Założenia
Za pomocą narzędzia Google Search Console przeanalizowaliśmy dane firm należących do branży IT. Naszym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób potencjalni klienci, realnie zainteresowani skorzystaniem z usług, trafiają na stronę.
W konsekwencji badaliśmy serwisy świadczące dedykowane usługi szeroko pojętego tworzenia oprogramowania, a analizie zostały poddane słowa kluczowe znajdujące się w raporcie skuteczności.
Pozornie weryfikacja efektów SEO mogłaby się odnosić tylko do sprawdzania ilości ruchu organicznego, czyli pochodzącego wyłącznie z wyników wyszukiwania i kliknięć użytkowników.
W Strategiczni.pl odchodzimy od takiego podejścia. Rozmawiamy z naszymi partnerami biznesowymi, dzięki czemu poznajemy specyfikę branży, w której działają. Zwracamy również uwagę na potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Najważniejsze jest dla nas określenie wspólnego i spójnego celu, do którego osiągnięcia obie strony będą dążyć.
W branży IT pojedyncze zapytanie może kryć za sobą różne intencje, w tym m.in.:
Co więcej – to samo zapytanie może wygenerować kilka wyników stron producenta odpowiedzialnego za daną technologię, czy też serwisy tworzące „rankingi” firm.
Na tym etapie pojawia się pytanie – w jaki sposób osoby poszukujące usług programistycznych, dla różnych celów i w konkretnych technologiach, trafiają na właściwe strony? Czy korzystają z operatorów, sprawdzają kolejne strony wyników, a może zadają precyzyjne pytania?
Weryfikacja słów kluczowych, po których użytkownicy trafiają na strony firm z branży IT, pokazuje, że potencjalni klienci często wpisują w wyszukiwarkę bardzo rozbudowane zapytania. Pozwalają im one znaleźć firmę świadczącą usługi, których potrzebują, już na pierwszej stronie wyników.
Krótkie lub zbyt ogólne zapytania nie dostarczają właściwych wyników albo jest ich zbyt mało, by móc porównać ofertę kilku firm.
Powyższa analiza to wyraźny sygnał, że tworząc strategie i rekomendacje SEO, należy wziąć pod uwagę szczególnie frazy składające się z trzech lub więcej słów. I to właśnie one odgrywają jedną z najważniejszych ról w procesie wdrażania treści i optymalizacji serwisu. Taka strategia przyciągnie do serwisu więcej osób faktycznie zainteresowanych skorzystaniem ze świadczonych usług, a więc grupę potencjalnych klientów.
Trudnością w planowaniu działań jest to, że szczegółowych i rozbudowanych zapytań często nie znajdziemy w popularnych narzędziach SEO, z powodu zbyt niskiej liczby miesięcznych wyszukiwań. W takim przypadku niezastąpiona okaże się doświadczona agencja, która miała liczne okazje do długotrwałej pracy na danych u źródła, dzięki czemu zna specyfikę branży i klientów IT.
Działasz w branży IT i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Sprawdź, jak Strategiczni.pl mogą pomóc Twojej firmie osiągnąć satysfakcjonujące cele biznesowe!
Porozmawiajmy!