Case study

SEO dla biura rachunkowego w Niemczech – jak osiągnęliśmy wzrost zysków o 30% w skali roku?

SEO branża podatkowa
zwiększenie zysków firmy o 30% w ciągu roku

Założenia projektu

Biuro rachunkowe Euro Profi oferuje pomoc księgową w Niemczech. Firma działa w Monachium, Agsburgu i Suttgarcie. Mimo dużego doświadczenia i profesjonalizmu firmy świadomość o jej istnieniu wśród internautów jeszcze do niedawna była znikoma.

Naszym celem było ułatwienie potencjalnym klientom znalezienia Euro Profi w internecie poprzez stworzenie dobrze zoptymalizowanego serwisu przyjaznego użytkownikom. Dzięki działaniom on-site i off-site chcieliśmy również zwiększyć rozpoznawalność marki.

Cele projektu:

  • osiągnięcie wysokich pozycji dla głównych fraz kluczowych
  • zwiększenie widoczności polskiej strony za granicą
  • zbudowanie jakościowej sieci odnośników prowadzących bezpośrednio do witryny

Wyzwania:

  • ograniczony budżet
  • nieintuicyjna struktura serwisu
  • długi czas ładowania strony wpływający negatywnie na jej wydajność
  • thin content, czyli niskiej jakości treśc

Federalny Urząd Statystyczny w 2021 r. podał, że 870 995 Polaków jest zameldowanych w Niemczech, ale nie ma tamtejszego obywatelstwa. Co zatem w sytuacji, gdy emigrant np. zdecyduje się na założenie własnej działalności? Jak większość ludzi – szuka odpowiedzi w internecie. Użytkownicy często ograniczają się do sprawdzenia tylko kilku pierwszych stron, które pojawią się w wyszukiwarce. Jeśli firma nie zajmuje wysokiej pozycji, to traci szansę na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.

Polskie biuro rachunkowe Euro Profi posiada doświadczenie i wiedzę na temat obowiązującego w Niemczech prawa, czyli wszystko, co w tej sytuacji niezbędne. Pojawia się jeden zasadniczy problem – firma nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania, przez co trudno jej dotrzeć do nowych klientów. Sprawdź, jak nasz zespół poradził sobie z tym wyzwaniem!

Przeprowadzone działania SEO

Początek naszej współpracy nastąpił pod koniec 2020 roku. Pierwszym zaleceniem z naszej strony było przeprowadzenie dogłębnego audytu SEO. Serwis polskie-biuro-niemcy.com posiadał swego czasu jedynie 13 domen linkujących, a średni ruch całego serwisu był zerowy. Dla specjalisty SEO takie wyniki sugerują brak podjętych działań pozycjonerskich. Zależało nam, aby wzmocnić widoczność serwisu stosunkowo niewielkim kosztem.

  1. Optymalizacja serwisu

    Głównym problemem był ograniczony budżet, dlatego wszystkie zmiany wdrożyliśmy stopniowo. Z każdym miesiącem wprowadzaliśmy więcej zaleceń optymalizacyjnych, opierając się na wnioskach z audytu SEO.

  2. Link building

    Prowadziliśmy intensywne działania wzmacniające linkowanie na obszarze Polski, które umożliwiły nam budowanie rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów.

  3. Menu dostosowane do potrzeb odbiorców

    Kolejnym wyzwaniem, z którym się zmierzyliśmy, był nieintuicyjny sposób organizacji treści w witrynie. Wobec tego stworzyliśmy nową strukturę, której forma ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie. W tym celu przeanalizowaliśmy zachowanie odbiorców w obrębie witryny pod kątem UX i opracowaliśmy wytyczne do rozwinięcia treści w ramach nowej architektury serwisu.

  4. Wartościowy content

    Wyeliminowaliśmy strony zawierające treści o niskiej jakości, które negatywnie wpływały na widoczność witryny. W serwisie brakowało merytorycznych i rozbudowanych treści, które algorytm Google mógłby uznać za atrakcyjne, dlatego skupiliśmy się na tworzeniu wytycznych contentowych.

Efekty naszej pracy

Pierwszym napotkanym problemem okazał się czas ładowania witryny. Przyczyną niskiej wydajności był szablon i nadmierny kod strony. Dzięki naszym zaleceniom prędkość serwisu wzrosła o 70%. Natomiast wprowadzone przez nas działania linkbuildingowe przyczyniły się do tego, że w ciągu niespełna dwóch lat naszej współpracy serwis odnotował znaczny wzrost ruchu organicznego, zyskując 76% więcej unikalnych domen, które przekierowywały użytkowników na stronę naszego klienta po kliknięciu w link zwrotny.

Sytuacja wyjściowa na początku współpracy - wykres z narzędzia Google Analytics

Sytuacja wyjściowa na początku naszej współpracy 
wykres z Google Analytics - ruch organiczny i odsyłające domeny

Wzrost ruchu organicznego po wdrożeniu pierwszych działań

Udało nam się również opracować nową strukturę serwisu – o wiele lepiej dopasowaną do potrzeb odbiorców. W tym celu przeanalizowaliśmy ich zachowanie w serwisie. Skupiliśmy się przede wszystkim na miejscach, w których użytkownicy zatrzymują się najczęściej, a także tym, w jaki sposób poruszają się po witrynie. Dzięki zebranym wynikom byliśmy w stanie stworzyć strategię dostosowaną pod konkretną grupę odbiorców

Naszym następnym krokiem było stworzenie wytycznych contentowych. Na 11 stronach kategorii oraz blogu opublikowaliśmy w sumie ponad 100 000 zzs wartościowych treści.

Wprowadzone zmiany przyczyniły się do podniesienia prestiżu domeny polskie-biuro-niemcy.com w rankingu Google.

Aktualnie serwis jest widoczny na 900 fraz. W ciągu dwóch lat udało nam się osiągnąć:

  • ponad trzykrotny wzrost liczby domen kierujących do serwisu (318%);
  • ponad 50 słów kluczowych rankujących w TOP3;
  • ponad 100 słów kluczowych rankujących w TOP10.

Prawie 12 milionów wyników, a Euro Profi plasuje się na pierwszym miejscu w rankingu na kluczową frazę serwisu – „kindergeld”! Równie zadowalające wyniki osiągnęliśmy w przypadku innych fraz kluczowych:  „niemiecka emerytura” (61 100 wyszukań) oraz frazy głównej usługi „działalność gospodarcza w Niemczech” (2. pozycja na 209 000 wyników wyszukiwania).

 

wyniki wyszukiwania na frazę kindergeld

Widok z wyników wyszukiwania na frazę kindergeld

wyniki wyszukiwania na frazę niemiecka emerytura

Widok z wyników wyszukiwania na frazę niemiecka emerytura

 

Czy specjalistom SEO udało się osiągnąć wszystkie leady?

Jako agencja consultingowa podjęliśmy się wyzwania, jakim było pozycjonowanie strony z branży podatkowej. Z Euro Profi musieliśmy działać na odległość i budować widoczność polskiej strony za granicą. W pracy pozycjonerskiej pomogło nam przeprowadzenie strategii contentowo-biznesowej – na jej podstawie wyodrębniliśmy dokładną personę użytkownika, do którego chcieliśmy dotrzeć. Z Euro Profi zaczynaliśmy od zera, opracowując strategie marketingowe różnymi narzędziami i w różnych zakresach. W ciągu roku liczba nowo pozyskanych klientów wzrosła o 30% – podobnie jak konwersja wysłanych formularzy.

Dlaczego warto z nami współpracować?

Nasi specjaliści są nieszablonowi. Skupiają się nie tylko na działaniach pozycjonerskich, lecz także na preferencjach klientów. W Strategiczni.pl współpraca opiera się na partnerstwie. Specjaliści SEO starają się widzieć więcej, często podążają za wskazówkami klienta i poprzez SEO pomagają mu osiągać cele biznesowe.

Liczysz, że Twój biznes rozkręci się sam? Nie czekaj, skontaktuj się z nami!

Porozmawiajmy!