Biuro rachunkowe Euro Profi oferuje pomoc księgową w Niemczech. Firma działa w Monachium, Agsburgu i Suttgarcie. Mimo dużego doświadczenia i profesjonalizmu firmy świadomość o jej istnieniu wśród internautów jeszcze do niedawna była znikoma.
Naszym celem było zwiększenie widoczności polskiej strony za granicą poprzez stworzenie dobrze zoptymalizowanego serwisu przyjaznego użytkownikom. Dzięki działaniom on-site i off-site chcieliśmy również zwiększyć rozpoznawalność marki.
Czy w dzisiejszych czasach księgowość jest trudna dla zwykłych obywateli? Odpowiedź pozostaje wciąż niejednoznaczna i zależy od wielu czynników. Pewne jest natomiast to, że każdy z nas choć raz szukał informacji o obowiązkach urzędowych w wyszukiwarce Google. Internet nie dostarcza jednak tak skrupulatnej wiedzy, jak wykształcony w tym obszarze księgowy. To on dysponuje wiedzą prawną obowiązującą na terenie danego kraju.
Wiedzieliście, że Niemiecki federalny urząd statystyczny w 2021 r. uwzględnił aż 870 995 emigracyjnych Polaków posiadających wyłącznie polskie obywatelstwo? Co zatem w sytuacji, gdy emigrant znajdzie się w potrzebie zasięgnięcia informacji księgowych za granicą, bo np. zdecyduje się na założenie tam własnej działalności?
Rozwiązaniem dla osób szukających pomocy księgowej w Niemczech jest biuro rachunkowe Euro Profi, działające w Monachium, Agsburgu i Suttgarcie. Mimo doświadczenia i profesjonalizmu firmy jej widoczność w sieci jeszcze do niedawna była bardzo niska.
Strategiczni.pl postanowili to zmienić! Dzięki naszym strategiom marketingowym Polacy korzystający z usług biura nabierają wiedzy nie tylko o możliwościach rozwiązania problemów, z którymi się borykają, ale również o innych świadczeniach, jakie w danej sytuacji im przysługują.
Początek naszej współpracy nastąpił pod koniec 2020 roku. Pierwszym zaleceniem z naszej strony było przeprowadzenie dogłębnego audytu SEO. Serwis polskie-biuro-niemcy.com posiadał swego czasu jedynie 13 domen linkujących, a średni ruch całego serwisu był zerowy. Dla specjalisty SEO takie wyniki sugerują brak podjętych działań pozycjonerskich. Zależało nam, aby wzmocnić widoczność serwisu stosunkowo niewielkim kosztem.
Zaczęliśmy działać. Z każdym miesiącem wprowadzaliśmy więcej zaleceń optymalizacyjnych, opierając się na wnioskach z audytu SEO. Głównym problemem był ograniczony budżet na natychmiastowe wprowadzenie wszystkich zmian. Musieliśmy więc robić to stopniowo.
Prowadziliśmy intensywne działania wzmacniające profil linkbuildingowy na obszar Polski.
Kolejnym wyzwaniem, z którym się zmierzyliśmy, była nieintuicyjna struktura serwisu. Wobec tego stworzyliśmy nową strukturę, której forma znacznie lepiej wspomaga użytkowników w szybkim odnalezieniu się na stronie. W tym celu przeanalizowaliśmy zachowanie użytkowników w obrębie witryny pod kątem UX i opracowaliśmy wytyczne do rozwinięcia treści w ramach nowej struktury.
Stawiliśmy czoła licznym stronom thin content. Panda (algorytm Google z 2011 r.) nie był na początku naszym sprzymierzeńcem. Na stronie brakowało bowiem merytorycznych i rozbudowanych treści, które Google mógłby uznać za atrakcyjne. Dlatego skupiliśmy się na tworzeniu wytycznych contentowych.
Pierwszym napotkanym problemem okazała się prędkość ładowania witryny. Wydajność była szczególnie obciążona przez szablon i nadmierny kod strony. Dzięki naszym zaleceniom prędkość strony serwisu wzrosła o 70%. Natomiast wprowadzone przez nas działania linkbuildingowe przyczyniły się do tego, że w ciągu niespełna dwóch lat naszej współpracy serwisu odnotował znaczny wzrost ruchu organicznego, zyskując 76% więcej unikalnych domen.
Sytuacja wyjściowa na początku naszej współpracy
Wzrost ruchu organicznego po wdrożeniu pierwszych działań
Udało nam się również stworzyć nową strukturę serwisu, która jest lepiej dopasowana do potrzeb użytkowników. W tym celu przeanalizowaliśmy ich zachowanie w serwisie, skupiając się na miejscach, w których użytkownicy zatrzymują się najczęściej. Prześledziliśmy również sposób, w jaki poruszają się po stronie. Dzięki tym wynikom byliśmy w stanie stworzyć strategię dostosowaną pod konkretną grupę odbiorców.
Wprowadzone zmiany przyczyniły się do podniesienia prestiżu domeny polskie-biuro-niemcy.com w rankingu Google. W efekcie moc domeny wzrosła aż o 12 punktów w skali 100 punktowej. ?
W następnym kroku skupiliśmy się na tworzeniu wytycznych contentowych. Wypełniliśmy nimi łącznie 11 stron kategorii oraz bloga, których całkowita liczba znaków wyniosła ponad 100 000 zzs wartościowej treści.
Aktualnie serwis jest widoczny na 900 fraz. W ciągu dwóch lat udało nam się osiągnąć:
Prawie 12 milionów wyników, a Euro Profi plasuje się na pierwszym miejscu w rankingu na kluczową frazę serwisu – „kindergeld”! Równie zadowalające wyniki osiągnęliśmy w przypadku innych fraz kluczowych: „niemiecka emerytura” (61 100 wyszukań) oraz frazy głównej usługi „działalność gospodarcza w Niemczech” (2. pozycja na 209 000 wyników wyszukiwania).
Widok z wyników wyszukiwania na frazę kindergeld
Widok z wyników wyszukiwania na frazę niemiecka emerytura
Jako agencja consultingowa podjęliśmy się wyzwania, jakim było pozycjonowanie strony z branży podatkowej. Z Euro Profi musieliśmy działać na odległość i budować widoczność polskiej strony za granicą. W pracy pozycjonerskiej pomogło nam przeprowadzenie strategii contentowo-biznesowej – na jej podstawie wyodrębniliśmy dokładną personę użytkownika, do którego chcieliśmy dotrzeć. Z Euro Profi zaczynaliśmy od zera, opracowując strategie marketingowe różnymi narzędziami i w różnych zakresach.
Rezultatem naszych działań jest sprawnie wypozycjonowana i dobrze zoptymalizowana strona przyjazna użytkownikom. Podjęte przez nas działania on-site i off-site przyczyniły się także do zwiększenia rozpoznawalności marki. Fraza „euro profi polskie biuro”, czyli słowo kluczowe bezpośrednio związane z brandem, jest obecnie wpisywana w wyszukiwarkę średnio 10 razy miesięcznie. Oznacza to, że 10 użytkowników w ciągu miesiąca szuka bezpośrednio Euro Profi. Wobec tego nie może dziwić fakt, że w ciągu roku liczba nowo pozyskanych klientów wzrosła o 30% – podobnie jak wzrosła konwersja wysłanych formularzy.
Nasi specjaliści są nieszablonowi. Skupiają się nie tylko na działaniach pozycjonerskich, lecz także na preferencjach klientów. W Strategiczni.pl współpraca opiera się na partnerstwie. Specjaliści SEO starają się widzieć więcej, często podążają za wskazówkami klienta i poprzez SEO pomagają mu osiągać cele biznesowe.
Na wsparcie w zakresie marketingu internetowego zdecydowałam się, aby pozyskać nowych klientów, zmaksymalizować zyski i rozpocząć obsługę klientów online. Poprzez SEO chciałam również zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Współpraca ze Strategiczni.pl wyróżnia się zaangażowaniem specjalistów w osiąganiu tych celów.
Liczysz, że Twój biznes rozkręci się sam? Nie czekaj, skontaktuj się z nami!
Porozmawiajmy!