Marketing prawniczy

usługi marketingowe dla adwokatów

pisanie na laptopie

Jeśli jesteś adwokatem, mamy dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość – Ty również możesz wykorzystać potencjał najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie i skutecznie trafiać ze swoją ofertą do większej grupy odbiorców! Twoja konkurencja z pewnością korzysta z przemyślanej strategii marketingowej. Nie pozostawaj w tyle i postaw na działania promocyjne dopasowane do branży prawniczej.

Aby jednak to osiągnąć, musisz dać się odnaleźć potencjalnym klientom. Jak to zrobić?

Dlaczego adwokaci powinni korzystać z marketingu internetowego?

Marketing prawniczy – co możemy zrobić dla Twojej kancelarii?

Promocja branży prawniczej w Internecie wymaga doświadczenia oraz praktycznej wiedzy z zakresu aktualnych przepisów dotyczących działań marketingowych dla adwokatów. Marketing prawniczy nie opiera się bowiem na tradycyjnej formie reklamy, lecz na szeregu działań budujących wizerunek eksperta oraz zaufanie wśród potencjalnych klientów i zwiększaniu widoczności Twojej strony www.

Od wielu lat osiągamy wymienione cele biznesowe z naszymi klientami z branży prawniczej. W jaki sposób? Dzięki pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej, prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma oraz profili w mediach społecznościowych, zadbaniu o umieszczenie kancelarii prawniczej w mapach Google i pisaniu profesjonalnych treści dostarczających wartość dla czytelnika.

Jak promować usługi prawnicze w sieci?

Promowanie usług prawniczych w Internecie polega przede wszystkim na informowaniu użytkowników m.in. na temat zakresu Twoich usług, ich cen czy przebiegu współpracy. Podobnie jak w każdej innej branży klientom zależy, aby poznać doświadczenie prawnika, jego ofertę oraz ceny usług przed rozpoczęciem współpracy. Zaznaczanie obecności Twojej kancelarii w sieci jest działaniem bezpiecznym i całkowicie zgodnym z obowiązującymi przepisami. 

Twoja grupa odbiorców codziennie spędza dużo czasu, poszukując rozwiązań swoich problemów za pomocą Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarki. Zasada promowania usług prawniczych jest bardzo prosta – jeśli użytkownicy Cię nie znajdą, nie skorzystają z Twoich usług!

Właśnie z tego powodu wspólnie z naszymi klientami tworzymy w pełni bezpieczne oraz legalne strategie marketingowe, a następnie skutecznie je wdrażamy.

Marketing dla prawników – co możemy dla Ciebie zrobić?

Jaki jest zakres naszych działań, dzięki którym dotrzesz ze swoją ofertą do klientów, którzy są rzeczywiście nią zainteresowani?

Strategia marketingowa dla kancelarii prawnej i radcowskiej krok po kroku

Strategia marketingowa to jedno z najważniejszych narzędzi w zakresie skutecznego promowania marki. Ten istotny dokument to praktyczny plan umożliwiający skoncentrowanie się na odpowiednich klientach (czyli należących do Twojej grupy docelowej), wykorzystanie najskuteczniejszych kanałów komunikacji oraz osiąganie celów biznesowych. W przypadku tworzenia strategii marketingowej dla kancelarii prawnej oraz radcowskiej proponujemy wyłącznie narzędzia, które mogą stosować adwokaci bez obaw o naruszenie etyki zawodowej.

Pozycjonowanie stron kancelarii i adwokatów

Działania optymalizacyjne Twojej strony internetowej będą opierać się o dobrze zaplanowaną strategię SEO. Nadrzędnym celem w tym zakresie jest budowanie coraz silniejszej pozycji strony www kancelarii w organicznych wynikach wyszukiwania. Od lat zajmujemy się pozycjonowaniem witryn kancelarii prawniczych, dlatego doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jakie kroki należy podjąć, aby Twoja strona zaczęła przyciągać większą liczbę klientów. Jesteś ciekaw efektów optymalizacji strony internetowej? To przede wszystkim więcej telefonów od użytkowników zainteresowanych Twoimi usługami!

Reklama adwokata w wyszukiwarce (PPC)

W przypadku reklam prawniczych wyświetlanych w wyszukiwarce lub na Facebooku, Instagramie czy innych social mediach najważniejszy jest ich charakter. Według obowiązujących przepisów adwokat ma bowiem prawo do informowania swoich potencjalnych klientów o zakresie usług, cenniku czy przebiegu współpracy. Odpowiednio dobrana treść reklamy oraz grafika potrafią skutecznie przykuwać uwagę użytkowników, którzy zainteresowani Twoją ofertą chętnie dowiedzą się więcej o tym, w jaki sposób możesz im pomóc. Reklamy PPC to ważne narzędzie marketingowe, jednak należy je w odpowiedni sposób konstruować. Mamy doświadczenie w tego typu działaniach marketingowych dla kancelarii prawniczych, dlatego potrafimy w bezpieczny i legalny sposób wykorzystać potencjał reklam.

Pozycjonowanie lokalne kancelarii prawniczej i adwokata

Jeśli chcesz kierować swoje usługi przede wszystkim do klientów z bezpośredniego sąsiedztwa, jest to praktycznie niemożliwe bez posiadania np. Google Moja Firma. To w większości przypadków pierwszy punkt styku potencjalnego konsumenta z Twoją kancelarią prawniczą. Zbudujemy strategię dedykowaną dla Twojej wizytówki w Google, tak aby była ona zoptymalizowana nie tylko pod potrzeby wyszukiwarki, ale przede wszystkim użytkowników.

Marketing treści – ekspercki content dla prawników i kancelarii

Budowanie wizerunku eksperta to jeden z najważniejszych czynników wpływających na wzrost zaufania wśród klientów. Profesjonalnie napisane treści i opisy usług na Twojej stronie oraz rzetelne i opierające się na sprawdzonych źródłach artykuły blogowe sprawią, że użytkownicy będą postrzegać Twoją kancelarię jako zespół profesjonalistów. A w przypadku jakichkolwiek problemów natury prawnej, będą wiedzieli do kogo się zgłosić.

Prowadzenie bloga prawniczego

Dzięki eksperckim treściom na blogu nie tylko budujesz wizerunek profesjonalnej kancelarii prawniczej, ale również wspierasz działania związane z widocznością Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Rozumiemy jednak to, że masz wiele innych, niezwykle istotnych spraw na głowie, dlatego oferujemy usługi contentowe dla branży prawnej. Mamy doświadczenie w pisaniu tego typu tekstów i potrafimy przełożyć skomplikowany i średnio zrozumiały dla przeciętnego czytelnika żargon prawniczy na eksperckie wpisy blogowe!

Prowadzenie profili social media adwokatów i kancelarii

Tak, kancelarie adwokackie oraz radcowskie również mogą czerpać korzyści biznesowe i wizerunkowe z prowadzenia profili w social media! W branży prawniczej rozpoznawalność marki osobistej ma ogromne znaczenie. W ten sposób zbudujesz wizerunek eksperta godnego zaufania oraz nawiążesz relacje z grupą docelową składającą się z młodych dorosłych. Odpowiednio dobrane social media to kolejny punkt styku z potencjalnymi klientami i świetny obszar do informowania o zakresie Twoich usług oraz edukowania odbiorców. Nie musisz mieć profili we wszystkich social mediach – podpowiemy, który z nich ma największy potencjał, aby wspierać w realizacji Twoich celów biznesowych.

Etyka w marketingu prawniczym – ograniczenia i zmiany w kodeksie etyki adwokackiej

Przełomowym momentem było przyjęcie uchwały w dniu 26 maja w 2023 roku, która zmieniła zasady związane z reklamowaniem się przez adwokatów. Przede wszystkim zostały zniesione całkowite zakazy z zakresu korzystania z informacji handlowej przez prawników. Wprowadzono także ograniczenia dotyczące treści umieszczanej w informacjach przekazywanych przez kancelarie adwokackie oraz radcowskie. Co to oznacza w praktyce dla marketingu prawniczego? Nadal istnieją istotne, etyczne ograniczenia w zakresie reklamowania usług oferowanych przez adwokatów, jednak dzięki uchwale Polska zrobiła ogromny krok w stronę dostosowania obowiązujących w naszym kraju przepisów do codzienności kancelarii prawniczych oraz radcowskich.

W nowej wersji uchwały słowo “reklama” zostało zastąpione przez “informację handlową”. Z dalszej części uchwały możemy dowiedzieć się, że ten zwrot zdefiniowano jako “każdą formę komunikacji mającej na celu promowania bezpośrednio lub pośrednio usług lub wizerunku adwokata” i został w pełni dopuszczony do użytku przez osoby wykonujące zawód adwokata.

Więcej o zmianach w polskiej legislacji dowiesz się z naszego wpisu blogowego!

Dlaczego warto rozpocząć współpracę z agencją marketingu prawniczego Strategiczni.pl?

Sprawdź wyniki naszych klientów z branży prawniczej!

grafiki pochodzą z narzędzi Google Search Console oraz Senuto

Marketing kancelarii prawnych i adwokatów – skontaktuj się z nami!

Wiele kancelarii prawniczych korzysta z w pełni legalnych działań marketingowych. Nie inwestując w promocję Twoich usług w Internecie, świadomie rezygnujesz z uczestnictwa w wyścigu o pozyskiwanie większej liczby klientów.

Nie chcesz pozostawać w tyle za konkurencją? Wiemy, jak ich wyprzedzić!

Umów się na strategiczną rozmowę!

FAQ

Marketing prawniczy oferuje wiele korzyści. Z pomocą przemyślanej strategii można podbić lokalny rynek i skutecznie budować przewagę konkurencyjną. Widoczność w czołówce wyników wyszukiwania i zajęcie wysokich pozycji rankingowych przyczyni się do tego, że więcej osób trafi na stronę internetową kancelarii. Budując wizerunek eksperta poprzez promowanie swojej wiedzy i doświadczenia, można zyskać zaufanie potencjalnych klientów. Publikowanie wartościowych treści i prezentowanie profesjonalnego podejścia wzmacnia wiarygodność kancelarii wśród odbiorców, którzy są wówczas bardziej skłonni do sprawdzenia oferty i nawiązania kontaktu.

Kancelaria prawna może reklamować się na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i LinkedIn, pod warunkiem, że przestrzega odpowiednich wytycznych i ograniczeń określonych przez Kodeks Etyki Adwokackiej. Informacje handlowe i tworzenie komunikaty nie powinny zawierać elementów wartościujących czy deklaracji wyniku pracy. W praktyce oznacza to, że kancelaria może publikować wartościowe i merytoryczne treści na swoich profilach, np. informacje o zmianach w prawie, porady prawne czy odpowiedzi na pytania klientów. Wszystkie działania marketingowe w branży prawnej muszą być skoncentrowane na dostarczaniu informacji o oferowanych usługach.

Ze względu na rosnącą konkurencję i coraz większe wymagania klientów marketing w branży prawnej jest elementem niezbędnym do przyciągnięcia nowych klientów. Choć rekomendacje odgrywają istotną rolę w tym przypadku, to oczekiwanie, że nowe zlecenia się po prostu się pojawią, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pomimo ograniczeń reklamowych, istnieje wiele skutecznych strategii marketingowych, które obejmują, m.in. pozycjonowanie, prowadzenie wizytówki Profil Firmy w Google czy obecność w mediach społecznościowych. Poprzez skoncentrowanie się na potrzebach klientów i dostarczanie im informacji na temat świadczonych usług, a także wartościowych treści, które mogą okazać się pomocne w rozwiązaniu ich problemów, przyciąga się uwagę odbiorców i jednocześnie buduje zaufanie i autorytet. W rezultacie inwestycja w marketing pomaga w wyróżnieniu się na tle konkurencji i przyczynia się do dalszego rozwoju kancelarii.

Wdrożenie strategii SEO stanowi pierwszy krok do budowania widoczności w sieci. Ludzie, którzy poszukują pomocy prawnej w internecie, sprawdzają przede wszystkim strony internetowej kancelarii, które zajmują najwyższa pozycje. Jeśli zależy Ci na dotarciu do nowych odbiorców, to kompleksowe działania optymalizacyjne są koniecznością, aby osiągnąć rozpoznawalność i przewagę konkurencyjną. Skuteczna strategia SEO prowadzi do osiągnięcia mierzalnych wyników i w praktyce przyczynia się do podniesienia liczby zleceń, a tym samym sprzedanych usług.

Aby SEO przyniosło oczekiwane rezultaty, strategia powinna być kompleksowa i obejmować szereg działań wspierających optymalizację. W przypadku branży prawniczej szczególnie istotną rolę odgrywa pozycjonowanie lokalne. Z tego powodu konieczne jest zadbanie o Profil Firmy w Google, czyli wirtualną wizytówkę, która pojawia się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniego zapytania i dodania konkretnego miasta/obszaru. W ten sposób odbiorca szybko dociera do informacji kontaktowych. Na działania SEO składa się również pozyskiwanie linków zewnętrznych, prowadzenie bloga firmowego i optymalizacja strony internetowej, zwłaszcza podstron usługowych. Wszystko zaczyna się jednak od oceny sytuacji wyjściowej, analizy konkurencji i opracowania strategii marketingowej.

Budowanie rozpoznawalności marki wymaga strategicznego podejścia, wdrożenia odpowiednich działań i znajomości branży prawniczej – jej specyfiki, wymagań i potrzeb. Widoczność i obecność w sieci staje się czymś niezbędnym, zwłaszcza że mnóstwo osób właśnie tak poszukuje pomocy prawnej, co konkurencja wykorzystuje. Konieczny wówczas jest dobry plan, na który składa się stworzenie wyróżniającej się identyfikacji wizualnej, prowadzenie kont w social mediach, optymalizacja strony internetowej i wszystkie inne działania korzystnie wpływające na SEO. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i konsekwencja w realizowaniu strategii marketingowej stanowiący punkt wyjścia do zyskania rozpoznawalności. W branży prawniczej autorytet, profesjonalizm oraz ekspercka wiedza odgrywają kluczową rolę w budowaniu marki, dlatego prowadzenie komunikacji i publikowanie na różnych kanałach merytorycznych treści to sposób na zyskanie zaufania odbiorców.

Tworzenie bloga prawniczego i regularne publikowanie specjalistycznych wpisów to nie tylko sposób na budowanie eksperckiego wizerunku, ale i skuteczne wsparcie dla działań SEO, będąc wartościowym elementem każdej, kompleksowej strategii. Systematyczne dodawanie merytorycznych wpisów, napisanych w przyjazny dla czytelników sposób, wpływa korzystanie na budowanie autorytetu strony internetowej. W konsekwencji zarówno roboty Google, jak i użytkownicy nabierają zaufania do prezentowanych tam treści. Uwagę potencjalnego klienta może zwrócić profesjonalne podejście oraz specjalistyczna wiedza prezentowana we wpisach. Prowadzenie bloga przyciąga na stronę internetową nowych odbiorców, a rzetelne artykuły, w których pojawiają się konkretne odpowiedzi na nurtujące ich pytania, sprawiają, że zapoznają się nie tylko z zawartością danego tekstu, ale i podstron usługowych.

Ograniczenia prawne w zakresie marketingu prawniczego obejmują przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz przepisów prawa dotyczących reklamy i informacji handlowej. Po wprowadzonych zmianach w Kodeksie Etyki Adwokackiej adwokaci mogą prowadzić działania marketingowe, ale muszą przestrzegać pewnych ograniczeń, takich jak zapewnienie prawdziwości i rzetelności informacji, ochrona poufności danych klientów czy unikanie reklamy porównawczej. Informacje handlowe nie powinna również odwoływać się do emocji czy naruszać zasad lojalności i koleżeństwa. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami, a z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania i zaproponujemy w pełni legalną strategię marketingową dla branży prawniczej.

SEO ze względu na to, że jest optymalizacją strony internetowej, nie ma charakteru reklamy. Budowanie widoczności w wyszukiwarce za pomocą narzędzi, takich jak wizytówka Profil Mojej Firmy w Google czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych nie narusza w żaden sposób zasad etyki zawodowej. Co więcej, 26 maja 2023 roku uchwalono ustawę, która wprowadziła istotne zmiany w Kodeksie Etyki Adwokackiej, znosząc przy tym całkowity zakaz reklamy. Kancelarie adwokackie mogą posługiwać się informacją handlową, czyli informować odbiorców o rodzaju i zakresie swoich usług. Wspomniana ustawa ściśle reguluje zasady formułowania komunikatów – jeśli zależy Ci na prowadzeniu działań marketingowych zgodnie z prawem, skontaktuj się z nami!

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość