Zwiększenie widoczności i ruchu w nowo powstałym portalu zajmującym się internetową dystrybucją biletów, o zasięgu ogólnopolskim. Najlepsze pozycje i większość ruchu w branży zbierana jest przez duże portale z długą historią i o ugruntowanej pozycji na rynku. Pierwszym krokiem była optymalizacja serwisu pod słowa kluczowe z „długiego ogona”, co miało ułatwić wejście w bardzo konkurencyjny rynek.
wrzesień 2018 – styczeń 2020
Działania rozpoczęliśmy od zmiany struktury serwisu. Zaprojektowany został nowy schemat drzewa menu, powstały nowe kategorie. Na tym etapie przemyśleliśmy wszystkie zależności między poszczególnymi typami podstron, w celu jak najlepszej optymalizacji wewnętrznego linkowania. Inteligentny podział na tematyczne sekcje poprawił tzw. „Topical Authority” witryny, grupując wszystko w logiczną całość.
Strona została również zaudytowana pod względem niedociągnięć technicznych. Najbardziej kluczowymi elementami były: poprawa adresów kanonicznych w celu wyeliminowania duplikacji, dodanie parametru „noindex” dla stron generujących „thin content”, optymalizacja adresów URL, poprawa szybkości działania witryny oraz rozbudowa poprawnej struktury linkowania wewnętrznego. Wszystko to przełożyło się na lepsze zarządzanie „crawl budget” i szybką indeksację nowo dodawanych eventów.
Jedno z kluczowych przedsięwzięć. Pomijając opisy wydarzeń duplikujące się u dystrybutorów biletów, często dodatkowo obostrzone brakiem możliwości ingerencji, skupiliśmy się na budowaniu treści wokół innych sekcji serwisu, takich jak strony artystów, czy pozostałe kategorie. Zoptymalizowane zostały także tytuły oraz struktura nagłówków poszczególnych typów stron.
Branża rozrywkowa posiada wiele danych strukturalnych poprawnie interpretowanych przez roboty Google. Od powszechnie używanych danych dotyczących wydarzeń, aż po szczegółowe informacje pojedynczych utworów danego artysty. Wykorzystaliśmy to w pełni, odbudowując w rekordy większość stron w serwisie i przekładając to na lepsze zrozumienie naszej strony przez wyszukiwarkę.
Domknięciem całego procesu optymalizacyjnego był regularny link building. Oprócz typowych działań wzmacniających domenę, miał on również na celu poprawę rozpoznawalności nowego brandu. W związku z tym prowadzone działania były bardzo tematyczne i skierowane na portale branżowe.
Porównanie styczeń 2019 do stycznia 2020
Wzrost ruchu organicznego o 343%