Zakładamy sklep internetowy krok po kroku

Zakładanie sklepu internetowego nie musi być trudne!

Przygotowaliśmy prosty poradnik krok po kroku, który pokaże Ci jak założyć sklep internetowy.
W naszym poradniku zakładamy, że wiesz już co sprzedawać w internecie.

Na potrzeby tego artykuł przyjmijmy, że są to gry planszowe.

budowa sklepu ecommerce
Ecommerce SEO nastawione na rezultaty? Napisz do nas

Pokażemy Ci jak SEO może pomóc Tobie w rozwoju biznesu.

 

Krok 1 – domena

Zanim założymy sklep internetowy musimy zastanowić się nad odpowiednią domeną.

Dobra domena ma duże znaczenie dla dalszego sukcesu przedsięwzięcia.

Jest to podstawa – domena to nazwa naszego biznesu w internecie, powinna budzić skojarzenia z tym co sprzedajemy oraz być łatwa do zapamiętania.

W końcu chcemy aby klienci zapamiętali nazwę naszego sklepu i często do nas wracali.

Sprzedając gry planszowe dobrym pomysłem jest znalezienie domeny, która będzie bezpośrednio nawiązywać do tego produktu.

Można w tym celu wyjść od prostego złożenia gry-planszowe a następnie sprawdzić jakie rozszerzenia domen są wolne.

Bardzo możliwe, że większość domen będzie już zajęta, wtedy należy posiłkować się dodatkowymi elementami adresu.

Krok 2 – sklep internetowy

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu to jeden z najważniejszych kroków jakie musisz podjąć.

Wybór odpowiedniego oprogramowania będzie bezpośrednio wpływał na wiele aspektów prowadzenia Twojego sklepu w internecie.

Oczywiście będzie to również miało kolosalny wpływ na e-commerce SEO, ponieważ poszczególne sklepy oferują różnego rodzaju wsparcie dla działań optymalizacyjnych.

Krok 3 – zatowarowanie

Wprowadzenie produktów do sklepu internetowego

O czym pamiętać z perspektywy SEO

  • unikalne zoptymalizowane opisy
  • dobrze zoptymalizowana strona produktu
  • dobrze zoptymalizowane grafiki produktowe

Czym Twoja strona produktu może wyróżnić się od konkurencji?

Krok 4 – kwestie prawne

Zadbaj o odpowiedni regulamin Twojego sklepu internetowego
Pamiętaj o polityce Cookies
Przygotuj odpowiednią politykę prywatności
Pamiętaj o rejestracji zbioru osobowego w GIODO

Krok 5 – promocja sklepu ecommerce

Zadbaj o utworzenie profili w social media

Obecność w social media to podstawa w tej chwili utworzenie profilu dla naszego biznesu to czynność, którą powinniśmy wykonać już na etapie tworzenia serwisu.

Założenie strony na Facebooku wymaga od nas zaledwie posiadania konta w tym serwisie oraz kilku minut poświęconych na założenie strony.
Social media dają nam bardzo dobry sposób na dotarcie do naszych potencjalnych klientów, niezależnie od tego czy skupiamy się na rynku lokalnym, krajowym czy globalnym.

Standardem jest, że strony w social mediach służą jako jeden z kanałów komunikacji pomiędzy marką a użytkownikiem.

Klienci bardzo często zamiast zadzwonić lub napisać wolą wysłać wiadomość w messengerze lub bezpośrednio na stronie.

Jeżeli starannie prowadzimy naszą markę, dbamy o klientów i sprawiamy, że są zadowoleni z korzystania z naszych usług – wtedy profil w mediach społecznościowych stanie się Twoją doskonałą wizytówką.

Pamiętaj, zadowoleni klienci mogą napisać coś pozytywnego o Twoim sklepie.

Jeżeli uda Ci się zaskoczyć kogoś poziomem obsługi, gratisem albo szybkością realizacji zamówienia, zadowolony klient może zdecydować się podzielić tym z innymi użytkownikami a następnie oznaczyć Twoją stronę w swoim poście.

W taki sposób, dzięki obecności w social mediach w połączeniu z wysoką jakością obsługi klienta jesteś w stanie niemal bezpłatnie promować swój sklep online.

Przygotuj pierwsze kampanie

Start sklepu to doskonały moment na uruchomienie pierwszych kampanii reklamowych, aktualnie dwa najlepsze kanały na dotarcie do klienta to kampanie Google AdWords oraz kampanie Facebook Ads.

Na start działalności warto przygotować już wstępny zarys kampanii, nawet przy ograniczonym budżecie.

Musisz pamiętać, że ruch w Twoim sklepie to podstawa, bez ruchu nie ma klientów a bez klientów nie będzie zakupów.

Dlatego pierwsze kampanie uruchomione wraz ze startem sklepu to doskonały sposób na pozyskanie pierwszych użytkowników.

W przeciwnym razie może minąć sporo czasu zanim klienci odnajdą Cię w wynikach wyszukiwania lub trafią na Twoją ofertę w innych serwisach.
Pierwsze kampanie sprawią, że już pierwszego dnia w Twoim sklepie pojawią się klienci, którzy będą mogli dokonać pierwszych zakupów, tak ważnych dla powodzenia całego przedsięwzięcia.

Rozpocznij działania SEO

Za start działań SEO możemy uznać moment, w którym strona stanie się widoczna w Internecie. Wtedy też stanie się ona widoczna dla wyszukiwarek. Od tego momentu roboty wyszukiwarek będą odwiedzać Twój sklep, indeksować jego zawartość, oceniać oraz wyświetlać w wynikach wyszukiwania.

Rozpocznij działania SEM

Uruchomienie sklepu internetowego to doskonały moment na rozpczęcie działań SEM. Kampania AdWords pozwoli nam na ściągnięcie do sklepu użytkowników już pierwszego dnia w którym zostanie uruchomiona. Płatny ruch stanowi zazwyczaj bardzo duży odsetek całego ruchu w serwisie.

Upewnij się, że prowadzisz działania remarketingowe

Nawet jeżeli na samym początku nie posiadasz budżety na kampanie reklamowe to warto utworzyć konta reklamowe oraz wdrożyć w serwisie kody remarketingowe. Dzięki temu Twoja baza remarketingowa będzie rosnąć już od pierwszego dnia.

Remarketing to jeden z najpopularniejszych sposobów dotarcia do klientów.

Reklamy, które podążają za użytkownikiem są bardzo dobrym źródłem konwersji.

Dlatego nawet jeżeli teraz nie masz budżetu na taką kampanię to nic nie stoi na przeszkodzie abyś budował(a) taką bazę.

Dzięki temu za pół roku będziesz już posiadać solidną bazę użytkowników do których możesz kierować swoje reklamy.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że posiadanie konta reklamowego jest darmowe i nie wiąże z żadnymi zobowiązaniami.

Dlatego upewnij się, że w momencie uruchomienia Twojego sklepu stosowne kody śledzące są poprawnie wdrożone w serwisie.

Krok 6 – uruchomienie

Teraz nadszedł czas na uruchomienie Twojego sklepu

O czym warto pamiętać z perspektywy SEO?

  1. Dodaj stronę do Google Search Console – Jak dodać stronę do Google Search Console
  2. Sprawdź w jaki sposób Google widzi Twoją domenę
  3. Pamiętaj o dodaniu mapy strony do Google Search Console – Jak dodać mapę strony do Google Search Console