Po niemal 15 latach od wprowadzenia atrybutu nofollow, Google zdecydował się na małą rewolucję. Linki sponsored i ugc zastąpią nofollow w szczególnych przypadkach. Chociaż nie będą indeksowane, przydadzą się robotom w tworzeniu rankingu Google. Co to oznacza dla Twojej witryny i czy konieczna będzie zmiana nazw zamieszczanych dotąd linków?
Linki nofollow – co się zmieni?
Zanim przejdziemy do omówienia zmian, jakie wprowadza Google w linkach wychodzących, przypomnijmy, czym są linki z atrybutem nofollow.
Kiedy stosować sponsored, ugc i nofollow?
Według webmasterów Google, na naszych stronach możemy stosować wszystkie rodzaje atrybutów:
rel=’’sponsored’’
To najprościej mówiąc linki sponsorowane – odnośniki, które stosujemy, kiedy chcemy przekierować użytkownika na stronę reklamodawcy.
rel=’’ugc’’
UGC (consumer-generated media – CGM albo user-created content – UCC) to atrybut, który stosujemy w przypadku treści generowanych przez końcowych użytkowników na forach internetowych lub w komentarzach na blogach. Pamiętaj, że nie mają one nic wspólnego z zawartością content marketingową, którą tworzą zawodowi copywriterzy, dziennikarze, wydawcy, itd.
rel=’’nofollow’’
Dobrze znany atrybut pozostaje w użyciu. Zastosujesz go w przypadku innych odnośników, za którymi robot Google nie musi podążać podczas indeksowania strony.
Oprócz wyjaśnienia, w jakich przypadkach zastosować określony atrybut, podaje też, jak kwalifikować linki wychodzące:
Uprzedzając pytania użytkowników, Google wyjaśnia najważniejsze kwestie:
Dlaczego Google poszerza atrybut nofollow o sponsored i ugc?
Nowe atrybuty mają pomóc robotom indeksującym w ocenie strony. Na ich podstawie Google będzie mógł określić wartość i przydatność linku. Uzyskany wynik wykorzysta w tworzeniu rankingu wyników wyszukiwania.
Czy trzeba zmieniać istniejące już linki nofollow?
Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy, że będziesz pamiętał o wprowadzaniu nowych oznaczeń do powstających linków sponsorowanych lub treści generowanych przez użytkowników.
Co jeśli użyję niewłaściwego atrybutu?
Teoretycznie nie powinno mieć to większego znaczenia dla Google, który i tak będzie odczytywał odnośnik jako link nofollow. Wyjątkiem są linki sponsorowane, które od teraz powinieneś oznaczać atrybutem rel=’’sponsored’’ lub rel=”nofollow”.
Czy mogę użyć więcej niż jednego atrybutu w linku?
Tak, pod warunkiem, że zrobisz to w sposób prawidłowy. Jak podpowiada Google, sytuacja z użyciem dwóch atrybutów może się zdarzyć, kiedy link pochodzi z treści generowanych przez użytkowników i jest sponsorowany. W tym przypadku link powinien zostać określony jako rel=”ugc sponsored”.
Oficjalna zmiana atrybutów linków ma nastąpić dopiero 1 marca 2020 roku, ale nowe nazwy warto zacząć wprowadzać już dziś. Dzięki wskazówkom, jakie daje nam Google, mamy czas na przygotowanie się do rewolucji i … podniesienie pozycji strony w rankingu Google.
Masz pytania? Napisz do nas!
Chętnie wytłumaczymy, w jaki sposób wprowadzić zmiany. Co więcej, wykonamy je za Ciebie! Jako Strategiczni.pl możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Wiemy, jak optymalizować profile linkowe, a techniczne SEO nie ma przed nami najmniejszych tajemnic. Jeśli szukasz sprawdzonej agencji SEO, daj znam o sobie znać.
Sprawdź ofertę
Komentarze (0)