wpis blogowy

Zaczynasz prowadzić biznes i kupiłeś domenę, ale jej adres nie wyświetla się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google’a? Musimy to zmienić! Potencjalni klienci będą szukali produktów lub usług na pierwszej stronie, która im się wyświetli po wpisaniu frazy, nie dojdą nawet do drugiej.

Wniosek? Należy zadbać o to, aby nowa strona internetowa Twojej działalności była na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? Trzeba dobrze wypozycjonować witrynę. Sprawdź, co to znaczy i dlaczego jest to tak ważne dla Twojego biznesu.

Dlaczego pozycjonowanie nowej strony jest ważne dla Twojej firmy?

Zakładamy, że poważnie podchodzisz do swojego interesu i zależy Ci na tym, aby Twoja działalność rozwijała się i przynosiła zyski. Wysoka pozycja Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google’a jest niezbędnym elementem, by to osiągnąć. Nie wierzysz? Pokażemy to na przykładzie. Wyobraź sobie, że jesteś potencjalnym klientem i rozglądasz się za oknem dachowym do swojego domu, wpisujesz więc w wyszukiwarkę interesujące Cię hasło (w języku SEO są to słowa kluczowe).

grafika do wpisu blogowego o pozycjonowaniu nowej strony — fragment wyszukiwarki przedstawiający słowo kluczowe

Następnie otwiera się cała strona z propozycjami, które mają Cię zachęcić do kliknięcia. W lewym górnym rogu nad ofertą znajduje się wytłuszczone słowo Reklama – jest to płatna kampania Google Ads, dzięki czemu witryny te znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania. Wygląda to tak jak na załączonym zrzucie ekranu.

strzałka wskazująca w wynikach wyszukiwania płatną kampanię Google AdsPod bazą adresów opłaconych przez ogłoszeniodawców znajdziesz witryny, które są organicznymi wynikami wyszukiwania i jednocześnie najlepszą odpowiedzią na wpisaną frazę „okno dachowe”, a ich pozycja świadczy o działaniach SEO.

Strzałki wskazujące organiczne wyniki wyszukiwaNa pierwszy rzut oka wygląda to jak przypadkowa kolejność, prawda? Nic bardziej mylnego. Wysoka pozycja w wyszukiwaniach Google’a świadczy o zaplanowanej pracy wielu specjalistów.

W momencie, gdy pojawiają się przed Twoimi oczami wyniki, spoglądasz na te, które są reklamami oraz na kilka innych pod nimi. Wybierzesz pewnie pierwsze propozycje bez reklamowej etykietki – mamy rację? Nie musisz odpowiadać. Według HubSpot’a aż 75% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, a 70-80% osób nie klika w płatne wyniki. Wniosek? Najbardziej klikalnymi wynikami wyszukiwania są te, które znajdują się na pierwszej stronie pod reklamami

Ta informacja jest kluczowa dla Twojego biznesu, ponieważ powinno Ci zależeć na tym, by potencjalni klienci szybko odnaleźli Twoją firmę, usługi bądź produkty, które masz im do zaoferowania. Tylko w taki sposób możesz zrealizować swój cel, jakim jest poszerzenie zasięgów i lepsza sprzedaż.

Dopiero zaznajamiasz się z marketingiem internetowym? Mamy nadzieję, że powyższy przykład pokazał Ci, dlaczego pozycjonowanie nowej strony jest ważne dla Twojej marki. Teraz zastanówmy się, na co potencjalnie może wpłynąć wysoka pozycja Twojej firmy w wyszukiwaniach Google’a.

SEO Specialist Pola Kędra podzieliła się z nami kilkoma spostrzeżeniami na temat pozycjonowania nowej strony internetowej:

Zwiększenie ruchu na stronie

Im wyżej będzie wyświetlał się link do strony WWW w wyszukiwarce, tym lepiej dla Twojego biznesu, ponieważ wysoka pozycja w Google’u pozytywnie wpłynie na liczbę wejść na stronę. Efekty pozycjonowania będzie można zobaczyć dopiero po pewnym czasie, ponieważ jest to długotrwały proces, jednak eksperci są jednogłośni i uważają, że warto.

Zbudowanie rozpoznawalności w sieci

Kiedy Twoja strona będzie miała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, stanie się bardziej zauważalna. Należy zadbać także o to, by marka pozytywnie kojarzyła się internautom. Tylko dostrzeżona przez klientów będzie mogła dołączyć do rywalizacji z konkurencją. 

Zyski

Ruch na stronie niesie za sobą zainteresowanie klientów. Dzięki temu wzrośnie także sprzedaż oferowanych przez Ciebie usług czy produktów. To samonapędzający się system, ponieważ mając aktywnych użytkowników i większe zarobki, zyskujesz też możliwości i motywację do kolejnych działań związanych z optymalizacją.

Wiarygodność i zaufanie

Z pewnością chcesz, aby użytkownicy potraktowali Twoją markę jako wiarygodną. Jak wzbudzić zaufanie klienta? Zyskasz w oczach internautów, gdy zadbasz o wartościowe treści. Równie ważna jest wysoka pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google’a, ponieważ uważa się, że użytkownicy z dużym dystansem podchodzą do witryn, które znajdują się na odległych pozycjach.

Nowa strona pod pozycjonowanie – krok po kroku

Jak sprawić, żeby Twoja nowa strona internetowa pojawiła się w pierwszych wynikach wyszukiwania Google’a? To pytanie, które zadaje sobie wielu. Spróbujemy pokazać Ci krok po kroku, co należy zrobić, aby uzyskać wymarzony efekt.

Infografika przedstawiająca pozycjonowanie nowej strony — krok po kroku

Zbieranie i analiza informacji

Na samym początku musisz zastanowić się, jak ma wyglądać Twoja strona WWW, jaki jest jej cel, do kogo ma trafiać oraz co internauta powinien na niej znaleźć. Jeśli już masz domenę i stworzyłeś dla niej witrynę, to pomyśl, czy spełnia ona założone przez Ciebie warunki. 

Opracowanie typów podstron

Kolejnym krokiem jest opracowanie wszystkich elementów, które mają znajdować się w witrynie. Są one niezbędne do stworzenia strony przyjaznej dla klienta, ale i zarabiającej na Twoją firmę. Musisz przygotować informacje o:

  • obowiązującej ofercie;
  • poszczególnych usługach lub produktach;
  • miejscu z kontaktem;
  • innych podstronach.

Struktura serwisu

Masz już zaprojektowaną strukturę serwisu, czyli jego strony, podstrony itp. Teraz należy stworzyć menu, pamiętając zarówno o użytkowniku, jak i o wyszukiwarce. Uporządkowany układ witryny pomoże osobie przeglądającej poruszać się po niej szybko i intuicyjnie.

Kiedy już wiesz, co ma znaleźć się na Twojej stronie, sporządź mapę witryny. Ułatwia ona pracę robotom, które ją skanują. Dzięki temu proces indeksacji jest szybszy. Googlebot ma określony czas na przeskanowanie, dlatego gdy musi sprawdzać słabo zoptymalizowane podstrony, to traci niepotrzebnie czas.

Zbieranie i tworzenie treści

Mając podstrony i wiedząc, jakie będzie ich rozmieszczenie na stronie, czas zająć się contentem (teksty, infografiki, hasła, zdjęcia itp.). Aby trafić do klienta, musisz go zachęcić nie tylko przyjazną strukturą, intuicyjną witryną, ale także dopasowanymi do użytkownika treściami. Na tym etapie należy przygotować odpowiednie słowa kluczowe i umieścić je w tekście.

Projekt graficzny

W sytuacji, gdy masz gotową strukturę i content, możesz zabrać się za przeprowadzenie badań UX (User Experience z ang. doświadczenie użytkownika). To nic innego jak hipotetyczne sprawdzenie tego, jakie emocje towarzyszą internaucie oraz jakie są jego ogólne wrażenia podczas kontaktu ze stroną.

Warto byś dowiedział się, kto będzie potencjalnie Twoim klientem i jakie preferencje mają tacy użytkownicy. Nie należy zapominać o ulubionych kolorach czy designie itd. Gdy przeanalizujesz w ten sposób grupę docelową, będziesz mógł przygotować projekt graficzny Twojej witryny.

Wykonanie techniczne (kodowanie, testowanie, instalacja)

Ten etap jest zwieńczeniem Twojej pracy, ponieważ programista musi napisać kod, by witryna działała tak, jak tego oczekujesz i by mogła wyświetlać się w przeglądarce. Testowanie pozwala wyłapać błędy i je naprawić. To trafia na serwer i specjaliści SEO mogą zająć się pozycjonowaniem nowej strony.

Jak pozycjonować nową stronę?

Specjaliści nie mają jednego uniwersalnego schematu na pozycjonowanie nowej strony. Wszystko jest uzależnione od Twoich potrzeb i oczekiwań względem witryny. Poniżej przedstawiamy te czynności, które są stałymi i niezbędnymi elementami w każdym procesie pozycjonowania.

Optymalizacja meta danych

Optymalizacja jest potrzebna Twojej nowej stronie, aby roboty Googla podczas jej skanowania wychwyciły najważniejsze informacje. Takim działaniem możesz sprawić, że zwiększy się liczba wejść i ruch. Oba te wskaźniki mają wpływ na efekty pozycjonowania. 

W przypadku, gdy nie zadbasz o meta title i meta description, Googlebot sam uzupełni te treści za Ciebie. Nie masz pewności, że wybierze dobrze. Jeśli nie, potencjalny klient może nawet nie zwrócić uwagi na Twoją witrynę. W związku z tym nie masz co liczyć, że użytkownik wejdzie na stronę i zapozna się z Twoją ofertą, więc możesz sporo na tym stracić.

Link building – linki zewnętrzne i wewnętrzne

Link building to pozyskiwanie łącz i ich opisów, by content na stronie wzbudzał zainteresowanie i zaufanie użytkowników. Warto pozyskać linki zewnętrzne, które odsyłają do:

  • innych stron internetowych;
  • artykułów sponsorowanych;
  • wpisów blogowych.

Podczas pozycjonowania należy pamiętać także o linkowaniu wewnętrznym, które ma za zadanie kierować do innych podstron Twojej witryny. Google’owi ułatwi to dotarcie do wszystkich treści zamieszczonych na stronie, a użytkownikowi pomoże w sprawniejszej nawigacji. Za pomocą tej czynności wpływasz na zachowania internautów, np. możesz ich skłonić do zakupów lub nawiązania kontaktu z Tobą.

Przygotowanie treści i rozmieszczenie słów kluczowych

Wszystkie szeroko pojęte treści powinny wyczerpywać temat. Zamieszczając teksty i ilustracje, należy zadbać o to, by były one oryginalne i autorskie, ponieważ plagiat jest surowo karany przez Google’a. Dobry copywriter wie, że content powinien:

  • być poprawnie sformatowany;
  • zawierać zdjęcia z uzupełnionym atrybutem ALT;
  • mieć dobrze rozmieszczone słowa kluczowe w tekście.

Tak przygotowana baza strony jest atrakcyjna dla czytających i prowadzi do konwersji, czyli wykonania ruchów na stronie internetowej, zgodnych z oczekiwaniami właściciela. Dlatego warto zadbać o ten element, by móc cieszyć się większą aktywnością użytkowników.

Responsywność i szybkość stron

To nic innego jak dostosowywanie witryny do urządzeń, na których jest wyświetlana. Obecnie doświadczamy wzrostu liczby internautów korzystających ze smartfonów czy tabletów, dlatego responsywność stron jest tak istotna. 

Mobirank podaje w swym artykule, że internautów łączących się ze smartfona jest 91,5%, reszta korzysta z innych urządzeń. To pokazuje, że jeśli strona nie będzie przystosowywała się do narzędzia, na którym jest wyświetlana, stanie się mniej atrakcyjna. Klient oczekuje, że witryna będzie czytelna niezależnie od tego, na czym będzie ją otwierał.

Jeśli Twoja strona posiada tylko adres desktopowy, musisz liczyć się z tym, że może to wpłynąć na niższą pozycję w wyszukiwarce i mniejsze zainteresowanie użytkowników. A to ich potrzeby są dla Ciebie najważniejsze.

Google sprawdza także szybkość ładowania stron, dlatego warto zoptymalizować grafiki czy pozbyć się zbędnych elementów w kodzie. Wpłynie to pozytywnie zarówno na pozycję w wynikach wyszukiwaniach, jak i na zadowolenie użytkowników – przecież nikt nie lubi zacinającej się strony, prawda?

Czy pozycjonowanie nowej strony trwa dłużej?

Pozycjonowanie nowej strony bywa bardziej pracochłonne, dlatego że zaczyna się od samego początku. Mimo to nie powinno to nikogo zniechęcić, ponieważ dobrze wdrożona optymalizacja przyniesie wiele zysków. Warto być cierpliwym, by później cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwaniach Google’a.

Dużo też zależy od tego, z jaką branżą mamy do czynienia. W specjalizacjach, w których jest większa konkurencja, potrzeba więcej działań SEO. Istotne jest także, czy jest to pozycjonowanie lokalne, czy fraza kluczowa jest trudna. Jest jeszcze wiele innych elementów wpływających na to, jak długo trwa pozycjonowanie. Należy jednak pamiętać o tym, że optymalizacja nie kończy się nigdy, to ciągły proces. Nie możesz liczyć, że zrobisz to raz i nigdy więcej do tego nie wrócisz.

Jeśli nie wiesz, jak podejść do pozycjonowania nowej strony www, najlepiej skontaktuj się ze specjalistą i poproś o radę. Może się zdarzyć, że profesjonalista odradzi Ci zakup domeny i stawianie nowej strony, ponieważ na początek lepszym wyborem będzie inna droga.

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma lub profilu na Facebooku czy na innym portalu społecznościowym. Może się okazać, że Twoja branża właśnie tam radzi sobie najlepiej. Pamiętaj, że możemy Ci pomóc zająć się marketingiem na Twoich social mediach oraz innych kanałach. Jeśli nie wiesz, co Ci jest potrzebne, zapytaj specjalistę o radę, z pewnością znajdzie najlepszą drogę dla wzmocnienia Twojego biznesu.

Podsumowanie

Pozycjonowanie nowej strony internetowej to inwestycja w przyszłość Twojej firmy. Optymalizacja nie działa od razu, dlatego bądź cierpliwy, monitoruj wszelkie zmiany i reaguj na nie elastycznie. Dobrze, żebyś miał świadomość, że dzięki pozycjonowaniu dużo zyskasz. Jeśli nie zajmujesz się tym na co dzień, warto powierzyć to zadanie profesjonalistom.

Pozycjonowanie Strategiczni.pl

Nasza agencja consultingowa Strategiczni.pl zajmuje się m.in. pozycjonowaniem nowych stron WWW. Zobacz, jak poradziliśmy sobie z wprowadzeniem lokalnego SEO dla gabinetu stomatologicznego. Dążyliśmy do tego, by na frazy – dentysta Wrocław i stomatolog Wrocław – pojawiała się witryna naszego klienta. 

Możemy pochwalić się także wdrożeniem optymalizacji dla sklepu internetowego. Sprawiliśmy, że widoczność w wyszukiwarce Google wzrosła o 181%, a przychód zwiększył się o 57%.

Mieliśmy również okazję pracować dla nowopowstałego portalu, który dystrybuował bilety na całą Polskę. Przyczyniliśmy się do tego, że ruch organiczny wzrósł o 343%. To wystarczający powód, by nam zaufać i powierzyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google’a.

Jako Strategiczni.pl możemy sprawić, że Twoja nowa strona internetowa będzie widoczna w sieci, a Twoi klienci z łatwością będą mogli odnaleźć Twoją firmę. 

Przygotujemy strategię SEO, dzięki której wzmocnimy pozycję Twojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo możemy zająć się Twoją wizytówką Google Moja Firma, contentem i social mediami. Skontaktuj się z nami i zacznij rozwijać swój biznes.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się