Case study

Profesjonalny wizerunek online: jak zbudowaliśmy nową stronę i strategię komunikacji dla innowacyjnej firmy

O Kliencie

Bamartech to jeden z wiodących producentów innowacyjnych rozwiązań w obszarze przydomowych oczyszczalni ścieków i urządzeń do zagospodarowania wody deszczowej. Firma posiada nowoczesny zakład produkcyjny, prowadząc swoją działalność na terenie całej Polski. 

Potrzeby Klienta w projekcie

Wizerunek Klienta był zbudowany na identyfikacji wizualnej zaprojektowanej kilka lat wcześniej. Wraz z upływem czasu działalność firmy znacząco się rozwinęła, a dotychczasowa strona internetowa nie odzwierciedlała już faktycznej pozycji przedsiębiorstwa i jego stopnia innowacyjności, prezentując nieaktualną ofertę. Choć firma urosła i wyspecjalizowała się, stając się światowej klasy producentem, jej oficjalna strona internetowa zupełnie tego nie komunikowała. Braki wizerunkowe i nieskuteczna prezentacja produktów na stronie sprawiały, że firma przegrywała z konkurencją, mimo że odznaczała się innowacyjnością i oferowała wysokiej jakości produkty. 

W 2021 roku, gdy nasz Klient celebrował otwarcie nowego zakładu produkcyjnego, przyszedł czas na inwestycję także w nową witrynę. Bamartech, jako firma z dużym potencjałem rozwoju, potrzebował kompleksowego wsparcia w zakresie strategii komunikacji dla dwóch segmentów klientów B2B i B2C, brandingu i promocji w Internecie. Nadrzędnym celem było zbudowanie profesjonalnego wizerunku i reprezentacyjnej strony internetowej z dobrą prezentacją katalogu produktów, aby zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów i widoczność firmy w sieci.

Wyzwanie:

  • zbudowanie profesjonalnego wizerunku w sieci – brak spójnego wizerunku firmy sprawiał, że jej produkty były postrzegane przez potencjalnych klientów jako niższej wartości, a firma wydawała się mniejsza i mniej innowacyjna niż w rzeczywistości; 
  • opracowanie strategii komunikacji – firma potrzebowała przemyślanej strategii komunikacji, dzięki której zyskałaby wiarygodność i zaufanie klientów jako wysokiej rangi producent innowacyjnych rozwiązań; 
  • przygotowanie strony internetowej – estetyczna i przyjazna dla użytkownika strona miała również pełnić funkcję wizerunkową dla firmy działającej w bardzo technicznej branży;
  • koordynacja prac na każdym etapie – projekt wiązał się z zaangażowaniem specjalistów z różnych dziedzin – wiele toczących się równolegle zadań wymagało więc nie tylko szerokich kompetencji, ale też dobrego zarządzania, sprawnej komunikacji i niezakłóconego przepływu informacji między zespołem projektowym a Klientem, dlatego nad terminową realizacją projektu czuwał Project Manager.

 

Nasza rola 

8 osób w interdyscyplinarnym zespole Strategiczni.pl

wykorzystane kompetencje: SEO, projektowanie graficzne, programowanie, copywriting, project management

 

Zakres prac Strategiczni.pl obejmował: 

  • branding – projektowanie logotypu, katalogu produktów i innych materiałów promocyjnych; 
  • strategia komunikacji – opracowanie strategii komunikacji dopasowanej do określonych grup docelowych z segmentów B2B i B2C; 
  • design i kodowanie strony – przygotowanie nowego designu strony z optymalizacją techniczną serwisu pod SEO;
  • przygotowanie i wdrożenie contentu – opracowanie treści na bloga, strony kategorii i produktów.

wygląd nowej strony

 

Proces współpracy

I etap: Diagnoza kluczowych problemów

Pracę w projekcie zaczęliśmy od szczegółowej analizy obecnej sytuacji Klienta, konkurencji i grup docelowych oraz identyfikacji kluczowych problemów w zakresie prezentacji firmy i jej oferty w sieci. Następnie opracowaliśmy wytyczne SEO dla nowego serwisu. 

II etap: Makietowanie nowej strony

Na etapie makietowania projektant opracował układ poszczególnych podstron, które zostały następnie zaprezentowane Klientowi w formie prototypu. Klient wiedział więc dokładnie, czego się spodziewać i rozumiał, do jakiego efektu dążymy. Dzięki temu, że działaliśmy w oparciu o przygotowaną uprzednio strategię, wiedzieliśmy, jak powinny wyglądać poszczególne podstrony ofertowe, aby skutecznie zdobywać uwagę potencjalnych klientów.

III etap: Projektowanie graficzne

W kolejnym kroku zajęliśmy się layoutem strony, dbając o to, by był spójny z identyfikacją wizualną firmy. Współpracujący z nami projektant graficzny dostarczył komplet widoków strony w wersji desktop oraz mobile. Równolegle pracowaliśmy nad renderami 3D produktów tak, aby oferta prezentowała się przejrzyście i zrozumiale dla potencjalnych klientów.

IV etap: Przygotowanie treści 

Bazując na wytycznych SEO z audytu, zajęliśmy się tworzeniem treści do nowego serwisu. Większość z nich była pisana od nowa przez naszego copywritera, część została poddana redakcji. W rezultacie w ciągu niespełna 2 miesięcy powstało ponad 130 tys. znaków ze spacjami treści, które zasiliły strony kategorii i produktów. Przygotowaliśmy także artykuły do sekcji blogowej.

V etap: Kodowanie ekranów

Przyszedł czas na zakodowanie podstron tak, by idealnie odzwierciedlały zaprojektowane layouty. Zależało nam na tym, aby Klient mógł w przyszłości łatwo rozwijać swoją stronę o nowe elementy oferty, dlatego zaprojektowaliśmy różne moduły podstron, które można układać niczym klocki, sprawnie tworząc nowe podstrony wedle własnych potrzeb. 

Efekty naszej pracy

  • Spójny wizerunek klienta w internecie – opracowaliśmy skuteczną strategię komunikacji i prezentację produktów,  zadbaliśmy o branding i odświeżone logo, a także wykonaliśmy sesję zdjęciową potrzebną do prezentacji właścicieli i zespołu na stronie;
  • Dopracowane strony produktowe z wizualizacjami produktów i jasno przedstawioną ofertą, również w formie papierowego katalogu produktów;
  • Jasny, czytelny design spójny z pozostałymi materiałami wykorzystywanymi w komunikacji marki; 
  • Realizacja projektu od początku do końca – Klient otrzymał od nas gotową, funkcjonalną i zoptymalizowaną pod SEO stronę internetową, nie musząc delegować poszczególnych zadań do różnych agencji. Jako Strategiczni.pl zadbaliśmy o całość procesu, dostarczając wszystkie niezbędne kompetencje i przejmując komunikację, tak, by maksymalnie odciążyć Klienta. 

wygląd serwisu bamartech - przed

wygląd serwisu bamartech - po

Zaufaj nam, tak jak zaufał Bamartech, i odkryj potencjał swojej firmy!

Twoja firma boryka się z podobnymi wyzwaniami i szukasz profesjonalnego wsparcia w zakresie strategii komunikacji, brandingu czy szeroko pojętego marketingu internetowego? Jako Stategiczni.pl możemy Ci w tym pomóc. Zaufaj doświadczeniu ekspertów i wspólnie ustalmy najlepszą strategię dla Twojego biznesu!

Skontaktuj się z nami!