Branża medyczna również może skutecznie promować swoje usługi w sieci. W tym przypadku kluczowa jest przemyślana strategia i współpraca z agencją, która ma doświadczenie w tego rodzaju projektach. W Strategiczni.pl już od wielu lat pomagamy naszym klientom z branży medycznej docierać do nowych osób, które stają się regularnymi pacjentami.
Nie pozwól wyprzedzić się konkurencji i zacznij działać już dziś!
W Strategiczni.pl doskonale wiemy, jak zaplanować skuteczną strategię marketingową dla branży medycznej tak, aby nasi klienci zyskiwali realne efekty. Dzięki odpowiednio dobranym działaniom promocyjnym możesz liczyć na wzrost liczby pacjentów, większą rozpoznawalność, a także na wyższe przychody.
Marketing placówek medycznych kryje w sobie ogromny potencjał, ponieważ aż 90% osób szuka informacji o przychodni lub lekarzu w internecie. Dane mówią same za siebie – jeśli nie zadbasz o to, aby Twoje usługi były widoczne w internecie, potencjalny pacjent uda się do konkurencji.
Dlaczego obecność placówki medycznej w internecie jest ważna? Przede wszystkim dlatego, że większość osób poszukuje rozwiązań swoich problemów właśnie w sieci. Podobnie jest w przypadku szukania konkretnego laboratorium, w którym będą mogli wykonać badania, lub lekarza o konkretnej specjalizacji.
Wniosek jest jeden – jeśli użytkownicy Cię nie znajdą, nie zgłoszą się do Ciebie. Jak o to zadbać? Skutecznym sposobem na zaznaczenie swojej obecności online jest pozycjonowanie placówek medycznych.
W kontekście branży medycznej niezwykle istotnym działaniem jest pozycjonowanie lokalne, które skupia się na Profilu Firmy w Google, inaczej określanej mianem wizytówki. To bardzo ważny element układanki, ponieważ dzięki niemu pacjenci będą mogli Cię odnaleźć w mapach najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.
Dodatkowo użytkownicy, szukając pomocy ze strony lekarza, szczególnie zwracają uwagę na lokalizację oraz odległość. Takie informacje najszybciej znajdzie się właśnie w wizytówce.
Nasi specjaliści doskonale wiedzą, jak optymalizować Profil Firmy i jakie informacje umieścić w wizytówce, aby podniosły skuteczność tego narzędzia marketingowego (np. krótki opis firmy, usług, godziny otwarcia przychodni, aktualny numer telefonu itd.).
Tak, reklamy również są możliwe dla placówek medycznych! Kluczowy jest tutaj przekaz, który powinien skupić się na informowaniu pacjentów o usługach i nie mieć charakteru reklamowego. Zakazane są również przymiotniki, takie jak najlepszy czy najskuteczniejszy.
Odpowiednio stworzona reklama Google Ads należy do najefektywniejszych działań marketingowych. Gwarantuje ona bowiem jedno z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, co wzbudza zaufanie u potencjalnych klientów, którzy szybciej i chętniej klikną w link znajdujący się zaraz pod wpisywanym przez nich hasłem.
Profesjonalne treści to nieocenione wsparcie dla marketingu medycznego. Dzięki eksperckim treściom na stronie www oraz na blogu możesz z powodzeniem budować autorytet w tematyce zdrowotnej.
Co drugi pacjent szuka informacji o zdrowiu i lekarzach co najmniej raz w ciągu miesiąca w internecie (dane z raportu znanylekarz.pl). Wartościowe i merytoryczne teksty medyczne mogą skutecznie przyciągnąć jego uwagę na Twoją stronę oraz ofertę.
W Strategiczni.pl mamy doświadczonych copywriterów, którzy specjalizują się w tekstach medycznych. Nasze specjalizacja to stomatologia oraz proktologia. Doskonale znamy niuanse i znaczenie aspektów merytorycznych w treściach dla branży medycznej. Przed publikacją będziesz mógł sprawdzić każdy tekst, a ewentualne uwagi wprowadzimy do tekstu.
Mamy wieloletnie doświadczenie w efektywnej współpracy z firmami z branży medycznej. Sprawdź, czym kierujemy się podczas prowadzenia projektu dla placówki medycznej.
Komunikacja jest podstawą naszej współpracy z każdym klientem. Transparentnie i co miesiąc raportujemy wyniki i w razie potrzeby omawiamy je na spotkaniach.
Na samym początku współpracy ustalamy mierzalne cele i opracowujemy strategię działań, którą również Ci przedstawimy. Patrzymy na biznesy naszych klientów holistycznie i doradzamy, jakie kroki podjąć nie tylko po to, aby osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale też po to, aby Twój biznes mógł się rozwinąć.
Rozumiemy to, że nasi klienci mają wiele kwestii na głowie, dlatego naszą współpracę dostosowujemy do ich potrzeb i oczekiwań. Jesteśmy tu po to, aby odciążyć Cię od zadań związanych z promowaniem Twoich usług i pomóc z dotarciem do nowych, potencjalnych pacjentów.
Rozszerzenie bazy Twoich klientów może być prostsze, niż myślisz. Mamy wiedzę i doświadczenie w tym, aby nasi partnerzy biznesowi z branży medycznej cieszyli się większym gronem regularnie powracających pacjentów.
Ty jesteś specjalistą w dziedzinie medycyny, my ekspertami od digital marketingu!
Sprawdź wyniki działań marketingowych dla naszych klientów z branży medycznej!
Chcesz zacząć docierać do nowych pacjentów? Umów się na rozmowę i wspólnie ustalmy, w czym możemy Ci pomóc!
Trzymamy rękę na pulsie i bierzemy udział oraz organizujemy eventy dla branży medycznej!
Nie chcesz pozostawać w tyle za konkurencją? Wiemy, jak ich wyprzedzić!
Umów się na strategiczną rozmowę!Koszty marketingu medycznego są uzależnione od wielu czynników, takich jak zakres działań, cele biznesowe czy specyfika placówki. W Strategiczni.pl tworzymy indywidualne oferty dopasowane do konkretnych potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Dlatego ostateczna wycena zawsze poprzedzona jest rozmową i analizą sytuacji danej placówki.
Skuteczna promocja gabinetu lekarskiego opiera się na spójnym połączeniu działań online i offline. Kluczowe są profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie w Google (SEO), obecność w mediach społecznościowych oraz pozytywne opinie pacjentów. Dodatkowo warto inwestować w content marketing i lokalne kampanie reklamowe.
Do najskuteczniejszych metod należą: pozycjonowanie strony internetowej (SEO), Google Ads, marketing treści (np. artykuły edukacyjne), obecność w katalogach medycznych, działania w social media oraz pozyskiwanie i zarządzanie opiniami pacjentów.
Marketing medyczny pomaga zwiększyć widoczność placówki, buduje zaufanie pacjentów i pozytywny wizerunek marki. Dzięki dobrze dobranym działaniom marketingowym możliwe jest skuteczne pozyskiwanie nowych pacjentów, wzrost rozpoznawalności oraz lepsze wykorzystanie potencjału usług medycznych.
Podstawą jest analiza aktualnej sytuacji i określenie celów biznesowych. Następnie warto zadbać o profesjonalną stronę internetową, zoptymalizowaną pod SEO, obecność w mediach społecznościowych oraz działania content marketingowe. Kluczowe jest również monitorowanie opinii pacjentów.
Efektywność działań marketingowych mierzy się za pomocą wskaźników takich jak liczba nowych pacjentów, ruch na stronie internetowej, pozycje w wynikach wyszukiwania, liczba i jakość opinii online czy wyniki kampanii reklamowych (np. Google Ads). Regularna analiza tych danych pozwala na optymalizację działań i osiąganie lepszych rezultatów.
Nie chcesz pozostawać w tyle za konkurencją? Wiemy, jak ich wyprzedzić!
Umów się na strategiczną rozmowę!