Ze względu na specyfikę swojej branży oraz kompleksowość całego przedsięwzięcia, nasz klient od ponad roku pracuje nad nową wersją swojej strony internetowej. Na starej wersji mamy zaledwie kilka zakładek usługowych, a ich obecny kształt uniemożliwia skuteczne pozycjonowanie na słowa kluczowe związane z usługami.
Aby sprowadzić wartościowy ruch i rozwinąć widoczność klienta w oczekiwaniu na nową wersję strony, rozpoczęliśmy pracę na blogu, który po krótkim czasie stał się wartościowym źródeł, wspierającym generowanie leadów.
Wyzwania:
Za pomocą tego case study chcemy pokazać, że nawet w na pozór bardzo trudnej sytuacji, w której klient nie posiada odpowiednich podstron ofertowych, a zmiany techniczne na stronie nie są możliwe, można opracować i skutecznie realizować kampanię SEO, która nie tylko buduje odpowiedni fundament widoczności pod działania po migracji, ale pozwala także już na tym etapie generować wartościowy ruch i leady.
Opracowanie i realizacja skutecznego content planu dla tej niszy tematycznej była ciekawym wyzwaniem. Chcieliśmy uniknąć tematów, które od razu rzucają się w oczy podczas researchu fraz kluczowych. Pójście standardową drogą i podjęcie tych tematów, które wynikają z najpopularniejszych zapytań, rzuciłoby nas w morze setek podobnych artykułów, które konkurencja już dawno ma u siebie.
Zamiast tego postawiliśmy na analizę potrzeb i problemów persony naszego klienta, co pozwoliło nam znaleźć bardziej specjalistyczne i mniej konkurencyjne pomysły na artykuły.
Marcin Zieliński, SEO R&D Expert
Połączyliśmy dogłębną analizę potrzeb i problemów grupy docelowej naszego klienta z zaawansowanym procesem tworzenia treści, który obejmował nie tylko szeroko zakrojoną optymalizację (SEO) i nienaganną merytorykę, ale również styl i formę przekazu opracowaną przez klienta. Taka kombinacja pozwoliła nam regularnie publikować treści, które wyróżniały się na tle tego, co zazwyczaj publikuje reszta branży.
Krok 1. Dogłębna analiza potrzeb i problemów grupy docelowej klienta – na samym początku skupiliśmy się na zrozumieniu oczekiwań, wyzwań i preferencji odbiorców.
Krok 2. Następne rozpoczęliśmy zaawansowany proces tworzenia treści, który obejmował:
Krok 3. Regularne publikowanie treści – dzięki przejrzystemu harmonogramowi publikacji i sprawnej weryfikacji tekstów przez klienta cyklicznie publikowaliśmy wysokiej jakości artykuły na blogu (systematyczność to niezwykle ważny czynnik w strategii SEO).
Krok 4. Wyróżnianie się na tle konkurencji – publikowane przez nas artykuły wyróżniały się jakością i innowacyjnym podejściem, znacząco różniącym się od typowych standardów branżowych.
Niestandardowe podejście i skupienie na wartości dostarczanej czytelnikom zaowocowało zwiększeniem widoczności i sprowadzeniem na stronę użytkowników z grupy docelowej klienta. Jakość publikowanych artykułów sprawia, że wygenerowane przez SEO sesje cechują się wysokim zaangażowaniem i generują leady, co zazwyczaj jest rzadkością w przypadku bloga, tym bardziej w tak specjalistycznej branży.
Po kilku miesiącach regularnych działań blog osiągnął imponujące wyniki:
Strategia contentowa, którą przygotowaliśmy i poprowadziliśmy dla naszego klienta po raz kolejny pokazuje, że nowoczesne podejście do tworzenia treści pozwala w szybki sposób zbudować sobie pozycję w nawet trudnej i niezwykle konkurencyjnej branży.
Dla doświadczonego zespołu SEO, wspieranego przez utalentowany dział contentu nie ma tematów zbyt trudnych do realizacji. Tworzymy treści broniące się w oczach ekspertów i generujące dla naszego partnera biznesowego wartościowy ruch, sprowadzając miesiąc po miesiącu coraz więcej potencjalnych klientów, którzy już teraz dokonują kontaktu w poszukiwaniu usług.
Działasz w wymagającej branży i obawiasz się powierzyć tworzenie contentu komuś spoza Twojej organizacji? Jak widzisz, nasz zespół poradzi sobie z każdą tematyką, pisząc treści, które są jednocześnie odpowiednio zoptymalizowane i dostosowane do potrzeb Twojej grupy docelowej.
Odezwij się do nas i razem rozwińmy Twój biznes!