Badania wykonane na podstawie danych z bazy SimilarWeb, wykazały, że około 65% wyszukiwań kończy się bez przechodzenia na stronę. Autor analizy Rand Fishkin, uważa, że ten wynik może być podniesiony nawet do ⅔ wyników, ponieważ pod uwagę nie były brane niektóre wyszukiwania z mobile oraz większość wyszukiwań głosowych.
Z badania nie da się wywnioskować, jaka jest ostateczna przyczyna takiego zachowania wśród użytkowników. W analizie brana pod lupę była ogólna liczba wyszukiwań i towarzyszących im przejść na strony internetowe. Wobec tego nie da się określić, czy pewien konkretny typ zapytań wywołuje sprecyzowane reakcje.
Google podkreśla swoją funkcjonalność
W odpowiedzi na powyższe wyniki i dyskusję, jaka wywiązała się w Internecie, Google postanowiło przedstawić wprowadzone przez nich innowacje, które przyspieszają proces odnajdywania odpowiedzi. Podkreślają, że zawsze starają się podawać swoim użytkownikom jak najbardziej wiarygodne i wartościowe źródła. Zauważają również, że codziennie wyświetlają miliardy wyników.
Według Google, niektóre typy zapytań mogą pokazać użytkownikowi satysfakcjonującą odpowiedź już z poziomu strony wyszukiwarki. Są to np. zapytania o godziny otwarcia firmy, numer kontaktowy z biznesem, pogoda w danym rejonie, zadania matematyczne, wyniki wyborów i wiele innych. Google wyświetla odpowiedź, która znajduje się na danej stronie internetowej, lub korzysta z własnych narzędzi służących do udzielania takich informacji, jak np. kalkulator, czy przelicznik walut. W przypadku wyszukiwań mobile, możliwe jest również, że odpowiedź na dane zapytanie znajdzie się w zainstalowanej aplikacji, do której użytkownik zostanie automatycznie przekierowany po kliknięciu linku. W związku z tym nie będzie mieć on możliwości w pierwszej kolejności odwiedzić witryny.
Google zwraca również uwagę na to jak aktywnie stara się poprawiać widoczność firm, chociażby dzięki Wizytówce Google Moja Firma. Z jej pomocą biznesy, które nie posiadają własnej strony internetowej, mogą udzielić potencjalnym klientom informacji na temat ich godzin otwarcia, danych do kontaktu, rodzaju usług i produktów, albo form przesyłki.
W związku z tym, że liczba wyszukiwań na mobile może sięgać od 60 do 70% w stosunku do wszystkich zapytań, w kolejnych badaniach należałoby wziąć pod uwagę dane pochodzące nie tylko z desktopu. Co więcej, aby przedsiębiorcy, ale również pracownicy związani z wykonywaniem obowiązków opartych o działanie wyszukiwarki Google, mogli w odpowiedni sposób zaplanować swoje strategie marketingowe, niezbędne będą informacje wyróżniające poszczególne branże na rynku.
Źródło informacji: https://blog.google/products/search/google-search-sends-more-traffic-open-web-every-year
https://www.seroundtable.com/study-65-of-searches-do-not-click-31128.html
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@giuliamay
Komentarze (0)