Case study

Wizytówka Google w branży jednostek certyfikujących – pozycja lidera w pół roku

O kliencie

Nasz klient jest jednostką certyfikującą, która oferuje usługę certyfikacji systemów zarządzania, certyfikacji osób, a wkrótce także wyrobów medycznych. Co więcej, zajmuje się również prowadzeniem szkoleń i przeprowadzaniem audytów dostawców. Choć na rynku działa dopiero od  pięciu lat, to jej zespół tworzą specjaliści z ponad 20-letnim doświadczeniem, zdobywanym również za granicą. Jednostka certyfikująca w swojej pracy stawia na indywidualne podejście do każdego klienta, dostosowując ofertę do specyfiki danego przedsiębiorstwa/instytucji. Warto podkreślić, że certyfikaty ISO stanowią ważny element budowania zaufania w oczach otoczenia biznesowego i doskonalenia procesów w organizacjach, będąc oficjalnym potwierdzeniem spełnienia międzynarodowych standardów.

Cele klienta 

  • dotarcie ze swoją ofertą do nowych odbiorców na terenie całego kraju,
  • wypracowanie kolejnego skutecznego kanału pozyskiwania klientów,
  • budowanie eksperckiego wizerunku.

Wyzwania klienta

  • branża o wysokiej konkurencyjności,
  • niszowa i jednocześnie wysoce specjalistyczna branża,
  • konieczność uważnego i starannego tworzenia treści.

Nasze rozwiązania

Profil Firmy w Google to istotne narzędzie, które umożliwia efektywne zarządzanie obecnością firmy w różnych usługach Google, takich jak mapy. W ten sposób organizacja zyskuje okazję do wyróżnienia się w sieci i ułatwienia klientom dostępu do podstawowych informacji oraz kontaktu

Personalizacja profilu pozwala na lepsze i precyzyjne przedstawienie oferty, a także śledzenie zachowania klientów i podjętych przez nich interakcji. Tworzenie Profilu Firmy w Google jest całkowicie darmowe, dlatego warto skorzystać ze wszystkich jego możliwości, zwłaszcza że stosuje się to rozwiązanie niezależnie od wielkości organizacji czy lokalizacji i branży, w której działa.

W ramach pracy nad Profilem Firmy w Google realizowaliśmy pełną optymalizację wizytówki z analizą konkurencji i researchem słów kluczowych. Wprowadziliśmy szereg zmian, takich jak:

  • optymalizacja nazwy, kategorii głównej, jak i dodatkowych;
  • dodanie nowego opisu firmy;
  • optymalizacja zakładki produkty oraz usługi;
  • aktualizacja zdjęć;
  • weryfikacja i adaptacja do najnowszych zmian i trendów Google;
  • regularna publikacja aktualności zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.
  • publikacja zdjęć na profilu, np. z branżowych eventów w jakich klient brał udział;
  • kompleksowa weryfikacja spójności wizytówki Google ze stroną internetową z zaproponowaniem dodatkowych rozwiązań: ujednolicających dane klienta oraz umożliwiających wyszukiwarce ich odbiór (np. implementacja danych strukturalnych).

Nasz klient jest bardzo zaangażowanym uczestnikiem wydarzeń branżowych i podejmuje szereg dodatkowych aktywności, m.in. organizację webinarów. Oprócz publikowania regularnych wpisów na wizytówce zaproponowaliśmy uwzględnienie w harmonogramie informacji dotyczących wszelkiego rodzaju eventów. To doskonały sposób, aby budować specjalistyczny wizerunek, umacniając pozycję marki. Połączenie działań SEO, skupionych nie tylko na frazach lokalnych, ale i ogólnych, branżowych, z prezentowaniem eksperckości, pozwoliło na stworzenie kompleksowej strategii, wykorzystującej mocne strony klienta.

Co więcej, zajmowaliśmy się również weryfikacją tego, jak klient prezentuje się w katalogach NAP. Zadbaliśmy o ujednolicenie wszystkich informacji, w tym nazwy, aby zachować spójność brandu. Oprócz standardowych platform zaproponowaliśmy listę bardziej branżowych katalogów.

Zespół projektowy

Zespół projektowy, czyli Aleksandra Józwik i Katarzyna Ratuszna, który pracował na SEO i wizytówką Google dla klienta z branży jednostek certyfikujących

Efekty

Tabela z wynikami pozycji osiągniętych w pół roku po rozpoczęciu współpracy między jednostką certyfikującą a agencją marketingową

W zaledwie sześć miesięcy od rozpoczęcia pracy nad Profilem Firmy w Google udało nam się osiągnąć wysokie pozycje na kluczowe, branżowe frazy istotne dla klienta. 

Widok z narzędzia Localo przedstawiający wzrost pozycji Profilu Firmy w Google w Warszawie i okolicach

Widok z narzędzia Localo przedstawiający wzrost pozycji Profilu Firmy w Google w Warszawie i okolicach. Wartość w zielonych kołach oznacza aktualne miejsce w rankingu wyszukiwarki.

Wysokie pozycje, osiągnięte dzięki skutecznemu pozycjonowaniu pozwoliły podnieść liczbę wyświetleń profilu oraz podjętych ze strony użytkowników interakcji, na które składają się działania, takie jak kliknięcia w przycisk: zadzwoń, strona czy trasa.

Jakie korzyści dla Twojej firmy może przynieść współpraca ze Strategiczni.pl?

Utworzenie i regularne prowadzenie Profilu Firmy w Google przynosi wiele korzyści biznesowych niezależne od branży. Ze wsparciem specjalistów SEO i opracowaniu skutecznej strategii uwzględniającej analizę konkurencji i konieczność dopasowania działań do specyfiki organizacji, klient może budować stabilną przewagę konkurencyjną

Oto największe zalety wizytówki Google:

  • Profil Firmy w Google pomaga organizacji być łatwiej znalezioną przez potencjalnych klientów w internecie, co może przyczynić się do zwiększenia liczby zapytań i kontaktów;
  • odbiorcy mają ułatwiony i usprawniony dostęp do informacji, takich jak adres, godziny otwarcia czy numer telefonu, a to ułatwia nawiązanie kontaktu i korzystnie wpływa na proces dotyczący podjęcia decyzji o skorzystaniu z danej oferty;
  • opinie i oceny widoczne w wizytówce Google pozwalają klientom ocenić firmę na podstawie doświadczeń innych osób, co stanowi istotną pomoc w budowaniu zaufania i reputacji marki;
  • poprawy pozycji firmy w wynikach wyszukiwania jest równoznaczna ze zwiększeniem ruchu na stronie internetowej i przekłada się na większą liczbę klientów;
  • przez wizytówkę Google firma może informować klientów o specjalnych ofertach, promocjach czy wydarzeniach, co może przyciągać uwagę i generować większe zainteresowanie ofertą.
  • wizytówką Google jako podstawa lokalnego SEO jest niezbędna do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych i nie tylko;
  • darmowy kanał marketingowy z dużym potencjałem, który rzadko jest w pełni wykorzystywany przez lokalne biznesy, choć umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zbudowanie silnej pozycji w swojej branży.

Prowadzisz biznes i zależy Ci na przyciągnięciu nowych klientów? Zyskaj widoczność w sieci, dzięki Profilu Firmy w Google. Sprawdź naszą ofertę!

Porozmawiajmy!