12 września, 2019

Zmiany w linkowaniu. Google wprowadza nowe atrybuty nofollow

Tagi:

Strategiczni.pl

Po niemal 15 latach od wprowadzenia atrybutu nofollow, Google zdecydował się na małą rewolucję. Linki sponsored i ugc zastąpią nofollow w szczególnych przypadkach. Chociaż nie będą indeksowane, przydadzą się robotom w tworzeniu rankingu Google. Co to oznacza dla Twojej witryny i czy konieczna będzie zmiana nazw zamieszczanych dotąd linków?

Linki nofollow – co się zmieni?

Zanim przejdziemy do omówienia zmian, jakie wprowadza Google w linkach wychodzących, przypomnijmy, czym są linki z atrybutem nofollow.

  • Link z atrybutem nofollow to rodzaj odnośnika, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza “nie podążaj za”. Informuje robota Google, żeby pominął odnośnik podczas indeksowania strony.
  • Atrybut nofollow znajduje się w kodzie linku, i chociaż nie jest widoczny dla przeciętnego użytkownika, stanowi czynnik brany pod uwagę przy ocenie strony.
  • Im więcej linków dofollow, tym większe zagrożenie, że Google potraktuje je jako spam. A to grozi karą w postaci filtra. Dlatego na stronach internetowych różnicuje się profile linkowe nadając im atrybuty nofollow. Umieszczanie atrybutu nofollow w komentarzach na blogu czy forum internetowym zapobiega spamowi.

 

Kiedy stosować sponsored, ugc i nofollow?

Według webmasterów Google, na naszych stronach możemy stosować wszystkie rodzaje atrybutów:

rel=’’sponsored’’

To najprościej mówiąc linki sponsorowane – odnośniki, które stosujemy, kiedy chcemy przekierować użytkownika na stronę reklamodawcy.

rel=’’ugc’’

UGC (consumer-generated media – CGM albo user-created content – UCC) to atrybut, który stosujemy w przypadku treści generowanych przez końcowych użytkowników na forach internetowych lub w komentarzach na blogach. Pamiętaj, że nie mają one nic wspólnego z zawartością content marketingową, którą tworzą zawodowi copywriterzy, dziennikarze, wydawcy, itd.

rel=’’nofollow’’

Dobrze znany atrybut pozostaje w użyciu. Zastosujesz go w przypadku innych odnośników, za którymi robot Google nie musi podążać podczas indeksowania strony.

Oprócz wyjaśnienia, w jakich przypadkach zastosować określony atrybut, podaje też, jak kwalifikować linki wychodzące:

Uprzedzając pytania użytkowników, Google wyjaśnia najważniejsze kwestie:

Dlaczego Google poszerza atrybut nofollow o sponsored i ugc?

Nowe atrybuty mają pomóc robotom indeksującym w ocenie strony. Na ich podstawie Google będzie mógł określić wartość i przydatność linku. Uzyskany wynik wykorzysta w tworzeniu rankingu wyników wyszukiwania.

Czy trzeba zmieniać istniejące już linki nofollow?

Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy, że będziesz pamiętał o wprowadzaniu nowych oznaczeń do powstających linków sponsorowanych lub treści generowanych przez użytkowników.

Co jeśli użyję niewłaściwego atrybutu?

Teoretycznie nie powinno mieć to większego znaczenia dla Google, który i tak będzie odczytywał odnośnik jako link nofollow. Wyjątkiem są linki sponsorowane, które od teraz powinieneś oznaczać atrybutem rel=’’sponsored’’ lub rel=”nofollow”.

Czy mogę użyć więcej niż jednego atrybutu w linku?

Tak, pod warunkiem, że zrobisz to w sposób prawidłowy. Jak podpowiada Google, sytuacja z użyciem dwóch atrybutów może się zdarzyć, kiedy link pochodzi z treści generowanych przez użytkowników i jest sponsorowany. W tym przypadku link powinien zostać określony jako rel=”ugc sponsored”.

Oficjalna zmiana atrybutów linków ma nastąpić dopiero 1 marca 2020 roku, ale nowe nazwy warto zacząć wprowadzać już dziś. Dzięki wskazówkom, jakie daje nam Google, mamy czas na przygotowanie się do rewolucji i … podniesienie pozycji strony w rankingu Google.

Masz pytania? Napisz do nas!

Chętnie wytłumaczymy, w jaki sposób wprowadzić zmiany. Co więcej, wykonamy je za Ciebie! Jako Strategiczni.pl możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Wiemy, jak optymalizować profile linkowe, a techniczne SEO nie ma przed nami najmniejszych tajemnic. Jeśli szukasz sprawdzonej agencji SEO, daj znam o sobie znać.

Sprawdź ofertę

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl