Dobra wiadomość dla polskich przedsiębiorców i klientów – Amazon oficjalnie ogłosił, że pracuje nad powstaniem polskiej wersji serwisu. Obecnie Polacy mogą kupować produkty za pośrednictwem tego giganta e-commerce, jednak muszą to robić w wersji niemieckiej. To wszystko ulegnie zmianie, kiedy zapowiedziane działania zostaną wprowadzone w życie.
Źródło grafiki: Amazon Seller Central
W związku ze wzrostem ilości placówek logistycznych powstających na terenie Polski, od lat toczyła się dyskusja i kreowano domysły związane z zaistnieniem polskiej wersji serwisu. Spekulacje podsycane były informacjami o rozpoczęciu współpracy z Pocztą Polską oraz InPost.
Dla Amazona głównym rywalem będzie największa polska platforma e-commerce – Allegro. Jednak ze względu na możliwość zakupu oraz sprzedaży produktów z całego świata, atrakcyjny system prowizyjny i współpracę z polskimi kurierami, ma szanse na szybki rozwój.
Amazon zatrudnia w Polsce około 15 tysięcy osób (stan na kwiecień 2020), a w okresie świątecznym zaoferował pracę 10 tysiącom pracowników sezonowych.
Informacja o powstającej polskiej wersji serwisu została ogłoszona na kontach użytkowników Amazon, a nawet na kanale YouTube Amazon Polska. Alex Ootes – wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon podkreśla, że liczy się rozwój polskich przedsiębiorstw oraz pozyskanie zaufania klientów, którzy dostrzegą zalety w szerokiej, taniej i szybko dostępnej ofercie produktowej.
Zalety Amazon.pl kwestionują już polscy inwestorzy, handlarze i ludzie zajmujący się e-commerce. Padają wątpliwości co do systemu prowizyjnego, tego gdzie odprowadzane będą podatki oraz kosztów prowadzenia handlu na platformie. Dyskutujący dzielą się na tych atakujących, jak i broniących Amazona.
Źródło: grupa na Facebooku Zjednoczeni Sprzedawcy
Założyciel Amazona Jeff Bezos jest drugim najbogatszym człowiekiem na świecie. Pierwsze miejsce na podium odebrał mu niedawno Elon Musk – (właściciel między innymi SpaceX oraz Tesli). Majątek Bezosa wynosi około 182,4 mld dolarów amerykańskich. Sam Amazon to trzecia największa amerykańska spółka o wartości 1,67 biliona USD.
Czy Amazon.pl okaże się strzałem w dziesiątkę, czy też pójdzie w ślady eBaya na rynku polskim? Przede wszystkim będzie musiał postawić na profesjonalną obsługę klienta, dokładną weryfikację jakości produktów oraz sprzedawców, a także nie negować tego, jak poważną konkurencją jest dla nich wspomniane wcześniej Allegro oraz AliExpress.
Źródło informacji: https://www.amazon.com/
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@christianw
Komentarze (0)