Case study

54% więcej kliknięć na blogu – efekty nowoczesnej strategii content marketingowej

O projekcie

Ze względu na specyfikę swojej branży oraz kompleksowość całego przedsięwzięcia, nasz klient od ponad roku pracuje nad nową wersją swojej strony internetowej. Na starej wersji mamy zaledwie kilka zakładek usługowych, a ich obecny kształt uniemożliwia skuteczne pozycjonowanie na słowa kluczowe związane z usługami. 

Aby sprowadzić wartościowy ruch i rozwinąć widoczność klienta w oczekiwaniu na nową wersję strony, rozpoczęliśmy pracę na blogu, który po krótkim czasie stał się wartościowym źródeł, wspierającym generowanie leadów.

Wyzwania:

  • Ograniczenia techniczne – ze względu na zaawansowane prace nad nową wersją strony klient nie chciał inwestować w starą wersję, co wiązało się z ograniczeniami pod kątem optymalizacji technicznej i przebudowy podstron ofertowych. 
  • Przesycony rynek – klient specjalizuje się w webdevelopmencie e-commerce z wykorzystaniem jednego z CMSów cieszącym się największym zainteresowaniem na świecie – Shopify, co sprawia, że walczymy o frazy z tysiącami innych agencji i specjalistów z całego świata. 
  • Eksperckie, a zarazem przyjazne dla czytelnika treści – po stronie klienta współpracujemy z doświadczonym ekspertem od treści, dlatego każdy artykuł, który przygotowujemy na bloga, musi nie tylko być odpowiednio zoptymalizowany i merytorycznie poprawny, ale również zgodny z ustanowionym tone of voice i stylem firmy.
  • Wymagająca tematyka – klient wykorzystuje w swoich projektach zaawansowane technologie, więc treści, które opracowujemy po angielsku dotyczą zazwyczaj bardzo specjalistycznych zagadnień z zakresu webdevelopmentu. Muszą zatem być one poprawne merytorycznie i skupiać się na przedstawieniu konkretnego zagadnienia w przystępny sposób.

Cel Case Study

Za pomocą tego case study chcemy pokazać, że nawet w na pozór bardzo trudnej sytuacji, w której klient nie posiada odpowiednich podstron ofertowych, a zmiany techniczne na stronie nie są możliwe, można opracować i skutecznie realizować kampanię SEO, która nie tylko buduje odpowiedni fundament widoczności pod działania po migracji, ale pozwala także już na tym etapie generować wartościowy ruch i leady.

 

Opracowanie i realizacja skutecznego content planu dla tej niszy tematycznej była ciekawym wyzwaniem. Chcieliśmy uniknąć tematów, które od razu rzucają się w oczy podczas researchu fraz kluczowych. Pójście standardową drogą i podjęcie tych tematów, które wynikają z najpopularniejszych zapytań, rzuciłoby nas w morze setek podobnych artykułów, które konkurencja już dawno ma u siebie. 

Zamiast tego postawiliśmy na analizę potrzeb i problemów persony naszego klienta, co pozwoliło nam znaleźć bardziej specjalistyczne i mniej konkurencyjne pomysły na artykuły.

Marcin Zieliński, SEO R&D Expert

Nasze rozwiązania:

Połączyliśmy dogłębną analizę potrzeb i problemów grupy docelowej naszego klienta z zaawansowanym procesem tworzenia treści, który obejmował nie tylko szeroko zakrojoną optymalizację (SEO) i nienaganną merytorykę, ale również styl i formę przekazu opracowaną przez klienta. Taka kombinacja pozwoliła nam regularnie publikować treści, które wyróżniały się na tle tego, co zazwyczaj publikuje reszta branży. 

 

Krok 1. Dogłębna analiza potrzeb i problemów grupy docelowej klienta – na samym początku skupiliśmy się na zrozumieniu oczekiwań, wyzwań i preferencji odbiorców.

Krok 2. Następne rozpoczęliśmy zaawansowany proces tworzenia treści, który obejmował:

  • szeroko zakrojoną optymalizację SEO – dostosowanie treści pod kątem wyszukiwarek;
  • zapewnienie nienagannej merytoryki – tworzyliśmy treści o wysokiej wartości dla odbiorcy, zgodne z faktami i potrzebami branży;
  • uwzględnienie stylu i formy przekazu zgodnie z oczekiwaniami klienta – oprócz dbania o poprawność i merytorykę tekstów naszym priorytetem było dopasowanie treści do oczekiwań i wytycznych klienta w zakresie tonu i stylu.

Krok 3. Regularne publikowanie treści – dzięki przejrzystemu harmonogramowi publikacji i sprawnej weryfikacji tekstów przez klienta cyklicznie publikowaliśmy wysokiej jakości artykuły na blogu (systematyczność to niezwykle ważny czynnik w strategii SEO).

Krok 4. Wyróżnianie się na tle konkurencji – publikowane przez nas artykuły wyróżniały się jakością i innowacyjnym podejściem, znacząco różniącym się od typowych standardów branżowych.

 

Efekty

Niestandardowe podejście i skupienie na wartości dostarczanej czytelnikom zaowocowało zwiększeniem widoczności i sprowadzeniem na stronę użytkowników z grupy docelowej klienta. Jakość publikowanych artykułów sprawia, że wygenerowane przez SEO sesje cechują się wysokim zaangażowaniem i generują leady, co zazwyczaj jest rzadkością w przypadku bloga, tym bardziej w tak specjalistycznej branży. 

Po kilku miesiącach regularnych działań blog osiągnął imponujące wyniki:

  • wzrost liczby kliknięć na blogu o 54%, co pokazuje przewagę naszego podejścia nad dotychczasową strategią prowadzenia bloga oraz tego, co na co dzień publikuje konkurencja;
  • wzrost liczby widoczności w TOP3 i TOP10 o ok. 70%, świadczący o tym, że nowe treści bez problemu plasują się na pierwszej stronie Google w krótkim czasie po publikacji.
  • zbudowanie 2000 sesji organicznych tylko na nowych artykułach udowadnia, że sukces to nie przypadek. Nasze treści w stosunkowo krótkim czasie zbudowały ruch, który stanowi aż ⅓ całości ruchu organicznego na domenie klienta.

Dlaczego warto postawić na content marketing w branży IT?

Strategia contentowa, którą przygotowaliśmy i poprowadziliśmy dla naszego klienta po raz kolejny pokazuje, że nowoczesne podejście do tworzenia treści pozwala w szybki sposób zbudować sobie pozycję w nawet trudnej i niezwykle konkurencyjnej branży. 

Dla doświadczonego zespołu SEO, wspieranego przez utalentowany dział contentu nie ma tematów zbyt trudnych do realizacji. Tworzymy treści broniące się w oczach ekspertów i generujące dla naszego partnera biznesowego wartościowy ruch, sprowadzając miesiąc po miesiącu coraz więcej potencjalnych klientów, którzy już teraz dokonują kontaktu w poszukiwaniu usług.

Działasz w wymagającej branży i obawiasz się powierzyć tworzenie contentu komuś spoza Twojej organizacji? Jak widzisz, nasz zespół poradzi sobie z każdą tematyką, pisząc treści, które są jednocześnie odpowiednio zoptymalizowane i dostosowane do potrzeb Twojej grupy docelowej.

Odezwij się do nas i razem rozwińmy Twój biznes!