Case study

[Kancelaria Prawna] Lokalne SEO przy niewielkim budżecie

Wzrost ruchu organic o 1017% dzięki lokalnemu SEO oraz contentowi.

Założenia projektu

Lokalna usługa specjalistyczna oferowana jest na terenie jednego z największych miast na wybrzeżu. Z uwagi na swoją specyfikację usługa ma stosunkowo wąskie grono odbiorców i dużą konkurencję. Najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w przypadku najistotniejszych słów kluczowych zajmowane są przez duże lokalne agregatory biznesowe/serwisy informacyjne.

Cel projektu

  • zwiększenie widoczności serwisu
  • zwiększenie ruchu na stronie

Wyzwania

  • ograniczony budżet
  • duża konkurencja w branży
  • mocne serwisy branżowe wyświetlające się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – maj 2019

Przeprowadzone działania SEO

Wyzwanie było duże. Ograniczony budżet i duża trudność słów kluczowych wymusiły na nas bardzo precyzyjne działanie. Aby odnieść sukces, musieliśmy wybrać kluczowe obszary do optymalizacji oraz odpowiednio zaplanować kolejne ruchy.

  1. Wyeliminowanie błędów na stronie

    Działania rozpoczęliśmy od identyfikacji oraz naprawienia wszelkich błędów technicznych na stronie klienta. Większość napotkanych problemów dotyczyła złej struktury treści, problemów z linkowaniem wewnętrznym, ociężałości serwisu, „thin pages” oraz braku optymalizacji podstawowych elementów, takich jak tytuły i adresy URL.

  2. Zoptymalizowanie istniejących treści

    Główne usługi miały dość podstawowe i niedługie opisy. Brakowało w nich odpowiedniego nasycenia najważniejszymi słowami kluczowymi. Stosunkowo niewielkim nakładem pracy udało się je szybko rozbudować i zoptymalizować, co było podstawą do dalszych działań.

  3. Zoptymalizowanie stron

    Poprawiliśmy podstawowe elementy strony, takie jak nagłówki oraz URL, które nie były dopasowane pod interesujące nas frazy i wyszukiwania. Do tego stworzyliśmy odpowiednią mapę strony, dzięki której Google bot szybciej i łatwiej może poruszać się po stronie. Upewniliśmy się, że w serwisie pozostały jedynie te podstrony, które mają znaczenie dla klienta oraz że nie marnujemy crawl budgetu.

  4. Strategia contentowa

    Analiza słów kluczowych oraz analiza konkurencji pozwoliła nam wytypować kilkadziesiąt potencjalnych tematów na artykuły, które miały pomóc w pozycjonowaniu serwisu na frazy z „długiego ogona”. Wspólnie z klientem wytypowaliśmy te, które potencjalnie mogły dostarczyć najlepsze leady pod usługi, na których zależało klientowi. Ze względu na wysoce specjalistyczną branżę, teksty musiały zostać napisane przez klienta, a następnie zredagowane przez nas, w celu optymalnego rozłożenia treści pod kątem SEO. W okresie 6 miesięcy powstały 22 artykuły od 1800 do 6000 znaków każdy.

  5. Wewnętrzne linkowanie

    Podczas rozbudowy struktury linków i dodawania sporej ilości nowych artykułów, mieliśmy na uwadze linkowanie wewnętrzne, a dokładniej działanie link juice. Zależało nam, aby link juice trafiał faktycznie na te strony, które są dla nas najważniejsze. Był to jeden z elementów, które naprawiliśmy już na początku współpracy. Dzięki poprawie linkowania wewnętrznego oraz rozbudowie treści udało nam się osiągnąć poniższe efekty.

Efekty rok do roku
(maj 2019 do maj 2018)

Wzrost ruchu
organicznego o 1017%

+
0
%
Tygodniowy wzrost liczby sesji z 30 na 350
+
0
%
Wzrost liczby nowych użytkowników
+
0
%
Zwiększenie liczby stron wejścia do serwisu 6 do 40

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość