Zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, ruchu w serwisie oraz pozyskiwanie nowych leadów sprzedażowych dla polskiego software house na rynkach zagranicznych UK i USA. Największym wyzwaniem była zarówno trudność branży IT, jak i zdecydowanie większa konkurencyjność tych firm na rynkach anglojęzycznych. Postanowiliśmy „sprzedać” w tym projekcie to, co klient miał najlepszego, czyli wysokie kompetencje techniczne i jakość oferowanych usług poprzez content marketing.
październik 2018 – marzec 2020
Podczas współpracy z klientem reprezentującym branżę IT jednym z podstawowych wyzwań jest duża konkurencyjność oferowanych usług. Dotyczy to szczególnie rynków obcojęzycznych takich jak UK oraz USA, gdzie przeniosła się zdecydowana większość firm typu software house, które coraz częściej obsługują wyłącznie zagranicznych klientów. Z sektorem IT dodatkowy problem wiąże się z faktem, że dużej konkurencji towarzyszy wąskie, bardzo sprecyzowane grono odbiorców. W przypadku software house’ów niemałym wyzwaniem często okazuje się już nawet precyzyjne określenie grupy docelowej, co przekłada się z kolei na treść i komunikację w serwisie. Inne treści trafią do specjalistów danej dziedziny zasilających szeregi dużych korporacji, a inaczej należy zaplanować komunikację skierowaną do potencjalnych klientów reprezentujących firmy, które np. nie posiadają wewnętrznych działów IT. Ustalenie grupy odbiorczej jest zatem kwestią priorytetową. Bardzo specjalistyczny charakter działalności firm IT powoduje konieczność zbudowania wizerunku eksperta w branży, a do tego konieczna jest przemyślana strategia contentowa. Co więcej, analiza słów kluczowych pozwoli zaplanować odpowiednią strukturę serwisu, a co za tym idzie – przyczyni się do wzmocnienia jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Działania rozpoczęliśmy od rozbudowy struktury kategorii. Serwis został uzupełniony o dodatkowe usługi świadczone przez software house oraz podstrony dedykowane danym technologiom, używanym w realizowanych projektach. Uzupełniliśmy o dodatkowe treści zarówno nowe, jak i już istniejące w serwisie kategorie, a nagłówki i meta dane zostały zoptymalizowane.
Strona została również zaudytowana pod względem niedociągnięć technicznych. Najbardziej kluczowymi elementami były: poprawa adresów kanonicznych w celu wyeliminowania duplikacji. Optymalizacja linkowania wewnętrznego między sekcją blogową a sekcjami usług i technologii. Wykluczona została również kanibalizacja między niektórymi wpisami blogowymi i ich odpowiednikami w usługach.
Mając na uwadze dużą konkurencję i trudność rynków, postanowiliśmy trafiać do potencjalnych klientów poprzez aktywne prowadzenie bloga. Umożliwiło to dotarcie do klientów na różnych etapach decyzyjnych. Szeroki zakres działania umożliwił wyjście poza wąskie ramy, jakie pierwotnie stwarzała ograniczona liczba kategorii (usług).
Poprzez bloga promowaliśmy outsourcing w ramach „offshore” i „nearshore” developmentu. Dzieliliśmy się wiedzą i doświadczeniem specjalistów. Promowaliśmy mocno wizerunek firmy jako ekspertów ze środkowej Europy, posługujących się płynnie językiem angielskim, będących idealnym rozwiązaniem dla outsourcingowych problemów firm zagranicznych.
Domknięciem całego procesu optymalizacyjnego był regularny link building. Oprócz typowych działań wzmacniających domenę, publikowane były również artykuły sponsorowane w zagranicznych portalach na danym rynku.
Efekty rok do roku
(porównanie marzec 2019 do marzec 2020)
Wzrost ruchu organicznego o 792%,
liczby użytkowników o 907%
(porównanie marzec 2019 do marca 2020, wykres przedstawia dane z GSC z 16 msc)
Wzrost widoczności w wyszukiwarce Google o 134328%