Głównym celem realizowanego przez nas projektu było uzyskanie wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej oraz pozyskiwanie nowych leadów sprzedażowych dla polskiego software house na rynkach zagranicznych UK i USA. Największe wyzwanie stanowiła specyfika branży IT, jak i zdecydowanie większa konkurencyjność tych firm na rynkach anglojęzycznych. W działaniach content marketingowych postanowiliśmy skupić się na tym, co klient miał najlepszego, czyli tworzyliśmy treści dotyczące kompetencji technicznych i wysokiej jakości usług.
Czas trwania projektu
październik 2018 – marzec 2020
Podczas współpracy z klientem reprezentującym branżę IT jednym z podstawowych wyzwań jest duża konkurencyjność oferowanych usług. Dotyczy to szczególnie rynków obcojęzycznych takich jak UK oraz USA, gdzie przeniosła się zdecydowana większość firm typu software house, które coraz częściej obsługują wyłącznie zagranicznych klientów. Z sektorem IT dodatkowy problem wiąże się z faktem, że dużej konkurencji towarzyszy wąskie, bardzo sprecyzowane grono odbiorców. W przypadku software house’ów niemałym wyzwaniem często okazuje się już nawet precyzyjne określenie grupy docelowej, co przekłada się z kolei na treść i komunikację w serwisie. Inne treści trafią do specjalistów danej dziedziny zasilających szeregi dużych korporacji, a inaczej należy zaplanować komunikaty skierowane do potencjalnych klientów reprezentujących firmy, które np. nie posiadają wewnętrznych działów IT. Ustalenie grupy odbiorczej jest zatem kwestią priorytetową. Bardzo specjalistyczny charakter działalności firm IT powoduje konieczność zbudowania wizerunku eksperta w branży, a do tego konieczna jest przemyślana strategia content marketingowa. Co więcej, analiza słów kluczowych pozwoli zaplanować odpowiednią strukturę serwisu (dopasowaną równocześnie do wymagań SEO, jak i potrzeb odbiorców), a co za tym idzie – przyczyni się do wzmocnienia jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Działania rozpoczęliśmy od rozbudowy struktury kategorii, aby w prosty i przystępny sposób dostosować naszą stronę internetową do potrzeb klientów. Serwis został uzupełniony o dodatkowe usługi świadczone przez software house oraz podstrony dedykowane danym technologiom, używanym w realizowanych projektach. Uzupełniliśmy o dodatkowe treści zarówno nowe, jak i już istniejące w serwisie kategorie, a nagłówki i meta dane dostosowaliśmy do wymagań algorytmu wyszukiwarki.
Przeprowadziliśmy szczegółową analizę techniczną strony internetowej Klienta, aby wyeliminować wszelkie czynniki wpływające niekorzystnie na pozycję w miejscach rankingowych Google. Skupiliśmy się na kilku kluczowych aspektach, takich jak poprawa adresów kanonicznych. Zoptymalizowaliśmy również linki wewnętrzne, które łączą sekcję blogową z sekcjami usług i technologii, dzięki temu zapewniliśmy lepszą nawigację na całej stronie. Poprawiliśmy ogólną użyteczność i transparentność serwisu poprzez wyeliminowanie powtórzeń treści między niektórymi wpisami blogowymi a ich odpowiednikami w sekcji usług.
Ze względu na dużą konkurencją i wymagający rynek, postanowiliśmy trafić do potencjalnych klientów poprzez aktywne i systematyczne prowadzenie bloga. Umożliwiło to dotarcie do odbiorców na różnych etapach procesu decyzyjnego. Szeroki zakres działania umożliwił wyjście poza wąskie ramy, jakie pierwotnie stwarzała ograniczona liczba kategorii (usług). Poprzez wysokiej jakości content dostarczamy użytkownikom wartościową treść, która odpowiada na ich potrzeby, ułatwiając jednocześnie podjęcie decyzji dotyczącą skorzystania z usług software house’u.
Poprzez bloga promowaliśmy outsourcing w ramach „offshore” i „nearshore” developmentu. Dzieliliśmy się wiedzą i doświadczeniem specjalistów z odbiorcami, aby pomóc zrozumieć im trudne zagadnienia i jednocześnie ich zdobyć zaufanie. Promowaliśmy mocno wizerunek firmy jako ekspertów ze środkowej Europy, posługujących się płynnie językiem angielskim, będących idealnym rozwiązaniem dla outsourcingowych problemów firm zagranicznych.
Domknięciem całego procesu optymalizacyjnego był regularny link building, czyli proces pozyskiwania wartościowych odnośników do strony internetowej Klienta. Oprócz typowych działań wzmacniających domenę, publikowane były również artykuły sponsorowane w zagranicznych portalach na danym rynku, co miało korzystanie wpłynąć na zwiększenie rozpoznawalności i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.
Efekty rok do roku
(porównanie marzec 2019 do marzec 2020)
Wzrost ruchu organicznego o 792%,
liczby użytkowników o 907%
(porównanie marzec 2019 do marca 2020, wykres przedstawia dane z GSC z 16 msc)
Wzrost widoczności w wyszukiwarce Google o 134328%