Zwiększenie widoczności i ruchu w nowo powstałym portalu zajmującym się internetową dystrybucją biletów, o zasięgu ogólnopolskim. Najlepsze pozycje w wyszukiwarce, a co za tym idzie również największą liczbę osób odwiedzających stronę www, zbierają najpopularniejsze portale branżowe z długą historią i o ugruntowanej pozycji. Naszym pierwszym krokiem była optymalizacja serwisu pod słowa kluczowe z „długiego ogona”, czyli bardziej szczegółowe frazy, co miało ułatwić wejście na bardzo konkurencyjny rynek.
wrzesień 2018 – styczeń 2020
Działania rozpoczęliśmy od wprowadzenia zmian w wyglądzie serwisu. Zaprojektowaliśmy nowe menu i kategorie. Na tym etapie przemyśleliśmy wszystkie zależności między poszczególnymi typami podstron, aby wewnętrzne linkowanie było jak najbardziej efektywne. Przemyślany podział na merytoryczne sekcje tematyczne poprawił autorytet witryny w opinii Google, co korzystnie wpływa na miejsca rankingowe w wyszukiwarce, a strona internetowa jest chętniej odwiedzana przez nowych użytkowników.
Przeanalizowaliśmy stronę internetową pod kątem błędów technicznych. Skupiliśmy się na kilku kluczowych elementach: (1) poprawie adresów kanonicznych w celu wyeliminowania duplikacji; (2) dodaniu parametru „noindex” dla stron generujących „thin content” – nie będą uwzględniane przez wyszukiwarki internetowe przy indeksowaniu, ponieważ zawierają niewystarczającą ilość wartościowej treści; (3) optymalizacji adresów URL, aby były zrozumiałe dla użytkowników i jednocześnie zawierały odpowiednie słowa kluczowe; (4) poprawie szybkości działania witryny; (5) rozbudowie poprawnej struktury linkowania wewnętrznego, która m.in. ułatwi użytkom poruszanie się po stronie. Wszystkie działania przełożyły się na lepsze zarządzanie „crawl budget”, czyli ilością podstron domeny, którą Google może zaindeksować, a także wpłynęło na szybkość indeksacji nowo dodawanych wydarzeń.
Ze względu na powtarzające się opisy wydarzeń od dystrybutorów, często obostrzone brakiem możliwości ingerencji, skupiliśmy się na budowaniu treści wokół innych sekcji serwisu, czyli pozostałych kategorii. Zoptymalizowaliśmy tytuły i strukturę nagłówków na różnych typach stron w celu zwiększenia ich skuteczności i efektywności.
Branża rozrywkowa posiada wiele danych strukturalnych poprawnie interpretowanych przez roboty Google, zaczynając od ogólnych informacji o wydarzeniach, aż po dokładne opisy na temat utworów konkretnych wykonawców. Wykorzystaliśmy to w pełni, odbudowując w rekordy większość stron w serwisie i przekładając to na lepsze zrozumienie naszej strony przez wyszukiwarkę, dzięki czemu może częściej wyświetlać się użytkownikom po wpisaniu odpowiedniego zapytania.
Domknięciem całego procesu optymalizacyjnego był regularny link building. Oprócz typowych działań wzmacniających domenę, miał on również na celu poprawę rozpoznawalności nowej marki. W związku z tym skupiliśmy się na tworzeniu sieci odnośników, które prowadził na stronę Klienta z tematycznie powiązanych portali branżowych.
Porównanie styczeń 2019 do stycznia 2020
Wzrost ruchu organicznego o 343%