Strony ładujące się powoli to prawdziwe utrapienie – zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki. Google Chrome, który od dłuższego czasu informuje o konieczności zoptymalizowania strony pod względem działania, postanowił wytoczyć ciężkie działa. Planuje oznaczać strony, które ładują się wolno, już na poziomie SERP. Ma to oszczędzić użytkownikom czekania i rozczarowania w trakcie wyszukiwania informacji.
Ostrzeganie użytkowników przed stronami, które ładują się wolniej, a przez to – opóźniają przepływ informacji, to jedno. Wprowadzenie oznaczeń to walka z niezoptymalizowanymi stronami, które utrudniają pracę robotom indeksującym. Z powodu licznych błędów, jak chociażby nieprzystosowanie stron do urządzeń mobilnych, spada wartość strony, a tym samym – jej pozycja. Dlatego właściciele stron, do których nie dociera argument o przejrzystości informacji dla użytkownika, powinni wprowadzić działania SEO chociażby po to, aby dobrze wypozycjonować swoją witrynę.
Chrome Speed Badge ma nie tylko karać, ale i nagradzać. Oznaczenie to ostrzeżenie przed stronami ładującymi się wolno, ale i bezpośrednie nakierowanie użytkowników na te, które ładują się szybciej. Może wywołać to spore zamieszanie w pozycjach w SERP i znacząco wpłynąć na pozycjonowanie. Dlatego strony niezoptymalizowane pod kątem działania mogą stracić swoją dotychczasową pozycję.
Tego nie wiemy. Chociaż Chrome Speed Badge to dopiero plan, pojawia się coraz więcej przesłanek świadczących o tym, że Google sprawę potraktowało poważnie. Jak mówią jego przedstawiciele: „(…) chcemy wskazać użytkownikom strony, które działają wolno i przez to nagradzać te, które ładują się szybko, a tym samym szybko dostarczają najlepszych wyników (…)”.
“We think the web can do better and want to help users understand when a site may load slowly, while rewarding sites delivering fast experiences.”
Chrome Speed Badge to wciąż pomysł, które Google dopiero planuje wdrożyć i który wciąż udoskonala. Oprócz Speed Badge planuje wprowadzić inne wyznaczniki, nie zdradza jednak, jakie miałyby to być. Nie pozostaje nam nic innego, jak śledzić, co nowego wymyśli Google, aby zachęcić nas do optymalizacji stron i dopasowywania się do potrzeb użytkowników.
Jako specjaliści od pozycjonowania stron i marketingu w wyszukiwarce oferujemy kompleksowe działania SEO, m.in.: