Case study

Media społecznościowe dla branży IT. Zobacz, co zrobiliśmy dla Rite NRG

O projekcie

Projekt realizowany dla Rite NRG w mediach społecznościowych miał na celu budowanie profesjonalnego wizerunku firmy oraz wspieranie działań employer brandingowych, skierowanych do dwóch grup docelowych — potencjalnych klientów w sektorze B2B oraz wykwalifikowanych specjalistów zainteresowanych zmianą pracy.

Potrzeby klienta w projekcie

Rite NRG to wrocławska firma z branży IT budująca zespoły programistyczne i oferująca rozwiązania technologiczne dostosowane do potrzeb klientów B2B na całym świecie. Ich specjalistyczne zespoły, tworzone od podstaw w parę tygodni zgodnie z indywidualnymi wymogami klienta, brały udział w wielu międzynarodowych projektach, m.in. dla szwedzkich i australijskich klientów. Łącząc techniczną ekspertyzę z miękkimi umiejętnościami Rite NRG w szybkim tempie skaluje projekty i terminowo prowadza produkty na rynek. 

Mając w swoim portfolio wiele niezwykle imponujących osiągnięć i projektów, klient miał problem ze skutecznym komunikowaniem swoich osiągnięć w mediach społecznościowych. Mało zróżnicowane kreacje graficzne nie przyciągały swoją treścią i marnowały potencjał przekazywanych informacji. Brakowało również treści, które pokazałyby kulturę organizacyjną, zespół i dobrą atmosferę, która jest obecna w zespołach Rite NRG.

Na podstawie tych informacji byliśmy w stanie określić najważniejsze potrzeby i cele, jakimi są budowanie profesjonalnego wizerunku oraz employer brandingu i dopasować kanały komunikacji, które najefektywniej je zrealizują.

Wyzwania:

  • wypracowanie zróżnicowanych cyklów postów, które czytelnie pokażą osiągnięcia i sukcesy zespołów
  • znalezienie wizualnego języka komunikacji w kanałach
  • przyciągnięcie do profili potencjalnych klientów oraz kandydatów do pracy
  • budowanie profesjonalnego wizerunku marki

 

Cel Case Study

To case study zostało przygotowane z myślą o firmach z branży IT, które chcą zwiększyć rozpoznawalność i świadomość marki wśród potencjalnych klientów oraz pracowników przez organiczne działania w mediach społecznościowych. Chcemy pokazać, jak zaangażowane podejście do współpracy i jasne określenie celów przyczynia się do wzrostu liczby odbiorców w kanałach takich jak LinkedIn, Facebook i Instagram.

Zespół projektowy

Nasze podejście i rozwiązania

Współpracę rozpoczęliśmy od dokładnego poznania klienta, zrozumienia jego celów, potrzeb biznesowych i grupy docelowej. W oparciu o te informacje i dokładny research opracowaliśmy strategię komunikacji, która określiła:

  • cele komunikacyjne, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku i employer branding;
  • analizę konkurencji z wyszczególnieniem jej mocnych i słabych stron;
  • tone of voice, czyli język komunikacji, jakim będziemy operować w postach i komentarzach;
  • grupę docelową, czyli do kogo chcemy komunikować;
  • cykle postów wraz z dedykowanymi grafikami;
  • harmonogram publikacji;
  • wartości monitorowane w comiesięcznych raportach.

Celem naszych działań było stworzenie spójnej i skutecznej strategii obecności w mediach społecznościowych, która przyczyni się do budowania profesjonalnego wizerunku firmy, zwiększenia jej widoczności w sektorze B2B oraz przyciągnięcia Talentów.

Określone zostały różnice między kanałami i typem contentu, który będzie w nich publikowany. Linkedin wyznaczyliśmy na kanał, który w głównej mierze prezentuje eksperckość, usługi i sukcesy Rite NRG pozytywnie wpływające na postrzeganie marki wśród potencjalnych klientów i Talentów. Osiągnęliśmy to przez publikowanie case study, opinii klientów, a także nowinek ze świata IT.  Moderowaliśmy również komentarze i wzmianki o firmie na innych profilach. Dzięki temu Rite NRG zyskał wizerunek firmy aktywnej, skutecznej i zaangażowanej.

Facebook i Instagram wyznaczyliśmy jako kanały, realizujące cele wyłącznie związane z employer brandingiem. Postawiliśmy tam na swobodny oraz zabawny content, pokazujący kulturę organizacyjną i dobrą atmosferę w firmie.

 

 

Wyniki i kluczowe wnioski

W trakcie trwania współpracy bazowaliśmy wyłącznie na organicznym działaniu w mediach społecznościowych bez udziału reklam płatnych. W ciągu 8 miesięcy nasza współpraca przyniosła następujące rezultaty:

  • LinkedIn: ponad 41 000 wyświetleń postów, zdobycie 208 nowych obserwujących;
  • 39% odwiedzających profil to osoby na stanowiskach programistycznych;
  • Facebook i Instagram: treści wizerunkowe i employer brandingowe dotarły łącznie do ponad 17 000 osób.

Te wyniki pokazują, że nasze posty pojawiły się na ekranach tysięcy osób, od potencjalnych partnerów biznesowych przez Talenty.

Zarówno Strategiczni.pl jak i Rite NRG pracują na co dzień w myśl filozofii Agile, dlatego komunikacja i przepływ informacji między specjalistami był efektywny. Dzięki co dwutygodniowym spotkaniom statusowym specjalista ds. Social Mediów był na bieżąco ze zmianami w priorytetach, a klient zawsze mógł liczyć na szybkie działanie i elastyczność z naszej strony.

Zaufaj nam, tak jak zaufał Rite NRG i daj się odkryć w mediach społecznościowych!

Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych to zadanie, które nigdy się nie kończy. Konsekwentne komunikowanie o swoich projektach, osiągnięcia i wyjątkowej kulturze organizacyjnej sprawia, że firma jest codziennie odkrywana i zapamiętywana przez nowe osoby. Linkedin, Facebook i Instagram to idealne miejsca, by pokazać, jak pracujecie. Warto o tym pamiętać!

Umów się na spotkanie!