Case study

[Bilety] – Rozwój sprzedaży biletów online

SEO branża kulturalno rozrywkowa
Wzrost liczby sesji o 343% w ciągu 12 miesięcy,
wzrost widoczności w TOP 10 o 1325%
na przestrzeni 16 miesięcy

Założenia projektu

Zwiększenie widoczności i ruchu w nowo powstałym portalu zajmującym się internetową dystrybucją biletów, o zasięgu ogólnopolskim. Najlepsze pozycję i większość ruchu w branży zbierana jest przez duże portale z długą historią i o ugruntowanej pozycji na rynku. Pierwszym krokiem była optymalizacja serwisu pod słowa kluczowe z “długiego ogona” co miało ułatwić wejście w bardzo konkurencyjny rynek.

Cel projektu

  • zwiększenie widoczności serwisu
  • zwiększenie ruchu na stronie

Wyzwania

  • nowa strona internetowa/domena
  • konkurencja z długą historią i ugruntowaną pozycją na rynku
  • te same opisy wydarzeń/koncertów u wszystkich dystrybutorów

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – styczeń 2020

  1. Nowa struktura serwisu

    Działania rozpoczęliśmy od zmiany struktury serwisu. Zaprojektowany został nowy schemat drzewa menu, powstały nowe kategorie. Na tym etapie przemyśleliśmy wszystkie zależności między poszczególnymi typami podstron, w celu jak najlepszej optymalizacji wewnętrznego linkowania. Inteligentny podział na tematyczne sekcje poprawił tzw. “Topical Authority” naszej witryny, grupując wszystko w logiczną całość.

  2. Optymalizacja i uzupełnienie treści

    Jedno z kluczowych przedsięwzięć. Pomijając opisy wydarzeń duplikujące się u dystrybutorów biletów, często dodatkowo obostrzone brakiem możliwości ingerencji. Skupiliśmy się na na budowaniu treści wokół innych sekcji serwisu, takich jak strony artystów, czy pozostałe kategorie. Zoptymalizowane zostały także tytuły oraz struktura nagłówków poszczególnych typów stron.

  3. Link building

    Domknięciem całego procesu optymalizacyjnego, był regularny link building. Oprócz typowych działań wzmacniających domenę, miał on również na celu poprawę rozpoznawalności nowego brandu. W związku z tym prowadzone działania były bardzo tematyczne i skierowane na portale branżowe.

  4. Optymalizacja techniczna strony

    Strona została również zaudytowana pod względem niedociągnięć technicznych. Najbardziej kluczowymi elementami były: poprawa adresów kanonicznych w celu wyeliminowania duplikacji, dodanie parametru noindex dla stron generujących thin content, optymalizacja adresów URL, poprawa szybkości działania witryny oraz rozbudowa poprawnej struktury linkowania wewnętrznego. Wszystko to przełożyło się na lepsze zarządzanie “crawl budget” i szybką indeksację nowo dodawanych eventów.

  5. Wdrożenie danych strukturalnych

    Branża rozrywkowa posiada wiele danych strukturalnych poprawnie interpretowanych przez roboty Google. Od powszechnie używanych danych dotyczących wydarzeń, aż po szczegółowe informacje pojedynczych utworów danego artysty. Wykorzystaliśmy to w pełni odbudowując w rekordy większość stron w serwisie. Przekładając to na lepsze zrozumienie naszej strony przez wyszukiwarkę.

Porównanie styczeń 2019 do stycznia 2020

Wzrost ruchu organicznego o 343%

+
0
%
Wzrost ruchu organicznego
+
0
%
Wzrost widoczności w TOP 3
+
0
%
Wzrost widoczności w TOP 10
+
0
%
Wzrost widoczności w TOP 50

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk

Dawid Kasprzyk
CSO / Co-Founder

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl