Case study

Jak skuteczna strategia SEO pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów w branży prawnej?

Zwiększenie liczby klientów dzięki realizacji efektywnej strategii SEO – sprawdź, jak to zrobiliśmy.

O kliencie

Adwokat Paweł Figzał, kierujący kancelarią adwokacką w Opolu, świadczy kompleksowe usługi prawne. Specjalizuje się przede wszystkim w obszarach prawa rodzinnego, karnego oraz cywilnego. Kancelaria z powodzeniem prowadzi sprawy rozwodowe, obejmujące wszystkie aspekty związane z separacją małżonków, takie jak kwestie alimentacyjne, prawa do opieki rodzicielskiej oraz podział majątku. Dodatkowo oferuje pomoc w sporządzaniu umów cywilnoprawnych, dochodzeniu odszkodowań, wnoszeniu pozwów o zapłatę oraz reprezentacji osób oskarżonych w procesach karnych. Dzięki indywidualnemu podejściu i specjalistycznej wiedzy Figzał nie tylko pomaga klientom w pokonywaniu trudności prawnych, ale także wspiera ich w zrozumieniu i efektywnym radzeniu sobie z poszczególnymi wyzwaniami na każdym etapie postępowania.

Wyzwania:

  • ograniczony budżet na marketing – klient równolegle inwestuje w rozwój innych aspektów swojej działalności;
  • wysoka konkurencyjność w branży prawniczej i konieczność rywalizacji o uwagę  nowych odbiorców za pośrednictwem platform online;
  • zapracowany klient i wynikająca z tego powodu niska responsywność;
  • ze względu na napięty harmonogram konieczne wsparcie przy tworzeniu specjalistycznych wpisów blogowych i umacnianiu wizerunku eksperta.

Nasze rozwiązania

Skupiliśmy się na wypracowaniu strategii, której podstawą uczyniliśmy tworzenie merytorycznych treści i budowanie wartościowych linków, prowadzących do podstron usługowych, które wcześniej zoptymalizowaliśmy. Głównym założeniem projektu jest dotarcie bezpośrednio do klientów z Opola i okolic. Z tego powodu istotnym elementem naszych działań stało się SEO lokalne.

  1. Optymalizacja istniejących treści na stronie internetowej w celu poprawy ich jakości i wartości dla użytkowników oraz wyszukiwarek;
  2. Skoncentrowanie się na pozyskiwaniu silniejszych i bardziej wartościowych linków, które odesłały z popularnych i merytorycznych serwisów branżowych do treści usługowych, które wcześniej zoptymalizowaliśmy;
  3. Zwiększenie częstotliwości publikacji na blogu, tworząc co miesiąc większy, zoptymalizowany i wartościowy artykuł. W przypadku treści przygotowanych przez copywriterów specjalizujących się w tematyce prawniczej, rola klienta została ograniczona do weryfikacji tekstów, co pozwoliło na wypracowanie optymalnego procesu współpracy, który zapewniał jednocześnie wysokiej jakości content, jak i dawał przestrzeń na realizację innych zobowiązań zawodowych adwokata.

Efekty

Wprowadzając zmiany w strategii SEO, udało nam się doprowadzić nie tylko do poprawy widoczności Kancelarii Adwokackiej Paweł Figzał w wynikach wyszukiwania, ale i przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Pierwszy napisany przez nas w ramach nowej strategii wpis blogowy wygenerował w ciągu zaledwie dwóch miesięcy imponujące wyniki. 439 osób odwiedziło stronę internetową klienta, aby przeczytać treść, która ukazała się łącznie 11,7 tys. razy w wynikach wyszukiwania. Nasze działania przełożyły się na zyskanie uwagi odbiorców i zainteresowanie ich – do kancelarii zaczęli dzwonić potencjalni klienci.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna i przemyślana strategia SEO w branży prawniczej? Sprawdź, co mają do powiedzenia nasi eksperci!

Lepsza widoczność w sieci to nie wszystko – połączenie SEO i content marketingu ma wiele zalet biznesowych. Korzyści płynące z wdrożenia skutecznej i kompleksowej strategii to:

  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • budowanie zaufania wśród odbiorców,
  • wiarygodny i ekspercki wizerunek dzięki publikowaniu wartościowych pod względem merytoryki treści,
  • docieranie z ofertą usług do lokalnej społeczności.

Działasz w branży prawniczej i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Rozwijaj z nami swój biznes!

Porozmawiajmy!