkownicy Internetu we Francji

Liczba os贸b, kt贸re we Francji 艂膮cz膮 si臋 z internetem, systematycznie ro艣nie. W 2005 r. u偶ytkownicy internetu stanowili 52%. Czterna艣cie lat p贸藕niej to ju偶 88% os贸b. Nie b臋dzie te偶 zaskoczeniem, 偶e internet to 藕r贸d艂o komunikacji przede wszystkim dla m艂odych Francuz贸w. W 2019 r. 100% os贸b w wieku od 12 do 24 lat korzysta艂o z sieci. W tym samym czasie 58% 70-latk贸w i starszych os贸b deklarowa艂o, 偶e u偶ywa internetu.

Trend, kt贸ry mo偶na zaobserwowa膰 to tak偶e coraz cz臋stsze wyszukiwanie informacji w internecie za pomoc膮 smartfona. To oznacza, 偶e posiadanie responsywnej strony internetowej w j臋zyku francuskim to ju偶 konieczno艣膰. W ten spos贸b u偶ytkownicy bez trudno艣ci zapoznaj膮 si臋 z witryn膮 internetow膮 na dowolnym urz膮dzeniu mobilnym. Przegl膮darka na urz膮dzeniach mobilnych, z kt贸rej najch臋tniej korzystali Francuzi w maju 2021 r. to Chrome (blisko 57% rynku mobilnych przegl膮darek). Kolejna pozycja nale偶y do Safari (prawie 31% rynku). Na podium znalaz艂 si臋 r贸wnie偶 Samsung Internet (niewiele ponad 8% rynku).

Korzy艣ci z dzia艂a艅 SEO Francja

wzrost widoczno艣ciWzrost widoczno艣ci strony internetowej

Co mo偶e da膰 Twojemu biznesowi pozycjonowanie we Francji? Zalet膮 dzia艂a艅 SEO niezale偶nie od kraju jest zwi臋kszenie widoczno艣ci witryny internetowej. Dlaczego to jest tak wa偶ne? Internauci wpisuj膮c zapytanie do wyszukiwarki dostaj膮 w mgnieniu oka mn贸stwo propozycji stron internetowych, kt贸re maj膮 przynie艣膰 po偶膮dan膮 odpowied藕. Trudno oczekiwa膰, aby u偶ytkownicy chcieli przejrze膰 je wszystkie. Korzystaj膮 z wynik贸w wyszukiwania, kt贸re znajduj膮 si臋 na pierwszej stronie wyszukiwarek internetowych. Celem skutecznego pozycjonowania jest, aby Twoja strona internetowa pojawi艂a si臋 na widocznych pozycjach. To z kolei mo偶e doprowadzi膰 do zwi臋kszenia liczby Twoich klient贸w.

wysokie pozycje w googleWzrost zaufania do Twojej marki

Wysokie pozycje w Google maj膮 wp艂yw na wizerunek Twojej firmy. Strony internetowe pojawiaj膮ce si臋 na topowych pozycjach staj膮 si臋 dla u偶ytkownik贸w bardziej rozpoznawalne, co przek艂ada si臋 na wi臋ksze zaufanie. Je偶eli internauci znajd膮 na Twojej stronie to, czego szukali, zapami臋taj膮 j膮 i b臋d膮 wraca膰. 

ikona - dotarcie do potencjalnych klient贸wDotarcie do potencjalnych klient贸w

To bardzo dobrze, 偶e chcesz promowa膰 swoj膮 firm臋, produkty i us艂ugi. Warto jednak zastanowi膰 si臋, jak to robi膰, aby 艣ci膮gn膮膰 uwag臋 klient贸w. Skuteczne pozycjonowanie stron przyczynia si臋 do zwi臋kszenia ruchu w Twojej witrynie. Im wi臋cej os贸b odwiedza stron臋, tym wi臋cej kupuj膮cych mo偶esz zyska膰. Optymalizacja strony to rozbudowany proces, kt贸rego celem jest konwersja, czy zwi臋kszenie zysk贸w.

Na jakich rynkach dzia艂amy?

W艂ochy

Anglia

Niemcy

Francja

Hiszpania

Najcz臋艣ciej zadawane pytania

Pozycjonowanie zagraniczne umo偶liwia pojawienie si臋 strony internetowej na wysokich pozycjach r贸wnie偶 w innych wersjach j臋zykowych popularnej wyszukiwarki Google (google.fr, google.de lub google.uk). Nie zawsze jednak musi to by膰 wyszukiwarka z Mountain View. Przyk艂adem mog膮 by膰 Czesi, kt贸rzy poza Google ch臋tnie korzystaj膮 r贸wnie偶 ze swojej lokalnej wyszukiwarki Seznam. Dlatego tak wa偶ne jest, aby przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 SEO, dok艂adnie przeanalizowa膰 rynek, na kt贸ry chcesz wej艣膰 ze swoimi us艂ugami. To u艂atwi przygotowanie odpowiedniej strategii SEO i promocj臋 w internecie.

Dzia艂ania SEO, kt贸re sprawdzaj膮 si臋 w pozycjonowaniu polskiej strony, mog膮 by膰 nieskuteczne, gdy zechcesz prze艂o偶y膰 je na rynek francuski. Trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e Francuzi to inny kraj, a jego mieszka艅cy wpisuj膮 inne zapytania do wyszukiwarki i inna jest tam konkurencja. S艂owa kluczowe dobrane w strategii SEO dla polskiego serwisu nie b臋d膮 takie same jak te, kt贸re nale偶y wykorzysta膰 w pozycjonowaniu we Francji. To oznacza, 偶e specjali艣ci SEO musz膮 przygotowa膰 odr臋bny plan dzia艂a艅 na pozycjonowanie zagraniczne.

Kusz膮ce jest to, aby samodzielnie t艂umaczy膰 stron臋 lub korzysta膰 z dost臋pnych translator贸w. Je偶eli jednak zale偶y Ci na tym, aby by膰 wiarygodnym dla swoich nowych klient贸w, powiniene艣 powierzy膰 t艂umaczenie profesjonalnemu native speakerowi. Wtedy zyskasz pewno艣膰, 偶e tekst na stronie b臋dzie bezb艂臋dny i zrozumia艂y dla Francuz贸w. Native speaker uwzgl臋dni kwestie charakterystyczne dla j臋zyka francuskiego, takie jak np. slang. R贸wnie wa偶ne jest to, w jakiej cz臋艣ci Francji chcesz si臋 promowa膰, poniewa偶 kraj ten jest zr贸偶nicowany regionalnie.

Linkbuilding to og贸lnie bardzo wa偶ny element pozycjonowania. Linki zewn臋trzne, je偶eli maj膮 spe艂ni膰 swoj膮 rol臋 w pozycjonowaniu, powinny by膰 warto艣ciowe i pochodzi膰 ze sprawdzonych domen. R贸wnie偶 w pozycjonowaniu we Francji istotna jest baza link贸w. Specjali艣ci SEO b臋d膮 musieli zadba膰 o to, aby do Twojej strony kierowa艂y linki, kt贸re pomog膮 jej poprawi膰 pozycje w Google. To wymaga analizy oraz planu. Nie bez znaczenia jest r贸wnie偶 bud偶et, kt贸ry przeznaczysz na budowanie bazy link贸w.

Do osi膮gni臋cia cel贸w na francuskim rynku trzeba si臋 dobrze przygotowa膰. Dlatego specjali艣ci SEO dok艂adnie analizuj膮 mo偶liwo艣ci promocji we francuskich wyszukiwarkach i przygotowuj膮 strategi臋 SEO, w kt贸rej znajdziesz wszystkie niezb臋dne wytyczne, kt贸re pomog膮 w osi膮ganiu wysokich pozycji. Ka偶da bran偶a jest inna. Bez dok艂adnej analizy rynku, s艂贸w kluczowych i konkurencji trudno b臋dzie zacz膮膰 skuteczne pozycjonowanie stron internetowych we Francji.

Musisz przygotowa膰 si臋 na to, 偶e pozycjonowanie to proces. W tym przypadku nie ma jednoznacznej odpowiedzi, kiedy mo偶esz spodziewa膰 si臋 efekt贸w pozycjonowania. Na to ile potrwa pozycjonowanie, ma wp艂yw wiele czynnik贸w, dlatego tak cz臋sto specjali艣ci SEO odpowiadaj膮 – to zale偶y. Szybko艣膰 wypozycjonowania Twojej strony zale偶y m.in. od bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz i konkurencji, wielko艣ci pozycjonowanej witryny, dzia艂a艅 zwi膮zanych z linkowaniem zewn臋trznym i agencji, kt贸rej zechcesz powierzy膰 ten proces.

Masz jeszcze jakie艣 pytanie? Skonsultuj si臋 z nami, a opowiemy Ci wi臋cej o pozycjonowaniu zagranicznym!