Sparroweb, lubelska firma technologiczna specjalizująca się w automatyzacji procesów biznesowych oraz rozwiązań dla sektora IT, zgłosiła się do nas z potrzebą kompleksowej transformacji wizerunku online. Eksperci firmy poprzez dedykowane oprogramowanie usprawniają zarządzanie finansami, digitalizują procesy HR i optymalizują obieg dokumentów dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Firmie brakowało jednak spójnej komunikacji, która pozwoliłaby skutecznie dotrzeć zarówno do tych polskich, jak i międzynarodowych klientów. Naszym zadaniem było przełożenie ich technologicznej ekspertyzy na przekonujący przekaz marketingowy i silną markę.
Celem było stworzenie nie tylko nowoczesnej i funkcjonalnej strony internetowej, ale także opracowanie pełnej strategii komunikacyjnej, która budowałaby pozycję marki Sparroweb oraz wizerunek jej CEO, Krzysztofa Wróbla, jako lidera w branży IT.
Za pomocą tych działań projekt miał też przygotować firmę do ekspansji zagranicznej poprzez wzmocnienie jej wizerunku na rynku polskim i stworzenie podstaw pod działania międzynarodowe.
Sparroweb powierzyło nam kompleksowe zadanie — od zaplanowania strategii komunikacyjnej, przez analizę biznesową konkurencji, opracowanie strategii budowania widoczności w wyszukiwarkach i stworzenie strony internetowej, aż po budowanie wizerunku marki i jej właściciela. Naszym celem było stworzenie spójnej, nowoczesnej identyfikacji wizualnej i efektywnej strategii marketingowej przyciągającej nowych klientów oraz pozwalającej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.
Sparroweb to ambitna firma technologiczna, która rozwija zaawansowane rozwiązania cyfrowe, ale borykała się z problemem niewystarczającej obecności online. Choć jakość ich usług jest na najwyższym poziomie, komunikacja z rynkiem oraz odbiorcami wymagała dopracowania, a firma nie posiadała ujednoliconej strategii wizerunkowej. Krzysztof Wróbel, CEO firmy, poszukiwał sposobu na wyeksponowanie swojej marki w branży, a także na wzmocnienie wizerunku osobistego jako lidera w konkretnej niszy, budując tym samym solidne podstawy do ekspansji firmy na rynki międzynarodowe.
Nasze zadania obejmowały:
Strategiczni.pl byli nie tylko wykonawcami, ale także doradcami strategicznymi i biznesowymi. Nasz zespół poświęcił wiele czasu na zrozumienie celów biznesowych Sparroweb, co pozwoliło nam dostarczyć rozwiązania w pełni odpowiadające ich potrzebom.
Największym wyzwaniem była pomoc klientowi w odpowiednim określeniu i nazwaniu usług, a następnie ich pogrupowanie oraz analiza fraz i konkurencji powiązanych z całkiem niszowymi obszarami, w których klient się specjalizuje i posiada ekspercką wiedzę.
Mateusz Pietrzyk, SEO Specialist
Marka działa w branży, która cechuje się sporą konkurencyjnością, a kojarzoną w niszy z kilkoma ogromnymi brandami od lat w niej działającymi. Kluczem w strategii musiała być więc analiza wyróżników i USP klienta, która potwierdzi i podkreśli korzyści skorzystania z dedykowanego oprogramowania dostosowanego do potrzeb klienta, a nie z rozwiązania “pudełkowego” konkurencji.
Dawid Marcinkowski, SEO Specialist
Bardzo ważnym elementem układanki w działaniach contentowych było przekształcenie technologicznej ekspertyzy Sparroweb w spójny i zrozumiały przekaz marketingowy, który nie tylko wyróżniałby firmę na tle konkurencji, ale był również dobrze zoptymalizowaną pod wymogi wyszukiwarki treścią.
Anna Jarocka, Content Marketing Specialist
W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy warsztaty strategiczne, których celem było zrozumienie unikalnych wartości marki Sparroweb. Zidentyfikowaliśmy mocne strony firmy, które mogą być atrakcyjne dla rynku zagranicznego tak, aby ułatwić ekspansję marki oraz opracowaliśmy strategię komunikacji. W wyniku analizy przygotowaliśmy kluczowe komunikaty i hasła, które firma może wykorzystywać w swoich działaniach marketingowych.
Efektem tego etapu było stworzenie spójnej tożsamości marki oraz wyróżników, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie na rynku. Wyróżniki te obejmowały innowacyjność, dynamiczny rozwój oraz zaufanie klientów.
Sparroweb potrzebowało nie tylko nowego wizerunku firmy, ale także silnej identyfikacji wizualnej. Nasz zespół zaprojektował trzy propozycje logo, które były następnie dopracowywane w ramach konsultacji. W efekcie powstał znak graficzny odzwierciedlający innowacyjność i profesjonalizm firmy.
Ponadto zajęliśmy się personal brandingiem Krzysztofa Wróbla. Poprzez opracowanie treści do publikacji na LinkedIn oraz stworzenie szablonów postów, wspieraliśmy budowanie jego pozycji jako lidera i eksperta w branży IT.
Przeanalizowaliśmy potrzeby klienta i zaprojektowaliśmy responsywną stronę internetową, uwzględniając kluczowe podstrony takie jak: strona główna, usługi, case study, blog oraz kontakt. Strona została zoptymalizowana pod kątem SEO i dostosowana do rynków zagranicznych, co wspiera międzynarodową ekspansję firmy.
Strona internetowa została zakodowana we współpracy z naszym partnerem biznesowym – firmą TigriWeb, co pozwoliło na szybkie i sprawne wdrożenie. Przeprowadziliśmy również testy funkcjonalne i użytkowe, aby upewnić się, że strona działa bez zarzutu na różnych urządzeniach i przeglądarkach.
Przeprowadziliśmy audyt SEO oraz opracowaliśmy strategię optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania. Dodatkowo stworzyliśmy ponad 100 tysięcy znaków treści, które wspierały marketing usług firmy oraz były dostosowane do potrzeb klientów.
Przygotowaliśmy również prezentacje biznesowe oraz kreacje na LinkedIn, które wspierały działania sprzedażowe Sparroweb. Dostosowaliśmy szablony prezentacji do spotkań online oraz stworzyliśmy wizualne materiały marketingowe.
Przed Tobą zadanie zbudowania silnego wizerunku marki, która będzie wyróżniać się na tle konkurencji? To wymagające wyzwanie, a my z chęcią Ci w nim pomożemy!
Umów się na spotkanie z ekspertami!