Reklama na Facebooku

Facebook to największa platforma do reklamy w mediach społecznościowych zarówno na świecie, jak i w Polsce, z ponad 14 milionami aktywnych użytkowników w miesiącu. 80% z nich odwiedza Facebook każdego dnia, jest prawie 30% wszystkich obywateli w Polsce.

Wykorzystanie jednak potencjału nie jest takie proste. Żeby odnieść sukces na reklamach na Facebooku, trzeba wiedzieć jak budować zaangażowanie użytkowników, jak efektywnie budować i korzystać z List Odbiorców i następnie właściwie kierować swoje reklamy, by nie marnować swojego budżetu reklamowego.

W Strategiczni.pl wiemy jakie formy reklamy wykorzystać oraz gdzie je wyświetlać na Facebooku, tak by osiągać jak najlepsze rezultaty dla Twojej firmy.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

  • Reklama Facebook pozwala docierać do osób, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane Twoimi produktami czy usługami.
  • Choć reklamowanie na Facebooku nie jest tak intencjonalne jak wykorzystywanie wyszukiwarki Google. To jednak mając do dyspozycji ogromną ilość danych oraz opcji targetowania, wybierając właściwe grupy odbiorców, Facebook Ads mogą być niezwykle efektywnym narzędziem marketingowym do pozyskiwania nowych klientów przez Internet. W szczególności przez kanał Social Media.

Targetowanie prawidłowych odbiorców

  • Kampanie na Facebook dają duże możliwości wybrania najtrafniejszych użytkowników dla naszych usług czy produktów. Podstawowe strategie reklamowania się na Facebooku obejmują takie opcje jak: wiek, płeć, lokalizacja, gdzie ta ostatnia może działać bardzo precyzyjnie, co pozwala firmom lokalnym nawet przy niewielkim budżecie dotrzeć do potencjalnych użytkowników.
  • Targetowanie demograficzne to jednak zaledwie początek, kolejną opcją targetowania są zainteresowania, czyli rzeczy które użytkownicy czytają, lubią, przeglądają. Jeśli zatem wiemy, że nasi potencjalni klienci to miłośnicy książek Stephena Kinga, to dzięki reklamom na Facebooku bez problemu do nich dotrzemy.
  • To co jednak najcenniejsze w całej platformie Facebook Ads, to niestandardowe grupy odbiorców, które możemy budować na podstawie naszych klientów, osiągając tym samym najlepsze korzyści. Na ich podstawie z łatwością poszerzymy grono naszych odbiorców poprzez Lookalike Audiences, czyli Grupy podobnych użytkowników. Facebook sam sprofiluje nam na bazie cech charakterystycznych naszych klientów, kolejnych potencjalnych użytkowników.
  • Dla przyśpieszenia procesu budowania właściwej grupy odbiorców, możemy wgrać nasze bazy adresów mailowych, dzięki czemu jeszcze szybciej będziemy w stanie stworzyć profile naszych najlepszych klientów.
  • Facebook, tak jak cały marketing w Social mediach czy nawet Internecie jest bardzo dynamicznym środowiskiem, wymagającym nieustającej pracy, nauki i podążania za trendami.
  • Reklamowanie się na Facebooku wymaga testowania, kontroli i optymalizacji w celu osiągania jak najlepszych efektów, czyli jak największych zysków przy niskim koszcie. I tym właśnie zajmujemy się w Strategiczni.pl - agencji PPC.