Śmiało powiedzieć można, że Facebook Ads i Google Ads to obecnie dwie największe platformy reklamowe w Internecie. Czy ze sobą rywalizują? Poniekąd, w dużej mierze jednak uzupełniają. Aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb reklamodawców i potencjalnych klientów, wprowadzają nowe rozwiązania, które mają ułatwić im korzystanie z narzędzi reklamowych oraz podejmować szybsze decyzje zakupowe. Co powinno przyciągnąć ich uwagę w ostatnim czasie?

Facebook Ads w wynikach wyszukiwania dla większej liczby reklamodawców

Facebook Ads coraz bardziej dopasowuje się do potrzeb reklamodawcy. Dlatego swoje reklamy projektuje tak, aby mogły być wyświetlane w każdym miejscu. Najważniejszym miejscem są ogólne wyniki wyszukiwania, dlatego Facebook automatycznie wprowadził SERP na listę miejsc docelowych kampanii.

Pod koniec 2018 roku Facebook umożliwił umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania dla wybranych reklamodawców. Niedawno ogłosił, że da taką możliwość również innym, a wyniki wyszukiwania staną się automatycznym miejscem docelowym, które będzie można wybrać na etapie tworzenia kampanii w Facebook Ads.

Automatyzacja nie przekreśla innych metod ustawiania kampanii – wyniki wyszukiwania można wybrać jako miejsce docelowe również podczas ręcznego ustawiania kampanii. Reklamy będą wyświetlać się nie tylko w wyszukiwarce, ale i w Marketplace, który pomimo swojej krótkiej obecności cieszy się większym zainteresowaniem niż dotychczasowe platformy tego typu.

Reklamy w obu przypadkach będą uwzględniać targetowanie i będą odpowiadać zestawom wybranych fraz. Oczywiście, nie każda kampania musi wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Wystarczy pominięcie ustawienia automatycznych miejsc docelowych podczas konfigurowania kampanii.

Rozszerzony formularz kontaktowy w Google Ads

Jego celem jest wzbudzenie zainteresowania w potencjalnym kliencie już na etapie wyszukiwania informacji. Użytkownik może kliknąć w CTA (np. Sprawdź cenę”) od razu w formularzu kontaktowym i dzięki temu przenieść się do gotowego formularza. Ponieważ będzie zalogowany na swoim koncie Google, jego dane zostaną automatycznie wprowadzone. To przyspieszy proces nawiązywania kontaktu z firmą, a tym samym – skróci ścieżkę sprzedażową, jaką musi pokonać potencjalny klient. Automatycznie uzupełniony formularz to wygodne rozwiązanie dla użytkowników urządzeń mobile, dla których wypełnianie tabelek z danymi może być kłopotliwe i niewygodne.

Formularz w SERP


Odnośnik do formularza kontaktowego będzie widoczny już w wynikach wyszukiwania.

Gotowy formularz


Dane do formularza zostaną automatycznie wpisane do formularza pod warunkiem, że osoba zalogowana jest do swojego konta Google.

Decyzja klienta


Z pozycji Thank You Page klient może odwiedzić stronę, wrócić do wyników wyszukiwania lub po prostu czekać na odpowiedź od reklamodawcy.

Dwa nowe sposoby na dotarcie do potencjalnych klientów w sezonie świątecznym od Google Ads

Jak wspominaliśmy we wpisie dotyczącym Holiday Marketing Guide od Facebooka, narzędzia reklamowe dopasowują się do wzmożonej sprzedaży przedświątecznej. Zarówno Facebook, jak i Google wiedzą, że “świąteczna gorączka” opanowuje nie tylko klientów, ale i reklamodawców. Facebook opublikował Bożonarodzeniowy Poradnik Marketingowy, w którym instruuje, jak i kiedy planować działania reklamowe, aby odniosły jak największy sukces. Google Ads zaś, w ciągu kilku tygodni, planuje uruchomić dwa nowe sposoby na docieranie do potencjalnych klientów. Pierwszym jest stworzenie nowej grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, drugim – uruchomienie segmentów dedykowanych wydarzeniom sezonowym.

Rozwiązanie może być istotne w okresie przedświątecznym, kiedy użytkownicy szukają prezentu dla kogoś, a nie dla siebie. W tym przypadku zmieniają się wszystkie wyznaczniki grupy docelowej, od prostych cech demograficznych, po psychospołeczne, takie jak zainteresowania czy styl życia. Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach mogą być np. naszymi przyjaciółmi, których chcemy obdarować, a z którymi spędzamy wolny czas, jeździmy na wakacje, albo współpracujemy. Z drugiej strony, mogą to być osoby, które wykazały już zainteresowanie danym tematem i szybciej odpowiedzą na dedykowaną im kampanię.

Przykład: Sprzedajesz sprzęt do nurkowania. Nowy sposób na docieranie do grupy docelowej umożliwi Ci reklamowanie usług osobom, które interesują się wyjazdem na urlop w celach rekreacyjnych.

Sezonowe segmenty wydarzeń sprawdzą się w okresie przedświątecznym, i nie chodzi tu wyłącznie o Boże Narodzenie. Warto pamiętać o wydarzeniach, które stają się coraz bardziej popularne w Polsce, jak Halloween, Black Friday czy Cyber Monday. Kierowanie oferty promocyjnej w tym czasie do osób, które intensywnie szukają danego produktu w ciągu roku, znacząco podniesie wyniki sprzedażowe.

Potrzebujesz pomocy w reklamowaniu?

Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci nasze propozycje na skuteczną reklamę Twoich usług w Internecie. Przygotujemy, przeprowadzimy i zoptymalizujemy kampanie reklamowe w Google Ads i Facebook Ads, a dodatkowo zajmiemy się Twoim fanpagem na Facebooku.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się