Tagi:
Blisko 2/3 wyszukiwań w Google, kończy się bez przejścia na stronę - Strategiczni.pl
Google Search

Badania wykonane na podstawie danych z bazy SimilarWeb, wykazały, że około 65% wyszukiwań kończy się bez przechodzenia na stronę. Autor analizy Rand Fishkin, uważa, że ten wynik może być podniesiony nawet do ⅔ wyników, ponieważ pod uwagę nie były brane niektóre wyszukiwania z mobile oraz większość wyszukiwań głosowych.

Z badania nie da się wywnioskować, jaka jest ostateczna przyczyna takiego zachowania wśród użytkowników. W analizie brana pod lupę była ogólna liczba wyszukiwań i towarzyszących im przejść na strony internetowe. Wobec tego nie da się określić, czy pewien konkretny typ zapytań wywołuje sprecyzowane reakcje.

Google podkreśla swoją funkcjonalność

W odpowiedzi na powyższe wyniki i dyskusję, jaka wywiązała się w Internecie, Google postanowiło przedstawić wprowadzone przez nich innowacje, które przyspieszają proces odnajdywania odpowiedzi. Podkreślają, że zawsze starają się podawać swoim użytkownikom jak najbardziej wiarygodne i wartościowe źródła. Zauważają również, że codziennie wyświetlają miliardy wyników.

Według Google, niektóre typy zapytań mogą pokazać użytkownikowi satysfakcjonującą odpowiedź już z poziomu strony wyszukiwarki. Są to np. zapytania o godziny otwarcia firmy, numer kontaktowy z biznesem, pogoda w danym rejonie, zadania matematyczne, wyniki wyborów i wiele innych. Google wyświetla odpowiedź, która znajduje się na danej stronie internetowej, lub korzysta z własnych narzędzi służących do udzielania takich informacji, jak np. kalkulator, czy przelicznik walut. W przypadku wyszukiwań mobile, możliwe jest również, że odpowiedź na dane zapytanie znajdzie się w zainstalowanej aplikacji, do której użytkownik zostanie automatycznie przekierowany po kliknięciu linku. W związku z tym nie będzie mieć on możliwości w pierwszej kolejności odwiedzić witryny.

Google zwraca również uwagę na to jak aktywnie stara się poprawiać widoczność firm, chociażby dzięki Wizytówce Google Moja Firma. Z jej pomocą biznesy, które nie posiadają własnej strony internetowej, mogą udzielić potencjalnym klientom informacji na temat ich godzin otwarcia, danych do kontaktu, rodzaju usług i produktów, albo form przesyłki.

W związku z tym, że liczba wyszukiwań na mobile może sięgać od 60 do 70% w stosunku do wszystkich zapytań, w kolejnych badaniach należałoby wziąć pod uwagę dane pochodzące nie tylko z desktopu. Co więcej, aby przedsiębiorcy, ale również pracownicy związani z wykonywaniem obowiązków opartych o działanie wyszukiwarki Google, mogli w odpowiedni sposób zaplanować swoje strategie marketingowe, niezbędne będą informacje wyróżniające poszczególne branże na rynku.

 

Źródło informacji: https://blog.google/products/search/google-search-sends-more-traffic-open-web-every-year

https://www.seroundtable.com/study-65-of-searches-do-not-click-31128.html

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@giuliamay

Komentarze (0)

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się