Case study

[Kancelaria Prawna] Lokalne SEO przy niewielkim budżecie

Wzrost ruchu o 1017% dzięki lokalnemu SEO oraz content marke.

Założenia projektu

Klient oferuje lokalne usługi specjalistyczne na obszarze jednego z największych nadmorskich miast. W przypadku kancelarii prawnej mamy do czynienia nie tylko z dużą konkurencją na rynku, ale i stosunkowo niewielką grupą odbiorców. W praktyce oznacza to, że najlepsze pozycje w wyszukiwarce zajmują przede wszystkim duże agregaty biznesowe i serwisy informacyjne, które dominują w skali lokalnej.

Cel projektu

  • poprawa pozycjonowania witryny
  • wzrost liczby odwiedzin na stronie i zwiększenie ruchu organicznego

Wyzwania

  • ograniczone środki finansowe
  • silna rywalizacja na rynku
  • mocna konkurencja w postaci wiodących, branżowych stron internetowych z wysoką pozycją w wyszukiwarce

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – maj 2019

Czynności wykonane w ramach SEO

Ze względu na ograniczony budżet i wymagające słowa kluczowe zadanie okazało się trudne. Oczywiście podjęliśmy wyzwanie. Zaczęliśmy od wskazania kluczowych dla optymalizacji obszarów.

  1. Eliminacja nieprawidłowości w witrynie

    Prace nad stroną klienta rozpoczęły się od analizy. Po identyfikacji błędów technicznych takich jak thin pages czy niewłaściwie zaprojektowana struktura treści, przystąpiliśmy do wprowadzenia niezbędnych działań optymalizacyjnych.

  2. Optymalizacja treści

    Opisy na stronach usługowych były skonstruowane w niewłaściwy sposób. Przy niewielkich nakładach pracy nie tylko zdołaliśmy je rozbudować, ale przede wszystkim rozwinąć o najważniejsze słowa kluczowe.

  3. Optymalizacja witryny

    Wprowadziliśmy poprawki w podstawowych elementach witryny, tak aby pasowały do głównych fraz. Następnie opracowaliśmy nową mapę serwisu – ze względu na ograniczony budżet indeksowania Google wyeliminowaliśmy niepotrzebne z perspektywy klienta podstrony.

  4. Opracowanie i wdrożenie strategii contentowej

    Stworzyliśmy strategię contentową opierającą się na analizie konkurencji oraz keywords (słowach kluczowych). Na podstawie wytypowanych przez nas tematów artykułów – w porozumieniu z klientem – udało się wybrać najkorzystniejsze słowa kluczowe pod usługi, które miały szansę wygenerować skuteczne leady. Specjalistyczne teksty powstawały w ścisłej współpracy klienta z działem contentu, który redagował teksty zgodnie z wytycznymi SEO. W ciągu pół roku powstało 22 artykułów (każdy po ok. 2000-6000 zzs).

  5. Linkowanie wewnętrzne

    Dodając nowe treści na domenę klienta, zadbaliśmy o link juice i skuteczne linkowanie wewnętrzne. W ten sposób udało się wzmocnić najważniejsze strony i osiągnąć poniższe efekty.

Twoja kancelaria zasługuje na najlepszą promocję w Internecie. Zobacz, jak możemy Cię wyróżnić!

Sprawdź nasze usługi dla prawników!

Efekty rok do roku
(maj 2019 do maj 2018)

Wzrost ruchu
organicznego o 1017%

+
0
%
Tygodniowy wzrost liczby sesji z 30 na 350
+
0
%
Wzrost liczby nowych użytkowników
+
0
%
Zwiększenie liczby stron wejścia do serwisu 6 do 40

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość