Stało się – od dziś obowiązuje nowa (i jedyna!) forma ustalania budżetu kampanii reklamowej na Facebooku. CBO, czyli Campaign Budget Optimisation, to oddanie władzy algorytmom Facebooka. Co to oznacza dla firm promującym się na największym portalu społecznościowym?

CBO, czyli Campaign Budget Optimisation, pojawiło się pod koniec 2017 roku i początkowo nie miało zbyt wielu zwolenników. Reklamodawcy mogli, ale nie musieli korzystać z CBO, dlatego pozostawali przy sprawdzonych rozwiązaniach. Jednym z nich było ręczne zarządzanie budżetem w kampaniach, a samo reklamowanie rozpoczynało się od określenia celu lub celów. Budżet i grupę docelową ustalało się później, a koszty, jakie chcieliśmy przeznaczyć na kampanię, dobieraliśmy do celów według własnego uznania.

Wszystko zmienia się dzisiaj – od 1 września 2019 roku CBO staje się jedyną formą ustalenia budżetu w kampanii reklamowej na Facebooku.

Na czym polega CBO?

Campaign Budget Optimisation to pominięcie kroków, jakie stosowało się do tej pory w ręcznym ustawianiu kampanii. Zamiast określania celów na początku tworzenia kampanii, podajemy Facebookowi budżet, który chcemy przeznaczyć na reklamowanie. Na tej podstawie algorytm Facebooka sam rozdziela budżet na te adsety, które będą dla reklamodawcy najbardziej opłacalne. Jednym słowem – CBO daje pierwszeństwo reklamom o większej skuteczności.

Adsets, potocznie zwane “adsetami”, to zestawy reklam, złożone z co najmniej jednej reklamy. Na podstawie adsetów określa się targetowanie grupy docelowej, budżet, jaki chcemy poświęcić na kampanię, harmonogram i miejsce wyświetlania się reklam w kampanii, a także sposób, w jaki składana ma być oferta.

Co się zmieni?

Porównując dotychczasową metodę definiowania kampanii reklamowej na Facebooku z Campaign Budget Optimisation, zauważysz kilka istotnych różnic. Pierwszą z nich jest wspomniane już ustalanie budżetu. W przypadku CBO określa się go na samym początku, z pominięciem celu i grupy docelowej. Algorytm Facebook rozdziela ustalony budżet na istniejące adsety tak, abyś otrzymał jak najwięcej wartościowych konwersji.

Jaki jest cel CBO?

Celem wprowadzanych zmian w reklamowaniu na Facebooku jest skrócenie drogi reklamodawcy, które chce promować swoje usługi na największym portalu społecznościowym. Automatyzacja kampanii reklamowych ma ułatwić i zachęcić do reklamowania za pomocą social mediów.

Plusy CBO

  • ułatwia tworzenie kampanii reklamowych,

  • zwiększa skuteczność kampanii,
  • pozwala na elastyczne wykorzystanie budżetu,
  • zmniejsza ryzyko dotarcia do osób niezainteresowanych naszą usługą,
  • upraszcza zarządzanie kampanią na Facebooku,
  • sprawdza się w kampaniach, których celem jest zwiększenie aktywności i ruch.

Minusy CBO

  • ewoluuje i wciąż jest udoskonalane, stąd większa szansa na błędy,
  • nadal wymaga samodzielnego monitorowania i analizy celu,
  • nie do końca sprawdza się jeszcze w przypadku bardziej zróżnicowanych grup (np. kilkuprocentowe grupy lookalike z różnych konwersji),
  • nie nadaje się do testowania, jak w przypadku ręcznie określanych kampanii.

Wniosek:

CBO ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Pomimo tego, że staje się dziś jedyną formą ustalania budżetu na Facebooku, ma kilka niedociągnięć. Pozostaje nam nadzieja, że opcja będzie ulepszana i z czasem będzie działać bezbłędnie.

Potrzebujesz pomocy w Facebook Ads?

Wiemy, że dzięki dostępnym informacjom poradziłbyś sobie z kampanią na Facebooku. Tylko, czy jesteś na tyle dyspozycyjny, żeby śledzić jej wyniki na bieżąco? Na tyle kompetentny, aby wyciągać z nich wnioski i przekładać je na następne kampanie?

Jako Strategiczni.pl kompleksowo zajmujemy się Facebook Ads, Google Ads i działaniami optymalizującymi na stronie internetowej.

Napisz do nas:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Zobacz także: